avbestille hos brudesalong.
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt av brudekjoler, andre antrekk og tilbehør / avbestille hos brudesalong.
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt av brudekjoler, andre antrekk og tilbehør / avbestille hos brudesalong.
- Dette emnet har 7 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
Gjest_M01.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 4Replies: 10
jeg var i en brudesalong, bestemte meg for kjole og skrev kontrakt på at jeg skulle ha den kjolen. hun hadde den ikke i salongen, så hun skulle bestille den.
hun sa til meg at hun ikke ble å legge inn noen bestilling før jeg hadde betalt depositumet på 3000,-.
nå har jeg ombestemt meg og har valgt en annen kjole. men da jeg snakket med henne, ble hun nesten litt sur, og mente at hun måtte nå betale for en kjole som hun ikke fikk solgt…
i kontrakten sto det forøvrig at de 3000,- var et avbestillings gebyr, men det blir jo som et depositum… jeg har ikke betalt depositumet…
kan hun da kreve meg for de pengene, når hun sa hun ikke ble å bestille før jeg hadde betalt??
noen som kan hjelpe meg? :forskrekket:
Topics: 21Replies: 234Topics: 4Replies: 10hun sa da jeg skrev under kontrakten at hun ikke ble å bestille den før depositumet er betalt, men når jeg sa at jeg ikke skulle ha kjolen likevel, mente hun at hun hadde allerede bestilt den, og at hun måtte betale den….
så jeg blir litt i tvil. sier hun bare dette for å kreve 3000,- hos meg. eller har hun faktisk bestilt kjolen…
mon tro om forbrukerombudet (hvis det er det de heter) kan gi meg svar på dette?
Topics: 21Replies: 234Kan jo høres om ut som hun sier dette til deg for å «tjene» 3000 kr. Litt rart at hun først sier til deg at kjolen ikke blir bestilt før depositum er betalt, og så i neste øyeblikk har hun plutselig bestilt den….
Ja, prøv forbrukerombudet. De vet garantert svaret og da har du noe å banke i bordet med! Eller så kan du si at du vil kontakte «TV2 hjelper deg», da blir de fleste litt mer medgjørelig. En brudesalong med dårlig rykte gir lite penger i kassen.
Offa, håper det ordner seg for deg!!!
Frøken
annonseTopics: 64Replies: 1674Avbestiller du en kjole skal du betale et gebyr, gebyret i denne sammenhengen er 3000,-.
Du har underskrevet en kontrakt som er juridisk bindende for deg som part der skal dette stå klart og tydelig. Det er dessverre slik at det koster å avbestille eller gå fra en slik avtale.
Jeg skjønner godt at du finner dette urimelig, men det er nå slik det er.
Topics: 4Replies: 10man skulle tro at hun har vært i slike situasjoner før, siden hun har drevet salong ganske lenge. Tviler på at hun har bestilt kjolen. Men dog har jeg faktisk skrevet under på kontrakten, og er klar over at den er bindende…
Det som er litt morsomt er at hun har benyttet seg av tjenester fra kjæresten min sitt firma, og ikke betalt… Syns det da er litt rart at hun blir » tverr»…
Tenker uansett å kontakte forbrukerombudet, selv om svaret sannsynligvis blir at jeg er pent nødt og punge ut » avbestillings gebyret»..
Sure penger er det uansett :misfornøyd:
Topics: 64Replies: 1674Jeg forstår ikke problemet, du har ingen sak på at salongen har behandlet deg feil. Det er du som kunde som har ombestemt deg, og må ta konsekvensene av det. Ingen grunn til å oppsøke forbrukerrådet pga dette. At det er mer menneskelig enn profesjonelt å bli skuffet av å miste et salg kan alle forstå. Få det hele ut av verden fortest mulig.
Men igjen konstaterer jeg at jeg synes synd på de som driver sin egen salong på de premissene brudekjole markedet har idag.
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.