Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

En haug med spørsmål fra meg! ;)

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / En haug med spørsmål fra meg! ;)

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / En haug med spørsmål fra meg! ;)

  • Dette emnet har 4 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av Tullepia.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 9
    Replies: 12
    Cecilie85
    31. mai. 2011 kl. 18:37 #7506

    1. Hvordan laget dere kirkeprogrammene ? Om dere gjorde det selv, er det noen som har en mal e.l ?

    2. Noen som har forslag til en fin sang vi kan ha til solosang? De sangene som er våre, kunne hun ikke synge, noe som er helt greit. Så hun skal synge Can you feel the love tonight, men må ha en til..

    3. Hvor mange kaker har dere ? Vi blir 85 til kaffe og kaker, litt usikker på hvor mange vi må ha.

    4. Når er det vanlig å avslutte festen?

    5. Hvordan er det med sjenkebevillning, må vi sjekke ut dette eller bør det være i orden?

    Håper noen orker å svare på dette! 😃

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    31. mai. 2011 kl. 19:57 #129131

    1. Hvordan laget dere kirkeprogrammene ? Om dere gjorde det selv, er det noen som har en mal e.l ?

    Vi lager vielsesprogrammet i samme stil som innbydelsene, altså jeg sitter og limer på bilder, hjerter roser osv. Hvis du ser under kreativ forum så ser du innbydelsene våre der, har ikke kommet så langt å få lagt inn vielsesprogrammet enda

    2. Noen som har forslag til en fin sang vi kan ha til solosang? De sangene som er våre, kunne hun ikke synge, noe som er helt greit. Så hun skal synge Can you feel the love tonight, men må ha en til..

    Vi skal ha «reis meg opp»

    3. Hvor mange kaker har dere ? Vi blir 85 til kaffe og kaker, litt usikker på hvor mange vi må ha.

    Vi blir vel 68 stk til akke og kaffe og vi har en tre etasjes bryllupskake, 7 kaker, 1 kransekake, og noen iskaker

    4. Når er det vanlig å avslutte festen?

    vi holder på til lokalet stenger 03.30, når vi går vet jeg ikke enda

    5. Hvordan er det med sjenkebevillning, må vi sjekke ut dette eller bør det være i orden?

    Har du det på et hotell, restaurant, så er nok sjenkebevilgningen ok, skal du selge alkohol i et grendehus eller lignende så må du søke om sjenkebevligning på egen hånd, slik jeg har forstått det

    Settings
    Topics: 66
    Replies: 6978
    Gitte
    31. mai. 2011 kl. 19:58 #129132

    1. Hvordan laget dere kirkeprogrammene ? Om dere gjorde det selv, er det noen som har en mal e.l ? Jeg har foreløpig kun laget programmet på PC, ikke printet dem ut. Du finner en enkel mal på hjemmesidene til Orkdalsmenighetene

    2. Noen som har forslag til en fin sang vi kan ha til solosang? De sangene som er våre, kunne hun ikke synge, noe som er helt greit. Så hun skal synge Can you feel the love tonight, men må ha en til.. Vet ikke hvilke dere har nevnt for henne, men jeg syns

    «De nære ting»,

    «Sommernatt ved fjorden»,

    «You`ll be in my heart»,

    «Just the way you are» og

    «Mitt hjerte er ditt» er fine.

    3. Hvor mange kaker har dere ? Vi blir 85 til kaffe og kaker, litt usikker på hvor mange vi må ha. Vi har ikke helt tenkt over dette enda, men vi blir ca 70 til kaker, og har bestile bryllupskake i 4 etasjer. I tillegg tror jeg det blir 6-7 andre kaker.

    4. Når er det vanlig å avslutte festen? Dette kommer vel helt an på lokalet og stemningen. Noen lokaler har en viss tid man må være ute, det er det på vårt. Musikken må være avsluttet klokken 02.00 og det syns jeg vel egentlig er en allright tid å avslutte på. Er det et skikkelig haraball-bryllup ,derimot, kan det bli litt tidlig 😉

    5. Hvordan er det med sjenkebevillning, må vi sjekke ut dette eller bør det være i orden? Om du trenger bevilling eller ikke varierer fra kommune til kommune. Jeg ville sjekket det opp hvis jeg var deg. I vår kommune trenger man ikke bevilling hvis man skal servere i lukket selskap uten å ta betalt for det. Skal du ta betalt for drikke må du ha det uansett.

