Liste for Vennefest 20 Oktober
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Liste for Vennefest 20 Oktober
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Liste for Vennefest 20 Oktober
- Dette emnet har 31 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av
eriksson.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 66Replies: 6978Topics: 29Replies: 951
Holder på å bli sprø av å ikke vite hvordan det går med leitinga etter serveringshjelp, folk er trege med å svare og når det svarer er det alltid at det passer dårlig…….ser ikke lys i tunnelen :-k
Jeg orker ikke å tenke mere på det, så derfor legger jeg ut litt inspirasjons-bilder istedet:Topics: 29Replies: 951Jippi, nå begynner det å gå veien!!!!!
Fikk akkurat vite at det ordner seg med serveringshjelp 😃
Fikk også komme 1 time før for å pynte, det hjelper jo på.
Det har ordnet seg med glass og jeg har funnet ut hvordan jeg skal gjøre det med dekorasjonene.
Bestilt meg frisørtime, unnet meg det etter en svært stressende tid!!
Sitter her og smiler [smilie=happy0030.gif]
Topics: 66Replies: 6978Frøken
annonseTopics: 29Replies: 951«sivmaren» wrote: Lilla: ferdig
Rosa : planlagt
Sort : ikke påbegynt
Invitasjoner : Sendt ut 17 August (til nå 44 av 56 kommer)
Bruden
Kjole : Har bestemt meg for å bruke kjole nr 2( Har sydd belte til kjolen)
Sko : Gjennbruk av brudeskoene
Hårpynt: Har bestilt Birdcage fra Etsy.
Smykke: Kjøpt et tykt sølvfarget smykke
Øredobber : Vet ikke ennå, har flere jeg kan bruke.
Armbånd: Hvit og sølvfaget.
Hår: Bestilt time til frisøren på lørdag kl 10.00, 20talls friss!
Sminke: Sminker meg selv.
Mannen:
Dress: den han brukte i bryllupet
Sko: De han brukte i bryllupet
Felles:
Ringer : Har fått nye palladiumsringer.
Lokale og pynt
Lokale: Revegården
Bordplan: Ferdig.
Blomster: Handle inn for ca 600 kr(mestergrønn?)
Pynt: kjøper inn blomster som jeg pynter med, i og med at mine forrige planer gikk i vasken.
Duker: Kjøpte hvite laken, hysj ikke si det til noen 🤐 , strøket alle!!!!
Stoltrekk: ser ut at dette kan bli for dyrt… :trist:
Løpere: Kjøpt lilla organza- løpere på Ebay
Bordkort: Ferdig
Servietter: Lilla og grå
Vaser: kjøpt på ikea.
Telysholdere: Kjøpt på Europris
Lilla Kubelys og speilplater til å ha de på: Kjøpt på Ikea
Bilder fra bryllups-seremonien hengende som pynt: Collage, som skal henge over gavebordet.
Digital fotoramme med bilder fra seremonien: Har selv
Løpere til Kaffe-bord: Kjøpt
Gavebok/gjestebok: bruker den samme fra bryllupet
Organzabånd til stolene: Bestilt fra Ebay.
Isbitknuser: kjøpt, her skal det lages gode drinker!
Målebeger og drinkmikser: Har
Punsjbolle: Ikea.
Kjøpe masse forskjellige skåler og krukker. Done!!!
Skilting på Candy Buffet: Har laget ferdig skiltene!
Candy Scoops: Bestilt 8 på Ebay
Godisposer til Candy Buffeten: Bestilt på Etsy.
Helletuter til spritflaskene: bestilt 5 stk på E-bay
Lysestaker: sølv og glass
Mat og drikke:
Middag : Vi har brukt opp alle pengene våre, så vi ber inn til kurvfest 😉
Velkomstdrink: Lager en stor punch-bolle med frisk drink. http://www.minmiddag.no/archives/639(ingredienser kjøpt inn.)
Drikke: Vi kjøper inn all drikke! Gjestene får drikke til maten og avec. Etter det kan de kjøpe drikke i baren til kostpriser!( Da slipper de å komme med fulle poser)
Barkart: Ferdig, satt i ramme.
