Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Dagen bruden våknet fra budsjettdvalen…

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Dagen bruden våknet fra budsjettdvalen…

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Dagen bruden våknet fra budsjettdvalen…

  • Dette emnet har 33 svar, 12 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av Gjest_M01.
Viser 14 innlegg - 21 til 34 (av totalt 34)
← 1 2
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 7
    Replies: 114
    prinsessehella
    01. feb. 2013 kl. 18:21 #166937

    «Martine» wrote: Men dere budsjettbruder; Hvor mye betaler man servitører i timen?

    Ikke proffe, men venner av søsken etc. Er det feks ok å si at de får feks 300,- + at de kan være med på festen???

    Vi har akkurat det inkludert i leia av stedet.

    Jeg tror vi har fått en absurd bra deal…

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    01. feb. 2013 kl. 19:48 #166938

    Neeei, dere kan jo ikke gjøre det! Jeg -trenger- å lese om deres ekstravagante planer! :skrekk:

    Jeg hadde i utganspunktet tenkt å holde bryllupet under 100. Men det ser ikke ut som det går, ikke med de postene som står i budsjettet per dags dato ihvertfall.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    01. feb. 2013 kl. 19:50 #166939

    «Martine» wrote: Men dere budsjettbruder; Hvor mye betaler man servitører i timen?

    Ikke proffe, men venner av søsken etc. Er det feks ok å si at de får feks 300,- + at de kan være med på festen???

    Mener du at de skal få 300,- i timen??

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    01. feb. 2013 kl. 20:11 #166942

    Vi skal ikke kutte ned på estetikken, vi skal kutte ned på tull. Big diffrence. Så dokurven blir ikke matchende og vielsesprogrammet lager jeg selv, sparer et par tusen bare der.

    Dette er en dag greit nok at budsjettet har sprukket, men det lå jo i kortene når bruden koster hva den gjør.

    Etter å ha diskutert dette med servitører i hele dag på et annet forum har jeg kommet frem til at de som vil hjelpe til i 2t får en invitasjon til festen med fri bar thats it. De har jo meldt seg frivillig, snakker om 4-5stk som ser på det som en venninne greie. Er det upopulært finner vi noen andre. Slipper jeg å bekymre mer over akkurat den biten. – og det var snakk om 300,- totalt, ikke pr time.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    01. feb. 2013 kl. 20:17 #166946

    «Martine» wrote: Vi skal ikke kutte ned på estetikken, vi skal kutte ned på tull. Big diffrence. Så dokurven blir ikke matchende og vielsesprogrammet lager jeg selv, sparer et par tusen bare der.

    Dette er en dag greit nok at budsjettet har sprukket, men det lå jo i kortene når bruden koster hva den gjør.

    Etter å ha diskutert dette med servitører i hele dag på et annet forum har jeg kommet frem til at de som vil hjelpe til i 2t får en invitasjon til festen med fri bar thats it. De har jo meldt seg frivillig, snakker om 4-5stk som ser på det som en venninne greie. Er det upopulært finner vi noen andre. Slipper jeg å bekymre mer over akkurat den biten. – og det var snakk om 300,- totalt, ikke pr time.

    Hva? ikke matchende dokurver?? :nerdy:

    Nei, det er nok ganske fornuftig. Jevnt over blir det nok så bra, at ingen vil huske det allikevel 🙂 (dokurven altså, ikke bryllupet ;-) )

    Men det med servitørene høres veldig fornuftig ut! Hadde jeg blitt spurt av en venninne, hadde jeg lett hjulpet til for å få være med på festen! 🙂

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    01. feb. 2013 kl. 20:22 #166948

    Jada, dette skal gå så fint atte. Det er mer det at nå sier jeg stopp for unødvendige innkjøp som blir mer harry enn nødvendig. Kjøpte Tiffany blue silkebånd for en halvtime siden, men men. 😂

    Servitørene er jo venninner av søsteren min som har ment seg frivillig til oppgaven derfor jeg tenkte de skulle få betalt, men hvis fest er bra nok er ikke jeg vond å be idag.

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 400
    BrudAug2013
    01. feb. 2013 kl. 21:18 #166954

    For vår del så avhenger mye av hva vi velger å gå for av mat og drikke. Vi betaler per kuvert med aperitiff, tre retters med vin til og kaffe avec, og det er inkl. leie av lokalet, servitører, bartender, hvite duker og tøyservietter, samt at de dekker på (vi kan komme med den pynten vi ønsker naturligvis) og rydder. En alt-i-ett-løsning hvor vi ikke trenger å bekymre oss for organisering og sånt verken før, under eller etter dagen. Men det vil nok koste litt mer per person enn om vi hadde valgt å leie lokale, bestille mat, kjøpe drikke og leie inn servitører, folk til å rydde, vaske osv.

    Settings
    Topics: 16
    Replies: 319
    mai2014brud
    02. feb. 2013 kl. 11:52 #167005

    Vi har ikke begynt å kjøpe noe, men har regnet oss frem til ca 120 000,- ( da er bryllupsreise ikke regnet med). Planen er å lage et excel ark med runde tall også heller fylle inn etterhvert som vi vet mer. Jeg er veldig anti dilldal, så det blir nok svært få ekstra kjøp (men noe dill har jeg jo allerede sett meg ut). Vi har ikke barn og gode jobber begge to. Så dette skal nok gå bra 🙂 Men det var veldig bevist å legge inn 1,5år til planlegging og sparing (selv om man etter tradisjonen kun skal være forlovet 1år). Men jeg tror jeg får litt angst når kronene begynner å rulle!

