Budsjett
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Budsjett
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Budsjett
- Dette emnet har 10 svar, 8 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
Sweet Pink Kitty.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 4Replies: 431. jan. 2012 kl. 11:08 #8612
Hva har dere satt som budsjett og hva er med i budsjettet ?
Lyst å vise ?
Her tror vi at vi kan strekke oss til 60 000, men vi sliter litt med å finne ut av mat/Catering og lokale!? Leie alt så vi får med folk som hjelper i prisen, eller kun bestille og da betale leie av lokale og folk til å servere utenom!?? 🙄
Frøken
annonseTopics: 4Replies: 99Topics: 59Replies: 7239Topics: 1Replies: 38Hei 🙂
Vi blir 50 stk. i bryllupet, skal ha 3 retters middag og åpen bar. festen blir på bydelshuset. det koster kr.590 pr. kuvert. da står de for alt med dekking, mat,servering,brus,kaffe og te + rydding og utvask.Invitasjonene,bordkort,menyer og kirke programet lager vi selv, ca kr.1.500.Håper på maks kr. 11000 på drikke varer. Klærne vår kommer på ca kr.16.000for oss begge. Blomstene er det ei lærling som skal lage.»Brudebuketten» min blir en clutch veske pyntet litt med blomster ( jeg elsker vesker) = ca. kr2-3.000 Fotografen kr.6.500,det er inkl. fotografering under vielsen og ute på location( 1/2 pris på takkekort og forstørelser innen 14 dager etter bryllupet) Kirken kr.5.000. Alle lysene er kjøpt på nille,lyfatene på ikea, servietten kjøpt på salg =kr1.800. En kompis som kjører gratis. og en kompis som er toastmaster + står for musikken kr. 3-5.000. Vi har et budsjett på kr.80.000. Det skal gå bra. Det er endel ca. priser og håper å få ned noen av de 🙂
Topics: 1Replies: 38Topics: 37Replies: 1173Hmm. Hadde vi hatt bryllup her hjemme hadde vi nok holdt oss til under 50 000,-. Men vi vil ha en litt spesiell dag, så vi vurderer hunderfossen sin iskatedral. Da må budsjettet opp. Trolig nermere 130 000,- eller slikt. Det fører da såklart til utsettelse av bryllupet også!
Frøken
annonseTopics: 35Replies: 18501. feb. 2012 kl. 07:39 #142184Vi har en gjesteliste på litt over 100 personer og skal ha festen på en restaurant. Så langt har vi budsjettert med ca. 150 000,- men kan nok hende vi går litt over når. De største postene på vårt budsjett er selvfølgelig festen med mat og drikke, det er ca. 850 pr. kuvert, hvor mye det koster kommer helt an på hvor mange som kan komme (vi regner med noe avbud siden det er midt i juli). Kirken koster ca. 10 000,-. Klær og tilbehør til oss begge på omtrent 17 000,- og gifteringer kom på 6500,- (kjøpt i Polen, sparte 10 000 på det). Fotografen kommer på 16 000 (inkl. takkekort), invitasjoner 2100, frisør og make up omtrent 3500, brudebuketten ca. 2500, musikk under vielse og fest ca 8000. Blomster til festen er vi veldig usikre på da min kjæres bestemor skal lage oppsatser, men kanskje rundt 1500. Skal vel ha noe pynt også, men restauranten stiller med det neste så den posten er egentlig ganske liten, vi har kjøpt noen stilige lys når vi var på ferie i Abu Dhabi, men disse kostet nesten ingenting 😉 Anbefaler å kjøpe diverse i utlandet hvis man skal på ferie før bryllupet 😉
Topics: 4Replies: 401. feb. 2012 kl. 12:52 #142194Hjelp !! Nå ble jeg svimmel 😯
Vi blir ca 45 til middag (10 av de er barn)
Og til kaffe/fest blir vi et sted mellom 60 og 80
De mest bitre pengene er på lokale synes jeg. Og vi er veldig usikre på om vi skal gå for en type «klubbhus», eller mer fancy som Kronstadgården etc (bor i Bergen). Pengene vil jo spille inn, men jeg klarer ikke å se særlig forskjell i pris på å bestille cateringen til et klubbhus, og å være et litt mer fancy sted med catering og personale ?!
