Budsjett
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Budsjett
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Budsjett
- Dette emnet har 34 svar, 23 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av
azidi.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 135Replies: 459
Hvor stort budsjett har dere? Til hvor mange gjester?
Vi setter vel et budsjett på 50.000 tenker jeg.
Vi inviterer 65 gjester(regnet med oss og ungene).
Lokale hvor vi står for mat og drikke selv.
Forett, hovedrett og dessert fra catering.
Vin, øl og annen drikke til middag kjøper vi selv.
Budsjettet skal dekke alle bryllupsavgifter, men ikke bryllupsreise.
Tror dere at det holder? Eller må vi prøve å øke budsjettet eller minke på utgiftene?
Topics: 70Replies: 941Topics: 301Replies: 2965«silkepels» wrote: Det spørs vel hva budsjettet inneholder. gjelder det bare mat og drikke, eller er også kjole, dress, sko, ringer, reise osv. inkludert?
Vi ender nok opp i rundt 50000 tenker jeg, og da inkluderer det absolutt alt som har med bryllupet å gjøre. Vi blir 7 stk.
Er dere bare 7 stk?
Topics: 301Replies: 2965Vi har 50.000 +/-. Regner med det kommer på mer, for bare lokalet, buketten og fotografen kommer på 10.000kr! Men jeg er utrolig glad for at vi har handlet inn vær mnd, og det kommer vi til å fortsette med. Skal få betalt alt, så vi bare sitter igjen med å betale fotografen på selve dagen! 🙂 Maten skal vi begynne å handle inn fra Mai av! Vi blir ca 55 stk.
Frøken
annonseTopics: 70Replies: 941Topics: 154Replies: 714Topics: 301Replies: 2965Topics: 70Replies: 941Topics: 23Replies: 48905. apr. 2010 kl. 17:16 #87112Vi har et budsjett på 55 000 kr. Og vi er ca 50 gjester. Da skal dette dekke alt av utgifter. Fotograf, lokale/mat, blomster, klær, toastmaster, musikk osv…
Men vær bevisst på priser på forskjellige ting, det er mye å spare rundt omkring. Kjøp ting billig på ebay (jeg har kjøpt tiara, strømpebånd, brudepikekurver fks)
Ellers kan du gjerne øke budsjettet med et par tusen, og heller være rimelig fornøyde med dere selv, når dere kommer under budsjettet!
Topics: 200Replies: 19912Jeg satt opp 100 000 som utgangspunkt når vi begynte å planlegge. Men vi ender opp på rundt 65-70 000 etter hu mor her har gjort sine scoop rundt omkring 😃 😃
Bryllupsreisen er ikke inni der siden vi skal reise på den neste år.
Vi blir 60 til middag og 80 til kaffe og kake. Holder alkoholen selv.
Summen dekker absolutt alt med bryllupet, også porto og konvolutter til invitasjonene, takkekort og alt som trengs til det.
Frøken
annonseTopics: 64Replies: 141905. apr. 2010 kl. 17:35 #87117Vi ender vel på rundt 80 000,- tenker jeg. Det er ikke med bryllupsreise!
Topics: 17Replies: 27505. apr. 2010 kl. 17:45 #87119Vårt budsjett er på ca 75000 for ca 75 gjester… 😂
Det inkluderer alt – mat, alkohol, antrekk, frisør, blomster, kaker, lokale og bryllupsnatten. 😀
Vær obs på at ting som frisør, blomster, antrekk osv koster omtrent det samme uansett hvor mange gjester som kommer, mat og drikke trenger ikke være det dyreste på listen. Benytt deg av Ebay og andre internettbutikker, handle inn litt og litt det neste året og dra gjerne til Sverige på Harrytur om du har muligheten…
Og sett opp et detaljert budsjett, Bryllupsvenner sitt er veldig greit å bruke. 😀
Lykke til!
Topics: 70Replies: 941Topics: 20Replies: 214Topics: 550Replies: 1386005. apr. 2010 kl. 18:23 #87127I vårt budsjett er alt inkludert, helt til bryllupsreise og takkekort, bryllupsreisen er jo en del av det og derfor la vi det inn. Nå blir bryllupsreisen litt dyrer,siden vi tar det som en familiereise også,så det første budsjette sprakk,men vi tror at dette er den beste løsningen.
Topics: 15Replies: 79Topics: 301Replies: 2965Frøken
annonseTopics: 44Replies: 55205. apr. 2010 kl. 20:21 #87168Vi har 150.000 og det håper jeg holder. Det er inkl «alt» bortsett fra bryllupsreise. Vi er 90 til middag og 117 til festen. Vi har borgelig vielse, tre retters middag og åpen bar.
Topics: 19Replies: 129Vi har budsjett på 110.000, vi blir 72 gjester inkludert brudeparet.
Alt er inkludert, mat og drikke organiserer lokalet, så drikken trekker endel opp der. Vi har kjøpt litt etterhvert, så det som gjenstår er fotograf, blomster, vielsen, musikk og litt småplukk, ca 30.000.
Vi får god hjelp av foreldre, ellers hadde det ikke blitt hverken så stort eller bryllup det første året, siden jeg er student.. 🙂
Topics: 196Replies: 150708. apr. 2010 kl. 13:54 #88028Blir så misunnelig når noen av dere ser ut til å få bryllup med en del mennesker såå billig!!
Jeg har akkurat pratet med lokalet i dag.. for å sjekke litt ang drikkepriser..!
Og har kommet frem til (ved å regne på det som er gjennomsnittlig..og dyreste vinene som var 420 kr ( de varierte fra 300-420 kr)) 1 glass til apertif, 1 glass til forrett, 2,5 til hovedrett og noe til kaffen.. og 3 retters middag.. med kaffe … på 65 pers så blir det; 60450 kr bare for mat og drikke i selskapet!
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.