15lRødvin, 6l hvitvin, 10l velkomstdrink, eplemost, 10 kasser øl, 3 flasker Bacardi razz, 2 flasker Gin & Tonic, 3 flasker Baileys, 3 flasker Cognac, 3 flasker Vodka, 1 flaske brun Rom, Bris, brus, Munkholm, cranberryjuice, jordbærjuce, Fruktlikør.
Candy-buffet: Her blir det ikke fargetema, men godis for en hver smak: Daim, pikekyss, Twix, Skolekritt, Mariannedrops, Engelsk konfekt, m&m, vingummi, oprea Mints, fruktdrops, fruktkaramell, Potetgull, chilinøtter, peanøtter,
Masse Sironer, lime, isbiter
Kaffe, dipper, sauser, salt og pepper
Hjelpere:
Serveringfolk:2/3 stiller opp for oss hele kvelden!!
Fotograf: Min gode kollega
Barhjelp: Spurt, ok
Pynte: Gjøre selv!
Gaveåpning: spørre mine to forlovere om de kan åpne gavene.
Befaring på lokale for å se om det er noe vi må ordne med
Band: Ser ut til at våre gode venner fra «Five against one» spiller for oss!!!
Musikk etter bandet: Vimp på anlegg
Ryddehjelp: bar-hjelp og oss
2 Dager til festen og ting begynner å falle på plass!!!!!
Brus, øl, snacks, Lime, sitron og Tonicwater er bestilt, hentes ut før vi dra til lokalet!
De siste blomstene handler jeg inn i morgen etter jobb!
Engangs stettglass handler jeg inn i morgen, noen som har prøvd Clas Ohlson sine, er de ok???
Negler legges i kveld av undertegnede…….negledesigneren jeg hadde gjort avtale med har jeg ikke hørt noe ifra siden før forrige helg, da skulle hun gi meg bekjed noe vi kunne møtes i løpet av den helga……… 👿 BITCH.
Frisørtime på lørdag kl. 10.00 😃
Topics: 29Replies: 951Topics: 29Replies: 951Vennefesten:
I og med at vi hadde vår dag 4 Juli i Dubrovnik, var denne dagen lagt opp mindre formell.
Dro til frisøren kl. 10.00 og fikk satt opp håret til den nette sum av 400,-( ikke så dyrt når det ikke er bryllup 😉 ). Dro hjem og spiste lunsj og ventet på å få dra til lokalet å pynte
Da klokken var 12.00 var vi på lokalet med første bil-lass med pynt, drikke osv.
Da var det bare å hive seg rundt og sette opp bord og få på pynten, pynte-hjelp kom og Frank fikk hentet resten av drikke
Bandet kom og rigget opp utstyret sitt, klokken ble 15.30 før vi ble ferdig.
Rett hjem og gjøre meg klar
Ut gjennom døren igjen kl 17.00….stress!!
Begynte å lage klar vårt bidrag til matbordet. Klokken 17.30 var serverings-hjelpa og fotografen i hus, det satte i gang med forberedelsene!
Klokken 18.00 begynte folk å komme, velkomst-drink ble servert og det det ble minglet.
Det var mange gjester som var forsinket( tror det er vår generasjon som har et veldig avslappet forhold til klokka) maten ble ikke servert før klokken 20.00…..
Vi spiste og koste oss! Ble også introdusert til en ny «bryllups-tradisjon/lek» : når Frank forlot rommet var det flere karer som kom får å kysse meg på kinnet, og motsatt når jeg var borte( da var det damene som angrep Frank :flire: ).
Kaffe og søtsaker fra Candybaren med «nåkka attått» ble servert. Gjestene så ut til å like Candybaren svært godt, fikk mange positive tilbake meldinger om den
Da alle hadde drukket kaffen sin ble bordene delt opp og det ble dans, bandet kom på ca en time senere og festen startet for fullt!!!!!!
Elsket innslaget fra bandet, det «gjorde» festen, de spilte brudevalsen vår :nååh:Altså, denne festen ble FANTASTISK!!!
Frøken
annonseTopics: 66Replies: 6978 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.