Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Kjøreplan – tidsperspektiv

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Kjøreplan – tidsperspektiv

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Kjøreplan – tidsperspektiv

  • Dette emnet har 28 svar, 11 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av ternene.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 29)
1 2 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 25
    Replies: 400
    BrudAug2013
    30. aug. 2012 kl. 22:31 #9994

    Hvordan ser deres kjøreplan ut? Vi skal ha vielse kl. 14 og lurer på hvordan jeg skal time ting før og etter. Lurer på hvor lang tid trenger man til frisør, fotografering, middag osv så jeg håper noen kan vise meg sine kjøreplaner for litt inspirasjon 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 21
    Replies: 234
    Løvinnen
    31. aug. 2012 kl. 07:22 #158676

    Jeg var forlover i fjor sommer for en venninne som også hadde vielse kl 14.00. Vi beregnet god tid og bestilte time hos frisøren kl 09.00. Da skulle begge sette opp håret + bli sminket. Det tar også litt tid å kle seg om i finstasen, spesielt for deg som brud. På denne måten fikk vi god tid, vi fikk småpratet litt, kost oss med champagne og en liten matpause. Det var ikke noe stress i det hele tatt, og det tror jeg er viktig på en så viktig dag! Litt dumt å beregne for liten tid, slik at dagen begynner med stress :p

    Vi skal gifte oss neste sommer og har fått god hjelp fra de vi skal leie lokale av i forhold til beregning av tid. Vi skal også gifte oss kl 14.00, og her går det ca 30 min.

    Han anbefalte å bestille fotograf til kl 15.15, da det alltid er noen som vil ta bilde av brudeparet utenfor kirken + at en skal hilse på alle som har vært i kirken etter vielsen.

    Vi har ikke så stor avstand fra kirke til lokale, så her beregnet han at gjestene ville ankomme lokalet fra kl 15.15-15.30

    Brudeparet vil ankomme lokalet kl 16.45-17.00

    Tilbords kl 17.15-17.30

    Vi vil jo ha mest mulig fest etterpå, så viktig at toastmaster er med å holde programmet her :p

    Vi skal også ha kaffegjester, og de sa han at han ville invitert kl 21.30, noe jeg syntes hørtes veldig sent ut???

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 242
    altgodt
    31. aug. 2012 kl. 20:54 #158701

    For kaffegjestane er det seint, ja. Utfordringa er å halde kustus på talar og alt det som skal skje under middagen. Folk har utruleg vondt for å halde seg til tida. Vi løyser det ved å legge fleire talar til kaffen, og ha berre fire talar under middagen. På den måten får vi kutta ned på bordsetet, og vi får forhindra at folk får gnagsår i rompa (og i øyrene av alt for lange og uinteressante talar…).

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 234
    Løvinnen
    01. sep. 2012 kl. 09:04 #158714

    «Altgodt» wrote: For kaffegjestane er det seint, ja. Utfordringa er å halde kustus på talar og alt det som skal skje under middagen. Folk har utruleg vondt for å halde seg til tida. Vi løyser det ved å legge fleire talar til kaffen, og ha berre fire talar under middagen. På den måten får vi kutta ned på bordsetet, og vi får forhindra at folk får gnagsår i rompa (og i øyrene av alt for lange og uinteressante talar…).

    Ja, jeg også syntes det hørtes litt sent ut for kaffegjestene å komme kl 21.30…..

    Har sett gjennom gamle invitasjoner fra bryllup jeg har vært i tidligere. I to av de startet kirken kl 14.00. I det ene ble kaffegjestene invitert kl 21.00, og da ventet vi LENGE! I det andre ble kaffegjestene invitert kl 21.30: vi ventet litt da også…, men ikke så lenge.

    Dere som skal gifte dere kl 14.00. Når inviterere dere kaffegjestene?

    (Han vi skal leie lokalet av har jobbet som både toastmaster o.l. og det virket som han hadde god peiling! Det jeg synes er litt dumt er at jeg føler de som blir invitert til kaffe ikke får med seg så mye om de ikke kommer før 21.30…….What to do?)

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 21
    Replies: 260
    cirkeline
    01. sep. 2012 kl. 09:25 #158716

    21.30 syns jeg hørtes veldig sent ut ja… Jeg tror jeg ville prøvd å få det til litt tidligere. Det er ikke mulig å flytte vielsen da? Det gjorde jeg.

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 260
    cirkeline
    01. sep. 2012 kl. 09:28 #158717

    Eller dere kan ta fotografbilder før vielsen, da kan dere gå rett til middag etterpå.

