Hva er budsjettet deres på? evt hvor mye brukte dere?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hva er budsjettet deres på? evt hvor mye brukte dere?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hva er budsjettet deres på? evt hvor mye brukte dere?
- Dette emnet har 28 svar, 22 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
kosikos.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 19Replies: 63
vårt budsjett er på 50 000 kr. lokalet koster 15 000, maten koster 10 000, musikken koster 6500. til klær har vi satt av 5000 (ja vi skal ikke ha dyre klær/kjoler) så er det alkohol da som sikkertkoster 10 000 kr. da står det igjen 3500 til andre ting pluss at vi får 5000 til mamma og pappa slik at vi har 8500 til pynt og diverse. mange vil nok synes at det er lite penger, men vi klarer fint å holde budsjettet! 😃
vi ønsker oss gavekort/penger til bryllupsreise i gave!
hva med dere jenter?
Frøken
annonseTopics: 13Replies: 71Topics: 2Replies: 109. jan. 2012 kl. 00:48 #140041Men hvor mange gjester har dere da? 50.000 er mye hvis det er 20 gjester, men lite for 80 kanskje? Prøver selv å lage et busjett til ca 80 gjester, og skjønner at man ikke kommer så langt med 50.000 da…
Frøken
annonseTopics: 19Replies: 63vi skal ha 75 til middag også blir vi 130 til kaffe og fest 😃 man kan komme langt med 50 000 hvis man vil. jeg f.eks velger ikke å kjøpe en dyr kjole. jeg bestiller en kjole fra kina. de fleste andre kjoler er sydd i kina også, og mange jeg har snakket med har vært super fornøyd med sin kjole derfra. vi skal ikke ha så dyr mat. her hvor jeg kommer fra er det ganske vanlig og spise sodd i bryllup og fest, og det er ikke så dyrt. vi kjøper direkte fra inderøy slakteri (som er det beste og ordentlige soddet) og betaler 5000 for mat til 75 stk. så kommer nattmaten på 5000 ca. vi skal ha litt forskjellig til nattmat, hvor vi lager det meste selv og dermed sparer penger.
Topics: 0Replies: 609. jan. 2012 kl. 15:52 #140084Vi har satt opp ca 150 000,- i vårt budsjett, men håper ikke vi kommer til å bruke så mye.
Lokalet er det som tar mesteparten av vårt busjett, da vi betaler ca 45 000,- for det. Maten kommer på ca 30 000 kr, bryllupskaken kr 6000, brudekjolen kr 20 000, brudepikekjoler bestilt på nett kr 3000,fotograf hele dagen kr 8000, alt av blomster kommer på ca 10 000 kr. Syntes prisene er helt horrible, men sånn er det nå bare. Skulle valgt et billigere lokalet, men syntes sammtidig det er viktig å like det lokalet man skal ha. vi skal forresten ha 60 stk til middag og 90 – 95 totalt på festen etterpå.
Topics: 2Replies: 10Frøken
annonseTopics: 201Replies: 19922Jeg hadde satt opp budsjett på 100 000 kr, men vi endte til slutt opp på 80 000 kr
Det skal sies at jeg gjorde så og si alt selv da (utenom maten og bryllupskaken hahaha), lagde alt av invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, festprogram og alt sånne papirting selv, lagde alt av pynt og dekorasjoner selv og ja. I grunn det aller meste selv 🙂
Samt jeg har holdt på med bryllupsplanlegging for andre folk i flere år, så jeg vet hvor jeg skulle handle, hvor jeg fikk de beste dealene og slike ting. Og det hjalp på i budsjettet 😉
Topics: 99Replies: 831«Trone» wrote: Jeg hadde satt opp budsjett på 100 000 kr, men vi endte til slutt opp på 80 000 kr
Det skal sies at jeg gjorde så og si alt selv da (utenom maten og bryllupskaken hahaha), lagde alt av invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, festprogram og alt sånne papirting selv, lagde alt av pynt og dekorasjoner selv og ja. I grunn det aller meste selv 🙂
Samt jeg har holdt på med bryllupsplanlegging for andre folk i flere år, så jeg vet hvor jeg skulle handle, hvor jeg fikk de beste dealene og slike ting. Og det hjalp på i budsjettet 😉
Hvor mange gjester hadde dere?
Topics: 55Replies: 4059Topics: 33Replies: 137012. jan. 2012 kl. 13:30 #140345Satte av 110.000 kr til bryllupet, brukte 85.000 kr. Da er ikke bryllupsreisen medberegnet.
