Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Når begynner gave-åpnerne å åpne gavene??

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Når begynner gave-åpnerne å åpne gavene??

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Når begynner gave-åpnerne å åpne gavene??

  • Dette emnet har 16 svar, 12 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av LilleLavendel.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 20
    Replies: 14
    Trude80
    26. aug. 2010 kl. 19:55 #5924

    ??

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 11
    Replies: 560
    MrsBtobe
    26. aug. 2010 kl. 20:02 #113247

    Under velkomsten tenker vi 🙂 vi skal ha musserende og fingermat og jeg tenker at de kan pakke opp litt samtidig som de koser seg med dette.

    Jeg skal på forhånd skrive opp alle gjestene på et ark og gi de et nr slik at det skal gå så fort som mulig å pakke opp 🙂

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 1102
    Festningsvielse
    26. aug. 2010 kl. 20:02 #113248

    Våres gaveåpnere skal åpne gavene da gjestene begynner å komme til festlokalet etter vielsen og frem til middag 😉

    Så starter de igjen etter middagen da kaffegjestene kommer…

    Men vet ikke om noen har en bedre løsning på dette 😉

    Settings
    Topics: 36
    Replies: 682
    fucoc
    26. aug. 2010 kl. 20:04 #113250

    i brylluper jeg har vært pleier de å åpne gavene mens vi venter på brudeparet som er hos fotografen. da får vi god tid til å beundre gavebordet mens vi venter

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    26. aug. 2010 kl. 20:04 #113253

    Vi hadde mottakelsen kl 16.30. Og vi visste at en del kom til å dra til lokalet en stund før mottakelsen.

    Så våre pakkeåpnere kom kl 15.30 og holdt det gåendes til middagen var servert.

    Så var det to venninner av oss som tok seg av gavene fra kaffegjestene. Vi hadde bare 16 kaffegjester, så var ikke så mye 🙂

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 1102
    Festningsvielse
    26. aug. 2010 kl. 20:05 #113255

    «MrsBtobe» wrote:

    Jeg skal på forhånd skrive opp alle gjestene på et ark og gi de et nr slik at det skal gå så fort som mulig å pakke opp 🙂

    Smart!

    Jeg har kjøpt loddbok og hvite fryselapper da kan sette nr (som stemmer overens med loddboka) på gaven.. Men skal tenke litt over forslaget ditt 😉

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    26. aug. 2010 kl. 20:06 #113257

    Jeg ser for meg at de som skal pakke opp gavene for oss, gjør dette mens vi er hos fotografen. Det er det jeg er vant med at skjer i de bryllupene jeg har vært i. 😀

    Settings
    Topics: 55
    Replies: 4059
    vanilla81
    26. aug. 2010 kl. 20:48 #113275

    Med oss så begynte de når de ankom lokalet, mens vi var til fotografering.

    Skulle de ha ventet til velkomstdrink med oss,måtte de ha pakket opp under middagen :skrekk:

    og det var nære slektninger som veldig gjerne ville ha «pakke opp-notere ned-hva fra hvem rollen»

    De nølte ikke engang når vi spurte 🙂

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    27. aug. 2010 kl. 12:04 #113318

    «Festningsvielse» wrote:

    MrsBtobe wrote:

    Jeg skal på forhånd skrive opp alle gjestene på et ark og gi de et nr slik at det skal gå så fort som mulig å pakke opp 🙂

    Smart!

    Jeg har kjøpt loddbok og hvite fryselapper da kan sette nr (som stemmer overens med loddboka) på gaven.. Men skal tenke litt over forslaget ditt 😉

    Jeg trodde også det, før jeg begynte min «karriere» som gaveåpner. Det ble et salig kaos med de gavene som folk hadde spleisa på, og spesielt med folk som ikke kom i bryllupet. Da vil jeg ihvertfall anbefale dere å tenke gjennom et system på forhånd.

    det er også særs lite plass per linje i slike loddbøker.

    Vi skal nok åpne de gavene vi evnt. får på forhånd dagen før, litt glede vil vi jo ha selv 😉 Gaveåpnerne våre begynner etter kirka, og vi skal ha en vanlig bok som de kan skrive nummer og navn i.

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    27. aug. 2010 kl. 16:41 #113333

    Tips som fungerer:

    Kjøp en linjert bok og to pk med små nummererte klistremerker. (kjøpes i bokhandel)

    Skriv et nr i boken og navn på hvem gaven er fra, sett et nr på kortet og det samme nr på gaven.

    Det er såååå fort gjort at kortet blir flyttet på eller hva som helst.

