Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Det lille ekstra for å gjøre festen morsom!

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Det lille ekstra for å gjøre festen morsom!

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Det lille ekstra for å gjøre festen morsom!

  • Dette emnet har 31 svar, 22 deltakere, og ble sist oppdatert 15 år, 4 måneder siden av ipeggy.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 32)
1 2 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Lisa
    26. apr. 2010 kl. 15:38 #4387

    Hva kan man gjøre for at bryllupet ikke skal bli så veldig tradisjonelt når rammene er veldig vanlige? Vi skal gifte oss i kirken og spise treretters på et flott sted etterpå. Men vi har lyst på en personlig vri uten at det blir pinlig, masete eller krampeaktig.

    Har jo hørt om diverse selskapsleker og sånn, fungerer det eller blir det masete? Noen som har noe gode ideer for å skru opp stemningen et par hakk? :mrgreen:

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Mayen
    22. mai. 2010 kl. 22:16 #96282

    ååå spennende tråd 😂

    Settings
    Sommerbrud2010
    23. mai. 2010 kl. 12:08 #96353

    Her blir det sightseeing for gjestene, et veldig underholdene band og en toastmaster med morsomme leker. Litt usikker på hva de går ut på dessverre..

    Settings
    Trone
    23. mai. 2010 kl. 12:51 #96361

    «Lisa» wrote:

    Har jo hørt om diverse selskapsleker og sånn, fungerer det eller blir det masete?

    Jeg syntes personlig at det blir for masete og jeg liker det ikke i bryllup. Det blir for pinlig flaut for min smak 😉

    Så vi skal ikke ha noe sånn i vårt bryllup.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Lisa
    23. mai. 2010 kl. 13:52 #96376

    Jeg er også sånn at jeg synes det blir litt pinlig, men samtidig er jeg livredd for å få et stivt og kjedelig bryllup. Vi skal ikke ha sanger til maten, og heller ikke live-band. Tenk om det blir gørrkjedelig og trist? :skrekk:

    Settings
    vanilla81
    23. mai. 2010 kl. 14:01 #96377

    «Trone» wrote:

    Lisa wrote:

    Har jo hørt om diverse selskapsleker og sånn, fungerer det eller blir det masete?

    Jeg syntes personlig at det blir for masete og jeg liker det ikke i bryllup. Det blir for pinlig flaut for min smak 😉

    Så vi skal ikke ha noe sånn i vårt bryllup.

    Signerer Trone på denne her ja 🙂

    Settings
    Godjenta84
    23. mai. 2010 kl. 16:38 #96416

    Vi har 2 fester, en høytidlig med familie og forlovere, samt en uhøytidelig med bare venner.

    Den med familien blir en vanlig straight bryllupsfest uten sprell, men den andre (som er den største med flest gjester) blir med litt morsomme sanger, men ingen leker. Den siste festen skal være på peppes så det blir litt vanskelig med selskapsleker, men vi skal presentere enhver gjest på begynnelsen på en morsom måte (stjålet fra min kusines bryllup, som var for 2 år siden )

    Settings
    vanilla81
    23. mai. 2010 kl. 16:49 #96419

    Vil ikke anbefale leker på Peppes, eller Jonathan i trondheim for den del 😂 😳 😳

    *klok av skade* Det ble litt vel flaut, og Jonathan er jo litt stivere i stil enn Peppes 😉

    Skjønt flaut der og da 😳 men litt gøyt var det også 😛

    Settings
    Godjenta84
    23. mai. 2010 kl. 16:57 #96421

    Vi skal ikke slå oss helt løs da, og ikke være altfor høymelte. Holder oss til sang og den morsomme presentasjonsrundengreia. Blir sittende på plassene våre….hehe

    men skal forhøre oss med peppes, skal på møte til uka, etter masse utsettelse….. [smilie=aiwebs_007.gif] [smilie=aiwebs_014.gif] 😉 😳 [smilie=aiwebs_013.gif]

    Settings
    vanilla81
    23. mai. 2010 kl. 17:01 #96425

    Litt sang må de tåle synest jeg da 🙂 Og at noen snakker ved å presentere synest jeg også at en må tåle.

    Har vært på Peppes selv når folk har leid deler av lokalet, riktignok ikke bryllup, men når en leier deler av lokalet ect så må man tåle litt sang og sånt 😉 😃

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    viana
    23. mai. 2010 kl. 20:26 #96513

    Skal ikke ha leker eller rebus eller quizz. Sånn styr, jeg vil heller ha det avslappet og koselig enn plikter

    Settings
    addi
    23. mai. 2010 kl. 21:55 #96534

    liker ikke dette med selskapsleker, så vi hadde gitt klart beskjed om at vi ikke ønsker noe slikt og heldigvis har alle gjester respektert vårt ønske.

    Her gikk det kjempebra uten noen ekstra tiltak, det var en veldig avslappet og koselig fest, ikke stiv og høytidelig. Det som kanskje hjalp var at vi hadde bare storsett innvitert venner, fra slekten var det bare den nærmeste familie.

    Settings
    vanilla81
    24. mai. 2010 kl. 03:47 #96546

    «addi» wrote: liker ikke dette med selskapsleker, så vi hadde gitt klart beskjed om at vi ikke ønsker noe slikt og heldigvis har alle gjester respektert vårt ønske.

