Når brudeparet ankommer lokalet…
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Når brudeparet ankommer lokalet…
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Når brudeparet ankommer lokalet…
- Dette emnet har 10 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av
lulilelu.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 47Replies: 304
Vi har hele tiden tenkt at vi skal ha ca 20-30 min fra vi har planlagt å ankomme lokale til vi har satt oss til bords og maten serveres. På den tiden kan man få servert velkomstdrink og skåle med gjestene, man rekker å gå på toalettet osv.
Men så fikk vi et tips fra lokalet vårt nå. De mener det beste er at gjestene inviteres til et eksakt tidspunkt, hvor toastmaster tar imot dem og velkomstdrink blir servert. De kan mingle litt sammen og kose seg med frukt osv. Deretter ber toastmaster alle gjestene om å finne plassene sine ved bordet. SÅ ankommer brudeparet, når alle står med plassene sine og tar imot oss. Jeg har sett at dette brukes mye i usa blant annet. Det vil være den beste løsningen for oss med tanke på kjøreplanen osv, men hvordan skal man da gjøre det med skåling f.eks? Skal gjestene få velkomstdrink, og så ankommer vi og eventuelt skåler med den første vinen som serveres til forretten? Eller skal alle få servert en velkomstdrink som de tar med seg til bordet rett før vi kommer, og så skåler vi med den? Droppe skåling? Og det hadde kanskje vært greit å «hilse» på alle gjestene når vi kommer, men samtidig så gjør vi jo dette utenfor kirka etter vielsen, der har vi satt av en del tid.
Men som sagt, tipset fra lokalet er det som passer best med kjøreplanen vår, men samtidig er jeg usikker på om det er ok å gjøre det sånn. Hva tenker dere?
Vanskelig, vanskelig!! :skrekk:
Topics: 550Replies: 1386002. feb. 2011 kl. 19:46 #122552Vi skal ankomme lokalet, forhåpentligvis er det så passe godt vær at gjestene kan være på uteområde og ta i mot oss. Vi gir beskjed til toastmaster når vi er på vei, slik at alle får sin velkomstdrink, som skal drikkes når vi har ankommet lokalet. Vi går da inn på rød løper og tar vært vårt glass, og vi skåler med alle gjestene. Når dette er gjort, finner vi plassene ved bordene, regner da med at gjestene først går opp og finner plassene sine, står bak stolene og vi kommer inn og finner våre plasser og setter oss og så gjestene.
Gjestene kan gå ned til lokalet rett etter vielsen, men der skjer ikke noe der før vi kommer, der blir kanskje en quiz, hvis mange gjester er der, slik at tiden kan gå, men ikke noe servering før velkomstskålen. Jeg ønsker ikke at gjestene skal få velkomstskålen før vi er til stedet da jeg føler at jeg har lyst til å skåle med gjestene.
Ja, det er ikke alt som er like lett å ta stilling til hvordan enn vil ha det og da er det jo kjempebra å lufte tankene litt her 😀
Topics: 44Replies: 16902. feb. 2011 kl. 19:59 #122554Ja, dette er vanskelig!
Vi har i grunn samme dilemma.
Ikke bestemt enda 🙂
Topics: 9Replies: 7102. feb. 2011 kl. 20:04 #122555Eit av bryllupa eg har vert i var det ein kombinasjon-tok imot brudeparet når dei ankom lokala, og drakk velkomstdrink..deretter sette gjestane sette seg først ved bordet og brudeparet kom inn til ei marsj spelt på fele 🙂
men gjer det som passer best i forhold til køyreplanen 🙂
Frøken
annonseTopics: 17Replies: 307Gosh alt man må ta stilling til… :skrekk: 😂
Jeg syns det blir i overkant formelt å få alle gjestene til bords før brudeparet ankommer. Normalen er vel at man står samlet på et sted med velkomstdrink i handa når brudeparet kommer, så en skål og annonsert av toastmaster så leder brudeparet inn til bords?
Føles i allefall best for meg og de erfaringene jeg har hatt.
Topics: 47Replies: 304Huff, syns dette er kjempevanskelig.
Syns på en måte at det blir veldig «stivt» å komme til lokale når gjestene står klar ved bordet, og ville veldig gjerne gjort sånn som dere gjør Stavangerpar. Men idag var vi hos fotografen og valgte å utvide brudepakken litt, så da ble kjøreplanen litt trangere enn den var i utgangspunktet. Og invitasjonene er allerede levert, og da er kaffigjestene bedt til 20.30. Vi regner med å ankomme en gang mellom 16.30-45, og burde få i gang middagen så fort som mulig. Vi «MÅ» ha fått igang forrett-serveringen ca kl 17, da vil resten gå ganske greit takket være ganske få taler og sanger og en proff toastmaster som skal holde styr på det hele. Men jeg er likevel litt redd for at det skal kræsje med kaffigjestene, vil aller nødigst unngå det, spesielt siden vi ikke har et oppholdsrom utenom den salen vi sitter i.