    Det å skrive ned gjestene på forhånd tror jeg vil by på utfordringer, som skrevet over her.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 59
    Replies: 7239
    eriksson
    27. aug. 2010 kl. 17:16 #113336

    «Rampolina» wrote: Tips som fungerer:

    Kjøp en linjert bok og to pk med små nummererte klistremerker. (kjøpes i bokhandel)

    Skriv et nr i boken og navn på hvem gaven er fra, sett et nr på kortet og det samme nr på gaven.

    Det er såååå fort gjort at kortet blir flyttet på eller hva som helst.

    Det å skrive ned gjestene på forhånd tror jeg vil by på utfordringer, som skrevet over her.

    Var du i bryllupet vårt, Rampolina?? 8-[

    Hehe! Men det var akkurat sånn vi gjorde det hos oss! Og de begynte så fort de kom til lokalet og mens vi var hos fotografen… De var 3 stk og ferdig når vi kom til lokalet ☺

    Settings
    Topics: 83
    Replies: 1103
    Rampolina
    27. aug. 2010 kl. 18:37 #113337

    «eriksson» wrote:

    Rampolina wrote:
    Tips som fungerer:

    Kjøp en linjert bok og to pk med små nummererte klistremerker. (kjøpes i bokhandel)

    Skriv et nr i boken og navn på hvem gaven er fra, sett et nr på kortet og det samme nr på gaven.

    Det er såååå fort gjort at kortet blir flyttet på eller hva som helst.

    Det å skrive ned gjestene på forhånd tror jeg vil by på utfordringer, som skrevet over her.

    Var du i bryllupet vårt, Rampolina?? 8-[

    Hehe! Men det var akkurat sånn vi gjorde det hos oss! Og de begynte så fort de kom til lokalet og mens vi var hos fotografen… De var 3 stk og ferdig når vi kom til lokalet ☺

    Mohahahah 😈

    Kniiis!

    Settings
    Topics: 55
    Replies: 4059
    vanilla81
    27. aug. 2010 kl. 19:05 #113338

    Med oss så skrev de nummer på eks sjekkene 1 5 eller 15 om dere skjønner for hånd, og skrev det for hånd på papiret også. Gavesjefen er veldig systematisk, og ville ha det på den måten…

    Men jeg tilbydde klistrelapper og nummerlapper da… 🙄

    Settings
    Topics: 88
    Replies: 1752
    gledesei
    27. aug. 2010 kl. 21:58 #113362

    Jeg pleier alltid å skrive samme nummer på lista, alle «kolli» og kortet. Funker stort sett med blanke lapper, er greit med ferdig nummererte hvis man er helt sikker på at man har nok, dog.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 11
    Replies: 560
    MrsBtobe
    28. aug. 2010 kl. 00:18 #113367

    «Rampolina» wrote: Tips som fungerer:

    Kjøp en linjert bok og to pk med små nummererte klistremerker. (kjøpes i bokhandel)

    Skriv et nr i boken og navn på hvem gaven er fra, sett et nr på kortet og det samme nr på gaven.

    Det er såååå fort gjort at kortet blir flyttet på eller hva som helst.

    Det å skrive ned gjestene på forhånd tror jeg vil by på utfordringer, som skrevet over her.

    Det er slik vi har tenkt å gjøre det 😀

    Og om noen har spleiset så er det ikke verre enn å enten krysse ut et av de ferdigskrevne navnene og skrive de opp sammen med noen andre, eller sette samme nr flere steder 🙂

    For eks om jeg har skrevet opp sånn:

    1. Tante Gunda

    2. mamma.

    3. Heidi

    Så har tante Gunda og Heidi spleiset, da setter man klistremerke med 1 OG klistremerke med 3 på samme pakke og samme kort 🙂 også kan man kanskje skrive på et lite «spleiset» ved siden av navnene i boken.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 236
    Truckgirl
    28. aug. 2010 kl. 16:46 #113412

    Siden de fleste gjestene kom til hotellet kvelden før, begynte gaveåpnerne (søstrene våre pluss noen nieser) rett etter frokost. Gjestene leverte da pakkene i rommet der gavebordet stod. Vi brukte skrivebok med linjer og klistrelapper, og vi har nå full kontroll på hvem som skal takkes for hva, både av gjester og andre som sendte gaver.

    Settings
    Topics: 196
    Replies: 1507
    LilleLavendel
    28. aug. 2010 kl. 16:54 #113413

    De begynner så fort de har kommet seg til lokalet 🙂

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search