Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Ang den første skålen som kone og mann

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Ang den første skålen som kone og mann

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Ang den første skålen som kone og mann

  • Dette emnet har 87 svar, 21 deltakere, og ble sist oppdatert 16 years ago av Stavangerpar.
Viser 20 innlegg - 61 til 80 (av totalt 88)
← 1 2 3 4 5 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 23
    Replies: 206
    Aryn
    16. apr. 2009 kl. 17:59 #35378

    Vi skal ha glass der dragene på stetten danner et hjerte når de settes sammen. Skal ha en kaketopper i samme stil. Se på galleriet vårt, der ligger bildene. 🙂 Nå skal det jo sies at vi skal ha drage-tema også da… :mrgreen:

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    16. apr. 2009 kl. 18:04 #35380

    Ja,jeg har sett dem,de er veldig stilige,synes jeg

    Settings
    Topics: 99
    Replies: 2756
    Roger
    16. apr. 2009 kl. 19:01 #35386

    Innlegget under quoten’e har beklageligvis en pinlig stor størrelse – på forhånd vil jeg beklage det – og Bettie: Deg er det gøy å diskutere med 😃 – og jeg har vondt i kjevene ettersom jeg smilte hele veien mens jeg skrev innlegget 😉

    «Bettie» wrote:

    Roger wrote:
    Dette er egentlig en veldig interessant diskusjon…

    Bettie:

    Jeg er enig med deg at industrier skaper marked, men det er jo kun fordi markedet allerede er der.. Du har sikkert hørt om konkurser – det er jo nettopp industrier som PRØVER å skape et marked der det egentlig ikke er noe marked. 😉

    Dermed mener nå jeg at du egentlig sitter igjen med et tomt argument når du skylder på at det er selve industrien eller handelstanden som du sier som «tvinger» markedet til å kjøpe. Det er jo egentlig motsatt. Det er jo markedet som tvinger frem industrier.. og det skaper jo også utvikling.

    Eh… industrien skaper et marked som allerede er der? Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du forsøkte å si her. Vel, om det ikke er handelsstanden som fremtvinger behov og kjøpelyst, så har vel hele den merkantile losjen bæsja på leggen. Næringsvirksomheten er avhengig av massiv profilering for å selge sine produkter, og vi som forbrukere er brikkene i spillet. Noen er dyktigere enn andre til å spille kortene sine riktig, og er meget kalkulerende i forhold til å få forbrukeren i sin hule hånd. Det massive kjøpepresset som vi opplever i dag har vel aldri noensinne vært større, og det er ikke forbrukeren som skaper dette presset, det er det såklart aktørene i bransjene som gjør. Og selvsagt gjør de det – de må jo tjene penger!! Det er jo det det hele koker ned til. Materialisme og eiesug er ikke noe som blomstrer uten grobunn og stadig spredning av næring, og industrien gnir seg selvsagt i hendene i pur glede over at den gjennomsnittlige forbruker er villig til å hive seg på enda en karusell.

    «Roger» wrote: Men tilbake til glassene da, hvor diskusjonen begynte – jeg har full respekt og forståelse for at ikke alle kan og vil ønske seg det samme – og takk og lov for det egentlig. [smilie=happy0034.gif]

    – Men man må da også huske på at det DU synes er fint og nyttig, kan en annen synes er helt håpløst og bare «fjas» – Industrien og butikkene ønsker jo selvfølgelig å kunne tilby begge dere to hva dere ønsker, for å kunne nå 100% av markedet – og nettopp det vil jo (og har jo) sørget for at utviklingen ALLTID beveger seg fremover… 😀

    Vel, jeg vil påstå at i svært mange sammenhenger går vel utviklingen mer sidelengs enn fremover. 😉

    Og siden jeg ser at denne tråden nesten er tilbake på rett kjøl igjen, så klarer jeg jo ikke å la vær..

    Ja, jeg mener absolutt at industriene skaper et marked som allerede er der – om jeg får lov å si det slik. Dette tilfellet om glassene er da et smertelig bevis på det?

    Forbrukerne ønsket seg tydeligvis disse glassene, men visste muligens ikke at de ønsket seg dem før de ble produsert og tilbudt. I det øyeblikket glassene var på markedet, ble de jo en stor suksess – og ikke bare hos oss på tilbryllupet.no, men også andre steder vet jeg. Dermed var allerede markedet på plass (bryllup) – og markedet er i like stor grad med på å skape industrier, som industrier er med på å skape markeder. Slikt hører da sammen, og faller meg logisk.

