Bryllupsselskap tips
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bryllupsselskap tips
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Bryllupsselskap tips
- Dette emnet har 13 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
snart_frue.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 98Replies: 831
Bare fordi jeg ikke har lyst at denne bryllupsplanleggingen skal ta helt slutt så lurer jeg nå på om jeg kan finne på noe litt annerledes og morsomt å gjøre i bryllupsselskapet vårt i januar.
Jeg er egentlig helt åpen for forslag, og tenker på om noen har noen tips om aktiviteter – jeg vet ikke om jeg vil kalle det selskapsleker, men ett eller annet som kan «sprite opp» kvelden.
Vi trenger det antagelig ikke, for våre familier er snakksalige og vet å hygge seg i godt lag, men jeg lurer på om det finnes noe morsomt vi allikevel kunne funnet på…
Som dere skjønner så vet jeg kanskje ikke helt selv hvor jeg vil med dette innlegget 😂
Senarioet er som følger: 16 personer – kun nærmeste familie. Bortsett fra et par yngre søsken på 17 og 22 så er vi fra 40 – 68 år. Middag i lukket selskapslokale på en hyggelig restaurant i Oslo sentrum. Noen av gjestene flyr fra Nord-Norge ned for helgen og resten bor i nærheten.
Vi skal møtes kl 18 til velkomstdrink og så blir det 3 retters middag med påfølgende lite kakebord og vin/øl utover kvelden til de stenger 00.30.
Topics: 64Replies: 1674Jeg er så enkel at jeg tror at så lenge det er fri bar og god mat, så løser det seg selv. 🙂
Dere kunne jo selvfølgelig hatt quiz eller noe annen form for enkel underholdning, men tror ikke det hadde gjort noe mer swung over sakene. Kan ikke skjønne hvordan dere skal rekke mer enn 3retter + kaker.
Topics: 98Replies: 831Topics: 64Replies: 1674Neida, men jeg er stor motstander av alt av selskapsleker og slikt, så jeg kunne aldri i denne verden foreslått noe slikt, så da begrenser det seg. God mat og drikk er en katalysator nesten uansett til at den gode stemningen som er lagt til rette bare fortsetter og blir bedre enn forventet. 🙂
Og det er jo veldig hyggelig å bruke lang til når man spiser, slappe av og nyte maten. Det må jo ta litt tid med 3retter + kake, så kommer det litt taler og slikt også sikker, skåling og alt.
Hva med å ta ordet begge to sammen da, fortelle litt om dagen og tiden som nygifte. Det er jo koselig og kan bli morsomt. 🙂
Frøken
annonseTopics: 98Replies: 831Hehehe ja men hvis du er motstander av selskapsleker så er vel ikke dette tråden for deg 😉 😀 .
Uansett – joda det tar litt tid å spise og at det blir holdt et par taler (av oss inkludert). Uansett så er det begrenset med tid det tar med 3 retter, og det er ikke fylltid jeg var ute etter, for jeg er ikke redd for at folk skal kjede seg. Som sagt så kan vi alle det med å skravle, så det går helt fint. Det var bare om noen hadde noen gode tips til «selskapsleker» i form av artige quiz eller hva det nå kan være seg. Rett og slett fordi jeg har lyst å vurdere det. Enkelt og greit 😀
Topics: 64Replies: 1674Da hadde jeg vurdert quiz det har jeg stor tro på kan fungere! Kanskje spesielt i relativ små forsamlinger der man slipper å rope for å få frem spørsmålet. Men det er vel kanskje begrenset hvor moro en nyhetsquiz er under en bryllupsmiddag…
Vant til at du planlegger formelt, så dette var litt utenfor boksen. 😂
Topics: 98Replies: 831Topics: 64Replies: 1674Topics: 20Replies: 47917. des. 2012 kl. 05:33 #164582Ja sånn type quiz har jeg også vurdert! En quiz om dere med ting som bare dere vet, men kanskje kan de gjette seg til det hvis de kjenner dere godt. Må være litt morsomme ting da! Jeg lagde faktisk en slik tråd før, men kom ikke noe særlig med tips. Jeg er super dårlig til å tenke utenfor boksen, så er nok ikke den beste til å gi deg råd 🤦♀️ men jeg skal følge med her og se om jeg kan stjele noen tips fra kreative mennesker :p
Jeg har vært i et bryllup hvor noen av gutta kom med «kjøreregler» for kvelden (ikke lov å banne, peke, tiltale med fornavn, si ordet drikk/drikke+++) og hvis vi brøt reglene måtte vi ta en slurk av drinken. Var uhyrlig morsomt, MEN da var vi i tidlig 20åra… Vurderte om vi skulle «voksengjøre» den leken litt i vårt bryllup, men det ble bare for dumt og i deres selskap så ligger jo snittalderen enda høyere! Vi har valgt å gå for dansemoro isteden (line dance, conga m/limbo), men ser ikke ut som dere skal danse heller…
Nei her skjønner jeg godt at du har lyst på «noe» og hva du skal frem til, håper noen kommer med gode ideer 😃
Topics: 21Replies: 234Frøken
annonseTopics: 98Replies: 831«Løvinnen» wrote: Hva med en powerpoint-fremvisning av bryllupet deres i Wien? Det er jo kjekt for både gjestene som var med i Wien og de som ikke var med. Eller eventuelt lage en bildeserie i «windows live movie-maker» med en av deres sanger som bakgrunnsmusikk :nååh:
Nei, vi skal ikke ha noe sånt noe 🙂. Det er jo en grunn til at disse ikke var i Wien så behøver ikke gni det inn…
Topics: 98Replies: 831Da reiser jeg til Oslo i kveld for å feire bryllupet nok en gang med en middag for de som ikke var i Wien.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke føler den sammen «swungen» over dette. Det blir hyggelig, men jeg er glad jeg har en annen kjole, for det hadde for meg ikke vært det samme å ta på den jeg brukte i vielsen en gang til. Planleggingen til denne middagen har ikke gitt meg noen «bryllupsfølelse» i det hele tatt gitt. Jeg liker jo så godt å planlegge og organisere slike ting, så det har selvfølgelig vært hyggelig – men samtidig så har det godt opp for meg at å gifte seg gjør man bare èn gang… 😀
Topics: 20Replies: 479Topics: 20Replies: 47911. jan. 2013 kl. 10:05 #165656Ja magien kan du nok ikke gjenskape, men det blir nok helt sikkert hyggelig ikveld 🙂 kos dere masse 🙂
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.