Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Leie proff bartender.

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Leie proff bartender.

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Leie proff bartender.

  • Dette emnet har 24 svar, 8 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av SusieQ.
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 25)
1 2 →
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    01. mar. 2012 kl. 19:08 #8810

    Hei, litt usikker på om denne havnet i rett kategori, så flytt den gjerne 🙂

    Lurer litt på om noen her inne har leid proff/erfaren bartender, og hvor mye dere evt har betalt for dette?

    Det aktuelle lokalet har ingen mat/alkoholservering, så alt slikt skal vi ordne selv.

    Jeg har prøvd å google litt hvor mye det koster å leie en bartender for en kveld, men jeg sliter virkelig med å finne noen som ser seriøse ut, og som samtidig kan være i et bryllup. (I tillegg til at jeg ennå ikke har funnet noe i nærheten av en konkret pris. Må jeg ut med 2000,- eller 10 000? :-k

    Det jeg tenkte skulle være inkl i prisen er bartenderen, og alt som trengs for å lage drinker, bortsett fra selve alkoholen. (Isbiter, rørepinner, sukker, salt, lime, osv osv osv..)

    Hvor mye tjener en bartender som jobber «på byen» en lørdagskveld, inkl tips?

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    01. mar. 2012 kl. 21:44 #144655

    Vi skulle egentlig ha to proffesjonelle bartendere, men de måtte avlyse da det skjedde en tragedie i familien de sin :(

    Vet ikke hvor mye de normalt tar, for det skulle vært en gave til oss. Men dytter på tråden slik at den havner på topp igjen 🙂

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    01. mar. 2012 kl. 22:12 #144667

    Uff, det var da kjedelig! (Og selvsagt veldig trist for dem!)

    Ja, hadde vært kjempefint om noen hadde erfaring med dette altså!

    Tenker at det kan jo være en fordel i et bryllup med noen som kan blande drinker som smaker godt, og som samtidig ikke består av 50% sterke saker! :-p

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    05. mar. 2012 kl. 08:27 #144966

    Ingen som har leid inn bartender altså?

    Men dere som da har hatt fri bar, har dere latt gjestene blande drinker selv, eller har dere fått venner/bekjente til å stå i baren? 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 99
    Replies: 831
    jasbon
    05. mar. 2012 kl. 08:54 #144972

    Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    05. mar. 2012 kl. 09:18 #144973

    «Jasbon» wrote: Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂

    Aha, det var jo ingen dum idè!

    Jeg tenkte ikke å ha en fullstappet drinkmeny, men om jeg kan få noen i et evt serveringspersonell til å lære seg et knippe av de mest vanlige drinkene, så bør vel det være overkommelig?

    Kan jo godt være det ikke blir «bestilt» så mye drinker, og at de fleste velger øl, vin og cognac.

    Settings
    Topics: 99
    Replies: 831
    jasbon
    05. mar. 2012 kl. 10:10 #144978

    «SusieQ» wrote:

    Jasbon wrote:
    Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂

    Aha, det var jo ingen dum idè!

    Jeg tenkte ikke å ha en fullstappet drinkmeny, men om jeg kan få noen i et evt serveringspersonell til å lære seg et knippe av de mest vanlige drinkene, så bør vel det være overkommelig?

    Kan jo godt være det ikke blir «bestilt» så mye drinker, og at de fleste velger øl, vin og cognac.

    Ja sånn tenker jeg litt også. Poenget er ikke at det skal være en «fullgod hotellbar» (vi har festen på en stor flott love på en gård), men at vi ønsker å ha noen i baren til å ha litt kontroll og som kan lage enkle drinker. Er det spesielle ønsker kan nok noen av gjestene mixe selv også tenker jeg ;-). Uansett så ville det å bare sette fram drikkevarer så alle kunne forsyne seg som de ønsket være uaktutelt for meg. Først og fremst ville det antagelig bli litt rotete, og for det andre så er det greit å ha litt kontroll…

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    05. mar. 2012 kl. 10:41 #144980

    Ja, jeg ser for meg at det vil bli mye mer organisert med en person som står for utlevering av drikkevarer. Om alle gjestene skal «rote rundt» etter glass, isbiter, lime, øl, ølåpnere osv, så ser jeg for meg at det fort kan bli litt «kaos». Ihvertfall litt senere utover kvelden ;-)

    Også er det jo hyggelig å kunne be om en drink, og få noe smakfullt. Istedet for å be om en Mojito, og få en eller annen «morsom» drink som onkelen min kaller «painkiller» :usikker: hehe..

    Settings
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    05. mar. 2012 kl. 19:59 #145051

    Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.

    Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    05. mar. 2012 kl. 20:04 #145053

    «Trone» wrote: Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.

    Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉

    Men gjelder ikke dette kun om det er lokalet som stiller med alkohol, eller om man tar betalt for alkoholen?

