Aktiviteter for gjestene mellom vielsen og middagen?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Aktiviteter for gjestene mellom vielsen og middagen?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Aktiviteter for gjestene mellom vielsen og middagen?
- Dette emnet har 23 svar, 16 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
feline.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 82Replies: 623
Vi har vielse klokken 13.00, og middag klokken 17.00. Altså blir det rundt tre timer fra vielsen og kirketrappseansen er over, og til vi går til bords. Mye av denne tiden kommer jo gjestene til å bruke til å drikke champagne, titte på gavebordet og liknende, og siden mange skal sove på hotellet blir det vel også en del innsjekking, utpakking og liknende. Men burde vi ha noen aktiviteter i tillegg? Ser jo at det finnes masse uteleker (frisbee mm) til bryllupsbruk, er det noen som skal ha noe slikt? Eller har dere andre måter å underholde gjestene på imens? Trenger litt tips, slik at gjestene våre ikke kjeder seg mens vi fotograferes!
Topics: 57Replies: 53424. feb. 2010 kl. 20:21 #81019Vi tenkte å ha en liten quiz om oss 😃
er ikke sikker, men har nå funnet noen morsomme spørsmål, samtidig litt informative 😉
Topics: 59Replies: 7239Hm…tror ikke jeg kan hjelpe dere da vi har tenkt ut aktiviteter som har med lokalet og området å gjøre.. 8-[
Men lokalet vårt da, eller der vi skal ha festen, er et gammelt kulturhus med masse historie! Hovmesteren nevnte for oss at han kunne ta med gjestene på en liten omvisning…er det fint vær så kan folk bruke litt til på Akershus festning som er rett ved siden av… For øvrig så er det jo i Oslo sentrum, så kafér er det jo i flust… Det vil også bli severt litt frukt og mineralvann i dette «oppholdet».. Men jeg vet ikke om du kan bruke noe av dette her jeg, Lisa… 8-[ 8-[
Vi har også vielse kl.13 og middag kl. 16.30/17. Håper på å være på lokalet til kl. 16 da hvor velkomstdrinken blir servert og vi mingler litt før vi setter oss til bords… ☺
Topics: 154Replies: 714Topics: 82Replies: 623Topics: 21Replies: 110224. feb. 2010 kl. 20:42 #81030Vi har lagt ut ett tilbud til gjestene på hjemmesiden vår, de kan få være med på en guidet tur rundt på Festningen vi skal gifte oss, da kan de få tiden til å gå i mellom vielse og middag;)
Vi bruker jo også ca 20min fra vielse sted til lokalet for middagen…
Topics: 21Replies: 1102Topics: 88Replies: 1752Jeg liker også tanken på en quiz om brudeparet. Evnt. få alle til å lage et spørsmål til bruden om brudgommen og omvendt og la brudeparet ta quizen senere på kvelden. Jeg har også vært i bryllup der en eller to hadde ansvar for å gå rundt og filme hilsener til brudeparet fra alle gjestene. Det samme kan gjøres skriftlig. Så er det jo den tradisjonelle «mingling, kikke på gaver og finne plassen sin»-rutinen.
Topics: 30Replies: 749Har ikke tenkt å ha noe opplegg i mellomtiden, da må jeg jo engasjere noen til å styre det å da. Føler for att flest mulig bare får være gjester. Vi har også 1 times kjøring fra kirke til lokale så jeg håper og tror att folk ikke evner å kjede seg men mingle og kose seg i forhåpentlig fint vær
Topics: 59Replies: 7239Topics: 12Replies: 121Topics: 57Replies: 53425. feb. 2010 kl. 19:15 #81145«niva» wrote: Quiz var jo genialt! Og kanskje lage blandede grupper? med noen fra hver side?
Fikk en god ide der altså 🙂 Dette tror jeg vi skal gjøre hvertfall. Og i og med at vi ikke har fri bar, så kan jo premie til vinnergruppa være bonger 😉
Ja, var det vi tenkte..
Noen fra familien min jeg ikke har sett på lenge, så de får muligheten til ¨å få litt mer innblikk,
og så mixe familiene våre, da praten lettere blir satt igang pga spørsmålene, som jeg tror vil gjøre praten utover dagen og kvelden mye lettere 😃
Topics: 44Replies: 1077Høres helt topp ut det dere har tenkt Eriksson; å ha en som guider rundt og forteller om historien til lokalet man er på (dersom det kan være aktuelt så klart). Ellers er jo helt sikkert forfriskninger som mineralvann/isvann og frukt e.l. sikkert en slager. Eller om man har live musikk kan man sitte i salongene og softe og nyte? 😉 Man må bare se på hva som er mulig med det lokalet/området man har og håpe på flott vær 🤗
Fredrik og jeg hopper galant over hele problemstillingen ved å dra til fotografen før vielsen.
Topics: 30Replies: 749Topics: 59Replies: 7239«hejorgen» wrote: Fredrik og jeg hopper galant over hele problemstillingen ved å dra til fotografen før vielsen.
Hehe, det er jo absolutt ikke dumt med tanke på problemstillingen [smilie=aiwebs_014.gif]
«viana» wrote:
eriksson wrote:Vi skal forresten også få gjestene til å signere gjesteboka i denne perioden 😀Det var lurt. Men hvem får dere til å sørge for att det blir gjort da? Jeg syns det er så kjedelig å pålegge folk oppgaver jeg.
Veldig kjedelig å pålegge folk oppgaver ja, derfor spør vi veldig pent 😂
Det er en oppgave toastmasteren selv har sagt hun skal få til, god søstra ☺
Topics: 17Replies: 27528. feb. 2010 kl. 19:47 #81572Vi skal feire bryllupet vårt i Hardanger, og toastmasteren er regjerende norgesmester i morellsteinspytting! Så sent i går kveld fant jeg ut at jeg ville ha morellsteinspyttekonkurranse, men er usikker på om det blir litt teit…? 😂
Topics: 59Replies: 7239«Hardangerbrud2010» wrote: Vi skal feire bryllupet vårt i Hardanger, og toastmasteren er regjerende norgesmester i morellsteinspytting! Så sent i går kveld fant jeg ut at jeg ville ha morellsteinspyttekonkurranse, men er usikker på om det blir litt teit…? 😂
Hæhei, så gøy!! 😂 😂
Bare man ikke bommer og treffer klærne da…. 8-[ 8-[ [smilie=hihi.gif]
Topics: 57Replies: 214 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.