Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Gaveåpnere/ansvarlige

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Gaveåpnere/ansvarlige

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Gaveåpnere/ansvarlige

  • Dette emnet har 26 svar, 15 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av MrsBtobe.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 27)
1 2 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    29. mar. 2010 kl. 21:11 #3938

    I de bryllupene jeg har vært har det alltid vært 2-3 gaveåpnere som med mer eller mindre hell har hatt ansvar for å åpne opp og skrive ned gavene. Jeg har selv vært det og endte opp med å gjøre det meste alene, men har samlet erfaringer så det gikk temmelig glatt.

    Nå leste jeg en tråd i et annet forum der ei mente at disse alltid får for mye å gjøre og at man gjerne kunne vært flere, noe jeg i utgangspunktet kan si meg enig i. Jeg tenker imidlertid at 2-3 stykker ofte klarer å utvikle et slags system for samarbeid, og at muligens «flere kokker vil bli mere søl».

    Jeg tenker egentlig å ha 2, og at de skal åpne og merke alle deler og kort med lapper med samme nummer, og som deretter føres på en liste, eller i en bok. Hva tenker dere? og hvilket system skal dere ha?

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    29. mar. 2010 kl. 21:33 #86128

    Vi skal ha to veldig erfarne venninner. De skal også merke gavene og kortene med tall, slik at at de tilhører hverandre. Og så skal det skrives ned i en bok.

    Gavekort og kontanter blir ført sepsifikk opp i en annen bok og selve gavekortet og kontantene blir låst inn i ett pengeskrin sammen med den boken. I den vanlige gaveboken vil det kun stå gavekort/penger i fra vedkommende. Da jeg mener at ingen har med hva verdier man gir i gave.

    Settings
    Topics: 72
    Replies: 931
    Leenah
    30. mar. 2010 kl. 06:31 #86132

    jeg skal ha det samme systemet som HI. skal ha to venninner, men er usikker på om jeg trenger en til, men jeg har jo alltids ei kusinne eller 3 å spørre også.

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 203
    Sirius
    30. mar. 2010 kl. 08:03 #86138

    jeg skal ha samme systemet som Trone.Har gjort det selv en del ganger nå, og det funker veldig fint.2-4stk har alltid funket fint så lenge alle kjenner systemet.Jeg har spurt to stk…

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 129
    Replies: 2344
    hildemor
    30. mar. 2010 kl. 09:30 #86143

    I fare for å gjennta meg selv så vil jeg i allefall anbefale å ikke la noen av gjestene ha denne oppgaven. Vi valgte å la noen av nabofruene ta den jobben. Det er en tidkrevende jobb ihvertfall for vår del som fikk over 150 gaver. Vi hadde en bok med navn og nummer og nummererte gavene.

    Dette gitt veldig fint bortsett fra en gave som dessverre var satt fra seg uten kort 🙄 Da blir det liksom litt vanskelig å spore tilbake. Den var ikke fra noen av gjestene i bryllupet så det gjør det jo enda vanskeligere 🙄

    Settings
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    30. mar. 2010 kl. 09:39 #86144

    De som skal pakke hos oss er veldig rutinerte, så jeg vet de kommer til å gjøre en knakende god jobb og at de blir ferdige til festen begynner 🙂 De drar bort til lokalet umiddelbart etter kirken og begynner, så det er tipp topp 😛

    Det er stooor forskjell på noen som har gjort det ett par ganger og noen som har gjort det utallige ganger og har rutiner og er effektive på det.

    Settings
    Topics: 301
    Replies: 2965
    sizza87
    30. mar. 2010 kl. 11:27 #86155

    Her skal våre 2 brudepiker gjøre det! De ville det, så da er det jo greit. De er 16 og 17 år gamle 🙂 De skal skrive i en bok om hva som er fra hvem ☺

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    30. mar. 2010 kl. 11:51 #86157

    Her skal vi spørre to til tre stykker,som kommer i bryllupet om de vil gjøre det. Da blir det å pakke opp,lime på en lapp med nr og skrive det samme nr med navn i en bok og hva vi fikk,slik at vi i ettertid fint kan se hva som er fra hva.

