Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Bryllupslokalet

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bryllupslokalet

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bryllupslokalet

  • Dette emnet har 4 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av hoppeloppa.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 5
    Replies: 11
    lamelia
    10. apr. 2011 kl. 21:19 #7220

    Hei.

    Vi skal leie et lokale som vi står for alt selv. Vi var der før jul eller rett etter jul og tittet. Så på bordene som vi skal spise på. De var veldig lange, men var ikke satt opp så vet ikke helt hvor mange man trenger og sånt. Og ikke husker jeg hvor mange kaffe bord det var der. Huff jeg føler at jeg virkelig ikke har oversikten over borddekkinga.

    Hvordan gjør dere det? tar dere ca eller har dere fått vært innom og prøvd dere frem? vet liksom ikke hvor mye bordpynt jeg trenger og sånt….

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 55
    Replies: 4059
    vanilla81
    11. apr. 2011 kl. 16:21 #126886

    Kontakt de dere har leid lokale av. Spørr om dere kan få komme en kveld og sette sammens bordene slik at dere kan beregne pynt,lys ++++

    Så lenge dere setter ting tilbake der de stod da dere kom for og teste ut,

    så skulledet vel ikke være noe problem vel?

    Så lenge der ikke er noe som foregår akkurat da. Spørr om en liten stund i lokalet

    når det ikke er i bruk.

    Vet om folk som har gjort det, og fått beregna både duk,pynt og alt sammens egentlig

    ved å gjøre det på den måten der.

    Du har hvertfall ikke noeå tape på å spørre om det er greit 🙂

    Lykke til 🙂

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 117
    Blomst
    11. apr. 2011 kl. 18:26 #126888

    Vi skal benytte et lokale der ikke alt nødvendigvis er på plass av alt man trenger.

    Bryllupsdatoen vår er 18. juni. For et par uker tilbake var lokalet åpent i forbindelse med en generalforsamling, og da stakk jeg innom og tok en titt på kjøkkenet. Da fikk jeg talt opp en god del av tallerkner og spesielt glass til vin og annen drikke.

    Jeg hadde også med målebånd slik at jeg fikk målt bredde og lengde på bordene (men glemte høyden, noe som kan være en fordel om du vil vil vite hvor langt ned duken kan henge o.l.). Jeg fikk også testet hvor mange stoler som går på en bordlengde slik at jeg kan lage et estimat på antall gjester per bord.

    Andre ting jeg gjerne skulle sjekket var bredde/lengde på rommet, slik at jeg vet hva marginene er i forhold til bordplasseringen og vegger/dører.

    Vi planlegger en tur til for å dobbelttelle litt i forhold til noen ting som vi glemte å telle sist gang. Satser igjen på å dra når lokalet uansett skal gjøres klart til noe annet så jeg slipper veldig mye styr med å få fatt på nøkler i forkant (og levere de tilbake…).

    Settings
    Topics: 0
    Replies: 3
    lulilelu
    12. apr. 2011 kl. 03:17 #126919

    Du avtale en tid dere kan få se på lokalet, ta med deg en liten blokk, penn pg målebånd.

    Så er det egentlig bare å måle og telle alt.

    Mål lengde, bredde og høyde på bord.

    Mål lengde, bredde og høyde på stol

    Mål lokalet

    Telle bord og stoler.

    Tell talerkner, bestikk, vannmugger, skåler, serveringsfat (alt du kan komme på egentlig).

    Kan også være greit å måle viduer, dører og evt vegg mellom to viduer hvis dere skal stille med andre gardiner eller annen pynt på veggene.

    Greien er egentlig å måle ALT. Om det virker tåpelig der og da så kan det godt være man får bruk for de målene.

    Så kan dere bruke program på dataen og tegne lokalet og bordene og sette alt opp, så er det bare å plusse alle målene.

    Husk å ta med kamera og ta maaaaaange bilder fra alle mulige vinkler, kan aldri bli for mange.

    Jeg har i tillegg tatt bilde av hver eneste skuff og skap, slik at jeg bare kan se på bildene hvis jeg lurer på om de har ett eller annet utstyr. Sparer mange telefonsamtaler på det.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 13
    Replies: 28
    hoppeloppa
    14. apr. 2011 kl. 19:08 #127060

    Ja her var det mange gode tips som jeg også låner:) Har også et lokale hvor vi må dra innom å telle alt. De sier de har utstyr til 100 personer, men kan jo være greit å ta en sjekk på det..

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search