    Det samme kan jo sies om bryllupsvenner.no – vi visste at «markedet» var der for et bryllupsnettsamfunn når vi utviklet det, skjønt – vi kunne ikke vite hvordan markedet tok det i mot. Og det samme andre veien: Når bryllupsvenner.no ikke fantes, var det heller ikke noen som gikk rundt å ønsket seg et medlemskap hos bryllupsvenner.no – før vi faktisk lanserte, og folk så at vi var der…

    Hadde ikke vi hatt et marked, ville vi heller ikke brukt energi, penger og tid på å skape produktet.

    Ergo: Industrien (Katrine og meg i dette tilfellet 😂 ) – skapte altså marked for bryllupsvenner.no – selv om markedet allerede eksisterte.

    Næringsvirksomheten er avhengig av massiv profilering for å selge sine produkter, og vi som forbrukere er brikkene i spillet.

    Nei, dette er jo også feil mener jeg.. Ja, om produktet i egentligheten er dårligere enn hva markedet faktisk ønsker seg, må det SKAPES ett marked som IKKE allerede er der – og det gjøres ved massiv profilering. Har man et produkt som markedet egentlig ønsker seg, men ikke vet om enda, trengs det ingen massiv profilering.

    Typisk eksempel: Facebook. – 0 profilering, kun et supert produkt som selger seg selv – fordi markedet ville ha det, også før det ble utviklet – selv om de da ikke visste om noe facebook.

    Jeg føler din konklusjon hadde passet bedre på tannkremer – altså et produkt vi trenger, men vi trenger ikke 100 forskjellig merker. Men HER MÅ industrien skape et marked for å kunne selge alle sine 100 merker – selvfølgelig ved bruk av massive markedsføringskampanjer – nettopp fordi produktet egentlig ikke er spesielt mye bedre enn det forrige, eller det før der.. eller det før der… osv.

    ..og det er ikke forbrukeren som skaper dette presset, det er det såklart aktørene i bransjene som gjør

    Nei! 😀 Vi forbrukere skaper vårt eget press fordi vi hele tiden går rundt å måler oss med sidemann, og naboen. Mye vil ha mer, og sånn er det bare. Mennesker har en uimotståelig trang til å eie, til å forbruke, og til å føle seg bra, og helst enda bedre. De aller fleste føler et velbehag når de har kjøpt noe de liker å se på, eller å bruke. Selv om det overhode ikke er av praktisk betydning for vellykkethet – så får vi et velbehag av å vite at vi nå eier noe vi hadde lyst på. Dermed skapes presset av forbrukeren selv, ikke av aktørene. Aktørene sin oppgave er å vise frem produktet, og fortelle at «Her kan du kjøpe *det*», så selger produktet seg selv, ettersom behovet til forbrukeren ofte eksisterer i det øyeblikket han eller hun legger merke til nettopp produktet.

    Det er jo det det hele koker ned til. Materialisme og eiesug er ikke noe som blomstrer uten grobunn

    Selvfølgelig er materialismen og eiesuget noe som eksisterer og blomstrer fullstendig uten grobunn. Grobunnen er jo nettopp det at mennesker «bare har lyst på». Se på finn.no <- Norges 2. mest besøkte nettsted. Eller netthandelen.no <- rundt en halv million medlemmer. Hva tilbyr de? Vanlige, til dels "idiotiske" ting - og hvorfor kjøper folk det? Fordi de trenger det? - Nei, fordi de blir tilbydt. Ikke noe annet. Så her igjen, markedet har da altså eksistert fra før, de har bare ikke visst at de ville ha "diverse" før "diverse" ble lagt frem som tilbud... OG det mener jeg kan taes tilbake til glassene det egentlig er snakk om 😉 – glassene er da skapt av industrien, til et marked som allerede er der. Selv om du og kanskje 1.000.000 andre IKKE vil ha det, kan det hende resten av markedet – deres 1.000.000 venner vil. Og dermed er markedet stort nok til at industrien tar på seg oppgaven å produsere – og å tilby. Sånn.. nå har jeg så vondt i fingrene, men fryktelig mye lettere til sinns da gitt 😂 – Det har klødd langt inn i hjernen at jeg ikke har fått svart på dette før nå – med det resultatet at det snart ikke er mer plass igjen på forumet til andre normale innlegg [smilie=tongue0023.gif]

