agape butikken i oslo er stengt
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt av brudekjoler, andre antrekk og tilbehør / agape butikken i oslo er stengt
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt av brudekjoler, andre antrekk og tilbehør / agape butikken i oslo er stengt
- Dette emnet har 9 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
vanilla81.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 16Replies: 132Topics: 66Replies: 6978
Ja, jeg tror nok det er fordi mange kjøper på nettet. Man kan dessverre ikke leve av at folk kommer innom for å prøve, for så å kjøpe den billigere på nettet. Det er akkurat det samme som skjer med alle typer butikker, egentlig. Mange butikker sliter fordi folk handler julegavene sine på nettet blant annet. Handel fra utlandet er faktisk med på å ødelegge den norske økonomien, selv om man kanskje ikke merker det så godt til vanlig.
Jeg vil også si at de har et veldig snevert nedslagsfelt! De skal selge en del brudekjoler for å holde en slik bedrift i gang. Store budjettsposter når man driver en slik butikk er lønn, husleie, strøm og markedsføring, og jeg vil tro det ikke er gratis å drive slikt i sentrum av Oslo. Man trenger sikkert 4 årsverk, minst 100 kvm. lokaler, mye strøm og gudene vet hvor mye de har brukt på markedsføring. Lønn på 1,6 mill, leie på 150.000-200.000 året, strøm for 40.000 blir ca 1,8 i faste utgifter pr. år, og det er uten alle tilleggene som arbeidsgiverutgift, leie av bankterminaler, penger til markedsføring og slikt. Hvis man da tenker at en gjennomsnittskjole har en pris på 10.000 (noe jeg tror er litt høyt), sitter de igjen med 8000 etter MVA. Jeg aner ikke hvordan man beregner pris i denne bransjen, men jeg regner med at innkjøpsprisen i hvert fall tredobles. Hvis jeg bruker satsene vi bruker i kiosken, så ganger vi innkjøpsprisen med 2,1 og da sitter de altså igjen med 3800 pr.kjole. Det vil si at de må selge 473 kjoler i året, bare for å dekke basicsene! Tallene mine er ikke korrekte altså, men et lite eksempel.
Oi, det ble et innlegg med alt for mange tall, men det jeg ville frem til er at det er ikke barebare å drive en bedrift.
Hvis man, som brud, skal se positivt på det, så kan det vel kanskje være mulighet for å gjøre et salgskupp? Med mindre de shipper kjolene av gårde til de andre butikkene…
Topics: 55Replies: 4059Dette er vel ikke den første agape butikken som har fått kroken på døra.
Som gitte nevner så er det sikkert mye med økonomi, kjolene på agape i oslo er jo sinnsykt dyre sammenlinget med andre steder jeg var innom.
Men man skal vel ikke se helt bort i fra at det blir en eller annen form for opphørssalg kanskje, slik at de kan redde det som reddes kan av det økonomiske tenker jeg da.
Det er hvertfall lov for kommende bruder å håpe på at det kan skje 😉
Topics: 16Replies: 132ja, jeg var innom nettsiden dems og da sto det at butikken var stengt:( så desverre tror jeg ikke at det blir noe salg… hadde håpet det selv:P
Jeg var på time hos agape oslo, og ble veldig skuffet over kunde behandlingen. Så selv om jeg fant en fin kjole (som viste seg og ikke være drømme kjolen) så valgte jeg og ikke kjøpe den, rett og slett på grunn av måten de ansatte behandlet meg på. Det var ikke noe hjelp til å finne kjole som kunne passe meg, jeg spurte hva tror du at vil passe meg, da fikk jeg bare til svar at det kom ann på hva jeg likte. Jeg fant jo fort ut på engenhånd hva som ikke passet ved å prøve litt forskjellig. Når jeg prøvde kjolen så fikk jeg ikke hjelp til å ta den på, det måtte moren min og søstrene mine hjelpe meg med. Hun som skulle hjelpe meg gikk bare fram og tilbake når det passet henne. Synd at det skal være sånn i den typen butikk, og desverre var ikke jeg den eneste, bare i nærmeste vennegjeng viste det seg at to andre hadde opplevd det samme når de skulle kjøpe seg selskapskjoler…..
Det jeg mener er at hvis man behandler kundene riktig så kanskje butikken hadde gått bedre også… er jo mange butikker som klarer seg også…
Frøken
annonseTopics: 55Replies: 4059Jeg tror nok så absolutt at kunebehandling kan være en innspillende faktor, jeg opplevde de ikke som serviceminded da jeg var der. ungjenta dro fram kjoler i alle mulige varrianter som jeg sa ikke var aktuelt, jeg ville ikke ha noe med farger, altså hvit kjole og grønt eller sort eller rødt i. Men følte hun dro fram den ene etter den andre.
