Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Hvor mye regner dere å bruke?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hvor mye regner dere å bruke?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Hvor mye regner dere å bruke?

  • Dette emnet har 65 svar, 36 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av hejorgen.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 66)
1 2 3 4 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 15
    Replies: 61
    Lene
    13. apr. 2009 kl. 18:54 #1080

    Jeg snakket med min tante i dag og hun sa min fetter og konen hannes brukte 100 000 kr på bryllupet og da prøvde de å gjøre det billig. De var ca 75 gjester blandt de var det ca 55 stk til middag og resten kom til kaffe. Det skal nevnes at de hadde fri bar, så det har nok spilt ganske mye inn. Men var ikke det veldig dyrt? 😯

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 200
    Replies: 19912
    Trone
    13. apr. 2009 kl. 18:57 #33951

    Jeg syntes ikke den prisen og antall gjester og fri bra var dyrt jeg. Men det kommer jo helt an på hvor manhar det, hva kuvertprisen er og diversediverse.

    Vi blir totalt ca 80 stk ( 60 til middag og resten ekstra til kaffe&kake) og kommer til å ha ett budsjett på 100 000. Vi skal ikke ha fri bar 😉

    Settings
    Topics: 15
    Replies: 61
    Lene
    13. apr. 2009 kl. 19:01 #33955

    Kansje det bare er jeg som er litt gniten da 🙄 Har jo så lyst å arrangere det bryllupet vi vil ha uten å snu på hver eneste krone.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 200
    Berg-Olsen
    13. apr. 2009 kl. 19:04 #33956

    Da jeg hørte slike summer når vi først begynte planleggingen tenkte jeg det samme, men nå vet jeg at det fort kan komme opp i slike summer hvis man skal betale fullpris for alt. Men det kommer jo ann på hvordan man vil ha det også og det trenger absolutt ikke bli så dyrt.

    Vi har beregnet ca 55 000 (ender nok på rundt 60 000) og vi blir max. 90 til middag og ca 115 tilsammen til kaffen. Men jeg tror ikke alle kommer og gjør de det kan det godt hende at budsjettet sprekker enda litt til 😯 De største utgiftspostene er mat og drikke, så du har helt rett i at fri bar spiller en STOR rolle. Eller koster det endel å leie band/musikk til festen, fotograf, kjolen, dressen, evt. brudepiker, pynt, blomster, transport, overnatting, trykksaker osv osv, så kronene ruller fort ut. Vi får noen av disse tingene som vennetjenester, så derfor slipper vi billigere unna. 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 200
    Replies: 19912
    Trone
    13. apr. 2009 kl. 19:07 #33957

    Det skjønner jeg godt 🙂 Det blir som oftest sånn at man må telle litt på pengene på en sånn dag. Det gjør vi også. Det er derfor vi har begynt planleggingen over ett år i forveien. 🙂 For å fordele kostnadene og for å få det litt rimeligere enn om vi tar alt når det nærmer seg.

    Settings
    Topics: 27
    Replies: 721
    stine.fabulesa
    13. apr. 2009 kl. 19:21 #33962

    Vi har et budsjett på ca 100 000,

    hvorav ca 60000 er mat og drikke. De resterende 40000 er kjole sjakett dekor blomster innbydelser bordkort osv… Mye smått blir stort til slutt!

    😛

    Settings
    Topics: 16
    Replies: 278
    Ingerms
    13. apr. 2009 kl. 19:24 #33965

    helt syyykt at du får 115 pers til middag/kake for BARE 60.000. hvordan er det mulig??

    vi blir rundt 80 pers til middag, og har budsjettert med i overkant av 100.000. da drar vi til sverige og kjøper inn alt av drikkevarer selv, og får catering fra firmaet til kusinen min.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 200
    Berg-Olsen
    13. apr. 2009 kl. 19:50 #33968

    helt syyykt at du får 115 pers til middag/kake for BARE 60.000. hvordan er det mulig??

    Regner med det var meg du mente 😀 . Vi skal ha middagen på restaurant/ hotell og betaler 250 kr pr pers for 3- retters. Ikke verdens mest spennende mat, men mat vi liker 😛 . Vet at dette er veldig billig i forhold til de fleste andre steder, men vi kommer nok til å få litt av en ekstraregning på drikken til maten :skrekk: Festen/ kaffen skal vi ha på grendehuset der jeg er vokst opp, så det betaler vi lite i leie for og noe av drikken utover kvelden ordnes også billig 😉 Vi slipper å leie inn band og fotograf (vennetjenester).

    Settings
    Topics: 15
    Replies: 61
    Lene
    13. apr. 2009 kl. 19:52 #33969

    Hvordan finansierer dere disse store beløpene? Vi ender nok med å ta lån, i allefall på noe av summen. Skal spare så mye som mulig. Vil ikke forvente hjelp fra foreldre, tar det heller som en flott overraskelse 😀

    Ja, er enig i at 60 000 til så mange mennesker hørtes svært billig ut. Hva er hemmeligheten? 😀

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 200
    Berg-Olsen
    13. apr. 2009 kl. 19:56 #33970

    Glemte å si at ca. 22 av de 90 som kommer på middag er barn. De mellom 6 og 12 år er halv pris og de under 6 er gratis 😀 I og med at det er så mange barn av gjestene så har jo dette en innvirkning på hvor mye alkohol som må beregnes. Kjolen har jeg også fått billig, men som jeg også skrev kommer vi nok til å komme litt over budsjettet :skrekk:

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 200
    Replies: 19912
    Trone
    13. apr. 2009 kl. 19:57 #33971

    Prisene avhenger av hvor i landet man har bryllupet, om man har kontakter, hvor mange retter man skal ha, koldtbord/buffet og når på året det er. 🙂

    Vi får en sum fra foreldrene til kjære. Hvor mye mamma og de og pappa spytter inn vet vi ikke. Pappa har sagt han skal spytte i noe den dagen vi skal gifte oss. ( Ingen vet det enda 😉 ) Resten betaler vi selv. Skal ikke ta opp lån.