Her i huset er det faktisk mannen som er mest på brylupet. Men, jeg må planlegge det 😂 Jeg hadde vært veldig fornøyd med noe lite med de nærmeste
Så må man passe på å få med kriteriene hans da- Fri alkohol, fint besøk, men ikke kaksete og ikke over 60 000 ! Veeldig lett oppgave 😉
Topics: 99Replies: 831Jeg har akkurat satt opp et ca budsjett – et budsjett ut fra det jeg foreløbig vet hva kostnadene er. Noen av kostandene vet jeg på øret, og andre er litt mer flytende kan man trygt si. Deler det gjerne med andre 🙂
Vi skal ha en borgelig vielse i Wien med 12 gjester (+oss). Her slår vi litt på stortromma, men jeg har fått veldig gode priser på alt sammen. Vi skal vie oss borgelig i et lite palass i sentrum, ha middagen (3-retters) i eget rom på et 5 stjerners hotell, og bo i suite på samme hotellet. Vi fikk en utrolig flott pris på overnattingen – og betaler nesten mindre enn vanlig dobbeltrom.
Budsjett Wien 14 pers
Hotell 6 netter i suite 7000
Bryllupsmiddag hotellet 6500
Drikke til maten (vin) 2500
Bryllupskake (spesialbestilt) 1000
Flybilletter 3300
Bil m/sjåfør til/fra flyplass 600
Bil m/sjåfør til vielsen 1800
Blomster til middagen 600
Meny+bordkort gratis
Lokalleie vielse inkl mottakelse
m/musserende vin og canapeer 5200
Brudebukett, blomster til dekor vielse 1000
Fotograf 6000
Offentlige avgifter til vielse +
ekstra for å ha vielsen utenfor tinghus 4500
Frisør 2000
Evt. piano vielse + tur for alle gjester
med hest og vogn 4500
Totalt kr. 46.500
Bryllupsfest hjemme i Norge med ca 80 gjester til middag og ytterligere 40 til kaffe og fest gjester og leie av større gård med flere hus/rom:
Lokaler 17.000
(inkl pynting, duker, servise og
bestikk og dekktallerkner i tinn,
markblomster, oppvask, rydding
og sluttvask)
4 servitører à 8 timer 4000
Luksuskoldtbord 32000
Velkomstdrink 1000
Drikke (brus etc) 1000
Alkohol (inkl fri bar) 5000
Bordkort 300
Dekorasjoner 2000
Div snacks og fenalår til åpen bar 1500
Invitasjoner inkl porto 1000
Takkegaver (toastmaster etc) 500
Servietter m/monogram til kakene 300
Gaveesker/oppmerksomhet til gjester 1000
Gjestebok/tre 1000
Frisør 1500
Grillmat til fredagen 1200
Totalt 70.300
I tillegg kommer dress + sko kr 6000, kjole + sko kr 9000 og ringer kr 8000.
Hele herligheten kommer dermed på ca 140.000.
Dette er som sagt ca priser på mye – og hvis jeg har beregnet feil så håper jeg noen sier i fra 🙂. Jeg runder som regel oppover og blir heller positivt overrasket når regningene kommer…
Alkoholen vet jeg er rimelig fordi vi tar med oss når vi er ute å reiser (+ familie som reiser mye), og alle kakene skal bakes av venner og familie som har lyst til å gjøre dette for oss.
Har jeg glemt noe så si gjerne i fra 🙂
Topics: 99Replies: 831Topics: 33Replies: 137005. feb. 2012 kl. 13:13 #142601Vi var 38 gjester til sammen (men måtte betale for 39 stykker fordi en meldte avbud uten å si i fra). Tok ikke opp lån, jeg sparte alt sammen alene. Vi fikk egentlig bidrag fra våre foreldre på til sammen 90000 kr (+10000 til av mine foreldre med tanke på at de ordnet alle blomster, kaker, oppsatser, samt at de betalte min frisør og for bryllupskaka osv), men disse pengene står på sparekonto siden pengene til bryllupet allerede var spart opp. Fikk også limousin av svigers som fraktet oss til hotellet.
Vi endte til slutt med følgende regnestykke:
58169 kr for leie av lokaler, velkomstdrinker, frukt, fireretters middag inkludert alkohol til middag, fri bar, leie av telt (hadde utevielse). I prisen var også catering inkludert, dvs kokker fra Sult lagde maten vår og så stilte de opp med eget serveringspersonale. Utover dette var også dekking av border, oppsett av benker til vielse osv også inkludert. Vi måtte kjøpe alt gjennom lokalene vi leide, men synes prisen ikke var så forferdelig alt i alt.
1936 kr for viglser som sto for vår utevielse.
12500 kr for live-band og film.
2000 kr for trompetist.
8000 kr for fotograf (med rettigheter til alle bilder, alle bilder i høytoppløselig format, fikk nesten 1000 bilder).
2400 kr for brudebuketten.
1000 kr for brudekjolen.
500 kr for pynt/stæsj/dekorpynt/invitasjoner etc.
Vi endte da med å betale 86996 kr (bare for å presisere: mine foreldre betalte henholdsvis 2400 kr for bryllupskaken og 2000 kr til frisør/make-up).
Foreldrene til min mann betalte for hans sjakett. Tror den kom på 5000 kr.
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.