    Vi har enda ikke helt bestemt hvem det blir, må først få inn alle svar, ei vi trodde skulle komme,hadde vi tenkt litt på,men så kan ikke hun komme,så da må vi finne noen andre. Vi får se, kanskje noen tanter av meg og en fra Ole,vi får se hva som skjer.

    Settings
    Topics: 72
    Replies: 931
    Leenah
    30. mar. 2010 kl. 12:29 #86162

    «sizza87» wrote: Her skal våre 2 brudepiker gjøre det! De ville det, så da er det jo greit. De er 16 og 17 år gamle 🙂 De skal skrive i en bok om hva som er fra hvem ☺

    de skal ikke være med til fotografen? eller kanskje dere skal fotograferes før vielsen?

    Settings
    Topics: 301
    Replies: 2965
    sizza87
    30. mar. 2010 kl. 12:40 #86167

    «Leenah» wrote:

    sizza87 wrote:
    Her skal våre 2 brudepiker gjøre det! De ville det, så da er det jo greit. De er 16 og 17 år gamle 🙂 De skal skrive i en bok om hva som er fra hvem ☺

    de skal ikke være med til fotografen? eller kanskje dere skal fotograferes før vielsen?

    Jo det skal de! Men nå ser ikke vi meningen med at man skal stresse med å åpne gavene! 🙂 Så her tar vi det etter middagen!

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    30. mar. 2010 kl. 12:42 #86169

    «sizza87» wrote:

    Leenah wrote:
    sizza87 wrote:
    Her skal våre 2 brudepiker gjøre det! De ville det, så da er det jo greit. De er 16 og 17 år gamle 🙂 De skal skrive i en bok om hva som er fra hvem ☺

    de skal ikke være med til fotografen? eller kanskje dere skal fotograferes før vielsen?

    Jo det skal de! Men nå ser ikke vi meningen med at man skal stresse med å åpne gavene! 🙂 Så her tar vi det etter middagen!

    Da går de jo glipp av en god del av festen,men hvis det er det de ønsker,så skal ikke jeg si at de ikke får lov 😀

    Vi satser på at folk begynner å pakke opp før vielsen og fortsetter mens vi er hos fotografen,slik at alt er klart til festen og alle kan være med der,

    Settings
    Topics: 301
    Replies: 2965
    sizza87
    30. mar. 2010 kl. 12:45 #86170

    Gjør jo egentlig ikke det da 🙂 For da blir det jo å rydde av og ordne til kakene 😉 Går seg nok til!

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    30. mar. 2010 kl. 12:49 #86172

    «sizza87» wrote: Gjør jo egentlig ikke det da 🙂 For da blir det jo å rydde av og ordne til kakene 😉 Går seg nok til!

    Deres bryllups,så dere gjør som dere vil 😀

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    30. mar. 2010 kl. 19:31 #86239

    «Hildemor» wrote: I fare for å gjennta meg selv så vil jeg i allefall anbefale å ikke la noen av gjestene ha denne oppgaven.

    Ser det er flere her inne som tenker sånn, men jeg har aldri opplevd at det har kommet egne folk inn bare for å gjøre dette. Er vant til at noen av gjestene gjør det, men kanskje ikke av den aller nærmeste familien, mens paret er hos fotograf og muligens etter middag om de ikke blir ferdige.

    Tenker også å si at hvis det er mange gaver som ser like ut, kan de droppe å åpne dem. Var selv ansvarlig i et bryllup der jeg etter 4. gave skjønte hva som var servise 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    30. mar. 2010 kl. 19:37 #86240

    Svigers har ett par venninner som har pleid å hjelpe til og åpne gaver, men i sommer når vi gifter oss så er de bortreist. Ellers hadde de hjulpet oss.