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    01. sep. 2012 kl. 10:45 #158719

    vi har og vielsen k 14.00 toastmaster og de som står for lokalet mente at middag kunne starte i 17.00 – 17-30 tiden og da rekner de 3 timer på middagen slik at kaffe gjestene kunne komme i 20-00 – 20.30 tiden. Jeg løste hele problemet med å invitere alle til middag, så kan middagen blir så lang eller kort. Lettere å få gjestene til å si ja om de får være med på alt 😀

    Settings
    Topics: 98
    Replies: 831
    jasbon
    01. sep. 2012 kl. 11:13 #158720

    Jeg synes 21.30 hørtes lovlig sent ut. 21.00 også for den del. Personlig hadde jeg neppe dukket opp som kaffegjest hvis jeg var invitert til å komme så sent på kvelden. Som kaffegjest ville jeg synes 20.00 var det seneste jeg ville ment var greit.

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 234
    Løvinnen
    01. sep. 2012 kl. 11:40 #158721

    «Cirkeline» wrote: Eller dere kan ta fotografbilder før vielsen, da kan dere gå rett til middag etterpå.

    Jeg kan prøve å flyttte vielsen på mandag…..

    I forhold til frisør og sminking, hvor mye tid trenger en? Blir det knapp tid om jeg er hos frisøren

    kl 09.00, hvis jeg får flyttet vielsen til kl 13.00?

    Om jeg får vielsen flyttet til kl 13.00, er det da greit å invitere kaffegjestene kl 20.30, eller synes dere dette blir for seint?

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 242
    altgodt
    01. sep. 2012 kl. 14:19 #158722

    20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    01. sep. 2012 kl. 15:08 #158723

    «Altgodt» wrote: 20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

    Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀

    så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    01. sep. 2012 kl. 15:30 #158725

    «troya» wrote:

    Altgodt wrote:
    20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

    Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀

    så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀

    Jeg tar det du sier så alvorlig AltGodt at vi flytter fotograferingen til før vielsen, synes det er et knalltips for å få en «festligere» dag!

    Om vi skal sove sammen natten til bryllupet vet jeg ikke… selvfølgelig er det spennende og alt det der, men alvorlig talt han har jo sett meg før. Vi bor jo ikke der vi skal gifte oss så logistikken er jo det utslagsgivende til syvende og sist.

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    01. sep. 2012 kl. 15:36 #158727

    «Martine» wrote:

    troya wrote:
    Altgodt wrote:
    20:30 er ok. Men stalltipset er å ta bilde før vielsen, og å ha streng kustus på talar og innslag under middagen. Då er det mogeleg å invitere kaffegjestane til eit tidlegare tidspunkt, og ikkje minst la dei ta meir del i feiringa. Det var eit viktig moment for oss når vi bestemte oss for å ha fotografering før vielsen og ein kort middag med få talar, og desto fleire talar under kaffen.

    Jeg foreslo for mannen i hus at vi kunne ta fotograferingen før selve vielsen. Men der fikk jeg blankt avslag. Han vil e ikka ha øyeblikket der jeg kommer ned kirkegulvet der han ser meg i kjole og full dragt for første gang ødelagt. Vi ska ikke sove sammen kvelden før og han får ikke se meg før jeg kommer i kirken på selve dagen. 😀

    så da ville jeg heller prøvd å ha mindre taler under selve middagen og heller hatt en toastmaster som er flink til å holde tidsskjema. Da vil kaffegjesten føle seg litt meg deltakende og 😀

    Jeg tar det du sier så alvorlig AltGodt at vi flytter fotograferingen til før vielsen, synes det er et knalltips for å få en «festligere» dag!

    Om vi skal sove sammen natten til bryllupet vet jeg ikke… selvfølgelig er det spennende og alt det der, men alvorlig talt han har jo sett meg før. Vi bor jo ikke der vi skal gifte oss så logistikken er jo det utslagsgivende til syvende og sist.
    Mener jo selv at det er et meget godt alternativ for å få mer tid med gjestene, ville jo gjør det selv. Men mannen satte ned foten. men da fikk jeg droppe kaffegjesten i stedet.

    Måtte nesten gi meg der, siden det er ikke mye han har hatt å si ang bryllupet, og siden meningen hans var så sterk akkurat der.

    Men hadde det vært opp til meg hadde jeg tatt fotograferingen før.

    Da er man jo ny stilet og uten «røde» øyne. Så jeg syns det er et kjempe bra alternativ.

    Bare å kjøre på 😀 😀

    Settings
    Topics: 35
    Replies: 185
    siljeogthomas
    01. sep. 2012 kl. 22:48 #158749

    Her er vår kjøreplan. Vi hadde vielsen kl. 14.30, så ikke så langt unna deres vielse.

