Leie proff bartender.
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Leie proff bartender.
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Leie proff bartender.
- Dette emnet har 24 svar, 8 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
SusieQ.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 8Replies: 470
Hei, litt usikker på om denne havnet i rett kategori, så flytt den gjerne 🙂
Lurer litt på om noen her inne har leid proff/erfaren bartender, og hvor mye dere evt har betalt for dette?
Det aktuelle lokalet har ingen mat/alkoholservering, så alt slikt skal vi ordne selv.
Jeg har prøvd å google litt hvor mye det koster å leie en bartender for en kveld, men jeg sliter virkelig med å finne noen som ser seriøse ut, og som samtidig kan være i et bryllup. (I tillegg til at jeg ennå ikke har funnet noe i nærheten av en konkret pris. Må jeg ut med 2000,- eller 10 000? :-k
Det jeg tenkte skulle være inkl i prisen er bartenderen, og alt som trengs for å lage drinker, bortsett fra selve alkoholen. (Isbiter, rørepinner, sukker, salt, lime, osv osv osv..)
Hvor mye tjener en bartender som jobber «på byen» en lørdagskveld, inkl tips?
Topics: 201Replies: 19922Topics: 8Replies: 470Uff, det var da kjedelig! (Og selvsagt veldig trist for dem!)
Ja, hadde vært kjempefint om noen hadde erfaring med dette altså!
Tenker at det kan jo være en fordel i et bryllup med noen som kan blande drinker som smaker godt, og som samtidig ikke består av 50% sterke saker! :-p
Topics: 8Replies: 470Frøken
annonseTopics: 99Replies: 831Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂
Topics: 8Replies: 470«Jasbon» wrote: Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂
Aha, det var jo ingen dum idè!
Jeg tenkte ikke å ha en fullstappet drinkmeny, men om jeg kan få noen i et evt serveringspersonell til å lære seg et knippe av de mest vanlige drinkene, så bør vel det være overkommelig?
Kan jo godt være det ikke blir «bestilt» så mye drinker, og at de fleste velger øl, vin og cognac.
Topics: 99Replies: 831«SusieQ» wrote:
Jasbon wrote:Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂Aha, det var jo ingen dum idè!
Jeg tenkte ikke å ha en fullstappet drinkmeny, men om jeg kan få noen i et evt serveringspersonell til å lære seg et knippe av de mest vanlige drinkene, så bør vel det være overkommelig?
Kan jo godt være det ikke blir «bestilt» så mye drinker, og at de fleste velger øl, vin og cognac.
Ja sånn tenker jeg litt også. Poenget er ikke at det skal være en «fullgod hotellbar» (vi har festen på en stor flott love på en gård), men at vi ønsker å ha noen i baren til å ha litt kontroll og som kan lage enkle drinker. Er det spesielle ønsker kan nok noen av gjestene mixe selv også tenker jeg
. Uansett så ville det å bare sette fram drikkevarer så alle kunne forsyne seg som de ønsket være uaktutelt for meg. Først og fremst ville det antagelig bli litt rotete, og for det andre så er det greit å ha litt kontroll…
Topics: 8Replies: 470Ja, jeg ser for meg at det vil bli mye mer organisert med en person som står for utlevering av drikkevarer. Om alle gjestene skal «rote rundt» etter glass, isbiter, lime, øl, ølåpnere osv, så ser jeg for meg at det fort kan bli litt «kaos». Ihvertfall litt senere utover kvelden
Også er det jo hyggelig å kunne be om en drink, og få noe smakfullt. Istedet for å be om en Mojito, og få en eller annen «morsom» drink som onkelen min kaller «painkiller» :usikker: hehe..
Topics: 201Replies: 19922Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.
Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉
Topics: 8Replies: 470«Trone» wrote: Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.
Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉
Men gjelder ikke dette kun om det er lokalet som stiller med alkohol, eller om man tar betalt for alkoholen?
