Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Fest etter hjemkomst fra syden bryllup

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt annet om bryllupsplanlegging / Fest etter hjemkomst fra syden bryllup

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt annet om bryllupsplanlegging / Fest etter hjemkomst fra syden bryllup

  • Dette emnet har 13 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av heidianne.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    14. jul. 2010 kl. 12:18 #5466

    Noen som har hatt dette? Reist avsted bare noen få og så hatt en fest/bryllupsfeiring hjemme etterpå?

    Vil dere fortelle hvordan dere gjorde det? Hva er vanlig? Invitasjon før dere reiste?

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 200
    Replies: 19912
    Trone
    14. jul. 2010 kl. 18:42 #106130

    Dytter litt på denne for deg jeg 🙂

    Settings
    Topics: 20
    Replies: 709
    Annerei
    14. jul. 2010 kl. 20:23 #106163

    Jeg har ikke egen erfaring. he,he..

    Men var i ett slikt bryllup for ett par år siden. De giftet seg i Thailand i november med bare forloverne tilstede. Bryllupsfesten holdt de sist i februar. Innbydelsene kom etter at de kom hjem. Bryllupsbilde var brukt på innbydelsene.

    Bryllupsfesten holdt de på et lokale og serverte koldtbord og kaker.

    Forlover hadde laget film slik at vi fikk se vielsen 😀 veldig koselig 😀

    Ellers var det vanlig fest med dans.

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    15. jul. 2010 kl. 09:11 #106311

    min mann syns det er litt rart å ha en fest etterpå…at vi på en måte feirer bryllupet vårt der nede og velger det på den måten,da syns han ikke vi skal ha noe fest etterpå for de som ikke «var gode nok venner» eller familie som det ikke var verdt å be…

    hehe hørtes fælt ut det siste,men håper dere skjønner hva jeg mener!

    Noen meninger om en slik fest? Syns det kunne blitt koslig jeg da 😂 Alltid kjekt med en liten feiring med gode venner og familie 😉

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    15. jul. 2010 kl. 18:46 #106519

    dytter litt på denne 😀

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 79
    utenlandsbryllup
    02. aug. 2010 kl. 08:01 #110361

    vi giftet oss i thailand i juni uten familie og venner til stede (vi (les: jeg, bruden) klarte å holde kjeft 😂 ) så ingen visste noe om det utenom forloverne, sjefer og noen veldige gode venner. siden vi «stakk av» så skal vi ha fest med nærmeste familie og venner i oktober så de ikke føler seg helt snytt 😉

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    30. jan. 2011 kl. 18:10 #122303

    dytter litt på denne igjen jeg 😉

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 50
    Frøya
    31. jan. 2011 kl. 15:43 #122373

    Vi drar til Lisboa i juni og gifter oss på ambassaden der, og de som ønsket å være med oss dit er hjertelig velkommen.

    I august skal vi ha bryllupsfest med venner og familie 🙂

    Vi sender ut invitasjoner i løpet av februar med svarsfrist 1. mai 🙂

    Settings
    Topics: 13
    Replies: 302
    Tullepia
    31. jan. 2011 kl. 15:51 #122374

    «heidianne» wrote: min mann syns det er litt rart å ha en fest etterpå…at vi på en måte feirer bryllupet vårt der nede og velger det på den måten,da syns han ikke vi skal ha noe fest etterpå for de som ikke «var gode nok venner» eller familie som det ikke var verdt å be…

    hehe hørtes fælt ut det siste,men håper dere skjønner hva jeg mener!

    Noen meninger om en slik fest? Syns det kunne blitt koslig jeg da 😂 Alltid kjekt med en liten feiring med gode venner og familie 😉

    Jeg tror det ville vært veldig koselig med en fest etterpå, liten eller stor 😀

    Jeg tror ikke jeg skjønner hva forloveden din mener… Ikke alle har råd til å reise til utlandet for å feire et bryllup. Jeg ser for meg at antall gjester i utlandet begrenser seg veldig på grunn av økonomi, ikke på grunnlag av hvem som er verdt å be :usikker:

    Uansett er det dere som bestemmer hvordan dere vil gjøre det, det er deres fest og dere skal ha det bra 😀

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    31. jan. 2011 kl. 19:35 #122395

    såg at det siste svaret kunne se litt rart ut :usikker: Det er klart det ikke er alle som har råd til det og det har vi full forståelse for 😀 men det han mener er om VI har råd til en slik fest..det er jo ikke gratis det heller! Og så er vi litt sånn at om vi skal ha en bryllupsfest når vi kommer hjem vil vi gjøre det skikkelig og fint.