    Vielse 14.30 – 15.15

    Felles fotografering i Borggården 15.30 – 16.00

    Banksalen tilgjengelig fra kl. 16.00. Servering av cremant og jordbær.

    Fiolinisten spiller i Banksalen til kl.18.00 (spiller til brudeparet har satt seg til bords)

    Kl 16.00/16.30 Aperitiff – cremant og jordbær

    Kl 17:30 Toastmaster kaller til bords

    Kl 17:40 Gjestene står ved stolene – brudeparet ankommer

    Kl 17:45 Til bords/Skjenking

    Kl 18:00 Velkommen/informere om praktiske opplysninger ved toastmaster

    Presentasjon av menyen fra kokken

    Kl 18.05 Servering av forrett

    Kl 18:30 Tale ved Brudgom (denne måtte komme tidlig så brudgommen slapp å grue seg så lenge 😉 )

    Kl 18:35 Tale Brudens far ca 15 min

    Kl 18:50 Forrett ryddes

    Kl 18:55 Skjenking

    Kl 19:00 Servering av hovedrett

    Kl 19:25 Skjenking

    Kl 19.35 Tale Brudgommens forlovere ca. 10 min

    Tale Brudens forlover ca. 5-10 min

    Kl 19:55 Tale Brudgommens farmor ca.5-10 min

    Kl 20:05 Hovedrett ryddes

    Kl 20:15 Dessert og skjenking

    Kl 20:45 Takk for maten tale ca. 5 min

    Kl 20:50 Toastmaster annonserer pause. Slutt/rydding av bord/røykepause/toalettpause

    Kl 21.40 Presentasjon av bilder ved brudens far

    Kl 22.00 Polonese – Toastmaster gir beskjed til hovedparene

    Kl 22.05 Polonese – Toastmaster gir beskjed til alle gjester om å stille seg opp bak parene

    Kl 22.15 Polonese – Toastmaster stiller seg bakerst i rekken med sin borddame

    Kl 22.20 Brudedans

    Kl 22:30 Kakefanfare og kakeservering med Kaffe Avec

    Kl 23:10 Baren åpner/Livemusikk

    Kl 00.00 Musikk

    Kl 01.30 Pølsefest

    Kl 02:00 Baren stenger

    Kl 03:00 Lokalet stenger

    Kjøreplanen ble fulgt veldig bra og vår toastmaster var flink til å følge opp tidspunktene. Ingen av talene dro ut i tid heller. Vi hadde ingen kaffegjester å ta hensyn til da, så der har jeg dessverre ingen tips å gi.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    01. sep. 2012 kl. 23:09 #158751

    «siljeogthomas» wrote: Her er vår kjøreplan. Vi hadde vielsen kl. 14.30, så ikke så langt unna deres vielse.

    Vielse 14.30 – 15.15

    Felles fotografering i Borggården 15.30 – 16.00

    Banksalen tilgjengelig fra kl. 16.00. Servering av cremant og jordbær.

    Fiolinisten spiller i Banksalen til kl.18.00 (spiller til brudeparet har satt seg til bords)

    Kl 16.00/16.30 Aperitiff – cremant og jordbær

    Kl 17:30 Toastmaster kaller til bords

    Kl 17:40 Gjestene står ved stolene – brudeparet ankommer

    Kl 17:45 Til bords/Skjenking

    Kl 18:00 Velkommen/informere om praktiske opplysninger ved toastmaster

    Presentasjon av menyen fra kokken

    Kl 18.05 Servering av forrett

    Kl 18:30 Tale ved Brudgom (denne måtte komme tidlig så brudgommen slapp å grue seg så lenge 😉 )

    Kl 18:35 Tale Brudens far ca 15 min

    Kl 18:50 Forrett ryddes

    Kl 18:55 Skjenking

    Kl 19:00 Servering av hovedrett

    Kl 19:25 Skjenking

    Kl 19.35 Tale Brudgommens forlovere ca. 10 min

    Tale Brudens forlover ca. 5-10 min

    Kl 19:55 Tale Brudgommens farmor ca.5-10 min

    Kl 20:05 Hovedrett ryddes

    Kl 20:15 Dessert og skjenking

    Kl 20:45 Takk for maten tale ca. 5 min

    Kl 20:50 Toastmaster annonserer pause. Slutt/rydding av bord/røykepause/toalettpause

    Kl 21.40 Presentasjon av bilder ved brudens far

    Kl 22.00 Polonese – Toastmaster gir beskjed til hovedparene

    Kl 22.05 Polonese – Toastmaster gir beskjed til alle gjester om å stille seg opp bak parene

