Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

avbestille hos brudesalong.

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt av brudekjoler, andre antrekk og tilbehør / avbestille hos brudesalong.

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt av brudekjoler, andre antrekk og tilbehør / avbestille hos brudesalong.

  • Dette emnet har 7 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av Gjest_M01.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 4
    Replies: 10
    Juppa
    21. nov. 2012 kl. 19:54 #10331

    jeg var i en brudesalong, bestemte meg for kjole og skrev kontrakt på at jeg skulle ha den kjolen. hun hadde den ikke i salongen, så hun skulle bestille den.

    hun sa til meg at hun ikke ble å legge inn noen bestilling før jeg hadde betalt depositumet på 3000,-.

    nå har jeg ombestemt meg og har valgt en annen kjole. men da jeg snakket med henne, ble hun nesten litt sur, og mente at hun måtte nå betale for en kjole som hun ikke fikk solgt…

    i kontrakten sto det forøvrig at de 3000,- var et avbestillings gebyr, men det blir jo som et depositum… jeg har ikke betalt depositumet…

    kan hun da kreve meg for de pengene, når hun sa hun ikke ble å bestille før jeg hadde betalt??

    noen som kan hjelpe meg? :forskrekket:

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 21
    Replies: 234
    Løvinnen
    21. nov. 2012 kl. 20:07 #163466

    Hmm….

    Jeg vet faktisk ikke. En skriftlig kontrakt er jo i utgangspunktet bindende. Men om du ikke har betalt depositumet og brudesalongen ikke har bestilt kjolen, så kan jeg ikke skjønne det skal være noe problem :p

    Settings
    Topics: 4
    Replies: 10
    Juppa
    21. nov. 2012 kl. 20:19 #163471

    hun sa da jeg skrev under kontrakten at hun ikke ble å bestille den før depositumet er betalt, men når jeg sa at jeg ikke skulle ha kjolen likevel, mente hun at hun hadde allerede bestilt den, og at hun måtte betale den….

    så jeg blir litt i tvil. sier hun bare dette for å kreve 3000,- hos meg. eller har hun faktisk bestilt kjolen…

    mon tro om forbrukerombudet (hvis det er det de heter) kan gi meg svar på dette?

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 234
    Løvinnen
    21. nov. 2012 kl. 20:26 #163478

    Kan jo høres om ut som hun sier dette til deg for å «tjene» 3000 kr. Litt rart at hun først sier til deg at kjolen ikke blir bestilt før depositum er betalt, og så i neste øyeblikk har hun plutselig bestilt den….

    Ja, prøv forbrukerombudet. De vet garantert svaret og da har du noe å banke i bordet med! Eller så kan du si at du vil kontakte «TV2 hjelper deg», da blir de fleste litt mer medgjørelig. En brudesalong med dårlig rykte gir lite penger i kassen.

    Offa, håper det ordner seg for deg!!!

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 98
    Replies: 831
    jasbon
    21. nov. 2012 kl. 20:41 #163487

    Hva står det i kontrakten da?

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    21. nov. 2012 kl. 20:55 #163494

    Avbestiller du en kjole skal du betale et gebyr, gebyret i denne sammenhengen er 3000,-.

    Du har underskrevet en kontrakt som er juridisk bindende for deg som part der skal dette stå klart og tydelig. Det er dessverre slik at det koster å avbestille eller gå fra en slik avtale.

    Jeg skjønner godt at du finner dette urimelig, men det er nå slik det er.

    Settings
    Topics: 4
    Replies: 10
    Juppa
    22. nov. 2012 kl. 22:59 #163547

    man skulle tro at hun har vært i slike situasjoner før, siden hun har drevet salong ganske lenge. Tviler på at hun har bestilt kjolen. Men dog har jeg faktisk skrevet under på kontrakten, og er klar over at den er bindende…

    Det som er litt morsomt er at hun har benyttet seg av tjenester fra kjæresten min sitt firma, og ikke betalt… Syns det da er litt rart at hun blir » tverr»…

    Tenker uansett å kontakte forbrukerombudet, selv om svaret sannsynligvis blir at jeg er pent nødt og punge ut » avbestillings gebyret»..

    Sure penger er det uansett :misfornøyd:

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    23. nov. 2012 kl. 01:34 #163551

    Jeg forstår ikke problemet, du har ingen sak på at salongen har behandlet deg feil. Det er du som kunde som har ombestemt deg, og må ta konsekvensene av det. Ingen grunn til å oppsøke forbrukerrådet pga dette. At det er mer menneskelig enn profesjonelt å bli skuffet av å miste et salg kan alle forstå. Få det hele ut av verden fortest mulig.

    Men igjen konstaterer jeg at jeg synes synd på de som driver sin egen salong på de premissene brudekjole markedet har idag.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search