Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Dere som leide ubetjent lokale

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Dere som leide ubetjent lokale

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Dere som leide ubetjent lokale

  • Dette emnet har 10 svar, 9 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av *Scorpia*.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 7
    Replies: 27
    septemberbride
    11. apr. 2011 kl. 19:11 #7229

    Det ble en litt kronglete overskrift :p

    Men jeg mener dere som leide lokaler der hvor dere selv sto for maten.

    Hvordan gjorde dere det?

    Jeg har falt for et lokalet, der hvor vi kan ha egen åpen bar og må selv stå for maten.

    Men går det ann, når man helst ikke vil ha koldtbord? Eller er det beste å ha koldtbord i slike lokaler?

    Håper noen skjønner hva jeg er ute etter i dette rotete innlegget. :usikker:

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 11
    Replies: 294
    Petternella
    11. apr. 2011 kl. 19:28 #126900

    Vi leier slikt lokale, og vi leier inn private folk i bygda til å hjelpe oss med mat, servering, bar, rydding etc. Vi beregner en god sum på lønn til disse. Maten står vi selv for, og vi skal ha treretters. det blir ikke tallerkenservering på annet enn forretten. Hovedrett og dessert serveres fra fat hvor gjestene forsyner seg selv. (ikke buffet, men servitører som går rundt bordene med fat 😉 )

    Om det er kjøkken i lokalet så fikser dere greit mat selv, evnt bestiller fra cateringfirma. Jeg serverte selv i et bryllup hvor hovedretten var hjortestek, bestilt fra cateringfirma 1,5 times kjøring unna. Gikk veldig fint det, maten var varm når den kom og alt smakte fortreffelig.

    I baren kjøper vi inn alkohol og drinktilbehør, og så setter vi opp barkart i samråd med bartenderen. Funker esse greit, da velger vi selv om baren skal stenge 02.00 eller 05.00… ;-)

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 294
    Petternella
    11. apr. 2011 kl. 19:29 #126901

    Ser forøvrig jeg kan misforstås her: vi skal selvfølgelig ikke tilberede maten selv, det skal vår innleide kokk gjøre. Vi stiller med alle råvarer, og hun stiller med ekspertise og arbeidslyst.

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 117
    Blomst
    11. apr. 2011 kl. 19:46 #126905

    Vi har booket en kokk som skal stå for å tilberede maten. Vi stiller med råvarer, men mulig at kokken tar seg av noe siden han har endel kontakter og kan få god pris så det går litt opp i opp med tiden det tar for han. Han tar med seg noen proffe servitører, og så stiller vi med noen bekjente som jobber for en hyggelig vennepris.

    Vi skal ha kald forrett og kald dessert. Forretten tenker vi vi å ha stående på bordet som endel av pynten når gjestene setter seg (mulig vi endrer på det da). Hovedrett tenker vi servert på fat, men at kelnere serverer. Og desserten blir båret inn av kelnere den også.

    Kjøkkenet i vårt lokale er bittelite – så det er en av grunnene til kald forrett og dessert. Hovedrettet (sannsynligvis rådyrfilet) tenker vi at skal grilles ute, så slipper man det lille kjøkkenet, samt kan bruke de 4 stekeplatene og ovnen til å holde andre ting varmt.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    11. apr. 2011 kl. 19:58 #126907

    Går du for et slikt lokalet må du ikke glemme å søke om sjenkebevilgning, er alt jeg kan legge til i denne tråden 😀

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 294
    Petternella
    11. apr. 2011 kl. 21:08 #126912

    «Stavangerpar» wrote: Går du for et slikt lokalet må du ikke glemme å søke om sjenkebevilgning, er alt jeg kan legge til i denne tråden 😀

    Så lenge det er lukket lag for kun inviterte gjester trenger du ikke skjenkebeviligning fikk jeg vite av kommunen 🙂

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    12. apr. 2011 kl. 07:23 #126921

    Japp. Bevilning er ikke nødvendig, me have checked 😉

    Når det gjelder mat så finnes det jo massevis av cateringfirmaer.

    Det kan jo vær en idè å høre med de du skal leie lokalet av å høre om de har noen de samarbeider med.

    Vi har leid inn kokk som ordner alt av mat. Alkohyler har vi handlet i sverige og skal ha en som har ansvaret for baren, så det ikke blir å bare forsyne seg selv.

    Tror ikke vi kommer billig ut av det, for lokalet vårt er griiiisedyrt 🤦‍♀️ Men vi får det akkurat som vi vil ha det, da!

    Settings
    Topics: 66
    Replies: 6978
    Gitte
    12. apr. 2011 kl. 08:37 #126924

    3 retters er ikke noe problem i et slikt lokale! Vi har bestilt mat fra cateringbyrå, de leverer alt i bakker, og så har vi fått noen venner av foreldrene våre til å stå på kjøkkenet og legge det opp. Forretten er kald, hovedretten varm, desserten skal være lun. MEN jeg ville nok sett litt på størrelsen på kjøkkenet der dere skal være. Det kan være vanskelig å legge opp mat til for eksempel 60 mennesker samtidig i et bittelite kjøkken! Der vi skal være er det kjempestort kjøkken.

    Settings
    Topics: 43
    Replies: 252
    trusa
    12. apr. 2011 kl. 12:57 #126934

    Vi skal ha tapas. Skal ha alle rettene på bordene. Vi har oppdelte bord da, ikke langbord.

    Bestiller maten fra caterer.

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 27
    kallevik
    15. apr. 2011 kl. 19:27 #127107

    Vi og skal ha slikt lokale. Skal ha tapas. alt komme ferdig, så han som lager d slipper å gjøre d på kjøkkene, selv om d e stort… drikkevare står på bordene under middagen, og når kaffigjestene komer, har alle med seg drikke selv…

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 20
    Replies: 103
    *Scorpia*
    16. apr. 2011 kl. 11:25 #127120

    Vi har ett slikt lokale 🙂 Vi får nøkkelen på fredag og familie/venner vil da ordne bord oppsett og pynte for oss, og vi har en kamerat som er kokk som skal lage maten der. Så han begynner nok på maten på fredag med forberedelsene, før han starter for fullt på morgenkvisten… Og vi skal ha 3 retters middag 🙂 Så alt er mulig, kommer jo helt hvordan man legger opp løpet.. man må jo sørge for at kokken har alt han trenger på lokalet, hvis han da ikke har med seg utstyr selv.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search