    Kl 22.15 Polonese – Toastmaster stiller seg bakerst i rekken med sin borddame

    Kl 22.20 Brudedans

    Kl 22:30 Kakefanfare og kakeservering med Kaffe Avec

    Kl 23:10 Baren åpner/Livemusikk

    Kl 00.00 Musikk

    Kl 01.30 Pølsefest

    Kl 02:00 Baren stenger

    Kl 03:00 Lokalet stenger

    Kjøreplanen ble fulgt veldig bra og vår toastmaster var flink til å følge opp tidspunktene. Ingen av talene dro ut i tid heller. Vi hadde ingen kaffegjester å ta hensyn til da, så der har jeg dessverre ingen tips å gi.

    Sitter igjen med en følelse av :skrekk: og :tullerdu: ?!?!?!

    Jeg har en kjøreplan på fire punkt.

    15.00 Vielse

    ca 18.00 Middag

    ca 20.30 Kaker/dessert/candybuffet

    ca 00.00/01.00 Nattmat.

    Som det matvraket jeg er er tidspunktene kun valgt utifra matservering. Alt annet faller seg jo veldig naturlig underveis hos oss. Det får uansett noen andre ta seg av akkurat den dagen, da skal jeg være på en kledelig snurr av musserende og nyte øyeblikket og ikke minst festen! Færrest mulig taler, ingen sanger.

    Kjøreplan er ikke min sterkeste side med andre ord, og det passer seg dårlig at den blinde leder vei for å si det slik.

    Settings
    Topics: 35
    Replies: 185
    siljeogthomas
    02. sep. 2012 kl. 00:28 #158753

    Du skjønner, når man har med en proff aktør å gjøre, som en restaurant, så må servitørene og kjøkkenet vite når de skal legge opp og gå ut med maten til gjestene. De må også vite når talene er for å unngå å skjenke vin og rydde bort mat akkurat på det tidspunktet. Og hvis du tror at vi som brudepar styrte noe med det under middagen så tar du feil. Grunnen til at man lager en så detaljert plan i forkant er for å slippe å styre med noe som helst på bryllupsdagen. Da er det toastmaster, hovmester og kjøkkensjef som styrer skuta, og brudeparet slipper et eneste spørsmål.

    Restauranten vi hadde bryllupsfesten hos var med og hjalp oss å sette opp denne kjøreplanen ut i fra deres erfaringer med tidsbruk på servering av retter. Jeg tror derfor at TS kan ha god hjelp i denne kjøreplanen, og om dette ikke passer ditt bryllup så får du bare droppe å si noe.

    Hvis du har en kjøreplan på 4 pkt. som du selv sier, så kommer dere til å få masse spørsmål om hvem som skal gjøre hva og når. Derfor får dere også mye mer stress enn dere trenger å egentlig bry dere om denne dagen.

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    02. sep. 2012 kl. 00:45 #158754

    Verken Du eller jeg vet hvilke type bryllup TS sikter seg inn mot. Om det er galla eller en kjøreplan kun for å få logistikken til å gå opp.

    Noen er interessert i å sitte til bords i 4-5 timer, andre vil ha litt mer fart på festlighetene. Spørsmålet er hvordan man kan tilpasse tiden best mulig til de gjestene som kommer senere, en veldig god tanke spør du meg.

    Det jeg mest overrasket over i din detaljerte kjøreplan er lengden på taler etc, jeg forstår at vi ikke er på lik linje der overhodet. Det er dessuten en befrielse å se at det går an å ha helt forskjellig utgangspunkt og tilnærming til hva drømmebryllupet kan være og ikke minst inneholde.

    Igjen ser jeg at jeg er heldig som har alt på et sted og ikke trenger med enn 4.hovedpunkter på kjøreplanen og en «hovmester» som passer på at dagen går fremover mht servering. Man trenger nemlig ikke gjøre det så fryktelig vanskelig som de profesjonelle skisserer.

    Det er virker jo nesten som en bragd at de som gjør det meste selv iforbindelse med bryllupet og bruker amatører til å ikle roller på kjøkken og toastmaster og likevel klarer å gjennomføre en vellykket dag for både gjester og seg selv.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 35
    Replies: 185
    siljeogthomas
    02. sep. 2012 kl. 06:56 #158755

    Jeg forstår virkelig ikke din trang til å kommentere nedlatende om andres bryllup og valg av sted, mat og lengden på taler?? Det var absolutt ikke det TS ønsket å få informasjon om når hun skrev denne tråden.