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    16. apr. 2009 kl. 19:19 #35390

    Jeg er helt enig med deg Roger,du har fått sagt på en grei måte akkkuart det jeg mener og har prøvd å finne de rette ordene til å si,men ikke klart det,så takk skal du ha 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 5
    Replies: 87
    Helene&Morten
    16. apr. 2009 kl. 20:49 #35430

    «CecRic» wrote: Jeg er ikke så glad i sånne glass, så vi kommer til å skåle i vanlige glass *holder meg til saken 😂 *

    «Måtte bare bli med» Angående glassene : Jeg skal ikke ha slike glass, for jeg syns faktisk ikke at de er fine! De må jo bli rare hver for seg! – Men det er min mening! Skåle skal jeg, bare det er champagne i glasset!!!

    😀 😀

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    16. apr. 2009 kl. 21:33 #35456

    «Helene&Morten» wrote:

    CecRic wrote:
    Jeg er ikke så glad i sånne glass, så vi kommer til å skåle i vanlige glass *holder meg til saken 😂 *

    «Måtte bare bli med» Angående glassene : Jeg skal ikke ha slike glass, for jeg syns faktisk ikke at de er fine! De må jo bli rare hver for seg! – Men det er min mening! Skåle skal jeg, bare det er champagne i glasset!!!

    😀 😀

    men sammen er de jo bare så romantiske da 😀 (nå har ikke jeg sett dem hver for seg,så vil ikke uttale meg om det)

    Settings
    Topics: 40
    Replies: 391
    Angel
    16. apr. 2009 kl. 22:30 #35469

    det her va en spennanes tråd å lese:)

    Men må si meg enig med flere, skal heller ikke ha slike glass, kommer nokk ikke til å huske de, så da har man heller ikke det som minne om at «husker du da vi skålte me disse glassene»…nei da er det andre ting de pengen går til for jeg synes ikke de er verd det..Vi skal ha samme glass som gjestene og alle glassene er gravert navn å hendelse på🙂

    Settings
    Topics: 19
    Replies: 693
    Bettie
    17. apr. 2009 kl. 09:15 #35520

    «Roger» wrote:

    Og siden jeg ser at denne tråden nesten er tilbake på rett kjøl igjen, så klarer jeg jo ikke å la vær..

    Ja, jeg mener absolutt at industriene skaper et marked som allerede er der – om jeg får lov å si det slik. Dette tilfellet om glassene er da et smertelig bevis på det?

    Jeg er ikke helt med på din måte å ressenomere på. Vedr. f.eks. disse glassene, så er det jo ikke industrien som skaper markedet, de skaper derimot et produkt for et eksisterende marked. Å si at det skapes et marked som allerede er der blir jo det samme som å si at man spiser opp en kake som allerede er oppspist.

    «Roger» wrote: Forbrukerne ønsket seg tydeligvis disse glassene, men visste muligens ikke at de ønsket seg dem før de ble produsert og tilbudt.

    Nettopp! Industrien skaper behov.

    «Roger» wrote: I det øyeblikket glassene var på markedet, ble de jo en stor suksess – og ikke bare hos oss på tilbryllupet.no, men også andre steder vet jeg. Dermed var allerede markedet på plass (bryllup) – og markedet er i like stor grad med på å skape industrier, som industrier er med på å skape markeder. Slikt hører da sammen, og faller meg logisk.

    Enig. Markedet var der, men markedet skapes ikke av industrien. Det blir derimot skapt et produkt tilpasset markedet.

    «Roger» wrote: Det samme kan jo sies om bryllupsvenner.no – vi visste at «markedet» var der for et bryllupsnettsamfunn når vi utviklet det, skjønt – vi kunne ikke vite hvordan markedet tok det i mot. Og det samme andre veien: Når bryllupsvenner.no ikke fantes, var det heller ikke noen som gikk rundt å ønsket seg et medlemskap hos bryllupsvenner.no – før vi faktisk lanserte, og folk så at vi var der…

    Hadde ikke vi hatt et marked, ville vi heller ikke brukt energi, penger og tid på å skape produktet.

    Ergo: Industrien (Katrine og meg i dette tilfellet 😂 ) – skapte altså marked for bryllupsvenner.no – selv om markedet allerede eksisterte.