    Men noen tips til hvordan vi skal klare dette? Og det er vel vanlig med skikkelige invitasjoner til en slik fest?! 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 13
    Replies: 302
    Tullepia
    31. jan. 2011 kl. 19:46 #122396

    «heidianne» wrote: såg at det siste svaret kunne se litt rart ut :usikker: Det er klart det ikke er alle som har råd til det og det har vi full forståelse for 😀 men det han mener er om VI har råd til en slik fest..det er jo ikke gratis det heller! Og så er vi litt sånn at om vi skal ha en bryllupsfest når vi kommer hjem vil vi gjøre det skikkelig og fint.

    Men noen tips til hvordan vi skal klare dette? Og det er vel vanlig med skikkelige invitasjoner til en slik fest?! 😀

    Bevares, ja, brylluper er sjeldent en rimelig affære 😐

    Men man kan ta visse grep hvis man likevel vil ha det skikkelig og fint. Pynt kan kjøpes rimelig og flott på Nille (jeg har handlet såååå mye fint der til ball og andre fester under studiet!), blomster kan man lage selv, invitasjoner kan bestilles rimelig på nett eller skrives ut selv, likeså kan brudekjole og andre klær bestilles rimelig på nettet.

    Få venner til å servere mot en rimelig penge, undersøk hvor mye det koster å leie en kokk og lokaler. Hold et alkoholfritt bryllup (mange tusen spart!), ja, det finnes sikkert mange flere og bedre tips!

    Men regelen er nok at jo rimeligere det er, jo mer arbeid blir det :usikker:

    Det kommer jo selvfølgelig også an på hvordan dere definerer «skikkelig og fint». Ser dere da for dere tre-retters meny, eller er tapas et alternativ? Kan bryllupskaken være hjemmelaget? Kan være greit å tenke litt på for å vurdere om dette er noe dere vil.

    Uansett så tror jeg bryllupsfeiringen deres blir flott! Det viktigste er at dere følger hjertet og får den feiringen DERE ønsker :nååh:

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    31. jan. 2011 kl. 20:48 #122400

    Hoved festen vår er jo på Mallorca, det er der vi legger de store summene 😉 Det er denne festen etterpå jeg engster meg sånn for…Men som du sier,det er mange muligheter til å spare penger her og der!

    Selve bryllupsfesten der nede BØR bli bra hehe den har vi/jeg jobbet med i 1 år nå 😂

    Settings
    Topics: 2
    Replies: 9
    spaniabrud
    02. feb. 2011 kl. 16:53 #122539

    Vi gifter oss i Spania på juni med kun nærmeste familie og forlovere tilstede, og på juli skal vi ha en skikkelig fest hjemme i Norge for kjente og kjære!

    Vi starter festen med kaffelag for familie ut til søskenebarna våre (foreldre, søsken, barn, besteforeldre, tante, onkler, søskenebarn og forlovere), så åpner vi dørene for resten (venner, kolleger, osv) et par timer seinere 🙂 Da blir det servert velkomstdrinker og mye snacks på bord 🙂 Først skal det vises film fra bryllupsdagen, litt seinere skal det danses bryllupsdans (med vri :p ), etter det er det forloverne som har fått frie tøyler til å finne på litt underholdning 🙂

    Vi har leid inn live-musikk (et par kompiser av sambo), så har vi spurt en felles venn om å være toastmaster 🙂

    Det blir enkel fingermat-servering litt utover kvelden, så er det nattmat (pølse i brød) enda litt seinere 🙂

    Hvite papirduker eller sommerlige store servietter på bord, villblomster som dekorasjon og telys og kubbelys blir enkelt og lekkert 🙂

    Det skal serveres vin og øl så langt lageret rekker, ellers er det medbrakt som gjelder 🙂 Så leier vi inn bekjente til billig serveringshjelp 😉

    Vi ønsket å gjøre det slik, fordi det passet oss best slik, og jeg er superfornøyd med planlegginga hittil 🙂 Absolut gjennomførbart, og innenfor vårt totalbudsjett 🙂

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 36
    heidianne
    03. feb. 2011 kl. 18:40 #122678

    Høres veldig koslig ut 🙂 absolutt! takk for mange flotte tips

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search