Jane Helen Stigs to do list til den store dagen
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Jane Helen Stigs to do list til den store dagen
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Jane Helen Stigs to do list til den store dagen
- Dette emnet har 18 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
janey.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 7Replies: 26
Svart = Ikke klart
Lilla = Klart
Blå = Påbegynt, men ikke ferdig
Bruden:
* Forlovere: Silje Cathrine & Linn-Therese
* Overnatting til bryllupsdagen: hos ene forloveren min, med begge tilstede
* Brudekjolen: Funnet og bestilt 😃
* Time for prøving av kjolen: booket og er om 1 uke 😃
* Underskjørt
* Slør: Kjøpt et langt et, men har begynt å tvile… Burde jeg ha et kort i stedet?
* Smykker (halsskjede, armbånd, øredobber og tiara): Kjøpt halsskjede, øredobber og tiara i perler. Perlearmbånd lånes og er da både mit gamle og lånte 🙂
* Undertøy til kjolen: Skal kjøpes denne uken
* Undertøy til bryllupsnatten
* Frisør: Bestilt
* Prøvetime hos frisør ca. 1 mnd. før den store dagen 🙂
* Make-up ordnes hos frisør
* Negler ordnes hos frisør eller ellers? Har ikke bestemt meg, men skal ha akrylnegler da disse er mer holdbare
* Strømpebånd: Lage selv. Kjøpt bånd, men ikke sydd sammen :p Her bør jeg få opp farta!! :p
* Strømpebukse: brun
* Sko: kjøpt. Må begynne å gå de inn.
Brudgom:
* Forlovere: Trond Alexander & Kim Are
* Overnatting til bryllupsdagen: hjemme med sine forlovere
* Dress (slips/ tørkle, vest, skjorte, belte et cetera)
* Undertøy
* Sko
* Sokker
* Mansjettknapper?
* Frisør
Brudepike og brudens forlovere:
* Brudepike: brudens yngste tantebarn, Malene (7,5 år)
* Brudepikekjole: Kjøpt en nydelig kjole brukt
* Sko
* Veske
* Tilpasse kjolen: den er bittelitt for stor i overdelen. Skal til syerske i starten av august
* Rense kjolen: Noen flekker på den da den er kjøpt brukt. Eventuelt bruke tipset til en annen brud som blogger
* Blomsterkurv og roseblader
* Kjoler til forlovere: har vært med dem på kjoleprøving. De har kjøpt seg to ulike kjoler, men i samme farge. Begge valgte kjole i lavendel som står i stil med temaet vårt 🙂
* Frisør til forlovere: De skal begge være med til frisørsalongen hvor jeg skal ordnes. Frisørsalongen har måttet leie inn ekstra folk for dagen for å ordne oss. Veldig snilt av dem 🙂
Kirken:
* Løten Kirke, 18. August 2012 kl. 12.30
* Salme 1
* Salme 2
* Solosanger: Her har vi endret det som først var tenkt :p Min kusine skal synge to andre sanger som er aldeles nydelig. Mangler bare å få godkjent av organist/pianoist
* Inngangsmarsj: Midtsommersdrøm av Mendelssohn
* Utgangsmarsj: The four seasons (Spring) av Vivaldi på orgel
* Diktlesning: Sonette 18 av William Shakespear lest av Marius. Dette er et ønske vi har som er utenom det vanlige
* Prest:
* Organist: Nelson Lee
* Kirkeprogrammer: Skal lage selv når tiden nærmer seg. Har begynt å kikke rundt etter layouts
* Pynting i kirka: Lager 6 stk kissing balls (enormt prosjekt :p)
* Tekst til tekstlesing: Vet ikke hvilken tekst vi skal velge. Innspill tas gjerne imot 😉
* Tekstlesere: har noen i tankene, men ikke spurt enda
* Gjestebok: både i kirken og i lokalet. Skal lage selv som står i stil med resten 🙂 Bør begynne på de snarest!
Mottakelsen:
* Velkomstdrinker: musserende med jordbær og mozell som alternativ
* Enkel servering i form av frukt og vann/ kaffe/ mineralvann for middagsgjestene mellom vielse og middag
Bryllupsfesten:
* Save The Date: ordnet og sendt
* Formell invitasjon: Invitasjonene er ferdige! 😀 De ble kjempefine! Svarfristen går ut 1.juli og ikke alle har svart om de kommer eller ei enda…
* Tema: Romantisk/vintage og særegent
* Temafarger: Ivory, sølv og lavendel
* Bordkort: Lages når alle har svart på invitasjonene og må bestille opp gave til gjestene. Vet hva vi skal ha 🙂
* Bordkart: Lages når alle har svart på invitasjonene og vi har ordnet bordplasseringen.
