Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

I kveld har vi sett litt på kostnadene og IIIIIK!!!

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / I kveld har vi sett litt på kostnadene og IIIIIK!!!

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / I kveld har vi sett litt på kostnadene og IIIIIK!!!

  • Dette emnet har 60 svar, 14 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av gledesei.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 61)
1 2 3 4 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    18. okt. 2009 kl. 18:31 #2371

    Jeg ramla nesten av stolen! 😯

    Vi satt liksom og klikket oss nedover i excel, la inn post for post og budsjeterter kostnader. Trykka fornøyd på sum og fikk 83.200 KRONER!!!

    Og jeg som syntes vi liksom var litt flinke her…

    Jeg har lagt inn forholdsvis billig brudekjole også, så var knallsikker på at dette gikk ganske bra, jeg. Væææææ!

    Ser jo at mye penger går til mat og drikke, men jeg tenker at 500,- pr kuvert på mat ikke er dritdyrt, men heller ikke umulig.

    Der vi er usikre er vel mest på drikken.

    Vil dere se budsjettet? Jaaavel ☺

    Får starte med å si vi blir ca 50 gjester, ingen barn. Det er kun et par som ikke kommer til å drikke alkohol.

    Lokale 14000

    Fotograf 4000

    Frisør 3000

    Negler 700

    Blomster 5000

    Brudekjole 5000

    Undertøy/sko 2000

    Klær til brudgom 2000

    Skjorte/sko til brudgom 1500

    Klær/sko til Pernille 1000

    Musikk 8000

    Kake 2500

    Lys/servietter 1000

    Øl 1000 3 kasser (er kresen, vil ha Corona. Koster 15,- /stk i Sverige)

    Rødvin 2000 18 flasker (blir dette for mye til 2.hovedrett?)

    Hvitvin 2000 18 flasker (regner til forrett og 1.hovedrett)

    Dessertvin 500 5 flasker

    Mineralvan 1000

    Mat 25000

    Bryllupssuite 2000

    Totalsum: 83200 🙄

    Vi ønsker en meny med 4 retter. En forrett, hovedrett med fisk/skalldyr/skjell et eller annet, så da tenkte vi kanskje samme hvitvin som til forrett(??) En hovedrett med kjøtt og rød vin. Og til slutt da en dessert med en hvitvin av et slag.

    Hvor mye til trenger vi til resten av kvelden, tror dere? Holder 3 kasser øl til både middag og fest? Regner med at en håndfull vil velge øl fremfor vin.

    Jeg har googlet i øst og vest, men det er rart med det når det gjelder en selv så finner man liksom ikke det heeelt riktige.

    Hjelpes, her ble det rotete og sikkert mye uten mening. Ble bare litt paff. Selv om jeg ser akkurat hvor pengene går hen. Og enda har vi ikke tatt med kaffe/snacks/avec.

    Kom med en mening a, folkens. Hvasomhelst-mening 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    18. okt. 2009 kl. 18:45 #64599

    Jeg synes at 14 000 til lokalet hørtes utrolig mye ut, men nå vet jeg ikke hva slags lokalet dere har sett på da,hva som ligger inn i prisen osv.

    500 kr for en 4 retters middag,synes jeg var utrolig billig,hvis dere skal ha den fra et hotell/restaurant, lager dere middagen selv,så aner jeg ikke hvordan den prisen ser ut,men tror ikke at du kan regne noe mindre.

    Vi skal ha 4 retters middag og regner da ca 1 flaske vin pr person. Dette blir litt feil da jeg også regner desertvinene som et glass og det er jo ikke et glass som man serverer rødvin,om du forstår hva jeg mener. Vi regner altså 1 glass rose vin til hovedrettenn, 1 glass hvitvin til suppa og 2-3 glass rødvin til hovedretten og 1 glass desertvin. I en flaske regner enn 5 glass vin, så jeg synes dere har bergnet lite vin.

    Bryllupsuiten var også veldig billig,men det har dere kanskje forhørt dere om allerde,så dere vet prisen der.

    Hva dere trenger til festen,vil ikke jeg uttale meg om,da jeg ikke har noe formening om dette,siden vi skal ha bar,der gjestene må betale selv.

    Vel,da har du fått min mening om budsjette deres. 😀

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    18. okt. 2009 kl. 18:52 #64605

    Lokalet vårt er dyrt, ja. Det koster 14.000 å leie. Da kan vi gjøre som vi vil med mat og drikke. Dvs vi kan ikke lage mat der, men resten bestemmer vi selv.

