Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Holder på med kjøreplan.. =/ hjelp??

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Holder på med kjøreplan.. =/ hjelp??

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Holder på med kjøreplan.. =/ hjelp??

  • Dette emnet har 12 svar, 9 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av Stavangerpar.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 57
    Replies: 534
    Stjerneklar
    29. mar. 2010 kl. 18:29 #3936

    Skal legge ut det jeg har tenkt hittil 🙂

    Men lurer litt på, vi skal ha indrefilet, (biff 😉

    og lurer på om det er normalt med to serveringer da???

    jeg tenker at det ikke er det, men kan hende jeg er helt på bjørnebær tur :-k

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 57
    Replies: 534
    Stjerneklar
    29. mar. 2010 kl. 18:31 #86110

    Kjøreplan for bryllupsdagen vår 22.mai.2010

    15.30- Vielse

    16.10- fotografering og gratulasjon på kirketrappen.

    16.30- Bilder av brudeparet i asketun.

    17.05- Bilder ved misjonsheimen (om været er fint)

    17.30- Brudeparet ønskes velkommen.

    17.40- setter oss ved border- Vin sjenkes

    17.45- Toastmaster forteller generelt, toalett, røyking, hva som skal skje, osv….

    17.50- Det ønskes velkommen.. Erlend?

    17.55- Velkomst sang.

    18.00- Forret serveres

    18.15- Forret ryddes av

    18.20- taler/sang (brudens far, om det er sang fra foreldre, kommer denne umidelbart etterpå)

    18.35- Hovedrett serveres

    Vin sjenkes/etterfylles

    (husk: ingen taler/sanger før alle er ferdig å spise)

    19.00- Brudgoms tale

    19.10- Brudens tale

    19.20- Sanger, vin sjenkes/etterfylles

    19.40- Røykepause (mat ryddes vekk)

    Så langt er jeg kommet 😜 😃

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    29. mar. 2010 kl. 18:55 #86112

    Ser jo grei ut den kjøreplanen,litt mer detaljert enn det vi har kommet til,vi skal ta det sammen med toastmaster.

    Nei, hvis dere skal ha biff,er det nok ikke vanlig med to serveringer,skal der da bli to biffer på hver,eller skal en få en halv prosjon hver gang, så en gang holder nok.

    Hos oss blir det servering av alle rettene en gang.

    Settings
    Topics: 57
    Replies: 534
    Stjerneklar
    29. mar. 2010 kl. 19:20 #86114

    «Stavangerpar» wrote: Ser jo grei ut den kjøreplanen,litt mer detaljert enn det vi har kommet til,vi skal ta det sammen med toastmaster.

    Nei, hvis dere skal ha biff,er det nok ikke vanlig med to serveringer,skal der da bli to biffer på hver,eller skal en få en halv prosjon hver gang, så en gang holder nok.

    Hos oss blir det servering av alle rettene en gang.

    Takk for tilbakemelding 😃

    Ja, var det jeg og tenkte 😃 😃

    blir bare ett lite utdrag dette,så går vi gjennom det med toastmaster 😉

    Liker å ha kontroll 😉

    hehe 😃

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 44
    Replies: 552
    camillaogtommy
    29. mar. 2010 kl. 19:56 #86117

    Synes det ser griet ut jeg, men veldig detaljert da! Flinke hvis dere klarer å holde den!

    Men

    18.00- Forret serveres

    18.15- Forret ryddes av

    Var ikke det litt kort tid? Vet ikke hva dere skal ha eller hvos mange gjester jeg altså men så bare at et kvareter virket litt lite…?

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    29. mar. 2010 kl. 20:04 #86118

    «CamillaogTommy» wrote: Synes det ser griet ut jeg, men veldig detaljert da! Flinke hvis dere klarer å holde den!

    Men

    18.00- Forret serveres

    18.15- Forret ryddes av

    Var ikke det litt kort tid? Vet ikke hva dere skal ha eller hvos mange gjester jeg altså men så bare at et kvareter virket litt lite…?

    Du er litt mer observant enn det jeg er, ja, et kvarter må jeg si meg enig i at var liten tid, sorry at jeg ikke så det med en gang og sa at jeg synes det så greit ut

    Settings
    Topics: 82
    Replies: 623
    Lisa
    29. mar. 2010 kl. 20:06 #86119

    Synes vel kanskje denne var vel detaljert. Det blir bare stress hvis dere skal følge den til punkt og prikke.

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    29. mar. 2010 kl. 21:18 #86126

    Var jo flott og detaljert, men synes det virker litt knapt her og der. Spesielt mellom kirke og velkomst. Vi har flyttet vielsen en time frem nettopp av den grunn at vi skal rekke å kjøre til lokasjon og fotografere uten å måtte skynde oss.

    Det tipset jeg får oftest ift. bryllup er at middagen alltid tar myyyye lenger tid enn man tror. Som sagt før, så er det kanskje litt lite med et kvarter til forrett, spesielt hvis man skal ha en tale der også. Jeg er vant til at velkomsttalen blir holdt under forretten, jeg, og at taler generelt holdes når maten er servert og folk har fått spist litt, ikke mellom rettene, så man ikke blir forstyrret av rydding og servering og kjøkkenet slipper å holde maten varm så lenge, men ser at dere har tenkt annerledes.