    Settings
    Topics: 13
    Replies: 545
    Culli
    13. apr. 2009 kl. 20:05 #33975

    Vi har havnet på 100 000 for hele kalaset,mellom 100 og 110 gjester. Maten veldig billig hos oss siden vi produserer alt av kjøtt og grønnsaker selv. Fri bar drar nok avgårde endel, men det ønsker vi å ha. Pengene må vi nok bare finne oss i å punge ut med selv så håper sparebudsjettet mitt holder også 😉

    Settings
    Topics: 133
    Replies: 2765
    Jannicke
    13. apr. 2009 kl. 20:21 #33977

    Vi skal være 55 stk. med ALT (IKKE fri bar) kommer vi på ca 85.000. Da har vi ikke spart på hver krone, men vi har heller ikke «sløst»

    Settings
    Topics: 133
    Replies: 2765
    Jannicke
    13. apr. 2009 kl. 20:22 #33979

    «Lene» wrote: Hvordan finansierer dere disse store beløpene? Vi ender nok med å ta lån, i allefall på noe av summen. Skal spare så mye som mulig. Vil ikke forvente hjelp fra foreldre, tar det heller som en flott overraskelse 😀

    Ja, er enig i at 60 000 til så mange mennesker hørtes svært billig ut. Hva er hemmeligheten? 😀

    sparing og skattepenger er det her. Våre foreldrepar sponser med litt hver. Men vi betaler klart hoveddelen selv.

    Vi tjener greit og vært flinke til å spare, og ikke bruke mer enn nødvendig de siste 6 mnd 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 16
    Replies: 278
    Ingerms
    13. apr. 2009 kl. 20:38 #33980

    «Lene» wrote: Hvordan finansierer dere disse store beløpene? Vi ender nok med å ta lån, i allefall på noe av summen. Skal spare så mye som mulig. Vil ikke forvente hjelp fra foreldre, tar det heller som en flott overraskelse 😀

    får 75 fra våre tre foreldrepar, og regner med å betale rundt 75 selv (inkl. bryllupsreisen). takk gud for gavmilde foreldre, og det faktum at vi begge er første-barn ut sier jeg….:p

    Settings
    Topics: 20
    Replies: 3984
    lindakbj
    13. apr. 2009 kl. 22:14 #34005

    Me blir 80 til bords, og har et budsjett på ca 60.000kr. foreløbig ligge me ca 20.000kr under budsjettet 😀

    Då kjeme brudekjolen utenom(pappa betalte).

    Så får me halvparten av budsjettet av svigers, og resten e skattapenga og sparte midler, har og kjøpt ein del inn ette kvart 😉

    Men me e så heldige at me ikkje trenge betala for fotograf, frisør, sminke, brudebil, toastmaster. Servitørane(ca12 stk) jobbe på dunad, og får v med på festen ettepå(da blir ein liten gave t kvar)

    Me har jo og festen på ungdomshus, så 90% blir gjort sjøl.

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 7239
    eriksson
    13. apr. 2009 kl. 22:40 #34011

    Vi kommer til å invitere rundt 100 stk til heldagsprogram og prisen blir rundt 150 000,- :skrekk: Og dette er er av varienten hvor vi gjør veldig lite selv…

    Ut av dette så får vi en sum fra begge sider av familien, men betaler mesteparten selv… Vi har en del oppsparte midler fra før, så det skal nok ikke bli nødvendig med lån heldigvis 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    14. apr. 2009 kl. 07:22 #34098

    Vi blir 83 gjester hvis alle kommer og vi har et budsjett på 250 000 kr,vi har ikke fri bar. Etter at middagen er over,må gjestene selv kjøpe det de måtte ønske av drikkevarer. Vi sa først 200 000,men så fort at vi måtte opp 50 000.

    Settings
    Topics: 11
    Replies: 326
    sophus
    14. apr. 2009 kl. 08:05 #34105

    prøver hele tiden å holde meg under 70 000 kr. Men ser det blir vansklig.. :(

    Vi er ca. 45 gjester til middagen , Skal også ha mat og drikke for de som kommer langtveis fra. Alle bor på samme gård, det koster oss heldigvis ingenting.

    Men målet er så langt under 100 000 kr som mulig:) hehehe

    Settings
    Topics: 129
    Replies: 2344
    hildemor
    14. apr. 2009 kl. 10:12 #34155

    Vi har 100 tusen disponibelt men skal selvfølgelig prøve å gjøre det staselig rimeligst mulig.Har konfirmant til våren igjen så greit med litt penger i bakhånd. Vi skal holde bryllupsfest for 100 gjester på det lokale ungdomshuset. Er styremedlem der så vi betaler ingen leie. Betaler timelønn for to kokker og 5 servitører i tillegg til maten. Satser på at kjolen fra JKdress passer. Klær til mann leier vi. Av alkohol har vi bestemt oss for å ha vin og øl til middagen, cognac/bayleys til kaffen. I baren skal vi ha øl,vin og litt rusbrus. Kaker får vi av venner og familie. Bestiller bryllupskake. Bil og sjåfør gratis. Frisør og blomster og pynt skal vi betale for. Skalø og betale honorar til 2 solister til vielsen. Hjelp tror pengene får bein å gå på! 😂

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 66)
1 2 3 4 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search