Forsto det slik at jeg ikke trengte skjenkeløyve for det aktuelle lokalet, da det er en lukket fest med gjesteliste, og alkoholen er gratis 🙂
Frøken
annonseTopics: 201Replies: 19922Topics: 8Replies: 470Nei, jeg skrev vel ikke noe sted at det var gratis, kanskje. Uansett, nyttig for andre som måtte lese tråden å vite! 🙂
Så takk for tipset 😁
Ja, det med aldersgrense er vel ganske viktig. Slik som det ser ut nå, vil det ikke være noen under 20 på festen etter middagen ihvertfall 🙂
Topics: 47Replies: 304Vi leide en profesjonell bartender, men han var også toastmaster hele dagen, så da blir jo ikke prisen helt relevant. Men vi betalte 4000,- for begge deler. Toastmasterjobben tok jo mest tid og krefter, så jeg tipper han hadde tatt rundt 1500,- for bartenderjobben.
Topics: 8Replies: 470«stinis» wrote: Vi leide en profesjonell bartender, men han var også toastmaster hele dagen, så da blir jo ikke prisen helt relevant. Men vi betalte 4000,- for begge deler. Toastmasterjobben tok jo mest tid og krefter, så jeg tipper han hadde tatt rundt 1500,- for bartenderjobben.
Ja, det må jo være genialt. Å kombinere toastmaster og bartender! Sto han da for velkomstdrinkene og mottakelsen av gjestene ved lokalet også, eller?? (Og hvor får man ta i en slik fantastisk person?? 😁)
Topics: 201Replies: 19922«SusieQ» wrote: Nei, jeg skrev vel ikke noe sted at det var gratis, kanskje. Uansett, nyttig for andre som måtte lese tråden å vite! 🙂
Så takk for tipset 😁
Ja, det med aldersgrense er vel ganske viktig. Slik som det ser ut nå, vil det ikke være noen under 20 på festen etter middagen ihvertfall 🙂
Den som skal stå i baren må også være over 20 år, ikke bare gjestene 🙂
Topics: 59Replies: 637«SusieQ» wrote:
Trone wrote:Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉
Men gjelder ikke dette kun om det er lokalet som stiller med alkohol, eller om man tar betalt for alkoholen?
Forsto det slik at jeg ikke trengte skjenkeløyve for det aktuelle lokalet, da det er en lukket fest med gjesteliste, og alkoholen er gratis 🙂
Vi har leid et lokale der vi tar med alkoholen selv. Og vi skal ikke ta betalt for dette og vi fikk klar beskjed om å skaffe skjenkeløyve, ellers fikk vi ikke ta med.
Topics: 8Replies: 470«troya» wrote:
SusieQ wrote:Trone wrote:Bare minner om at dere må sjekke om lokalet har skjenkeløyve. Hvis de ikke har det må dere søke kommunen om å få dette.Det pleier ikke koste mer en et par hundre kroner for løyve for en` kveld. Dere må også føre opp skjenkeansvarlig i tillegg til en av dere som løyvesøker. 😉
Men gjelder ikke dette kun om det er lokalet som stiller med alkohol, eller om man tar betalt for alkoholen?
Forsto det slik at jeg ikke trengte skjenkeløyve for det aktuelle lokalet, da det er en lukket fest med gjesteliste, og alkoholen er gratis 🙂
Vi har leid et lokale der vi tar med alkoholen selv. Og vi skal ikke ta betalt for dette og vi fikk klar beskjed om å skaffe skjenkeløyve, ellers fikk vi ikke ta med.
Jasså? det var jo litt rart.
Men da skal jeg definitivt forhøre meg med de som driver lokalet. Hadde vært synd å ødelegge kvelden på grunn av bagateller altså. 🙂
Frøken
annonseTopics: 66Replies: 6978Topics: 201Replies: 19922Det er ikke bagateller som kan ødelegges. Det som kan skje er at skjenkekontrollen kommer og sjekker papirene deres.
Har dere ikke papirene i orden kan lokalet miste løyvet sitt (i verste fall bli stengt) og deres selskap kan også i verste fall bli stengt.
Så ja, sjekk opp dette med kommunen 😉
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.