Fikse i stand lokalet selv,hvor lang tid beregner dere?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Fikse i stand lokalet selv,hvor lang tid beregner dere?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Fikse i stand lokalet selv,hvor lang tid beregner dere?
- Dette emnet har 11 svar, 11 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av
addi.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 57Replies: 214Topics: 301Replies: 2965Topics: 21Replies: 110217. mar. 2010 kl. 07:30 #84052
Vi får nøkkelen på torsdag, så kommer til å reise og ordne med bord og stoler da vil jeg tro. På fredag håper jeg å få med meg noen venninner og søss til å ordne resten, så regner med det kommer til å gå noen timer i allefall. Er jo litt å ordne i stand med å dekke bord ol så alle kan sove godt natt til lørdag og vite alt er klart til gjestene kommer :p
Jeg har tatt meg den friheten jeg og tatt ut en uke ferie før bryllupet og fri mandagen etter 😂 😂 Så jeg skal ikke stresse med noe før bryllupet. (Sier jeg nå :skrekk: )
Men vi reiser jo ikke på noe bryllupsreise i år da;)
Topics: 25Replies: 203jeg aner ikke,men jeg har 1uke ferie før bryllupet og to uker etter.Så regner med at den uka før går med til slikt noe.Vi får nøkkelen på torsdag el fredag.Men på fredagen skal kaken hentes,tante skal lage alle dekorasjonene og jeg skal ordne bordene. jeg får med meg to venninder til å pynte og ordne bordene.Også henter mamma kaken og hjelper tante med blomster.Jeg skal stå opp tidlig på fredagen med andre ord.Men det ordner seg nok uansett 😃
Frøken
annonseTopics: 201Replies: 19922Topics: 57Replies: 214Vi skal være i en gymsal, så vi kommer nok til å bruke en del tid på å pynte og drapere vegger og tak.. Må også dekke bord, lage klart blomsterpynt, gjøre klart gavebord, bordet der forfriskningene skal stå, rydde litt på plassen ute, finne frem crocket, boccia og andre hagespill som gjestene kan ha mens vi er hos fotografen, gjøre klart kjøkkenet for kokken, gjøre klar musikkanlegg, gjøre klar toalettene, gjøre klar «barnerommene» (et der de kan leke og se film og et der det er noen madrasser der de kan sove som de blir trøtte)….kommer ikke på noe mer, men det holder jo i massevis!!! Kommer jo til å holde på til langt utpå natta… :skrekk: Håper jeg kan få hjelp fra gode venner!!! [smilie=aiwebs_014.gif]
Topics: 17Replies: 27517. mar. 2010 kl. 10:55 #84103Jeg har planer om å være best mulig forberedt på forhånd, og så være supereffektiv på selv «pyntedagen». Så får vi se hvordan det går, hehe… 😂
Torsdag kommer vi til å sette opp bordene og stolene, finne fram (og bære opp fra kjøkkenet i kjelleren) glass, tallerker og bestikk, og gjøre klart scene, musikk, barnerom og toaletter. Dersom vi skal fikse forrett og dessert, så regner jeg med at alt er handlet inn på forhånd. Dersom noe gjenstår vil nok oppgaven bli delegert tenker jeg, hehe… Fredag formiddag satser jeg på å få gjort duker, pynt og bordkort (kan vel ikke ta såååå lang tid hvis alt er klart og man vet hvordan man skal ha det? hehe, litt optimistisk kanskje? 😉 ), gjøre klar baren, ordne til gavebord og kakebord og det som event gjenstår. Blomstene sørger min søster for at kommer inn på bordene på lørdagen.
Grunnen til at jeg gjerne vil ha mesteparten gjort allerede fredag formiddag er at gjestene er tilreisende og begynner å ankomme allerede fredag i 12-tiden. Dermed vil jeg veldig gjerne ha tid til å slappe av litt og kose meg med gjestene. Dessuten skal vi ha grillfest fredag kveld, og har ikke tid til å fikse og styre da… 😀
Hmmm, kjenner at det er best at så mye som mulig er organisert på forhånd, samt at jeg er flink til å skrive lister og delegere. Jeg har allerede gitt fra meg alt ansvar på lørdagen, og har sagt til mine to utvalgte venninner som skal være «kontaktpersoner» på dagen at jeg ikke vite noe om noe skulle gå galt… [smilie=aiwebs_014.gif]
Topics: 36Replies: 10117. mar. 2010 kl. 11:49 #84123aner ikke hvorlang tid vi kommer til å bruke, men regner med at hele fredagen går til pynting.
vi skal ha festen på svigerfar sin jobb… det er en STOR kantine der…
Topics: 59Replies: 7239Topics: 72Replies: 931Frøken
annonseTopics: 13Replies: 628Vi fikk nøkkel torsdag kl 17, da satte vi frem bord og stoler. Fredagen gikk med til å legge på duker, pynt m.m og til å ordne det siste av mat og legge opp noe mat på fat (vi hadde koldtbord) I tillegg satte vi frem blomstene på fredag ettermiddag på bordene (hadde små potteroser) og pynt som skulle stå utenfor ble gjort klart. Vi dro fra lokalet kl 01.00 natt til lørdag 😯
Lørdag gjorde vi ingenting, bortsett fra de to som skulle ordne på kjøkkenet.
Vi var på et idrettshus.
Vi var oppe igjen dagen derpå vi da kl 10 og ryddet opp og pakket ned gaver. Nøkkel ble levert kl 14 på søndag. Fikk selvfølgelig god hjelp av mamman min med følge.
Topics: 22Replies: 416vi fikk nøkkeln til grendehus torsdag og satt fram bord og stoler. Hele fredagen var kokken og hjelpere opptatt med matlagring og vi var 4 stykker som pyntet festlokalet. Brukte da ca 4 timer.
Da var alt ferdig og bare blomsterpynt som manglet.
Lørdag var noen hjelpere tidelig på gang igjen, siden vi brukte roser og markblomster, som dem plukket lørdagsmorn. Dem laget fine blomsteroppsett som blir brukt for å pynte kirken. Etter vielsen hadde en person ansvar for å fjerne blomstene i kirken og kjøre den til grendehuset, hvor vi brukte dem på bordene.
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.