* Lokale: Malungen Gjestegård (inkl. Catering, drikke, kaffe, dekketøy, kokk og serveringspersonale)
* Sanger: blir helt sikkert noen
* Middagsmeny bestemt
* Gavebøker og klistrelapper + pengeskrin: skal lage gaveboka i samme stil som gjesteboka 🙂
* Menykort: lage i samme stil som invitasjonene og bordkortene
* Kakekort: lage av fystikkesker? Må få med opplysninger som er relevante for allergikere
* Pynt til bordene: lys og lysholdere i orden. Sizoweb ordnet. Noe pynt ellers også i orden
* Bil: svigers sin. Må finne sjåfør – har noen vi vil spørre
* Pynt til bilen: Vi ønsker blikkbokser, et skilt med teksten nygift og sløyfe
* Fotograf: Booket. Erik Hansen fotograferer på Malungen Gjestegård. Fotograferer fra morgen til kveld
* Overnatting bryllupsnatten: OK 🙂
* Toastmaster: Trond Alexander
* Musikk til brudevalsen: Vi har tatt et kurs i brudevals og skal danse ordentlig vals! 🙂 Er på leting etter en sang vi begge liker og som går i 3/4 takt
* Musikk til festen: Booket og i orden 🙂
* Gaveåpnere: spurt to av Janes nieser (23 og 18 år), og begge har svart ja til oppgaven
* Møte med vertskapet på Malungen Gjestegård: avholdt og veldig nyttig 🙂
* Velkomsthilsen: Brudgommens far
* Takk for maten – tale: har noen vi ønsker å spørre
Kaker:
* Verdens beste: Svigermor lager
* Fyrstekake: svigermor
* Mandelterte/ Suksessterte?: Silje Cathrine?
* Sjokoladekake: bestemoren til Stig
* Kransekake: Bestilt!
* Ostekake: Silje Cathrine lager
* Gulrotkake: lager selv
* Bryllupskaketopp: funnet de vi vil ha!! 😃 Må bare bestille de :p
* Bryllupskaken: Bestilt! 🙂 Blir tre etasjer med forskjellig smak
* Candybar?
* Cupcakes?
Blomster:
* Brudebuketten: Brudgom ordner
* Brudepikebukett
* Brudgoms brystbukett
* Forlovernes brystbukett?: usikker på om vi skal ha dette…
* Blomster til kirken: sløyfer vi da jeg lager kissing balls i stedet
* Blomster til bordene i lokalet
* Blomster til gavebordet og bar
Øvrige dekorasjoner:
* Kubbelys og Norgesglass: Norgesglass er ordnet 😉 Kubbelys er hamstret 😉
* Telys: kjøpt 🙂
* Løper/ Sizoweb: lavendel
* Hvit duk: Malungen holder
Hjelpere:
* Henting av blomster fra blomsterbutikken
* Pynting av kirken
* Rydding av kirken
* Ansvar for å ta med seg gjesteboken fra kirken: Janes eldste niese har påtatt seg ansvaret
* Utdeling av kirkeprogram: to av Janes nieser ordner dette
* Pynting av lokalet: vi + svigerforeldre + forlovere
Skjemaer og diverse:
* Navneendring: sendt
* Prøving av eksteskapsvilkår: sendt
* Forlovererklæring: sendt
* Bryllupsannonse i avisa
* Lage kjøreplan med toastmaster og forlovere
* Ringer: Beholder forlovelsesringene som gifteringer. Gravere inn bryllupsdato.
* Pengeskrin: må skaffes.
* Gjesteliste: ferdig utarbeidet
* Ønskeliste: FERDIG! 🙂
* Gave til gjester: Har en idé – skal lage dem selv. Gjør dette ferdig når alle har svart på invitasjonene. Skal være sammen med bordkortene
* Kurs i folkeswing: ferdig! 🙂
* Kurs i brudevals: gjennomført og ferdig! 🙂 Må øve videre hjemme fram til bryllupet
Etter bryllupet:
* Bryllupsreise: Bestilt! 🙂
* Takkekort
* Bryllupsannonse i avisa
Topics: 55Replies: 4059Topics: 7Replies: 26Frøken
annonseTopics: 66Replies: 6978Topics: 7Replies: 26Topics: 55Replies: 4059Topics: 11Replies: 29Topics: 7Replies: 26Frøken
annonseTopics: 201Replies: 19922Topics: 7Replies: 26Topics: 201Replies: 19922Topics: 7Replies: 26Ja, gøy å kunne følge med hverandre, men også veldig gøy å komme inn hit og endre på listen og faktisk se at det går fremover 🙂 Prøver å bli bedre kjent med de ulike verktøyene her, men ikke helt stødig enda. Jobber med hjemmesiden, men får ikke denne Må-gjøre-listen inn på hjemmesiden. Er du god på å forklare?
Topics: 0Replies: 11Topics: 7Replies: 26Topics: 201Replies: 19922Veldig kjekt du kunne bruke listen! 🙂 Syntes det er gøy å se den blir holdt i live, he he he!!
Men hva tenker du på med å legge den over på hjemmesiden? Tenker du på å ha den som egen fane eller? For da kan du jo bare lage en ny fane og så kopiere inn hele listen.
Og etterhvert som du skal redigere så gjør du det bare fra verktøyet 🙂
Frøken
annonseTopics: 7Replies: 26 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.