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. feb. 2013 kl. 12:18 #167011

    «Mai2014Brud» wrote: Vi har ikke begynt å kjøpe noe, men har regnet oss frem til ca 120 000,- ( da er bryllupsreise ikke regnet med). Planen er å lage et excel ark med runde tall også heller fylle inn etterhvert som vi vet mer. Jeg er veldig anti dilldal, så det blir nok svært få ekstra kjøp (men noe dill har jeg jo allerede sett meg ut). Vi har ikke barn og gode jobber begge to. Så dette skal nok gå bra 🙂 Men det var veldig bevist å legge inn 1,5år til planlegging og sparing (selv om man etter tradisjonen kun skal være forlovet 1år). Men jeg tror jeg får litt angst når kronene begynner å rulle!

    Ja, jeg er hellig overbevist om at det er der mange ender. Mange gjester skal dere ha? 🙂

    Men når det er sgat koser jeg meg like mye med å tenke litt billigere og hjemmelagd på slike nips. Jeg har jo ikke laget noe selv enda selv om jeg synes det er kjempegøy når jeg først setter igang! Så det er mye å spare inn på nå i sluttfasen selv om det stort sett er store faste utgifter som må være som de er. 🙂

    Settings
    Topics: 16
    Replies: 319
    mai2014brud
    02. feb. 2013 kl. 15:26 #167013

    «Martine» wrote: Ja, jeg er hellig overbevist om at det er der mange ender. Mange gjester skal dere ha? 🙂

    Da har vi regnet ca 50 til middag + 20 ekstra til drinker og kaker (åpen bar 😀 )

    Har veldig lyst til å lage trykksakene selv da! Synes det er stas å kunne gjøre det til sitt eget. Er så mange gode ideer her inne!

    Festen kommer da på 84 000,- Så har jeg satt av 10 000,- til blomster og resten til klær, hår, sminke, fotograf osv osv … Vi får se hvordan det går haha…

    Men vi skal jo bare gifte oss en gang jenter 😉

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 16
    Replies: 319
    mai2014brud
    02. feb. 2013 kl. 15:39 #167015

    Ser allerede nå at vi kommer til å gå over budsjett…. Går å lager det excelarket jeg 😂

    Edit: Endte på *host* 136 000 *host* Tar det som det kjem?

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. feb. 2013 kl. 15:56 #167016

    «Mai2014Brud» wrote:

    Martine wrote:
    Ja, jeg er hellig overbevist om at det er der mange ender. Mange gjester skal dere ha? 🙂

    Da har vi regnet ca 50 til middag + 20 ekstra til drinker og kaker (åpen bar 😀 )

    Har veldig lyst til å lage trykksakene selv da! Synes det er stas å kunne gjøre det til sitt eget. Er så mange gode ideer her inne!

    Festen kommer da på 84 000,- Så har jeg satt av 10 000,- til blomster og resten til klær, hår, sminke, fotograf osv osv … Vi får se hvordan det går haha…

    Men vi skal jo bare gifte oss en gang jenter 😉

    Jeg liker deg mye bedre allerede! Omfavner alle bruder som ikke er helt strukturerte på dette med bryllup. 😉

    Denne baren ja, jeg holder på med det samme. Mangler jo nesten ingenting heldigvis. Vinen da, men det ordner seg. *kryss i taket*

    Settings
    Topics: 20
    Replies: 479
    snart_frue
    02. feb. 2013 kl. 20:00 #167025

    Vi hadde 0 i budsjett, men du kan si planene endra seg i løpet av planleggingstiden! Planen var at «vi gifter oss fordi vi vil, ikke fordi vi har råd til det». Sa fra til bestevenninnene mine og nærmeste familie at vi skulle gifte oss i syden (der jeg bor og mannen min er fra), middag på en restaurant og alle betaler sin egen regning. Fant ut at for 50€ per pers fikk vi full mat servering med drikke til og eget lokale på et hotell for ca samme pris per pers. Og da fikk vi jo pynt! Fant ut at jeg faktisk kunne ha noe som lignet brudekjole om jeg bestilte fra Kina (som alle trodde hadde kostet en formue hoho). Fant ut at vi måtte jo spandere på alle som kom fra Norge siden de allerede måtte ut med fly+hotell (selv om alle syns det var greit å betale selv). Fant ut at maaange flere hadde lyst til å komme enn vi regnet med. «Etterinviterte» enda flere gjester. Måtte nesten spandere på spanske gjestene også, de er jo i krise. Fant ut at jeg kunne ha kjole nr 2 også, siden kjole 1 var så billig. Kunne godt ha fortsatt lista 🤦‍♀️ vi endte på ca 10 000 € (eller var det mer?), og det er jo alt over budsjett hahaha!

    MEN jeg tror det er FOLK (gjestene) som gjør et vellykket bryllup. Så lenge de som er der er gode venner og familie som ønsker dere alt godt så blir det god stemning og det er det viktigste 🙂

    Og når det er sagt så gleder jeg meg maaaasse til å lese og se alt om drømmebryllupet ditt 🙂

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. feb. 2013 kl. 20:20 #167026

    Ja, dette blir jo mitt drømmebryllup med alle ting det måtte innebære. :nååh:

    Gleder meg veldig til vi skal feire sammen med alle våre.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 14 innlegg - 21 til 34 (av totalt 34)
← 1 2
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search