    Dette blir feil. Dere skapte et produkt, et tilbud, og traff det allerede eksisterende markedet rett i hjertet. Dere har ikke skapt et marked. Jeg, f.eks, er en del av dette markedet som dere var avhengig av å nå frem til. Bryllupsvenner.no hadde neppe hatt makt nok til å skape flere vordende brudepar enn de som allerede eksisterte. Isåfall ville jeg vært mektig imponert over din og Katrines drivende dyktighet. :mrgreen:

    «Roger» wrote:

    Bettie wrote:
    Næringsvirksomheten er avhengig av massiv profilering for å selge sine produkter, og vi som forbrukere er brikkene i spillet.

    Nei, dette er jo også feil mener jeg.. Ja, om produktet i egentligheten er dårligere enn hva markedet faktisk ønsker seg, må det SKAPES ett marked som IKKE allerede er der – og det gjøres ved massiv profilering.
    Her snakker du litt rundt deg selv. Du sier faktisk at det må skapes et marked for dårlige produkt. Men uavhengig bra eller dårlige produkt – massiv profilering skaper ikke marked, men skal treffe og nå frem til markedet. Igjen handler dette om hva som blir tilbudt, og hvem som mottar tilbudet.

    «Roger» wrote: Har man et produkt som markedet egentlig ønsker seg, men ikke vet om enda, trengs det ingen massiv profilering.

    Hvordan kan du si det? Hvordan skal markedet da få kjennskap til tilbudet?

    «Roger» wrote: Typisk eksempel: Facebook. – 0 profilering, kun et supert produkt som selger seg selv – fordi markedet ville ha det, også før det ble utviklet – selv om de da ikke visste om noe facebook.

    Dette er ikke riktig. Selv om de ikke kjører boards i gigastørrelser langs motorveien, så er det vel neppe noen som har flere inputs enn Facebook rundt forbi. Det finnes snart ikke en eneste nettside som ikke er linket mot Facebook og hvor man blir oppfordret til å dele info med Facebook-brukere. Diskrét, men helt genialt! Hvor mye de betaler for å få lov til å promotere seg på denne måten skal jeg ikke uttale meg om, men at det funker er det ingen tvil om.

    «Roger» wrote: Jeg føler din konklusjon hadde passet bedre på tannkremer – altså et produkt vi trenger, men vi trenger ikke 100 forskjellig merker. Men HER MÅ industrien skape et marked for å kunne selge alle sine 100 merker – selvfølgelig ved bruk av massive markedsføringskampanjer – nettopp fordi produktet egentlig ikke er spesielt mye bedre enn det forrige, eller det før der.. eller det før der… osv.

    Nei nei nei, Roger. Tannkremindustrien har ingen mulighet what so ever til å skape et større marked for tannkrem. Det finnes ikke mer enn x antall tenner her i verden, uansett hvordan man snur og vender på det. Colgate må derimot være mer kreativ enn Solidox for at deres produkt skal treffe markedet bedre og få enda flere av dem til å velge deres produkt istedet for Solidox sitt. Hvorfor man som forbruker skal velge det ene fremfor det andre, se det er det produsenten som må argumentere for via sine promoteringer.

    «Roger» wrote:

    Bettie wrote:
    …og det er ikke forbrukeren som skaper dette presset, det er det såklart aktørene i bransjene som gjør

    Nei! 😀 Vi forbrukere skaper vårt eget press fordi vi hele tiden går rundt å måler oss med sidemann, og naboen.

    Helt uenig. Hverken du eller jeg hadde hatt noen som helst forutsetning til å kunne skape noe som helst press om det ikke hadde vært for hva vi blir eksponert for fra utsiden. Ingen legger press på seg selv, isolert sett. Hadde vi levd i fem år på en øde øy uten noen som helst kontakt med omverdenen, så hadde vi opplevd at vi faktisk hadde det vi trengte for å leve og greie oss likevel. Ingen gigant utenfra hadde hatt muligheten til å nå oss på noe vis for å gjøre oss oppmerksom på at det nå finnes helt eksepsjonelle nesehårsfjernere på markedet, og det til bare kr. 198,-!! Kjøpe- og eiepresset skapes av den industrien vi ufrivillig er en del av, og vi lar oss styre og rive med.