:trist:
Topics: 550Replies: 1386002. feb. 2011 kl. 20:24 #122559Nå tror jeg du skal trekke pusten dypt, for nå virker du litt stresset her (ikke vondt ment, bare et vennlig råd) Vi skal også ha kaffegjester og regner med å ankomme lokalet i 15.30 tiden, vi skal ha mange taler og sanger og vi skal ha 6 retters meny. Vi vet at vi fort kan komme ut av kjøreplanen, noe vi også snakket om på møte vi hadde med restauranten i helgen. Vi kommer til å invitere kaffegjestene til klokken 21.00. Blir det så galt at de må vente et kvarter, tyve minutter, vel så greier de det, da kan de få seg et glass vin eller noe i baren, til vi er ferdige. Håper ikke at dette skjer ,men skjer det så skjer det.
Det som er viktig er at en tar det med ro på en slik dag, at en får nyte dagen og så skal brudeparet glemme klokken denne dagen. Viktig å ta seg tid til å nyte maten og litt småprat, var konklusjonen vi kom frem til under det møte.
Vi har heller ikke noe spesielt oppholdsrom, men der er da et rom som folk kan være i frem hvis alt skulle være så galt at vi skeier ut av kjøreplanen. Der er jo også muligheter for å være litt ute. Tror ikke at du skal tenke så mye på det om gjestene må vente litt, alle vet at en fort kan komme ut av kjøreplanen, ingen som blir sure for det, tro meg 😀
Topics: 47Replies: 304Du har nok rett Stavangerpar, jeg er VELDIG stresset nå 😂 Føler at dette er en viktig brikke som må på plass før jeg kan slappe av. Vi har gjort det vanskelig for oss selv, men det var ikke helt planlagt at vi plutselig skulle være hos fotografen ca 45 min ekstra.
Jeg vil absolutt ikke stresse denne dagen, og derfor har vi lagt en del penger i en proff toastmaster som skal ta seg av alt som har med tid å gjøre, jeg skal ikke se på klokka engang den dagen. Men han er selvfølgelig avhengig av at vi har gjort et greit forarbeid, noe vi jobber med nå. Og det var sannelig ikke lett å få alt til å gå opp her merker jeg 😂
Topics: 550Replies: 1386002. feb. 2011 kl. 20:35 #122565Jeg skjønner deg veldig godt jeg, jeg har jo allerede laget en kjøreplan for dagen (har vært klar en tid) og vet hvordan det er å måtte ha kontrollen, men av og til så må en bare si , vi har gjort det beste ut av det, ting skjer i bryllup og da blir det slik.
45 min er jo ganske mye tid å ta igjen, hva med å ta en liten telefon til de som har takket ja til å komme til kaffe og be dem om å komme en halv time senere og si at dere blir litt lengre hos fotografen enn først beregnet, tror ingen vil reagerer på det og da er det fort inni planen igjen 😀
Topics: 35Replies: 180for oss blir det litt anderledes liksom når vi ankomme på en måte.
for etter kirka kjører gjestene til lokalet og brudeparet til fotograf..
men.. fotografen kommer til lokalet vårt:D for vi skal ha selskapet på en helt nydelig plass å vi vil ta bildene der oppe.
så vi kjører rett fra kirka til lokalet sammen med gjestene, så får gjestene velkomsdrikker å mingler med frukt fat osv. mens vi er å tar bilder. om noen av gjestene velger å se på så kan de det.
vi har vielsen kl 15.. skal møte forografenkl 16.30.. han har satt av tid til kl 18.00
men vi regner med å spise kl 18. så folk for ganske god tid til å snakke å mingle før maten.
vi har skrevet kl 17 i invitasjonen da.. men regner med de fleste kjører rett fra kirken å opp..
Frøken
annonseTopics: 0Replies: 3Tenkt på at at gjestene kanskje er tørst når de ankommer lokalet. Hvis man står opp i 9 tiden, spiser frokost og så ikke skal få verken mat eller drikke før kl 17.00. Om sommeren blir det i hvert fall grusomt. Man må i hvert fall ha noe brus eller vann stående til de.
Vi skal ha en punsj som heter wedding bowl. Den vil gjestene kunne forsyne seg av mens vi er hos fotogrfen , samt frukt og div. Om alle gjesten fyller glassene sine med punsj sammen med oss når vi ankommer, eller om det blir laget til glass med champage til selve skålen har vi ikke bestemt oss for enda.
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.