    Ang mat så har jeg skjønt at catering kan legge seg på ca den prisen. Regner med dette går greit siden vi har en kokk som kunne tenke seg å gjøre det litt sånn «grått» 😉

    Takk for innspill. er fortsatt ikke helt klok…..

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    18. okt. 2009 kl. 18:59 #64606

    Catring er nok ikke så dyrt som hotell/restataurant da,så dere kan jo spare en del der ja, men har dere en kokk som kan tenke seg å gjøre det «grått» tror jeg at jeg hadde godt for det,for når en får det i fra et catringfirma har jo maten stått en stund og vært varm og da er den jo ikke fersk lengre om du skjønner hva jeg mener. Nå er jo bare dette min mening og mange har jo vært fornøyd med mat fra catringfirma. 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 44
    Replies: 1077
    hejorgen
    18. okt. 2009 kl. 19:15 #64607

    Fotograf 4000

    Dette hørtes svært rimelig ut? Men supert om dere har fått en så billig deal da! :mrgreen: Husk at det også er dyrt å få bildene etter bryllupet og at det også koster å kopiere opp bilder til takkekort.

    Undertøy/sko 2000

    Kjøp sko på finn eller på brandos.no. Og lekkert undertøy trenger ikke være dyrt, jeg fant mitt på Kappahl (99 kr for superflott bh!!) og kjøper strømper via ebay.

    Musikk 8000

    Brenn cd’er med musikk dere skal ha og bruk eget stereoanlegg –> gratis!!

    Lys/servietter 1000

    Inngår all bordpynt + duker/lysestaker i dette? Mange som ønsker f eks boller med flytelys, roseblader eller andre greier i tillegg men det er jo absolutt opp til hver enkelt.

    Forslag til andre ting som ikke sto i deres budsjett men som kanskje skal vurderes:

    – Invitasjoner/meny/bordkort/takkekort/kirkeprogram

    – Levende musikk til vielsen

    – Bil til brudeparet fra kirken til lokalet

    – Gifteringer (Fredrik og jeg skal forresten bruke forlovelsesringene som gifteringer også :mrgreen: )

    – Underskjørt til brudekjole + slør + veske

    – TOTALT unødvendig (men aartig) krimskrams som ringpute, topp til bryllupskaka, gjestebok og lignende

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    18. okt. 2009 kl. 20:54 #64636

    Lokale 14000

    Vi betaler 700,-/gjest til lokalet, men dette inkluderer 3retters middag med drikke, pynting, dekking, servering og opprydning, og resulterer i ca 47000,-

    Blomster 5000

    Lager buketten og knapphullsblomstene selv. Kjøper planter og blomster, regner med 300,- max

    Musikk 8000

    CD-spiller er gratis 🙂

    Lys/servietter 1000

    Dette holder lokalet for oss.

    Noen ønsker seg ting som ikke er så viktig for andre. Virker egentlig som at dere har funnet gode løsninger og ikke sløst, men brukt penger på ting dere vil ha. Det eneste jeg reagerer på er 5000,- i blomster og 8000,- for musikk, men det er jo opp til dere:)

    Settings
    Topics: 44
    Replies: 1077
    hejorgen
    18. okt. 2009 kl. 21:44 #64653

    «gledesei» wrote: Lokale 14000

    Vi betaler 700,-/gjest til lokalet, men dette inkluderer 3retters middag med drikke, pynting, dekking, servering og opprydning, og resulterer i ca 47000,-

    Blomster 5000

    Lager buketten og knapphullsblomstene selv. Kjøper planter og blomster, regner med 300,- max

    Musikk 8000

    CD-spiller er gratis 🙂

    Lys/servietter 1000

    Dette holder lokalet for oss.

    Noen ønsker seg ting som ikke er så viktig for andre. Virker egentlig som at dere har funnet gode løsninger og ikke sløst, men brukt penger på ting dere vil ha. Det eneste jeg reagerer på er 5000,- i blomster og 8000,- for musikk, men det er jo opp til dere:)

    Hvordan kjøper du alle blomsterdekorasjoner til bordene/kirken, fikser brudebukett samt knapphullsblomster for til sammen 300 kroner? Skjønner det hvis dere har fine, tynne vaser med type 1-4 blomster per langbord og din brudebukett er en enkel rose eller kala men altså – 300 kroner for hele sulamitten?? Her må du gi meg noen gode tips altså :mrgreen: Eller kommer blomsterpynten dere skal ha til kirke/selskapslokalet i tillegg?

