Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

Når kan jeg starte?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Når kan jeg starte?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Når kan jeg starte?

  • Dette emnet har 6 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 11 years ago av Vi to sammen.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 9
    Replies: 43
    Vi to sammen
    26. sep. 2013 kl. 14:14 #11012

    Som kjent skal jeg lage det meste selv. Alt av trykksaler, servietter, ringpute, brudepikekjole ect. Derfor er jeg godt i gang med planleggingen, for det er det som tar tid. Og med tre små i huset og den siste som snart er veldig mobil (og hjemme på dagtid frem til bryllupet i august), så føler jeg at jeg ikke trenger å sitte stille og se på t tiden går. Det er nå jeg har LYST til å lage alt dette – ikke når det er 3 mnd igjen og det koker rundt ørene. 

     

    Men, når kan jeg starte med skrivingen? Alså teksten til trykksakene? Når er gjestelisten klar, vielsesprogramme klart, når kan jeg forvente å få oversikt over talene/sangene så de kan trykkes opp osv? Når kan jeg egentlig starte med alt sammen? Blir litt frustrert over alle som sier jeg har så goooood tid! Mulig det, men nå sover minstemann to lurer, han er lite mobil og jeg kan prøve kjoler uten altfor mye mas fra den lille. Det blir noe helt annet om kort tid, da flyr han i bena mine, sover mindre og krever mer. 

    Sorry, dagens utblåsning. 

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 25
    Replies: 556
    toneany
    26. sep. 2013 kl. 15:03 #158264

    Gjestelisten er jo klar når dere bestemmer at den er klar, men programmer er vel ikke vanlig å ordne før helt på slutten. Du må i så fall kontakte presten, for man får oftest ikke vielsessamtale før uka før bryllupet, og jeg har inntrykk av at det er da man pleier å få godkjent musikkvalg, tekster og slikt. 

    Når det gjelder taler/sanger, er det noe man trenger å ha program over? Vi har ikke program til middagen i alle fall, det blir bare det «programmet» som toastmasteren lager for seg selv og kan informere om ettersom det er behov for det. Så eventuelle sanger og taler får vi ikke vite så mye om før de faktisk skjer. Oftest skal det jo være en overraskelse, i alle fall er det det som er vanlig her. 

    Men gjesteliste, invitasjoner, dekorasjoner, bordkort (i alle fall i grove trekk) kan du jo begynne med når som helst. 

    Settings
    Topics: 9
    Replies: 43
    Vi to sammen
    26. sep. 2013 kl. 15:17 #158265

    Oi, bare en uke før??? Da kan jeg si at jeg går fra vettet innen den tid, så godt jeg fikk vite det. Jeg har jobet på teater, og vet at siste uken skal ikke slike ting gjøres. Da blir det garantert tull. En printer eller fem som ikke virker osv,osv. Stakkars prest, han kommer nok til å angre at han tok på seg jobben hihi. 

     

    Har tenkt litt og lurer på om jeg bare lager alt ferdig i word når jeg får lyst, også kan det heller limes inn når alt er klart. Tar jo ikke lange tiden og redigere. Leste her inne at jeg kan sette su til 8 uker før. Tror nok det blir aktuelt ja, eller forresten, det er jo midt i ferien. Nei, setter den til skoleslutt jeg, så kan vi slippe tenke på det i ferien. 

     

    Det med taler og slikt trodde jeg også at vi ikke slulle vite så mye om. Men ser jo at folk lager fine programmer, derfor ble jeg litt usikker. Hos oss kommer alle til middag og ingen til kaffe utenom. 

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 556
    toneany
    26. sep. 2013 kl. 15:33 #158261

    Da hadde jeg altså glatt droppet programmer til middagen hvis dere ikke syns det er nødvendig eller dere virkelig ønsker det. Alternativt kan jo programmet være av typen «middag» «pause» «kaffe» «første dans»/»dansing» eller slikt, så man får en grov oversikt? Her bør jo uansett toastmaster ha oversikten. 🙂 

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 2
    Replies: 51
    milla.g
    26. sep. 2013 kl. 19:07 #158200

    Jeg var i bryllup i august og de hadde laget et veldig fint festprogram. Det inneholdt fine bilder av brudeparet, menyen samt navn på alle gjestene og deres relasjon til brud/brudgom. Det brukte jeg mye under middagen ,feks når en holdt tale så kunne jeg bla opp og se hvem dette var 🙂 Var kjekt 🙂

    Jeg har også tenkt å begynne på invitasjoner og bordkort om en ukes tid. Vi skal gidte oss i august, men slike ting tar tid så lager litt og litt 🙂

    Settings
    Topics: 201
    Replies: 19922
    Trone
    26. sep. 2013 kl. 22:26 #158201

    Du kan begynne når du vil 😃 

    Men presten og organisten må godkjenne programmet og musikken og det pleier de fleste ikke gjøre før et par uker før vielsen

    Det du kan gjøre er å sende alt inn på mail til kirkekontoret og be de spørre prest og organist 😉

    Derimot så er det ikke alle kirkesokn som har ferielistene klare lenge før høysesongen. Så du må bare høre med de.

     

    Og koooooooooooooooooooooos deg!! 😃

    Settings
    Topics: 6
    Replies: 107
    Ava91
    27. sep. 2013 kl. 18:49 #157994

    Tror jeg ville satt opp alle filene, også kan man gjøre siste endringer når det «nærmer seg mål» og man har de siste detaljene 😉 = full kontroll og bare småendringer sånn på slutten.

    Taler er det vel litt snedig å ha i programmene..? Ser for meg at disse gjerne er personlige (a la konfirmasjonstaler?), jeg vil ihvertfall ikke vite hva mine har skrevet før jeg sitter der og blir rørt 😃 

    Skal du forresten printe selv?
    Har regnet på det med å printe selv, og kommet frem til at med mindre pappa printer ut på jobben på papir jeg gir han, så er det billigere med vistaprint enn å printe her hjemme. 
    Så da kjøper vi nok bare inn sånn fint sketchbook papir i krem, og sender alle filer til pappa. 😉 

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search