Topics: 6Replies: 25Topics: 6Replies: 25Topics: 11Replies: 62Hei! 😀
Vi har invitert litt over 100 å så langt ligger budsjette vårt på 56000! Det som ikke er kommet med på budjsettet er bli kjent festen som er dagen før!
Fotograf; 0,- vi bruker en i familien som er flink å har tatt bilder i bryllup før!
transport til og fra kirken: 0,- har en bekjent som skal kjøre gratis for oss!
Lokalet; 2500,- VI har vært veldig heldig her, det er ett kjempe fint lokale med 2 etasjer!
Alkohol; ca 18000,- dette inkluderer 23 flasker bacardi razz, 8 deluze,10 flasker hvitvin,14 kartonger rødvin,5 flasker amerula,10 kasser øl, champagne,velkomstdrinker,cider,smirnof,24 flasker småbrus,40 flasker blandavann..
musikk til festen; 7000,-
mat; 3 retters mat +snacks og diverse..ca 7500-8000! Vi skal da lage mat selv og leie inn kokk(har ikke tatt med pris for kokk da vi ikke har funnet det enda.)
brudekjole; 4500,- med underkjole (kjøpt på finn) Kjempe flott kjole å veldig fornøyd!!
invitasjoner 80 stk; 800,-
Tenker dette er det aller viktigste å få med
å de dyre postene som utgjør litt..lykke til!
Frøken
annonseTopics: 19Replies: 9113. jan. 2012 kl. 20:37 #140465Vårt budsjett er på 170′, har nesten 100 gjester, og fest fredag og lørdag..
Det er festen som drar med seg mesteparten av kostnadene. Har også vurdert en forbanna fotograf som er dyr! Man skulle hett Stordalen;)
Bryllupsreisen går mest sannsynlig til Australia, og det koster det også tenker jeg..beregner rundt 60′ på reisen..jaja:) Glad man gifter seg bare EN gang!!! Men vi prøver spare inn der vi kan, alt av vennetjenester vi kan motta tar vi gladelig imot.
Topics: 47Replies: 304Topics: 66Replies: 6978Topics: 201Replies: 19922«Jasbon» wrote:
Trone wrote:Jeg hadde satt opp budsjett på 100 000 kr, men vi endte til slutt opp på 80 000 krDet skal sies at jeg gjorde så og si alt selv da (utenom maten og bryllupskaken hahaha), lagde alt av invitasjoner, bordkort, kirkeprogram, festprogram og alt sånne papirting selv, lagde alt av pynt og dekorasjoner selv og ja. I grunn det aller meste selv 🙂
Samt jeg har holdt på med bryllupsplanlegging for andre folk i flere år, så jeg vet hvor jeg skulle handle, hvor jeg fikk de beste dealene og slike ting. Og det hjalp på i budsjettet 😉
Hvor mange gjester hadde dere?
Vi hadde 61 på middag og vi var 75 på kaffe og kake 🙂
Topics: 23Replies: 187Frøken
annonseTopics: 0Replies: 614. jan. 2012 kl. 23:44 #140650«kjerstireberg» wrote: hva slags lokale koster 45000? ble nysgjerrig på å se jeg
~
Drengsrud gård. Hehe er nesten flaut å skulle betale så mye for et lokalet, men sånn ble det hvertfall. Vi har leid hele huset og ikke bare en etasje,og det er også inkludert alt av dekketøy, vasking dagen etter, filmprosjektor osv.Syntes uansett prisen er mer enn stiv, men vi hadde ikke så mange alternativer som kunne være aktuelle så da ble det der 🙂
Topics: 22Replies: 249Budsjettetvi startet med er sprengt, vi havner et sted mellom 130-150.000.
Bryllupsreise= 45.000 men det kommer ved siden av.
Skulle gjerne bare betalt 70.000 men ting koster!
Kjole med sko, slør og underskjørt: 25.000
Lokale: 15.000
Fotograf: 15.000
Vi blir 70+ til middag, og ca 80/90 til kaffe…. husker ikke!
Bryllupskaken lager jeg selv 🙂
Blomster: 10.000
Limousin: 6500
Stoltrekk: 3500
Dj: 550
Trykksaker har vi ikke fått pris på enda
Favor bags, bordpynt, gjestebok, lys….aaaner ikke!
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.