Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Noen spørsmål fra en forvirret planlegger ;)

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Noen spørsmål fra en forvirret planlegger ;)

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Før Bryllupet / Noen spørsmål fra en forvirret planlegger ;)

  • Dette emnet har 11 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 12 years ago av Sessa.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 1
    Replies: 6
    Sessa
    21. jan. 2013 kl. 10:18 #10519

    Hei, hei…

    Jeg er fryktelig forvirret og all planleggingen er bare et virvar av alt mulig (har akkurat begynt, og vi har ikke supergod tid). Har lokalet delvis på plass, meeeeen så har jeg jo beslutningsvegring og klarer ikke helt å bestemme meg. Vi har fått booket et lokale hvor de ordner alt, middag, servering og rydding, men dette koster jo også. De ordner også til vielsen om vi ønsker humanetisk vielse der (noe vi heller ikke er helt sikre på).

    Så har jeg begynt å tenke at vi kanskje skulle ha leid et lokale og bestille catering. Jeg vil ikke rydde og vaske lokalet dagen etter og har heller ikke så mange jeg kjenner som kan servere så dette må leies. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Sparer man egentlig noe på å ordne det «selv»? Man sparer jo på alkoholen, men…..

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 200
    Replies: 19912
    Trone
    21. jan. 2013 kl. 13:13 #166257

    Man sparer som regel noe på å gjøre det selv. Vi sparte flerfoldige tusen på å gjøre ting selv.

    Men det krever jo tid da 😉

    Jeg personlig hadde ikke klart å satt vekk planleggingen til andre eller noe som helst i grunn, fnis!

    Men vi er alle forskjellig. Hvis du ikke er av den dille og dulle-typen så hvorfor ikke sette det bort?

    Så bare forteller dere hvordan dere vil ha det og så ordner andre det 🙂 Enkelt og greit!

    Ryddingen og vaskingen er gull å leie inn noen til å ta. Bare sørg for at det er skikkelige folk og ikke noen som bare vil tjene greie penger og vasker dårlig..

    Så kort oppsummert: Sett det bort til andre hvis dere ikke føler for å ta regien selv. Da kan dere bruke tiden på helt andre ting og komme til dekket bord 🙂

    Dere kan jo også ta regien for enkelte ting og sette bort resten 😉

    Settings
    Topics: 1
    Replies: 6
    Sessa
    21. jan. 2013 kl. 14:58 #166259

    Takk for tilbakemelding 🙂

    Det blir nok mer at vi ordner litt selv og de vi leier lokalet fra ordner resten. Det jeg derimot har funnet ut i løpet av dagen er at å finne et fint lokale til 70 personer for å ordne alt selv ikke er det letteste. Så da spørs det om det ikke sier seg selv. Så får jeg jobbe litt for å få tak i billig dekorasjon osv.. muligens ikke så mye å spare på det da.

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    21. jan. 2013 kl. 15:01 #166260

    Har du beslutningsvegring er det en heftig dårlig ide å planlegge/gjennomføre et gjør-det-selv-bryllup. Det går ikke fordi du må ta beslutninger som er endelige nesten hele tiden. :p

    Så for din egen del og brudgommens del hold deg til dekket bord muligheten. Mye mindre styr og beslutninger som må tas.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 1
    Replies: 6
    Sessa
    21. jan. 2013 kl. 15:38 #166264

    «Martine» wrote: Har du beslutningsvegring er det en heftig dårlig ide å planlegge/gjennomføre et gjør-det-selv-bryllup. Det går ikke fordi du må ta beslutninger som er endelige nesten hele tiden. :p

    He, he… godt poeng 😂

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1674
    Gjest_M01
    21. jan. 2013 kl. 15:49 #166265

    «Sessa» wrote:

    Martine wrote:
    Har du beslutningsvegring er det en heftig dårlig ide å planlegge/gjennomføre et gjør-det-selv-bryllup. Det går ikke fordi du må ta beslutninger som er endelige nesten hele tiden. :p

    He, he… godt poeng 😂

    Dessuten så sparer du ikke nok dersom du skal ha det gjennomført nok jf meg selv og mine ideer.

    Så jeg ville bare holdt meg til den opprinnelige ideen og heller spart litt hele tiden. Dessuten krever det masse tid å få ting billig, mye tilbudsjakt og slike ting. 🙂

    Settings
    Topics: 7
    Replies: 114
    prinsessehella
    21. jan. 2013 kl. 19:55 #166281

    Vi regnet mye på forskjellen på å leie lokale + catering, leie lokale + lage alt av mat «selv» (les: med hjelp fra venner av familiene våre) og på den prisen vi fikk som er så og si alt inkludert (eneste som kommer utenom er kaker og drikke etter kaffen).

    Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.

    Og det å leie lokale + lage alt av mat «selv» ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.

    Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi), men da vi regnet på hva vi ville trengt av drikkevarer på et leid sted med catering/selvlagd fant vi ut at forskjellen ikke blir så voldsomt stor likevel. Vi er inne i en diskusjonsfase på akkurat dette.

    Settings
    Topics: 1
    Replies: 6
    Sessa
    21. jan. 2013 kl. 22:18 #166294

    «prinsessehella» wrote: Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.

    Og det å leie lokale + lage alt av mat «selv» ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.

    Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi)

    Det samme har vi tenkt. Men fint å høre det fra noen andre for jeg klarer bare ikke legge det fra meg at vi kanskje hadde spart litt 😉 Vi skal bestemme oss snart så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Drømmer jo om lokaler på natta hehe..

    Settings
    Topics: 7
    Replies: 114
    prinsessehella
    22. jan. 2013 kl. 17:02 #166308

    «Sessa» wrote:

    prinsessehella wrote:
    Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.

    Og det å leie lokale + lage alt av mat «selv» ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.

    Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi)

    Det samme har vi tenkt. Men fint å høre det fra noen andre for jeg klarer bare ikke legge det fra meg at vi kanskje hadde spart litt 😉 Vi skal bestemme oss snart så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Drømmer jo om lokaler på natta hehe..

    Jeg drømmer om kjolestoff… Tror jeg har våknet fordi jeg følte jeg ble kvalt av tyll, silke og blonder minst fire ganger i uka…

    Settings
    Topics: 1
    Replies: 6
    Sessa
    22. jan. 2013 kl. 20:05 #166319

    «prinsessehella» wrote:

    Sessa wrote:
    prinsessehella wrote:
    Vi fant ut at å leie lokale + catering kosta går opp i opp med den løsninga vi har valgt med alt inkludert.

    Og det å leie lokale + lage alt av mat «selv» ble bare noen tusenlapper billigere enn stedet med alt inkludert. Og vi fant ut at alt stresset de siste dagene før bryllupet er verdt å betale seg ut av ved å bruke et par tusenlapper ekstra. Regner med at det blir nok stress uansett.

    Eneste aberet her er jo at det ikke blir fri bar (tror vi)

    Det samme har vi tenkt. Men fint å høre det fra noen andre for jeg klarer bare ikke legge det fra meg at vi kanskje hadde spart litt 😉 Vi skal bestemme oss snart så kan jeg begynne å tenke på andre ting. Drømmer jo om lokaler på natta hehe..

    Jeg drømmer om kjolestoff… Tror jeg har våknet fordi jeg følte jeg ble kvalt av tyll, silke og blonder minst fire ganger i uka…

    Hahaha… måtte le høyt.. Ja det er vel neste steg 😉

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 0
    Replies: 10
    monicaogchrister
    01. mar. 2013 kl. 21:11 #169004

    Vi også hadde booket et lokale der vi skulle ordne alt selv.. Men regnet også på det å fant ut at det var ikke så innmari mye å spare på å ha festen i et lukket selskap.. Eneste forskjellen for vår del er at gjestene må betale drikken utover kvelden selv, etter middagen. det hadde det ikke blitt viss vi skulle ordne det selv. Men trur ingen kommer til å reagere på det. da slipper vi styret med å bestille mat, servitører som vi ikke er sikre på, kokker, bartendere, rydding å alt det der. Dyrt blir det uansett. Og er bare en gang jeg gifter meg sier jeg til min kjære hele tiden :p

    Settings
    Topics: 1
    Replies: 6
    Sessa
    02. mar. 2013 kl. 19:48 #169033

    «monicaogchrister» wrote: Vi også hadde booket et lokale der vi skulle ordne alt selv.. Men regnet også på det å fant ut at det var ikke så innmari mye å spare på å ha festen i et lukket selskap.. Eneste forskjellen for vår del er at gjestene må betale drikken utover kvelden selv, etter middagen. det hadde det ikke blitt viss vi skulle ordne det selv. Men trur ingen kommer til å reagere på det. da slipper vi styret med å bestille mat, servitører som vi ikke er sikre på, kokker, bartendere, rydding å alt det der. Dyrt blir det uansett. Og er bare en gang jeg gifter meg sier jeg til min kjære hele tiden :p

    Samme plan som vi endte opp med og for oss er det perfekt. Gjestene må betale drikken selv etter middagen her også. Skulle selvsagt ha betalt det, men da går ikke budsjettet opp.Så nå er det bare å få gjestelisten til å gå opp 😉

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search