Jeg opplevde de som jobbet der som rett og slett sure jeg, og ikke villig til å hjelpe meg som var kunden til å finne det jeg var ute etter. (jeg hadde nemlig en periode med sterk kjoletvil).
skal man jobbe i et serviceyrke så må man yte service deretter rett og slett.
så du er langt i fra den eneste som sitter igjen med den erfaringen du fikk der,
jeg vet om mange fler og vel så det.
Topics: 16Replies: 132kunne ikke vært mer enig vanilla81. Syns også at de virket sure, og egentlig virket det som at de skulle ønske at de ikke hadde noen kunder der, så de kunne sittet på bakrommet og drikke kaffe. Synd at det skal være sånn. Jeg hadde også en ungjente som ikke virket som hadde noe særlig peilig. Der jeg kjøpte kjolen min var det derimot fantastisk service, selv om de skulle legge med butikken på grunn av sykdom så stilte de opp og sa det de mente og hjelp meg veldig med å finne min drømmekjole. Det var service det. Og begge damene som var der var vel i 40-50 års alderen og hadde virksleig peiling på det de holdt på med 😀
Topics: 550Replies: 1386027. des. 2011 kl. 09:46 #139043Ja, jeg tror nok at det at folk kjøpe på nett gjør at slike salonger sliter, noe jeg synes er trist. Jeg var en av dem som bare skulle kjøpe kjole over nett, fordi det var jo så billig og hvis den da ikke skulle passe, så kunne jeg kjøpe en på salong.
Da jeg hadde prøvd kjole på salong, var valget enkelt, jeg skulle ha den kjolen og etter å ha sett internett kjoler, så jeg kjempeglad for at jeg valgte slik jeg gjorde. De kjolene jeg har sett som er kjøpt over internett, kan ikke samenlignes med kvaliteten til min kjole. Både broderier, perler og stoff, var helt anderledes.
Derfor er det jo trist at disse salongene ikke kan klare å holde, seg slik at de som ønsker å kjøpe på salong, kan gjøre dette.
Topics: 17Replies: 307Opplevde heller ikke spesielt god service og ansatt ungjente med lite peiling… Fikk veldig merkelige tilbakemeldinger om at man ikke trengte undertøy, underkjole etc for det var jo snøring på kjolen og tyll i underskjørtet. Liten overgang når man har kommet fra en annen salong der de sprang bena av seg for å lete opp de riktige effektene – både undertøy, korsett, underkjole med og uten ringer etc for at man skulle kjenne og se forskjellen på kjolene og få meg til å se vakrest mulig ut (og selvølgelig da også selge mest mulig – for man vil jo kjøpe det man ser fungerer og man føler seg vel i).
Var heller ikke imponert over stoffkvaliteten på Agapekjolene – stort hopp fra MS kjolen jeg hadde prøvd i forrige salong.
Absolutt leit at det er vanskelig for mange salonger å få det til å gå rundt, for jeg ville aldri ha kjøpt en uprøvd kjole på nett. Jeg har ikke en «A4» kropp som går inn i «hva som helst». Og dårlig service selger ikke kjoler – jeg har ikke hatt ønske om å gå tilbake til Agape for å se etter kjole pga av dårlig service.
Topics: 550Replies: 1386027. des. 2011 kl. 14:37 #139058Service er selvfølgelig et must på en slik butikk og butikker ellers også, i alle fall for meg, jeg var på Miranda og jeg er kjempefornøyd med servicen den og går gjerne tilbake om jeg skal ha meg en ny fin kjole, de har jo det også. Har ikke vært på Agape her i Stavanger, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det er her.
Topics: 55Replies: 4059«Athravil» wrote:
Absolutt leit at det er vanskelig for mange salonger å få det til å gå rundt, for jeg ville aldri ha kjøpt en uprøvd kjole på nett. Jeg har ikke en «A4» kropp som går inn i «hva som helst». Og dårlig service selger ikke kjoler – jeg har ikke hatt ønske om å gå tilbake til Agape for å se etter kjole pga av dårlig service.
Dårlig service selger ikke kjoler nei.
Jeg kjøpte heller ikke min kjole over nett, har heller ikke noe a4 kropp som passer alt,
derfor viktig å få prøvekjolen og faktisk sett at denne passer meg.
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.