    «Roger» wrote: Mye vil ha mer, og sånn er det bare. Mennesker har en uimotståelig trang til å eie, til å forbruke, og til å føle seg bra, og helst enda bedre. De aller fleste føler et velbehag når de har kjøpt noe de liker å se på, eller å bruke. Selv om det overhode ikke er av praktisk betydning for vellykkethet – så får vi et velbehag av å vite at vi nå eier noe vi hadde lyst på.

    Nettopp!

    «Roger» wrote: Dermed skapes presset av forbrukeren selv, ikke av aktørene. Aktørene sin oppgave er å vise frem produktet, og fortelle at «Her kan du kjøpe *det*», så selger produktet seg selv, ettersom behovet til forbrukeren ofte eksisterer i det øyeblikket han eller hun legger merke til nettopp produktet.

    Feil. Presset skapes idet et produkt er tilgjengelig og blir presentert som et uvurderlig behov. Forbrukeren kan selvsagt selv velge å enten avstå fra tilbudet, eller svelge det tvert. Uten at forbrukeren hadde vært eksponert for denne varen, ville ikke dilemmaet eksistert. Industrien lever av å forsøke å manipulere forbrukeren til å stadig utvide sine behov, og for svært, svært mange forbrukere er det kun økonomien som begrenser stadig nye runder på denne karusellen.

    «Roger» wrote:

    Selvfølgelig er materialismen og eiesuget noe som eksisterer og blomstrer fullstendig uten grobunn. Grobunnen er jo nettopp det at mennesker «bare har lyst på».

    Og hvorfor har de ‘bare lyst på’? Jo, fordi en eller annen aktør og produsent har gjort en oppmerksom på noe som er tilgjengelig. Som nevnt lenger oppe, i en annen setting hvor impulser utenfra ikke var mulig, ville ikke våre stadig nye behov for å eie nye ting eksistert.

    «Roger» wrote: Se på finn.no <- Norges 2. mest besøkte nettsted. Eller netthandelen.no <- rundt en halv million medlemmer. Hva tilbyr de? Vanlige, til dels "idiotiske" ting - og hvorfor kjøper folk det? Fordi de trenger det? - Nei, fordi de blir tilbydt. Ikke noe annet. Så her igjen, markedet har da altså eksistert fra før, de har bare ikke visst at de ville ha "diverse" før "diverse" ble lagt frem som tilbud...

    Nettopp! Det er dette jeg har sagt hele tiden. Nye behov skapes etterhvert som man blir eksponert for dem.

    «Roger» wrote: OG det mener jeg kan taes tilbake til glassene det egentlig er snakk om 😉 – glassene er da skapt av industrien, til et marked som allerede er der. Selv om du og kanskje 1.000.000 andre IKKE vil ha det, kan det hende resten av markedet – deres 1.000.000 venner vil. Og dermed er markedet stort nok til at industrien tar på seg oppgaven å produsere – og å tilby.

    Selvsagt er markedet stort nok til at slike glass kan produseres og tilbys. Markedet er stort nok til det aller meste av mik-mak som blir produsert, nettopp fordi forbrukeren stadig har ‘lyst på’ nye og tilgjengelige ting. At nytteverdien av det er omtrent lik null, er helt uvesentlig.

    :mrgreen: :mrgreen:

    Settings
    Topics: 19
    Replies: 693
    Bettie
    17. apr. 2009 kl. 09:17 #35521

    Dere andre får bare overse dette som sikkert er Bryllupsvenners lengste innlegg – i centimeter – så langt. Roger tilgir meg vel, vil jeg tro. :mrgreen:

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    17. apr. 2009 kl. 09:42 #35527

    «Angel» wrote: det her va en spennanes tråd å lese:)

    Men må si meg enig med flere, skal heller ikke ha slike glass, kommer nokk ikke til å huske de, så da har man heller ikke det som minne om at «husker du da vi skålte me disse glassene»…nei da er det andre ting de pengen går til for jeg synes ikke de er verd det..Vi skal ha samme glass som gjestene og alle glassene er gravert navn å hendelse på🙂

    For det første,så forstår jeg ikke hva du mener med at du ikke kommer til å huske de. Det er jo glasser du tar med deg hjem og kan ha i hylla di hjemme og se på hver dag om du vil gjøre det på den måten. Hvor vi kommer til å ha dem,vet jeg ikke riktig enda.

