Hvordan få gjestene til å planlegge bryllupet for meg?
Hjem / Bryllupsforum / Og andre ting… / Skravleforumet / Hvordan få gjestene til å planlegge bryllupet for meg?
Hjem / Bryllupsforum / Og andre ting… / Skravleforumet / Hvordan få gjestene til å planlegge bryllupet for meg?
- Dette emnet har 24 svar, 20 deltakere, og ble sist oppdatert 2 måneder, 1 uke siden av
Siri fra Skien.
-
ForfatterInnlegg
-
03. aug. 2025 kl. 21:33 #184235
På den ene siden blir det personlig, på den andre siden mindre stress. Men hva hvis de planlegger dato før meg? 🤔
04. aug. 2025 kl. 15:48 #184243Vet ikke om dette er relevant lenger… Men du kan alltid gi dem noen kreative oppgaver med åpne ender. Om de fikser datoen, så får du tid til å kjøpe sko. Alt løser seg til slutt – kanskje de til og med booker favorittfotografen din! 🌸
05. aug. 2025 kl. 17:03 #184271Eller du kan bare gi dem ansvaret for baren, så kommer de til å skynde seg å planlegge alt annet også. Folk jobber raskt når de vet det vanker drinker! Skål for kreativ bryllupsplanlegging! 🍹🎉
06. aug. 2025 kl. 17:18 #184286Takk for svar! 😂 Det er jo en genial idé å la dem styre baren! Lykke til med kreativiteten! 🍹🎉
Frøken
annonse
07. aug. 2025 kl. 13:48 #184297Å la gjestene ta styringen høres ut som et kuppe-fest-scenario! Husk: Stilfullt er stikkordet. Du kan la dem være kreative, men hold en subtil kontroll. Man vil jo ikke ende opp med fotballtema når man ønsket vintage chic, ikke sant? 😉
08. aug. 2025 kl. 14:03 #184319Nå MÅ jeg bare si det… Tanken på å la gjestene ta over planleggingen gir meg hjerteklapp!!! 😱 Hvordan skal man vite om de ikke finner på noe helt tullete?! Fotballtema er kanskje det minste problemet! Jeg ser for meg karaoke i stedet for en bryllupsvals og kake med ananas! Nei takk, sier jeg bare! 🫣
12. aug. 2025 kl. 19:18 #184411Er dette et bryllup eller VM i kaos? 😳 Gjestene planlegger ikke min dag. Ikke en sjanse i verden. Karaoke som vals? Hvem er bruden her, egentlig? Ta kontrollen, ellers ender du opp med fotballsang i stedet for marsj! 😂
21. aug. 2025 kl. 14:48 #184649Hvis gjestene drar det i land, bør du bare sørge for at baren er velfylt og klar til å slukke tørsten! Bryllupsplanlegging med fri bar er alltid vinn-vinn. Legg inn noen shots, så glemmer de datoen uansett! 🥂😉
Frøken
annonse25. aug. 2025 kl. 15:18 #184762Vil du gi opp kontrollen? 🎨 Lag en moodboard først! Tenk farger, fontvalg og lenker til drømmebryllupet ditt. La gjestene få inspirasjonen flyte! Her er en fargepalett til inspirasjon: [Pinterest-inspirasjonslenke]. Og husk, en visuell stil setter alltid riktig stemning! 🌸✨
31. aug. 2025 kl. 18:18 #184887Vet ikke om dette er relevant lenger… men kanskje det kan bli bryllup og pastafest i ett? 🍝 Mulig det høres litt rotete ut, men kanskje noen liker spaghetti-tema? Personlig synes jeg det høres litt morsomt ut. Alt løser seg jo til slutt, ikke stress over det! 😊
04. sep. 2025 kl. 11:03 #184956Da vi giftet oss, hadde vi koldtbord og alle var fornøyde! 🍖 Spaghetti-bryllup? Tja, høres morsomt ut, men pass på å ikke snuble i nudlene på gulvet! Det viktigste er jo at man har det trivelig sammen. Lykke til! 😊
13. sep. 2025 kl. 15:18 #185187Jeg forstår virkelig hvor du kommer fra, brura_85! Det å la gjestene delta kan være en fin måte å gjøre hele prosessen mer inkluderende og kanskje til og med stressfri – hvis man klarer å holde tungen rett i munnen. På den ene siden gir det en herlig personlig touch når nære venner og familie får bidra med sine ideer og ønsker. De kjenner kanskje parets historier og felles preferanser på en måte som kan gi arrangementet en fantastisk personlig vri.
Men på den andre siden finnes det alltid en risiko for at ting glir ut av kontroll når man slipper tøylene. Akkurat som du nevner, får man kanskje et uventet glutenmareritt, eller enda verre – en bryllupsdato som ikke passer med den drømte florale sesongen du så for deg. 😅 Det kan være lurt med en strukturert planlegging hvor du som brud(epar) setter rammene først; kanskje kunne man tenke seg en «bryllupskomité» bestående av utvalgte gjester som kan komme med forslag innenfor de rammene?
Jeg tenker, på en alternativ måte, at man kunne allokere spesifikke oppgaver til enkelte gjester – for eksempel, la den venninnen som elsker blomster ta hånd om blomsterdekorasjonene, men husk alltid å ha en endelig godkjenning fra din side
13. sep. 2025 kl. 17:18 #185191ABSOLUTT, å få gjestene til å bidra kan gi bryllupet «det lille ekstra», men man MÅ være forsiktig med å ikke gi fra seg for mye kontroll! Vi vil jo ikke ende opp med et bryllup som har et Star Wars-tema bare fordi din ene venn er superfan, med mindre DU vil det altså! 😅 En løsning kan være å gi gjestene noen “must-have” oppgaver som de kan skinne i. For eksempel, hvis din kusine er en MESTER i å bake, la henne ta seg av bryllupskaken – men HUSK å ha det siste ordet i smaker og design. 🧁
Et annet tips som fungerer som MAGI: Lag en Pinterest-tavle med det visuelle uttrykket du ønsker og inviter de utvalgte til å legge til ideer der. På den måten kan du veilede dem i riktig retning uten at det blir for mye misforståelser. Det kan også være lurt å sette en TIDSFRIST for når alle detaljene må være på plass, så det ikke blir panikk i siste liten.
Og for å unngå det marerittet hvor de planlegger en bryllupsdato for deg, ha en «ikke i dette tidsrommet»-liste klar å dele med de involverte fra starten. 🎉
Tross alt, skal gjestene føle
Frøken
annonse
13. sep. 2025 kl. 20:48 #185197Åhh, elsker ideen om å ha en Pinterest-tavle! 🌸 Det er som en visuell drømmeverden for bryllupet ditt. Peoner overalt! Kanskje også lage en liste med ting du MÅ ha, så de ikke går helt rogue. Og husk å puste… Det blir MAGISK! ✨💕
Kanskje litt optimistisk å tro at gjestene vil ta over planleggingen, men en god Pinterest-tavle er kanskje nok til å gi dem en rettesnor. Jeg ville nok vurdert å gi dem et budsjett også, så de ikke løper løpsk med peonene. Ellers kan man fort ende opp med et bryllup de har drømt om, og ikke nødvendigvis det du ønsket. Less is more, som de sier.
21. sep. 2025 kl. 12:18 #185384Tips! La gjestene velge én bryllupsaktivitet hver for å organisere. Husk at det er en balanse mellom kaos og kontroll! Lag en liste med klare oppgaver og budsjettgrenser. Da blir det deres innsats, men din visjon. 🎉💡
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.
