Den magiske datoen 31-8-13
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Den magiske datoen 31-8-13
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Den magiske datoen 31-8-13
- Dette emnet har 4 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
tampt.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 4Replies: 27
Da er det klart, det blir bryllup! [smilie=love0060.gif]
Datoen er satt til 31.august i år – og det er en dato, som det slo meg noen dager etter at vi bestemte oss for den, er et palindrom! I alle fall nesten, om man skriver det på en spesiell måte! Det gjør datoen enda bittelitt mer magisk for meg – selv om dagen i seg selv nok blir magisk av helt andre årsaker!
[smilie=lovefirework.gif]
Noen ting er allerede i boks, andre ting er på planleggingsstadiet, mens enkelte ting har vi ikke tenkt på at vi trenger en gang. Så hvor skal man begynne? Jo, en liste for å få oversikt 😁
Må gjøres / Påbegynt / Ferdig
🥰Brud:
* Brudekjole inkl underkjole: bestilt! Tulip&Tatamo.
* Brudesko: Kjøpt! Lilla pumps. Men blir det disse? Kjøpe et par lave sko i tillegg?
🥰Brudgom:
* Dress
* Pensko
🥰Brudepike/brudesvenn:
* Brudepikekjole: bestilt! I samme stil som min kjole, også hos T&T
* Brudepikesko
* Dress til brudesvenn
* Pensko
🥰Vielsen:
* Kirke bestilt! Vielse kl 13:00, bekreftelse sendt til kirken.
* Inngangsmarsj og utgangsmarsj
* Salmer
* Program
🥰Lokalet/festen:
* Lokale bestilt!
* Mat: i forhandlinger med ulike firmaer som kan levere catering til oss. Fått tips om
🥰Fotograf:
* Fotograf bestilt, avtalt å ha fotograf fra vielse til fest!
* fotoshoot: hvor skal vi ta bilder? Hvem skal være med? (forlovere, barna våre, andre?)
🥰Formalia:
* Forlovererklæringer
* Utfylling av ekteskapsvilkår
* Annet?
🥰Annet:
*
🥰»Nødbag» for brudeparet:
*
🥰Kaker:
* Bryllupskake?
* Hvem i familien vil bake kake til kakebordet?
Topics: 36Replies: 684Topics: 37Replies: 329Topics: 13Replies: 761Frøken
annonseTopics: 4Replies: 27Kopierer inn et bryllupstips som jeg har funnet på nettet. Kjekt å ha det her sånn for å samle tankene litt…
*** *** ***
Først: Nyt dagen og sug til deg inntrykkene!– Sjekke at alle klær er i orden før den store dagen!
– Del ut kjøreplaner til sjåføren, toastmaster og ellers alle andre som skal hjelpe til med andre oppgaver!
– Pakk det du trenger til bryllupsnatta i en bag (nye klær, sko, undertøy, hårbørste, sminkefjerner, shampoo og BALSAM, tannkost/tannkrem, morgengaven, sminke, kamera til bryllupsnatten), og få forloveren din til å ta den med dit den skal.
– Pass på at forlover/brudgom vet hvordan knapphullsblomstene fungerer!
– Ta med noe blått, noe gammelt, noe lånt og noe nytt! (Tok den på norsk).
– Ta med det du trenger av ekstra sminke, så du får fiffe deg litt opp i løpet av dagen/kvelden!
– Ta med visakortet så du får betalt frisør og sminkør!
– Ta med talen din, hvis du skal holde en!
– Ta med deg slør og annen hårpynt til frisøren!
– Ta med deg smykker og øredobber!
– Og selvfølgelig brudekjolen med tilbehør (ta med ekstra strømpebukse)!
– Ta med matpakke til frisøren. En utsultet brud er ikke så særlig lurt!
– Er du plaget med å få gnagsår mellom lårene, ta på en sykkelshorts el. Men sørg for å ta den av før kvelden kommer! Brudgommen trenger ikke å se den!
– Hvis bilen som skal hente deg hos frisøren er veldig pyntet kan den kanskje ikke kjøre så fort! Husk derfor å beregne ekstra tid til å kjøre til kirka!
– Husk brudebuketten!
– Og ta den ut av vannet tidlig, slik at den ikke drypper på kjolen!
– Ta med handuk/laken til å dekke sete i bilen, så ikke kjolen din får flekker!
– Spytt ut tyggisen før du går inn i kirka!!
– KOM IKKE FOR TIDLIG TIL KIRKEN! Ikke kjekt å stå der når de siste gjestene kommer stormende inn døra. Tar bort litt av wow-faktoren!
– Pass på at fotografen vet hvem som er familie, så slipper du å få bilder av bare kollegaer og ingen bilder av mor og far i det de ankommer feks. kirka.
– Lager du kirkeprogram, les korrektur. Kjedelig med skrivefeil i salmene.
– Få noen til å filme vielsen. Bruk stativ!
– Få kirketjeneren til å åpne døra inn i kirka til riktig tid! Ikke mens du står der uten brudebukett, med sløret på skeiva, kåpa på (med en kjole til 15.000,- under), og har ønske om et stille minutt med far!
– Og få kirketjeneren til å lukke døra bak dere etter at dere har gått inn!
– Gå sakte opp kirkegulvet og sakte ned igjen: Dere vil vel at gjestene skal rekke å ta bilder?