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 560
    MrsBtobe
    30. mar. 2010 kl. 20:29 #86244

    Jeg skal skrive ned alle navnene på gjestene i en bok på forhånd sammen med et nr, så skal vi høre om ikke min samboers søstre + kjæresten til hans bror vi skrive ned hva vi får av hver enkelt + sette et klistremerke med riktig nr på hver pakke.

    Tror det blir greiest sånn.

    Skal også sørge for at det er søppelsekker eller pappesker å kaste alt papir i, for det er ikke så pent når det ligger å flyter.

    Settings
    Topics: 44
    Replies: 552
    camillaogtommy
    30. mar. 2010 kl. 20:58 #86252

    Vi har egentlig ikke tenk så mye på det enda vi… Men med 120 gjester blir det kanskje litt gaver å holde styr på da… Lurer på om jeg skal høre med noen venninner som jeg vet kommer i vielsen, men som ikke er bedt før kaffen kanskje… Om de vil pakke opp mens vi spiser middag… Så de kan stå i fred og ro! Tenker litt slik at hvis det skal pakkes opp mens nysgjerrige gjester står å titter at det fort kan bli litt rot…? Eller jeg vet egentlig ikke jeg…

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    30. mar. 2010 kl. 21:41 #86267

    «gledesei» wrote:

    Hildemor wrote:
    I fare for å gjennta meg selv så vil jeg i allefall anbefale å ikke la noen av gjestene ha denne oppgaven.

    Ser det er flere her inne som tenker sånn, men jeg har aldri opplevd at det har kommet egne folk inn bare for å gjøre dette. Er vant til at noen av gjestene gjør det, men kanskje ikke av den aller nærmeste familien, mens paret er hos fotograf og muligens etter middag om de ikke blir ferdige.

    Tenker også å si at hvis det er mange gaver som ser like ut, kan de droppe å åpne dem. Var selv ansvarlig i et bryllup der jeg etter 4. gave skjønte hva som var servise 🙂

    Jeg har heller aldri vært vant med at der kommer andre inn og gjør en slik jobb, er vant med at noen av gjestene gjør det mellom vielsen og middagen, så det er liksom natrulig for meg å tenke litt sånn også. Stresser litt i hodet for å tenke ut hvem jeg kan spørre,som synes det er greit å bli spurt og ikke bare synes at det er stress og bare sier ja for å være høfflig. lett skal det ikke være. 😀

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    31. mar. 2010 kl. 15:53 #86367

    «MrsBtobe» wrote: Jeg skal skrive ned alle navnene på gjestene i en bok på forhånd sammen med et nr, så skal vi høre om ikke min samboers søstre + kjæresten til hans bror vi skrive ned hva vi får av hver enkelt + sette et klistremerke med riktig nr på hver pakke.

    Tror det blir greiest sånn.

    Det jeg tenkte umiddelbart da jeg leste dette er at det kommer til å bli forvirrende dersom noen går sammen og spleiser på gave, og så er det jo umulig å vite hva man får av folk som ikke er invitert.

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    31. mar. 2010 kl. 15:59 #86369

    «gledesei» wrote:

    MrsBtobe wrote:
    Jeg skal skrive ned alle navnene på gjestene i en bok på forhånd sammen med et nr, så skal vi høre om ikke min samboers søstre + kjæresten til hans bror vi skrive ned hva vi får av hver enkelt + sette et klistremerke med riktig nr på hver pakke.

    Tror det blir greiest sånn.

    Det jeg tenkte umiddelbart da jeg leste dette er at det kommer til å bli forvirrende dersom noen går sammen og spleiser på gave, og så er det jo umulig å vite hva man får av folk som ikke er invitert.

    Denne må jeg si meg enig i, ofte folk går sammen og kjøper noe og da kan det jo fort blir vanskelig for de som skal skrive ned hvem som har gitt hva.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 27)
1 2 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search