    Vet ikke om svarene mine var så nyttige, men jeg prøvde i hvert fall 😂

    Settings
    Topics: 47
    Replies: 304
    stinis
    31. mai. 2011 kl. 20:02 #129133

    «Cecilie85» wrote:

    1. Hvordan laget dere kirkeprogrammene ? Om dere gjorde det selv, er det noen som har en mal e.l ? Har laget det i Word (eller Open Office som jeg har da, men samme greia). Var veldig enkelt, og vi er kjempefornøyd. Men en mal har jeg egentlig ikke :usikker:

    2. Noen som har forslag til en fin sang vi kan ha til solosang? Vi skal ha Du är allt – Sonja Alden og Songbird – Eva Cassidy, så jeg anbefaler såklart de 😀

    3. Hvor mange kaker har dere ? Vi blir 65 til festen. Tror vi ender opp med 8-9 kaker (inkl. kransekake) + bryllupskaken

    4. Når er det vanlig å avslutte festen? Lokalet vårt må forlates kl. 2, så vi skal avslutte festen 01.30. Dette tror jeg er det vanligste når man har et lokale som ikke er av type klubbhus eller lignende.

    5. Hvordan er det med sjenkebevillning, må vi sjekke ut dette eller bør det være i orden? Det kommer an på hvilke lokalet dere har. Vi måtte ordne det selv, siden vi skal ha med alkoholen. Skal man ha det på hotell etc. så har de nok skjenkebevilling i orden, men da må man kjøpe drikken der såklart.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 13
    Replies: 302
    Tullepia
    31. mai. 2011 kl. 20:14 #129135

    «Cecilie85» wrote: 1. Hvordan laget dere kirkeprogrammene ? Om dere gjorde det selv, er det noen som har en mal e.l ?

    Hvis du kikker her http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=9269 kan du finne hele liturgien for kirkelig vigsel. Snakk med presten og avtal hva dere ønsker der det er valgfrihet, og sett opp programmet i henhold til liturgien. En ting som er lurt er å skrive Fader Vår, ettersom alle er ment å skulle be den høyt som avslutning på forbønnen for ekteparet. Står den ikke skrevet, blir det garantert kun presten som ber.

    2. Noen som har forslag til en fin sang vi kan ha til solosang? De sangene som er våre, kunne hun ikke synge, noe som er helt greit. Så hun skal synge Can you feel the love tonight, men må ha en til..

    Det kan jo være lurt å høre med henne hvilke sanger hun har på repetoaret. Kanskje hun har noen gode forslag? Husk også at sangene må godkjennes av presten og organisten, så snakk med dem også. Spør gjerne om de har forslag, de har god erfaring 😉

    Et forslag jeg vil komme med er sangen Je veit et stelle. Jeg hørte den sunget i en vielse og det var nydelig.

    3. Hvor mange kaker har dere ? Vi blir 85 til kaffe og kaker, litt usikker på hvor mange vi må ha.

    Altfor mange, hehe. Vi har mange hjelpsomme tanter, filletanter og grandtanter som vil bake. Vi er 70 gjester og regner ca ti kaker i tillegg til bryllupskaken.

    4. Når er det vanlig å avslutte festen?

    Det har jeg ikke tenkt på, skal jeg innrømme… :tann: Men ser for meg at det vil få en naturlig avslutning når folk er trøtte og ikke minst når brudeparet er trøtte. Vi har et relativt rolig selskap uten fri bar og uten bonger, og med minst tre nyfødte babyer til stede, så ser for meg – hvis jeg skal våge å gjøre et anslag – at festen varer til ett eller to. Men dette vil jo variere sterkt fra fest til fest, og jeg tror ikke man kan si at noe er mer normalt enn noe annet. Dette må dere bestemme selv.

    5. Hvordan er det med sjenkebevillning, må vi sjekke ut dette eller bør det være i orden?

    Det kommer jo an på hvor dere skal ha festen. Er det i regi av et hotell e.l., kan du nok gå ut i fra at bevillingen er i orden. Det har aldri slått meg at jeg må sjekke dette på vegne av hotellet vi skal ha selskapet hos.

    Er selskapet holdt i et privat lokale blir det vel som en privat fest – og hvor mange er det som søker om skjenketillatelse til det? Men sjekk det ut hvis du har grunn til å være usikker!

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search