Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Festlokalet

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Festlokalet

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Festlokalet

  • Dette emnet har 15 svar, 13 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av Merijaan.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 9
    Replies: 12
    mariarr
    15. mai. 2011 kl. 18:44 #7433

    Av ren nysgjerrighet: Hvor mye betaler dere for leie av lokale? Og hva la dere vekt på når dere valgte? :-k

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 8
    Replies: 85
    Hermine
    15. mai. 2011 kl. 19:05 #128576

    6500,-

    Vi la vekt på at det skulle være i nærheten av kirken og hvor de fleste gjestene bor, slik at det blir lett for dem å komme til og fra.

    Vi ville også ha et lokale hvor vi kunne stå for alt av mat/drikke/pynting osv selv..

    Settings
    Topics: 47
    Replies: 304
    stinis
    15. mai. 2011 kl. 20:26 #128580

    Vi betaler 4000,-.

    I hovedsak la vi vekt på at vi kunne ta drikke med selv, samtidig som de ordner mat. De aller fleste lokalene vi så på måtte man enten ordne all mat/drikke/servitører/pynt selv, eller at de stod for alt, inklusiv drikke. Vi ønsket å få hjelp til mye, for å slippe alt stresset i dagene før og på selve dagen. Samtidig ønsket vi å ta med drikke selv, siden dette er veldig dyrt på lokaler som ordner alt. Så det var et veldig stort pluss at de har servitører, fikser oppdekking, pynting, rydding osv.

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    15. mai. 2011 kl. 20:36 #128581

    14.000 !! 😭

    Det viktige var å kunne ha bryllupet på en fin plass, i litt «herskapelige» lokaler og at vi kunne ordne det meste selv. Så her leier vi bare lokalet, resten er helt opp til oss 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    15. mai. 2011 kl. 21:14 #128584

    Vi hadde to lokaler å velge mellom, det ene på hotellet i byen og det andre på en liten intim restauarant, begge plassen fikk vi lokalet gratis.

    Vi valgte da den lille intime restauranten, for å gjøre det mest mulig ulikt det drømmebryllupet som ble avlyst og vi ville lage en helt ny drømmedag. Det vil jo også si at det var der vi fikk det beste tilbudet når det gjaldt kurvepris. I tilegg, så er det en plass vi har litt tilknytting til å vil vende tilbake også etter bryllupet.

    Da dette stedet gikk konkurs (har gjennåpnet) så måtte vi jo se på andre alternativer, da så vi at vi glatt måtte betle enn 8000 for et greit lokale, noe jeg mente at aldri kom på tale at jeg gjorde, så vi endte jo opp med hotellet da, som var en bra løsning, men da stedet gjennoåpnet, gikk vi tilbake til dem.

    Settings
    Topics: 9
    Replies: 28
    strom0094
    18. mai. 2011 kl. 04:18 #128636

    Vi betaler 2500 og det er med vask dagen etterpå.

    Men vi står selv for alt av dekking,pynting mat og drikke 🙂

    Settings
    Topics: 7
    Replies: 74
    Waterlilli
    18. mai. 2011 kl. 07:04 #128637

    25.000.-

    Vi ønsket oss et herskapelig lokale, og synes ikke det er så lett å finne. Samtidig ville vi ha vielsen i nærheten, da vi ikke gifter oss i kirken. Stedet vi har valgt har flotte områder ute, så vi håper at været tillater at vi kan være ute.

    http://28magnoliaavenue.blogspot.com/

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 294
    Petternella
    18. mai. 2011 kl. 07:14 #128638

    3.000,- inkl. vask.

    Vi har hele tiden sagt at vi vil ha bryllupet på dette stedet, og i tillegg var det viktig for oss å ha tilgang på: stort, funksjonelt kjøkken, stort kjølerom, mulighet for å ordne alt selv, og romslige lokaler. Det er i tillegg i gangavstand fra både kirke og overnattingssted, og som en siste bonus ble det oppusset til et fantastisk fint lokale sommeren 2010, med nye, flotte gardiner, vinduer osv.

    Vi (spesielt min forlovede) kjenner i tillegg lokalet svært godt, da vi har hjulpet til på mange arr. der oppe, og det er et pluss.

