Drikkebonger eller ikke og hvordan?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt annet om bryllupsplanlegging / Drikkebonger eller ikke og hvordan?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt annet om bryllupsplanlegging / Drikkebonger eller ikke og hvordan?
- Dette emnet har 6 svar, 6 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
mdsant.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 10Replies: 1329. feb. 2012 kl. 17:31 #8798
Argh! Hater å måtte tilstå det men med en trygdet (meg) og at vi både skal ha to femtiårslag, en konfirmasjon og et bryllup på tre uker så har vi rett og slett ikke råd til å holde samtlige åtti gjester med alkohol hele kvelden. Ergo så har vi tenkt at vi kanskje skal ha drikkebonger. Gjestene får champagne, hvit og rødvin og cognac til kaffen og så noen drikkebonger etterpå. Det er et cateringfirma som har dette stedet så vi har ikke mulighet til å holde noe av alkoholen selv og dermed så blir det svindyrt hvis alle skal få drikke så mye de vil på vår bekostning.
Men..; Bør det stå et sted på bryllupsinvitasjonen at gjestene må ha med penger til drikke selv og at det kun er to drikkebonger pr. gjest i tillegg til vin til maten? Sånn at folk er forberedt, eller bør det informeres på bryllupssiden vår (som jeg ennå ikke har laget..)eller hva?
Topics: 5Replies: 47Vi regnet litt på det, og har ikke råd til å holde litt over 100 gjester med fri bar… Dette etter at vi har levert ut invitasjonene. Men adressen til siden vår står på kortet for mulighet til mer informasjon, dermed håper vi at de fleste ser på denne siden før de kommer. Ellers skal vi jo minne dem på at vi har en side, slik at vi er sikker på at alle får det med seg.
Men når man har mulighet til å få det med på invitasjonen synes jeg det kanskje er greit å få det med, så en er 100% sikker på at alle får det med seg 😉
Topics: 2Replies: 42Du kan jo skrive på invitasjonen at: Det vil bli mulighet for å kjøpe drikke etter maten/til festen.
Jeg har vært i 4 bryllup og har betalt for min egen drikke i alle. I det ene fikk vi 2 drikke bonger. De var printet ut som dollar sedler og var lagt ved menyen. Jeg har tenkt at det å betale sin egen drikke er helt greit. Alle forstår at man ikke har råd til å betale for ubegrensede mengder alkohol for 50-100 gjester.
Topics: 59Replies: 7239Frøken
annonseTopics: 35Replies: 18502. mar. 2012 kl. 17:58 #144737Vi har også dette dilemmaet. Selv om vi gjerne skulle ha spandert drikke på alle gjestene hele kvelden så kan man ikke komme bort i fra at vi er et ungt og nyetablert par, og har ikke nok penger til å betale alkohol for 100 gjester en hel kveld. Vi har også tenkt på drikkebonger, men tror vi går bort i fra det. Vi har ikke skrevet noe om dette i invitasjonene, men tenker å bruke bryllupsbloggen vår til det. Noen tips til hvordan man kan formulere seg slik at gjestene ikke føler at vi er gniene? 😐
Topics: 65Replies: 6972Topics: 5Replies: 47«siljeogthomas» wrote: Vi har også dette dilemmaet. Selv om vi gjerne skulle ha spandert drikke på alle gjestene hele kvelden så kan man ikke komme bort i fra at vi er et ungt og nyetablert par, og har ikke nok penger til å betale alkohol for 100 gjester en hel kveld. Vi har også tenkt på drikkebonger, men tror vi går bort i fra det. Vi har ikke skrevet noe om dette i invitasjonene, men tenker å bruke bryllupsbloggen vår til det. Noen tips til hvordan man kan formulere seg slik at gjestene ikke føler at vi er gniene? 😐
Jeg skrev bare at det ikke kommer til å være fri bar, og at det er mulighet til å ta med seg drikke selv for den som ønsker det. + At det vil bli servert drikke til middag og kaker. Det var en del som rådet oss om å ikke ha fri bar, og heller bruke penger på oppussing. De fleste vet at vi ikke har så god råd, og dermed forstår de nok valget vi tar. Sier meg enig i det som «Stian og Gitte» sier også 😉
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.