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    18. okt. 2009 kl. 22:21 #64656

    Et godt tips til hejorgen:

    Skaff en kirke som er så stygg at ingen blomster nytter. Dropp blomstene.

    Skaff et lokale som er så vakkert at ingen blomster nytter. Dropp blomstene

    Lag en enkel brudebukett med «dine» blomster (i mitt tilfelle eføy og en lilje) og/eller planter og miniversjoner til herrene.

    Samlet blomsterkostnad: 300,- 😉

    Skjønner jo at mange vil ha blomster i kirke og i lokaler som trenger pynt, men jeg har aldri skjønt poenget med blomster i kirka og heldigvis trenger vi ikke pynte lokalet noe mer, så sånn ordna vi det.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 54
    catty
    19. okt. 2009 kl. 00:03 #64658

    Vi skal også ha festen vår på et lokale som vi betaler 4500 for å leie hele helga med vask.Musikken vår er en duo som spiller og de skal ha 5000 kr for hele kvelden fra ca kl 2130 til kl 0200.

    Ellers så har vi fått en dame til å hjelpe oss med både mat og servering og hjelp utover kvelden til ca kr 22000 å det er rimelig her oppe..og vi skal være ca 50 mann til middag og det kommer ca 30 til kaffe.

    Den prisen for leie av lokaler hørtes jo helt horibel ut….. 😂

    Settings
    Topics: 7
    Replies: 130
    Fjellrypa
    19. okt. 2009 kl. 10:03 #64672

    Vi hadde 47 gjester, og totalt kommer kostnadene på litt over 90 000 totalt. Syns det der en grei pris, har ikke hatt noen store utskeielser kostnadsmessig, bare det aller nødvendigste.

    Til vår fotograf betalte vi 6400, for 2 timer inkl 12 siders album med ca 20 bilder og en forstørrelse 30*40 ferdig innrammet

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 8
    Replies: 93
    sivanitaskoglund
    19. okt. 2009 kl. 11:11 #64673

    :skrekk:

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    19. okt. 2009 kl. 11:38 #64674

    Jeg blir litt overrasket. Snakket litt med foreldrene mine og folk som har gifta seg og fikk inntrykket av at 1000,- per gjest i gjennomsnitt er vanlig, men her er det gjerne 2000,- per gjest. Er det fordi lokalene er så dyre?

    Settings
    Topics: 19
    Replies: 276
    linka
    19. okt. 2009 kl. 11:54 #64675

    gledesei:jeg har gørt mellom 1000 og 1200 er vanlig pris pr menneske,kommer såklart veldig ann på hva slags mat man velger 😀 .Vi betaler ikke for lokalet er med i prisen på mat men vi skal ikke ha det på noe hotell men på et vertshus som er utrolig dyktige og har veldig mye selskap.blir ca 800 kr pr hode da er det med drikke til maten. 😀 .men ser det skiller veldig på pris uansett om det er hotell,vertshus bestille catering.men ring rundt og få pris forslag av flere. 😂

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    19. okt. 2009 kl. 12:46 #64676

    linka, vi har allerede bestilt vi og er kjempefornøyd med prisene.

    Fikk pris på 1000,- per pers. bare for maten på det stedet vi tenkte på først!

    Og 700,- per pers for en gørrtrist meny på andrevalget.

    Så kom vi på dette stedet og selv om vi må sette folk slik at ikke alle ser alle, så får vi nå 3-retters middag til 350,- per pers, og ikke dårlige priser på drikke i tillegg. Lokalet utgjør 70% av budsjettet, men da slipper vi å tenke på mat, servering, pynting, opprydning, bar og overnatting i tillegg.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 19
    Replies: 276
    linka
    19. okt. 2009 kl. 12:54 #64677

    så bra da 😂 .blir nok flott om ikke alle ser alle under middagen 😂 😂 .

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    19. okt. 2009 kl. 12:58 #64678

    «linka» wrote: blir nok flott om ikke alle ser alle under middagen 😂 😂 .

    flott blir det ikke, men det var her vi ville være. Jeg har et spesielt forhold til lokalet og han forelsket seg øyeblikkelig. Vi fant ut at så lenge alle ser oss og vi ser alle er ikke det avgjørende momentet at alle kan se alle andre.