    Settings
    Topics: 5
    Replies: 110
    Stokke
    29. mar. 2010 kl. 21:51 #86129

    Igjen så er det en ting som avhenger av hvor mange gjester det er i bryllupet, men jeg tolket det slik at «Brudeparet ønskes velkommen» tilsvarer deres ankomst til festlokalet. Jeg syns det virker som veldig liten tid at det bare skal ta ti minutter… I følge planen din (sånn jeg tolker den) skal det altså bare ta et kvarter fra brudeparet ankommer til alle sitter ved bordet med vin i glassene! Det hørtes virkelig stressende ut… Men dersom det ikke er så mange gjester så kan det jo gå. Da er det ikke så mange som vil snakke med brudeparet og det er heller ikke så mange glass å fylle opp 😀

    Settings
    Topics: 16
    Replies: 278
    Ingerms
    30. mar. 2010 kl. 10:11 #86150

    Jeg tror også det er litt vel optimistisk at alle gjestene skal finne plassene sine og alle glass skal skjenkes med vin i løpet av 5 minutter.

    Men har dere fått beskjed fra kirken at vielsen bare tar 35-40 minutter? syntes det hørtes litt kort ut, jeg.. Jeg trodde det var minst 45? Men hva vet jeg, har aldri vært i en vielse før…😜

    Men jeg er enig i at jeg tror en sånn detaljert kjøreplan blir veldig

    stressende, spes fordi dere har så lite tid mellom hver post, vil dere nok oppleve ganske tidlig å komme på etterskudd. Og da fortsette å kikke på klokken resten av programmet…

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 64
    Replies: 1419
    Sommerbrud2010
    30. mar. 2010 kl. 11:11 #86154

    «Stavangerpar» wrote: Ser jo grei ut den kjøreplanen,litt mer detaljert enn det vi har kommet til,vi skal ta det sammen med toastmaster.

    Nei, hvis dere skal ha biff,er det nok ikke vanlig med to serveringer,skal der da bli to biffer på hver,eller skal en få en halv prosjon hver gang, så en gang holder nok.

    Hos oss blir det servering av alle rettene en gang.

    Vi har også biff og det blir servering en gang. Hun som styrer med maten sier at det holder i laange baner! 🙂

    Jeg syns nok også det virker som om det er litt knapp tid her og der.. Vi har vielse kl 13.15 og vi har ikke middag før kl 17. Dette er med sterk anbefaling fra vår fotograf.. Det går også en del tid til dill og dall man ikke kan unngå.. Husk, det tar sikkert min. 10 min for bruden bare å gå på do 😉

    Men ellers ser det ut til at du har fin kontroll. Masse lykke til, nå er det ikke lenge igjen!!

    Settings
    Topics: 0
    Replies: 17
    ritaogfinnroar
    30. mar. 2010 kl. 12:18 #86160

    Vi har fått beskjed om at vielsen tar mellom 30 og 40 minutter,men det er hvis det er uten solosang og sånne ekstra ting 😀

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    30. mar. 2010 kl. 12:40 #86168

    «Sommerbrud2010» wrote:

    Stavangerpar wrote:
    Ser jo grei ut den kjøreplanen,litt mer detaljert enn det vi har kommet til,vi skal ta det sammen med toastmaster.

    Nei, hvis dere skal ha biff,er det nok ikke vanlig med to serveringer,skal der da bli to biffer på hver,eller skal en få en halv prosjon hver gang, så en gang holder nok.

    Hos oss blir det servering av alle rettene en gang.

    Vi har også biff og det blir servering en gang. Hun som styrer med maten sier at det holder i laange baner! 🙂

    Jeg syns nok også det virker som om det er litt knapp tid her og der.. Vi har vielse kl 13.15 og vi har ikke middag før kl 17. Dette er med sterk anbefaling fra vår fotograf.. Det går også en del tid til dill og dall man ikke kan unngå.. Husk, det tar sikkert min. 10 min for bruden bare å gå på do 😉

    Men ellers ser det ut til at du har fin kontroll. Masse lykke til, nå er det ikke lenge igjen!!

    Vi har vielsen klokken 13 og håper på å gå til bordet 16.00 og begynne å spise 16.30, men jeg hang meg ikke opp i hvor lang tid de tenkte på å bruke på fotograf,for jeg føler at det er noe som har gått igjen her og at der blir beregnet så utrolig forskjellig i fra fotograf til fotograf.

    En liten oversikt for vår del er slik

    13.00 vielsen

    13.45 begynne å ta bilder

    15.45 velkomstdrink

    16.00 vi går til bords

    16.30 vi begynner å spise

    20.00 vi går fra bordet

    20.30 festen begynner, da med polonese, etterfulgt av brudevalsen

    22.00 kakeoppdeling

    rundt 01.00 samler alle gjestene og tar en avskjed sang

    så trekker vi oss tilbake

    02.00 baren stenger

    02.30 lokalet stenger-

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search