Hvor skal jeg starte?? :)
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Hvor skal jeg starte?? :)
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Hvor skal jeg starte?? :)
- Dette emnet har 4 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 11 years ago av
Trone.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 1Replies: 0
Hei
Sittet å leser inne på siden her nå, å ser all planleggingen som skal til å kjenner jeg blir nesten nervøs av alt som må gjøres. Hvor skal jeg starte? Har aldri vært i bryllup før, så er egentlig ganske blank på dette. Tenker på sommerbryllup allerede nå til sommeren, er jeg da litt sent ute side jeg ikke har startet med noe?
Ønsker gjerne tips å innspillAlt fra invitasjonstekst( å når sende de ut), mat, papirarbeid, taler, musikk, overnatting for de som kommer langt, osvosv..
Toastmaster, er det noe man bør ha?
Tenker å ikke invitere alle til både maten å festen, men noen kun til festen, hvordan bør jeg da skrive dette?
Hvordan gjør de fleste det med alkoholservering? ha med selv, får hele dagen, får kun til middagen??
Gjerne tips til noen fine sanger også, både til kirken å etterpå!Innlegget er flyttet til riktig forum
Gitte, moderatorTopics: 66Replies: 6978Ser du har vært medlem en stund, men vil gjerne ønske deg velkommen inn i forumet vårt! Håper du vil få mye nyttig ut av oppholdet her.
Først og fremst ville jeg startet med å velge dato, vielsessted og lokale. Du er absolutt ikke for sent ute, men jeg ville nok satt i gang med å lete etter alternativer. Sommeren er tross alt bryllupssesongen 😉
Personlig syns jeg man bør ha toastmaster. Denne personen trenger ikke ha noen stor oppgave, men det er greit å ha en person som holder orden i «kulissene» slik at man kan senke skuldrene selv.
Vi skrev to forskjellige invitasjoner, en til de som var invitert hele dagen og en til de som var invitert til kirke og kaffe. Her finner du noen invitasjonstekster:
http://www.bryllupsvenner.no/bryllupsforum/alt-annet-om-bryllupsplanlegging/tekst-til-invitasjoner/Vi hadde fri flyt av alkohol hele kvelden. Det gjøres på så mange foskjellige måter og alt må beregnes på både hvor man har festen og lommeboka som skal betale gildet 😉
Litt vanskelig å komme med konkrete tips når du ikke har begynt enda, men ikke nøl med å opprette emner i de ulike forumene for å spørre om det du lurer på
Topics: 16Replies: 31906. jan. 2014 kl. 20:46 #174191Kan også være lurt å sette opp en gjesteliste ganske raskt, så dere vet hvor stort lokale dere trenger. Vi skriver forskjellig tekst til middagsgjestene og kaffegjestene. Har rett og slett ikke økonomi til å ha alle til middag, så vi velger å løse det slikt 🙂
Lurt å begynne å titte litt på kjoler da det kan være lang (3-7mnd) leveringstid.
Jeg har fått veldig mye hjelp av å lese andre sine lister her inne, så det vil jeg absolutt anbefale 🙂
Topics: 6Replies: 107Hei og velkommen 🙂
Tror det går fint å planlegge bryllup fra nå til sommeren, sålenge du finner ledig lokale og vielsessted på datoen du ønsker.
Vi har toastmaster, for oss måtte det være noen som er stødig i engelsk da det blir et trespråklig bryllup (tjohei), så vi slipper å tenke på så altfor mye på den store dagen. Som maibrud nevner ville jeg startet med bryllupkjole snarest også, da de anbefaler å bestille ca. 8 mnd før bryllupet.Les i vei og kos deg med planleggingen, det er utrolig morsomt!
Frøken
annonse -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.