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    19. okt. 2009 kl. 13:27 #64681

    «linka» wrote: gledesei:jeg har gørt mellom 1000 og 1200 er vanlig pris pr menneske,kommer såklart veldig ann på hva slags mat man velger 😀 .Vi betaler ikke for lokalet er med i prisen på mat men vi skal ikke ha det på noe hotell men på et vertshus som er utrolig dyktige og har veldig mye selskap.blir ca 800 kr pr hode da er det med drikke til maten. 😀 .men ser det skiller veldig på pris uansett om det er hotell,vertshus bestille catering.men ring rundt og få pris forslag av flere. 😂

    Jeg har alltid sagt at hvis jeg skal gifte meg,så skal jeg ha min drømmedag og min drømmedag blir å ha det på Hotell Ullensvang. Et vakkert ærverdig hotell i Hardanger og vel,det er ikke det billigste og vi velger å ha en 4 retters middag og da reinsdyr som hovedrett. Da kommer vi opp i den nette sum av 900 kr pr kurvet på mat,så får vi jo drikken utenom det 😀

    I tilegg må vi betale 3500 kr for leie av lokalet,men det føler jeg er så lite oppi den store sammenheng og det blir jo ikke mange kronene pr person når vi invitere rundt 85 gjester 😀

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 44
    Replies: 1077
    hejorgen
    19. okt. 2009 kl. 14:04 #64691

    «gledesei» wrote: Et godt tips til hejorgen:

    Skaff en kirke som er så stygg at ingen blomster nytter. Dropp blomstene.

    Skaff et lokale som er så vakkert at ingen blomster nytter. Dropp blomstene

    Lag en enkel brudebukett med «dine» blomster (i mitt tilfelle eføy og en lilje) og/eller planter og miniversjoner til herrene.

    Samlet blomsterkostnad: 300,- 😉

    Skjønner jo at mange vil ha blomster i kirke og i lokaler som trenger pynt, men jeg har aldri skjønt poenget med blomster i kirka og heldigvis trenger vi ikke pynte lokalet noe mer, så sånn ordna vi det.

    He he, takk for godt tips!! Tror det kommer til å se kjempeflott ut! Personlig har både Fredrik og jeg lyst på noe mer eksklusivt da, vi skal vie oss og ha festen i samme luksuriøse selskapslokale og vi ønsker nydelige hvite liljer, roser og kalaer til å sette prikken over i’en for vår drømmedag ☺ Så klart ikke det billigste men ikke noe som noen ekstravakter på sykehuset i romjula ikke kan fikse ☺ ☺

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    19. okt. 2009 kl. 15:18 #64694

    Tuuusen takk for alle kommentarer, det setter jeg virkelig pris på!

    Sånn for det første så er det ikke pengene de står på, sånn egentlig. Vi skal alltids klare å spare de pengene.

    Lokalet er grisedyrt, rett og slett. Men det er HELT PERFEKT! Og helt oss.. og vel- det er gratis siden min mor var dønn enig. Hun ville betale lokalet dersom vi valgte akkurat dèt stedet. Så det valget var enkelt.

    Musikken var det også noen som reagerte på her, er den så ille, da? Det er et band som spiller så jeg tenkte ikke det var så hakkande gæli? Vi ønsker gjerne levende musikk, så jeg kontaktet to forskjellige band. Dette var billigst. Hva ligger andre band på, da?

    Fotografen er riktig pris, ja. Fått en god deal med ei som vi har vært hos flere ganger med lillejenta.

    Innbydelser og div har jeg allerede handlet så dette tar jeg ikke med i budsjette. Da synes ikke kostnaden og virker ikke så avskrekkende ☺

    Når det gjelder blomster så kan det jo fint hende vi kommer langt billigere unna. Lokalet er så fint at vi nok ikke trenger mye. Men dama i butikken sa ca 2500 for buketten så da bare doblet jeg den prisen. Tenker at det nok blir endel mindre, men da har vi gardert!

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    19. okt. 2009 kl. 15:20 #64696

    «hejorgen» wrote: Personlig har både Fredrik og jeg lyst på noe mer eksklusivt da, vi skal vie oss og ha festen i samme luksuriøse selskapslokale og vi ønsker nydelige hvite liljer, roser og kalaer til å sette prikken over i’en for vår drømmedag

    Med fare for å virke nærtakende: hvem har sagt at selvlaget ikke kan være eksklusivt? 😅

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 61)
1 2 3 4 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search