    Jeg synes dine kommentarer gjør at dette forumet blir mer og mer likt andre typer forum hvor noen er bare for å lage kvalm og kommentere nedsettende om andres innlegg. Det synes jeg er trist, for det har ikke vært noen som har kommentert slik her før. Alle har vært positive og kommet med forslag og ideer når noen har spurt om tips. Jeg har aldri før opplevd å få så nedsettende kommentarer om mitt bryllup før, så det må være du som har noe sterkt i mot enten meg eller vår måte å feire bryllup på. Det virker på en måte som du har et mindreverdighetskompleks ovenfor ditt eget bryllup og må rakke ned på andres som du føler er bedre enn ditt eget. Det er synd, det får du jo ikke noe ut av. Jeg har allerede giftet meg jeg, dagen ble perfekt, gjestene koste seg, de var i hovedfokus hele dagen og vi ville ikke at noe skulle mangle. Det var live musikk både før festen og på festen. Middagen dro btw. ikke ut, som du ser av kjøreplanen vår satt vi bare 2 timer og 50 minutter til bords. Ofte (uansett type bryllup, lavbudsjett eller høybudsjett) sitter man mye lenger. Så der bør du ikke komme med så stygge kommentarer.

    Hvorav du kommenterer lengden på talene, det er vitterlig ikke noe vi bestemte selv, men talerne kom med forslag etter at de hadde skrevet talen sin. Når man kun har 5 talere så ble dette verken for langt eller for kort.

    Det er faktisk veldig deilig og behagelig å ha bryllupet sitt på et sted hvor det jobber profesjonelle (som hovmester og servitører) som har dette som sin jobb. Vi har ikke bekymret oss et sekund over mat, drikke, kaker, pynting, oppdekking av bord, rydding etc. Vi kom, spiste, drakk, koste oss, og dro igjen. No worries! For din informasjon er dette det motsatte av vanskelig, da det ikke kostet oss en kalori å planlegge og gjennomføre dette!

    Nå synes jeg denne tråden har dratt ut, og det var virkelig ikke meningen TS. Det var dog ikke jeg som startet digresjonen, men jeg får likevel unnskylde. Håper du hvertfall får litt hjelp av kjøreplanen vår 🙂

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 400
    BrudAug2013
    02. sep. 2012 kl. 08:41 #158758

    Flott med så mange tilbakemeldinger! 😀

    En så detaljert kjøreplan er nok ikk aktuelt for vår del, men i grove trekk er tidspunktene dine greie å se til ihvertfall, så takk for at du deler den!

    Vår kjøreplan blir grovt sett noe à la dette, tror jeg:

    14.00 – 14.30: Vielse

    14.30 – 15.30: Mingling utenfor kirken

    15.30 – 17.00: Brudeparet fotograferes / Gjestene drar til festlokalet

    17.00 – 17.15: Brudeparet ankommer festlokalet

    17.15 – 20.30: Middag

    20.30 – 02.00: Kaker og fest

    Mer detaljert plan over middagen kan bli aktuelt å sette opp sammen med toastmaster i forhold til taler.

    Hvor lang tid trenger man før vielsen til å ta på kjole, frisør, sminke o.l. uten for mye stress? Vil jo slippe å stå opp kl. 07 på bryllupsdagen når vi skal holde på til kl. 02-03..

    Vi vil ta bilder etter vielsen når vi endelig er gift, fremfor å ta den før vielsen, så det er ikke noe alternativ å ta det før.

    Settings
    Topics: 35
    Replies: 185
    siljeogthomas
    02. sep. 2012 kl. 08:54 #158760

    «BrudAug2013» wrote: Flott med så mange tilbakemeldinger! 😀

    Hvor lang tid trenger man før vielsen til å ta på kjole, frisør, sminke o.l. uten for mye stress? Vil jo slippe å stå opp kl. 07 på bryllupsdagen når vi skal holde på til kl. 02-03..

    Vi vil ta bilder etter vielsen når vi endelig er gift, fremfor å ta den før vielsen, så det er ikke noe alternativ å ta det før.

    Vi hadde også lyst til å ha god tid hos frisøren. Siden vielsen startet 14.30 holdt det for oss å dra til frisøren rundt kl. 10.30, men vi dro litt tidligere uansett, så vi startet vel rundt kl.10. Da var jeg ferdig med sminke og hår, og påkledning av kjole og slør før kl. 14, og hadde veldig god tid til vielsen 🙂 Jeg stod forresten opp i halv 9 tiden, deilig å slippe å stå opp så veeeeldig tidlig ja!

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 29)
1 2 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search