Hva koster et bryllup?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hva koster et bryllup?
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hva koster et bryllup?
- Dette emnet har 8 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
Sweet Pink Kitty.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 99Replies: 831
Leser flere tråder om budsjett, men klarer ikke helt å finne antall gjester…
Hvor langt kommer man med 100.000? Vi skal ha en liten, privat vielse i utlandet men arrangere en større type «låvefest» med buffet når vi kommer hjem. Det blir ca 80 – 100 gjester totalt.
Noen som kan komme med erfaringer på området? Altså en mindre formell og litt utradisjonell vennefest rett og slett. Naturligvis kommer det an på hva som skal spises, drikkes osv. Men er vel ute etter en liten pekepinn å hva en kan forvente at festen vil koste så ca. Angagelig er det utgifter jeg/vi ikke har tenkt på enda.
Topics: 66Replies: 6978Med 100.000 kommer du laaaaangt! Det er selvfølgelig mange faktorer som avgjør hvor mye det bil koste, men hovedvekten av pengene ligger jo i maten og drikka.
Her er en oversikt over hva JEG tror det vil koste:
😀 Lokalet: 4-5000,-
😀 Maten: 400kr. pr. kuvert, 40.000 for 100 gjester.
😀 Drikke: Denne er lei! Det kommer helt an på hvor mange som drikker, hva de drikker o.l. Vi hadde 60 gjester til middag og brukte 4800 på vin (hvitvin, rødvin og dessertvin) og aperitiff, brukte kanskje 1500,- på spriten til kvelden, og så kjøpte vi øl for 1500,-, så for dere, med litt flere gjester, men uten treretters, vil jeg tippe på 12.-15.000.
😀 Servitørerer/kjøkkenhjelp: 5000,- (?) Eventuelt nesten gratis hvis man har noen snille venner av for eksempel foreldre.
😀 Pynt: 1000-2000,-
😀 Bryllupskaken: 3000,-
Da er man oppe i 70.000, når alle basicsene er dekket (mye mulig det mangler noe, litt tidlig på morgenen enda :p ). Så har man eventuelle utgifter til klær, frisør/sminkør, musikk o.s.v.
Håper jeg kunne gi deg en liten pekepinn 😀 Kanskje noen andre har bedre forslag enn meg. Trikset er å sette seg ned og bestemme seg for hvor mye man VIL bruke! Man finner alltids gode alternativer til den prisen man vil 😉
Topics: 55Replies: 4059Dere kommer et godt stykke på veg med 100 000 kr det er sikkert, nedenfor her har jeg skrevet min lille oversikt over hva jeg husker i farten på hva vi selv betalte :
😀 Lokalet: 3000 + 50 kr i serveringsgebyr per gjest
😀 servitører noen steder inngår dette i lokalleien, om det ikke gjør det har foreldrene deres helt sikkert noen venner som stiller opp 😃
😀 Maten: 345 kr. pr. kuvert, x antall gjester
😀 Drikke: kommer jo helt ann på hvor mange som drikker til maten, og om dere skal ha fri bar eller ikke under selve festen.
😀 Pynt: jeg vil vel si fra 2000 og oppover, men dette kommer jo selvsagt helt ann på hva dere vil ha 🙂
😀 Bryllupskaken: fra 2500,- kan være noe +/- der da
😀 blomster ca 5000,-
Så vil dere jo få brudekjole med tilbehør i tillegg, antrekk til mannen, frisør og sminkør utgifter,
skal dere bruke samme ringer som dere har nå som dere er forlovet?
Musikk, hva skal dere ha, liveband, dj, eller skal dere bruke en enklere løsning.
Fotografering, skal dere bruke en proff fotograf eller noen andre som er gode med kamera?
Dette var det jeg kom på akkurat nå
Topics: 1Replies: 8Frøken
annonseTopics: 33Replies: 137028. des. 2011 kl. 19:01 #139184Brukte ca 85000 kr for 38 gjester. Da hadde vi fireretters middag, liveband, fotograf, filming av hele dagen, mat og alkohol kjøpt gjennom stedet vi leide, spesiallaget kake bare til oss osv. Så ja, man kommer langt med 100000 kr.
Topics: 99Replies: 831Tusen takk for informative svar. Vi har budsjettert med 100.000 til bryllupsfesten. Selve vielsen med kjole etc kommer utenom.
Som sagt så ønsker vi en type litt uformell låvefest med buffet og ikke servert 3 – 4 retters. Her kan vi antagelig spare inn litt siden vi har venner og bekjente som komplimenterer buffeten med litt spesielle retter og god mat. Selv er jeg halvt nederlandsk og far fra indonesia samt mor fra vestlandet, og han fra finnmark med samisk bakgrunn i familien, så vi vil spille litt på dette «internasjonale» rundt buffeten. Tror det blir bra 😀
Jeg er fremdeles på let etter det «perfekte» lokalet, så prisen på leie av dette vet jeg ikke, men ser man kan få lokaler ned i 3000.
Vi har ikke foreldre med venner som kan hjelpe til med servering, så det får vi leie. Jeg tenker også at en kanskje kan høre med elever fra vgs som går servitørlinjen om de tar slike oppdrag.
Pynten aner jeg egentlig ikke hva jeg skal regne med. Ser at 100 bordkortholdere etc etc vil koste noen kroner, men går kanskje an å gjøre det litt rimeligere der også? Vet ikke – jeg bare spinner rundt med litt tanker, og har dere tips så er de veldig velkomne 🙂
Når det gjelder musikk så har han flere venner som spiller i band. Disse vil stille opp for noen dram og litt «lommepenger», så her slipper vi greit unna.
Hva brukte dere på fotograf? Min bror er en ganske god hobbyfotograf, men vet ikke om jeg «tar sjansen», eller leie inn professjonell? Som sagt så er det «bare» fest og vielsen har allerede vært.
Det vi ønsker er en flott og morsom fest hvor folk skal KOSE seg og HA DET GØY! Det vi si at jeg tror budsjettet vil gå mye til god mat og drikke samt pynt av lokalet. Vi får gjester (venner) fra fjern og nær. I utgangspunktet har vi lyst på fri bar hele kvelden, men får se hvor langt budsjettet holder…
Topics: 33Replies: 1370Topics: 1Replies: 8Topics: 33Replies: 1370 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.