    Her gikk det kjempebra uten noen ekstra tiltak, det var en veldig avslappet og koselig fest, ikke stiv og høytidelig. Det som kanskje hjalp var at vi hadde bare storsett innvitert venner, fra slekten var det bare den nærmeste familie.

    Personlig så liker ikke jeg heller selskapsleker igrunn, er enig med deg der(kanskje litt dumt sangt, men føler jeg har voskt fra det stadiget der med selskapsleker, kan vel kanskje komme ann på «leken» også da, men ikke i et bryllup..). Håper våre gjester respekterer det samme som hos dere. Toastmaster kommer til å gi beskjed i tillegg til den beskjeden som de kommer til å få. Gjestelisten våres er sikkert ganske lik som deres er : venner, og de nærmeste fra slekten av nærmeste familie. Håper de respekterer dette for våres del.

    Så om noen har planlagt noe mot «vår vilje» så vil de få beskjed av toastmaster før middag uansett.

    Vil ha en avslappet koselig fest slik som du beskriver her. Det er tross alt våres dag så her børr vi få bestemme. Uansett om en tante som er fadder på meg eventuelt skulle ha tenkt ut noe hun synest er en innmari god ide.

    Så akkurat det lille ekstra for å gjøre festen morsom for min del, er ikke akkurat som dere sikkert har skjønt selskapsleker…

    Skjønt de som vil ha det,må gjerne ha det for min del,så lenge det ikke er i mitt bryllup! 😛

    Settings
    Kapabel
    24. mai. 2010 kl. 06:39 #96548

    Jeg synes og leker kan bli litt pinlig… Og det samme synes en del av mine venner som har vaert i bryllup hvor de har hatt det. Saa vi vurderte det aldri en gang.

    Men vi hadde jo noen andre ting for aa faa en morsom fest da. Siden vi var ute skulle vi ha japanske lanterner – hadde planer om aa sende opp 50 stk men det gikk i dass siden det var alt for mye vind. Vi hadde og et dansenummer som var stor suksess, og det morsomste av alt var en fotoboks hvor folk kunne ta bilder og skrive en hilsen paa en tavle. Dette ble deretter limet inn i verdens morsomste gjestebok 🙂 Var veldig goey aa se hvordan bildene «utviklet» seg etter som festen kom i gang 😂 😂 Naa skal det sies at vi hadde lagt opp til en veldig uformell og morsom atmosfaere, saa ikke sikekrt disse tingene passer inn hos alle..

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    imsdal_84
    24. mai. 2010 kl. 08:01 #96552

    Vi hadde et pyntet bord med drops hvor gjestene kunne forsyne seg, og ved siden av stod det kort de kunne skrive hilsner på, og en sinkbøtte de kunne legge hilsnene oppi. Ved siden av stod det engangskamera hvor de kunne ta bilde av seg selv. Dette ble en suksess 🙂

    Ellers hadde toastmasteren en sanglek, men ellers ingenting. Det var ikke nødvendig for gjestene fant tonen med hverandre og koste seg. Kan kanskje være greit å ha noe i bakhånd, men folk liker ofte å styre selv hvor de vil være og hva de vil være med på når festen er i gang 😉

    Settings
    Lisa
    24. mai. 2010 kl. 08:05 #96554

    Se her ja, her kommer det gode tips! :mrgreen:

    Settings
    angel82
    24. mai. 2010 kl. 08:13 #96555

    Kapabel: hvordan laget dere denne fotoboksen?

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    gledesei
    24. mai. 2010 kl. 08:57 #96561

    Man vil jo gjerne at ens eget bryllup skal være unikt, og det er morsomt å finne på noen originale ting, eller gjøre de vanlige tingene på en utradisjonell måte.

    på en annen side er det mange som har forventninger til hva som skal være og ikke være i et bryllup, og mange kan nok oppleve det negativt om det er gått inn for å være superspesielle. (Ihvertfall i våre kretser)

    Selskapsleker synes jeg er vanskelig å gjennomføre i bryllup, med mindre det er svært uformelt. Pene kjoler, høye sko og oppsatt hår er ikke lett å kombinere med stollek, kryping på gulv, løping med vann og andre leker man kanskje kan finne på-

    Settings
    Lisa
    24. mai. 2010 kl. 09:24 #96571

    Nå var det ikke akkurat potetløp jeg tenkte på da, tenkte på diverse ting som kan gjøre bryllupsfesten morsommere, slik som fotoboks, gjestebok og slike ting. Som jeg skrev i hovedinnlegget, selskapsleker blir vel litt masete, så jeg hintet om tips til andre ting som er morsomme, men ikke masete og teite. 😉

    Settings
    Kapabel
    24. mai. 2010 kl. 09:34 #96575

    «angel82» wrote: Kapabel: hvordan laget dere denne fotoboksen?

    Vi giftet oss ikke i Norge, saa der vi var kunne man leie en fotoboks billig… Det var noe saant som dette:

    http://www.cliquebooth.com/?p=200

    men vi hadde 3 bilder tilsammen per «remse» og det var delt i to saann at den ene halvdelen ble satt inn i gjesteboka og den andre kunne gjestene ta med seg som suvenir.

    Men foer vi fant denne leste jeg flere steder at det er mange som lager sin egen fotoboks og – med et polaroidkamera eller digitalkamera; en tavle hvor gjestene kan skrive hilsener; og da gjerne en person som bemanner boksen da, og tar bildene.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 32)
1 2 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search