    Forsto det slik at jeg ikke trengte skjenkeløyve for det aktuelle lokalet, da det er en lukket fest med gjesteliste, og alkoholen er gratis 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    05. mar. 2012 kl. 20:06 #145054

    Så lenge alkoholen er gratis så trenger dere ikke løyve nei! 🙂 Fikk ikke med meg noen sted at den skulle være gratis 😉 🙂

    Bare husk da at de må være gamle nok til å kunne kjøpe sprit hvis det er det de skal lage 😉

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    05. mar. 2012 kl. 20:11 #145058

    Nei, jeg skrev vel ikke noe sted at det var gratis, kanskje. Uansett, nyttig for andre som måtte lese tråden å vite! 🙂

    Så takk for tipset 😁

    Ja, det med aldersgrense er vel ganske viktig. Slik som det ser ut nå, vil det ikke være noen under 20 på festen etter middagen ihvertfall 🙂

    Settings
    Topics: 47
    Replies: 304
    stinis
    05. mar. 2012 kl. 22:07 #145084

    Vi leide en profesjonell bartender, men han var også toastmaster hele dagen, så da blir jo ikke prisen helt relevant. Men vi betalte 4000,- for begge deler. Toastmasterjobben tok jo mest tid og krefter, så jeg tipper han hadde tatt rundt 1500,- for bartenderjobben.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    05. mar. 2012 kl. 22:09 #145085

    «stinis» wrote: Vi leide en profesjonell bartender, men han var også toastmaster hele dagen, så da blir jo ikke prisen helt relevant. Men vi betalte 4000,- for begge deler. Toastmasterjobben tok jo mest tid og krefter, så jeg tipper han hadde tatt rundt 1500,- for bartenderjobben.

    Ja, det må jo være genialt. Å kombinere toastmaster og bartender! Sto han da for velkomstdrinkene og mottakelsen av gjestene ved lokalet også, eller?? (Og hvor får man ta i en slik fantastisk person?? 😁)

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    06. mar. 2012 kl. 02:59 #145089

    «SusieQ» wrote: Nei, jeg skrev vel ikke noe sted at det var gratis, kanskje. Uansett, nyttig for andre som måtte lese tråden å vite! 🙂

    Så takk for tipset 😁

    Ja, det med aldersgrense er vel ganske viktig. Slik som det ser ut nå, vil det ikke være noen under 20 på festen etter middagen ihvertfall 🙂

    Den som skal stå i baren må også være over 20 år, ikke bare gjestene 🙂

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 637
    troya
    06. mar. 2012 kl. 19:25 #145143

    «SusieQ» wrote:

    Trone wrote:
    Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.

    Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉

    Men gjelder ikke dette kun om det er lokalet som stiller med alkohol, eller om man tar betalt for alkoholen?

    Forsto det slik at jeg ikke trengte skjenkeløyve for det aktuelle lokalet, da det er en lukket fest med gjesteliste, og alkoholen er gratis 🙂

    Vi har leid et lokale der vi tar med alkoholen selv. Og vi skal ikke ta betalt for dette og vi fikk klar beskjed om å skaffe skjenkeløyve, ellers fikk vi ikke ta med.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    06. mar. 2012 kl. 19:40 #145144

    «troya» wrote:

    SusieQ wrote:
    Trone wrote:
    Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.

    Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉

    Men gjelder ikke dette kun om det er lokalet som stiller med alkohol, eller om man tar betalt for alkoholen?

    Forsto det slik at jeg ikke trengte skjenkeløyve for det aktuelle lokalet, da det er en lukket fest med gjesteliste, og alkoholen er gratis 🙂

    Vi har leid et lokale der vi tar med alkoholen selv. Og vi skal ikke ta betalt for dette og vi fikk klar beskjed om å skaffe skjenkeløyve, ellers fikk vi ikke ta med.

    Jasså? det var jo litt rart.

    Men da skal jeg definitivt forhøre meg med de som driver lokalet. Hadde vært synd å ødelegge kvelden på grunn av bagateller altså. 🙂

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 66
    Replies: 6978
    Gitte
    06. mar. 2012 kl. 21:18 #145154

    Dette med skjenkeløyvet varierer litt fra kommune til kommune, ettersom jeg har hørt. Sjekk hjemmesidene til kommunen dere skal holde festen i.

    Settings
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    07. mar. 2012 kl. 00:43 #145165

    Det er ikke bagateller som kan ødelegges. Det som kan skje er at skjenkekontrollen kommer og sjekker papirene deres.

    Har dere ikke papirene i orden kan lokalet miste løyvet sitt (i verste fall bli stengt) og deres selskap kan også i verste fall bli stengt.

    Så ja, sjekk opp dette med kommunen 😉

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 470
    SusieQ
    07. mar. 2012 kl. 10:35 #145182

    Lokalet vi skal leie, er et gammel museum uten løyve, så for dem hadde det nok ikke fått noen konsekvens. Men vil jo kalle det en «bagatell» å få ødelagt hele kvelden på å mangle et dokument, som det ikke er noe problem å få tak i! 🙂

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 25)
1 2 →
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search