    Når dere skal ha glass om er ingraverte,så har jo dere også spesielle glass,bare dere har valgt å gi alle gjestene slike glass,ikke bare dere selv.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    17. apr. 2009 kl. 09:49 #35528

    Bettie: jeg må si at jeg har forstått argumentasjonene din hele veien,frem til det lange innlegge nå,da falt jeg av. Nå forstår jeg ikke et ord av det du sier 😀

    Settings
    Topics: 19
    Replies: 693
    Bettie
    17. apr. 2009 kl. 10:26 #35534

    Hmm, og jeg som mener jeg ordlegger meg så enkelt.

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    17. apr. 2009 kl. 10:30 #35536

    «Bettie» wrote: Hmm, og jeg som mener jeg ordlegger meg så enkelt.

    Kan være meg også,at jeg ikke er helt konsentrert i dag 😀

    Settings
    Topics: 19
    Replies: 693
    Bettie
    17. apr. 2009 kl. 10:33 #35539

    Jeg er heller ikke veldig konsentrert akkurat nå, kjenner jeg, så nå tar jeg med Milla en tur i skauen i det fine vårværet. :mrgreen:

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 133
    Replies: 2765
    Jannicke
    17. apr. 2009 kl. 10:34 #35540

    Økt etterspørsel = økt og variert tilbud

    Det var det jeg hadde å si om saken.

    bra og spennende diskusjon forresten.

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    17. apr. 2009 kl. 10:42 #35541

    «Jannicke» wrote: Økt etterspørsel = økt og variert tilbud

    Det var det jeg hadde å si om saken.

    bra og spennende diskusjon forresten.

    Helt enig med deg Jannicke 😀

    Settings
    Topics: 14
    Replies: 234
    LillianS
    17. apr. 2009 kl. 13:45 #35580

    Snakker vi nå om skålen utenfor kirken eller den ved festlokalet?

    Det er jo mange som spretter champagnen på utsiden av kirken etter vielsen også .

    Vi skal ikke kjøpe noe spesielle glass , tar kansje med ett par jeg har her hjemme . Kjøkkenglass 😂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 20
    Replies: 3984
    lindakbj
    17. apr. 2009 kl. 13:47 #35582

    «LillianS» wrote: Snakker vi nå om skålen utenfor kirken eller den ved festlokalet?

    Det er jo mange som spretter champagnen på utsiden av kirken etter vielsen også .

    Vi skal ikke kjøpe noe spesielle glass , tar kansje med ett par jeg har her hjemme . Kjøkkenglass 😂

    ved kirkelig vielse så e da ikkje sikkert dåka får lov å spretta champagnen på utsiå. I vårt brev frå kyrkjekontoret står da skreve at detta ikkkje e lov 😉

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    17. apr. 2009 kl. 13:50 #35586

    «LillianS» wrote: Snakker vi nå om skålen utenfor kirken eller den ved festlokalet?

    Det er jo mange som spretter champagnen på utsiden av kirken etter vielsen også .

    Vi skal ikke kjøpe noe spesielle glass , tar kansje med ett par jeg har her hjemme . Kjøkkenglass 😂

    Har aldri vært i et bryllup der en har skålt utenfor kirken,så det hadde jeg aldri tenkt på.

    Nå skal jo ikke vi ha det i en kirke vi skal det utendørs i amfiet i hotellets hage,så da hadde vi nok fått lov til det,men ser ikke at vi skal begynne å skåle der,vil ha første skålen sammen med gjestene etter at vi har vært hos fotografen 😀

    Settings
    Topics: 7
    Replies: 75
    lilleninni
    17. apr. 2009 kl. 14:08 #35597

    «Stavangerpar» wrote:

    Har aldri vært i et bryllup der en har skålt utenfor kirken,så det hadde jeg aldri tenkt på.

    Nå skal jo ikke vi ha det i en kirke vi skal det utendørs i amfiet i hotellets hage,så da hadde vi nok fått lov til det,men ser ikke at vi skal begynne å skåle der,vil ha første skålen sammen med gjestene etter at vi har vært hos fotografen 😀

    Vi skal ha vielsen og festen samme sted vi også, og satser på å ta første skålen sammen med gjestene før vi går inn i tilstøtende rom for å ta bilder. Så kan de drikke seg morsomme mens vi poserer, og alle gå til bords når vi er ferdige:D

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 61 til 80 (av totalt 88)
← 1 2 3 4 5 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search