    Settings
    Topics: 9
    Replies: 12
    mariarr
    28. mai. 2011 kl. 19:46 #129052

    Tusen takk, gøy å høre alle forskjellene og hva som ligger bak 😃

    For ordens skyld: Vi betaler 5500,- og kan da velge om vi vil ha mat, servitører og dekking derfra. Vasking må vi betale ca 2000 for i tillegg. Vi ville ha god plass, et idyllisk uteområdet i håp om bra vær samt at vi ville ha mulighet til å gjøre alt selv 🙂

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    28. mai. 2011 kl. 19:57 #129053

    Jeg må også legge til at for oss så er det viktig å gi gjestene våre og oss selv en god matopplevelse og stedet vi valgte gav oss en helt utrolig pris på en 6 retter middag, så da var det ikke så vanskelig å vite hvor vi skulle ha det.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 2
    Replies: 4
    Merijaan
    25. jul. 2011 kl. 08:53 #130581

    Til Petternella:

    Hvor har dere bestilt lokale? Hvor i landet bor dere?

    Settings
    Topics: 3
    Replies: 5
    brudaugust2011
    25. jul. 2011 kl. 09:40 #130589

    Vi betaler 5500 kr for leie av lokalet vi skal ha.

    Vi har lagt vekt på at vi skal orde alt selv, men ikke vaske før eller etter. Så det endte opp med et idrettshus inne i skogen. Det er ikke det fineste lokalet, men det blir sikkert bra når vi har pyntet opp med det vi ønsker å pynte med. Det er stor plass til border og dansegulv. Der har scene slik at musikeren kan sitte litt høyere enn dansegulvet. Vi har også tilgang til en hems og peisestue. Så er det noen som vil trekke seg litt unna for å prate er det mange muligheter til det. Kjøkkene var litt lite med kokka vi har hadde benyttet seg av dette kjøkkene mange ganger før så hun var kjent der. Det hjelper en del.

    Utendørs er det en stooooooor veranda som går rundt den ene langsia av huset og den ene kortsiden. Her vil vi pynte opp litt med blomster, tyllborder og pynta bord (så lenge været er bra da)

    Vi satt også å så på lokale med alt inkludert. De skulle ha min 1300,- pr kuvert og med 85 gjester blir det litt i dyreste laget for oss.

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 24
    220912
    26. jul. 2011 kl. 18:13 #130616

    Vi leter også. Men vanskelig å finne sted som ikke er for dyrt i Oslo. Vi venter ca 250 gjester, så trenger plass til dem også? Noen tips, inne lokaler helst.

    Noen som har vært eller kjenner til Eventhallen? Den ligger på bryn. Man kan ta med egen mat og drikke.

    Settings
    Topics: 33
    Replies: 1370
    Sweet Pink Kitty
    26. jul. 2011 kl. 19:16 #130618

    Ingenting. Vi må derimot kjøpe mat og drikke gjennom de som driver lokalene.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 10
    Replies: 33
    lmk88
    27. jul. 2011 kl. 09:35 #130635

    Lokalet koster 2000…. Det som er dumt er at det er ikke noe uteområde, men det er stort inne.. Med stort kjøkken og generelt stor plass… Og gode stoler å sitte på 😜

    Settings
    Topics: 2
    Replies: 4
    Merijaan
    29. jul. 2011 kl. 22:51 #130686

    «brudaugust2011» wrote: Vi betaler 5500 kr for leie av lokalet vi skal ha.

    Vi har lagt vekt på at vi skal orde alt selv, men ikke vaske før eller etter. Så det endte opp med et idrettshus inne i skogen. Det er ikke det fineste lokalet, men det blir sikkert bra når vi har pyntet opp med det vi ønsker å pynte med. Det er stor plass til border og dansegulv. Der har scene slik at musikeren kan sitte litt høyere enn dansegulvet. Vi har også tilgang til en hems og peisestue. Så er det noen som vil trekke seg litt unna for å prate er det mange muligheter til det. Kjøkkene var litt lite med kokka vi har hadde benyttet seg av dette kjøkkene mange ganger før så hun var kjent der. Det hjelper en del.

    Utendørs er det en stooooooor veranda som går rundt den ene langsia av huset og den ene kortsiden. Her vil vi pynte opp litt med blomster, tyllborder og pynta bord (så lenge været er bra da)

    Vi satt også å så på lokale med alt inkludert. De skulle ha min 1300,- pr kuvert og med 85 gjester blir det litt i dyreste laget for oss.

    Hvor er dette da? Hva heter det, og hvor ligger det?

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

[annonse_6]


[annonse_7]

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search