– Hold buketten lavt, lavt, lavt!! Når det føles unaturlig lavt, er det helt perfekt!
– Husk å delegere små oppgaver: ordne med ris eller såpebobler utenfor kirka, dele ut kirkeprogram osv.
– FOTOGRAFERING: Ta bilder av: (Skriv deg gjerne en liste på forhånd og gi til noen som kan delegere litt)
* Brudepar alene.
* Brud alene
* Brudgom alene
* Brudepar sammen med prest
* Brudepar med forlovere
* Brudepar med brudepiker/svenner
* Brudepar med foreldre
* Brudepar med søsken
* Brudepar med besteforeldre
* Brudepar med alle gjestene samlet
* Brudebuketten alene
* Brudens frisyre alene
– Få noen til å heise flagget på festlokalet!
– Sørg for at noen tar i mot gjestene på festlokalet. Dumt hvis de må stå og sparke i sanden…..
– Husk gjesteboka!
– Husk vase til brudebuketten!
– Lag fine kurver på jentedo med: deodorantspray, sikkerhetsnåler, plaster, nål og tråd, ekstra strømpebukser, blank neglelakk for å redde strømper som rakner, hodepinetabletter, tamponger, bind, kondomer he he, mascara, lipgloss (med engangsbørster til sminka!), parfyme, tyggis/frisk, hårnåler, tanntråd/tannpirkere, kleenex, hårspay osv.
– Husk å påføre pudder og lebestift/lipgloss hver gang du er på toalettet. Så blir du riktig lekker på bildene
– Ta med en laptop og en minnekortleser til festlokalet, da kan gjestene legge inn bildene fra sine kamera til denne i løpet av kvelden. Få toastmaster til å informere om dette!
– Legg ut engangskamera (med blitz) på alle bord, men ikke legg ut alle under middagen, gjem noen til senere på kvelden.
– Lag bordkort med plass for hver gjest til å skrive «gode råd og hilsener til brudeparet» mens de sitter ved middagsbordet. Brett serviettene med en liten lomme slik at navnet stikker opp øverst på lappen. Legg en blyant ved siden av.
– Er det lenge mellom vielsen og festen: sørg for at gjestene får noe å spise.
– Ha alkoholfri drikke til velkomstdrikke for de som ønsker det. Fulle gjester allerede når brudeparet ankommer er ikke så kjekt!
– Avtal hvordan dere gjør entre på festen!
– Sørg for at en person styrer kjøreplana for festen, som vet når alt skal skje. Da kan servitører osv henvende seg til denne personen istedenfor at dere blir spurt. Denne personen sørger også for at kakeskjæring og bryllupsvals kommer igang!
– Sørg for at det er nok vann tilgjengelig under middagen. Dumt hvis det er veldig varmt og gjestene holder på å tørste i hjel.
– Ha en strukturert Toastmaster, som passer på at talene er passe lange. Kjedelig å bruke alt for laaang tid på middagen! Må jo rekke å danse litt etterpå også!
– Er det mulig for gjestene å bestille øl under middagen istedenfor vin så sørg for at toastmaster informerer om dette.
– Toastmaster informerer også om røykepauser, slik at dere slipper at gjestene forsvinner rett før en tale osv.
– Film talene! Kjekt å ha etterpå! Og lurt om den som filmer bruker stativ, så blir det ikke ustødig!
– Få fotografen til å ta bilder av alle gjestene når de sitter ved bordet. (Ha eventuelt en «fotosession» der gjestene må stille seg opp feks. parvis i det de ankommer festen (a la Hollywood). Lag til en fin bakgrunn, der de skal stå. Kjekt å lime inn feks. blandt hilsningene i gjesteboka etterpå).
– Spark av deg skoene under bordet, så får bena hvile seg litt….
– Skal du holde tale så snakk saaaakte! Når du tror det høres ut som sirup, da er det perfekt! Ikke mumle. Og start for guds skyld ikke opp med å si at du er nervøs! Alle vet det! Og de synes du er modig som tør!!
– Er det barn tilstede, så sørg for å ha et eget rom der de kan holde på med leker, se videofilmer, spise snaks osv. Og ha en person som har ansvaret for å se etter dem!
– Få noen til å ta bilde av gavebord, middagsbord og detaljer. Kjekt å ha etterpå!
– Ha en skikkelig plan for åpning av gaver. Husk små hvite klistrelapper som nummereres (fest en på gaven, og en på kortet som fulgte med), og lag en nummerert gaveliste. Da skal det være greit å finne ut hvem gaven er fra etterpå.
– Spør en bekjent om å hjelpe til med å åpne gavene. (Det gjorde jeg til ei «fjern» venninne, vi åpnet alle gavene mens gjestene spiste middag, og vi ble invitert med på kaffen etterpå, og i tillegg fikk vi gave. Syntes det var hyggelig!)
– Husk også en plan for hvem som skal ta med seg gavene etter at festen er ferdig! Husk å ta med teip!
– Arrangere polynese. Fin måte å få i gang dansen på!
– Napp ut noen blomster av brudebuketten allerede på bryllupsnatta og heng de til tørk! Et fint minne som kan legges i en skoeske sammen med strømpebånd, bordkort, meny og andre småting.
– Sjekk med hotellet – enda en gang – når dere må sjekke ut dagen derpå. Tidlige avtaler kan fort bli glemt!
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.