Orden i kaoset
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Orden i kaoset
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Orden i kaoset
- Dette emnet har 22 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 14 years ago av
Hermine.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 8Replies: 85
Grønt= OK!
Orange= Ikke ferdig/gjenstår noe
Sort= Ikke klart
Bruden:
Brudekjolen. Hentet og klar!!
Slør. Kjøpt og betalt. Type Mette Marit 2.40 m langt
Sko. To par er kjøpt inn. Ett lilla og ett ivory.
Smykkesett. Kjøpt armbånd og øredobber i sølv.
Undertøy til kjolen. Calvin Clein kjøpt hos Netty i Bergen.
Frisør.
Prøvetime hos frisør. 9 mai 16.00.
Sminkør. Frisøren skal sminke meg.
Negler Lindas velvære 1.juni 16.30
Strømpebukse
Brudgom:
Dress.
Vest, kravat og tørkle.
Skjorte.
Sko.
Belte.
Mansjettknapper
Brudepiker x3:
Kjoler
Sko.
Brudesvennen / ringbærer:
Dress:
Vest / Kravat:
Sko
Blomster:
Brudepikebuketter. Miniversjon av min bukett * 3
Brudebuketten. Hvite roser i «ball». Lilla silkebånd rundt stilkene
Blomster til bordene i lokalet – 7 oppsatser av hvite hortensia 4 x Corsage (hvite roser)
Blomster til gjestebok-bordet. Bukett med roser.
Kirken:
Booket og bekreftet – 4.juni 14.00
Salme 1. Amazing grace
Salme 2. Kjærlighet fra Gud
Solosang: Bryan Adams – Everything I do
Inngangsmarsj: Pachelsbels Canon in D.
Utgangsmarsj: Jan Magne Førde – Brudemarsj (på orgel)
Solist: En kompis
Tekst: 1Kor 13
Tekstleser: Søster
Prest. O.M.
Organist. HS.
Kirkeprogrammer.
To stk til å dele ut kirkeprogrammene. Mamma og Svigermor.
Ringene. Kjøpt og betalt:)
Gravering.
Mottakelsen:
Velkomstdrinker. Herrljunga Cider (10 flasker) og Asti (10 flasker).
Fruktfat. Kokken tar ansvaret for dette.
Topics: 8Replies: 85Topics: 201Replies: 19922Topics: 8Replies: 85Bryllupsfesten:
Invitasjoner. Utlevert ca 3 måneder før bryllupet
Bordkort.
Lokalet, booket og bekreftet
Kokker – 2 stk som skal grille
Meny.
Vase til brudebuketten / brudepikebukettene
Duker: Tante ordner
Pådekking: Får familien til å hjelpe dagen før.
Noe av alkoholen til festen. Kjøpt av tante i Sverige.
Alkohol som må kjøpes på polet (Hvitvin – Rødvin – Div sprit – Baylies – Cognac)
Brus. Kjøpt 9 kasser.
Blandevann til baren.
Isbiter.
Kaffe, fløte og sukkerbiter.
Karafler til vannet. Trenger minimum 12 stk.
Hovmester. Må huske å betale henne 1200.
5 servitører. 4 stk er i boks.
Gjestebok. Kjøpt på ebay
Pynt til bordene. Speilfat ok. Mangler kubbelys.
Bryllupsbil. Kjære ordner.
Fotograf. Aida foto skal følge oss hele dagen (12 timer)
Bryllupsnatten. Blir hjemme i det nye huset vårt.
Toastmaster. Kompis.
Musikk til festen. Kompis spiller og synger. + styrer spotify
Løper.Sølv sizo web
Tannpirkere.
Snacks til kvelden.
Nattmat. Pølser i brød / lomper
Kaker:
Bryllupskaken. Sjokoladekake med hvitt marsipantrekk og lilla bånd
Kaketopp: Sølvhjerter med krystaller bestilt fra Ebay.
Andre kaker: 20 stk
Gaver:
Gave til min forlover – frisør og sminke på dagen
Penger til toastmaster. Betalt.
Hjelpere:
Pynte lokalet på fredag.Familien.
Henting av blomster fra blomsterbutikken. Hente litt fredag og litt lørdag.
Ansvarlig på mottakelsen. Kokken ordner sammen med hovmester.
Bartender K.
Gaveåpnere.
Gavebok + klistremerker
Ryddere på natten. Kokken ordner alt av mat. Vi rydder selv dagen etter.
Hvem tar med gavene hjem. Henter de selv dagen etter.
Vasking av lokalet. Ordnes gjennom lokalet.
Skjemaer og div
Bryllupsannonse i lokalavis
Prøving av ekteskapsvilkår. Levert til presten.
Forlovererklæring.
Etter bryllupet.
Takkekort. Colormaster.
Spesialtakkekort til spesielle hjelpere?
Frøken
annonseTopics: 8Replies: 85Topics: 8Replies: 85Topics: 8Replies: 85Topics: 8Replies: 85Topics: 59Replies: 7239Frøken
annonseTopics: 8Replies: 85Topics: 201Replies: 19922Topics: 8Replies: 85Topics: 8Replies: 85Topics: 8Replies: 85Prøver meg på en kjøreplan.. Synes at dette er veeeeldig vanskelig… Spesielt siden jeg ikke har vært i så mange bryllup selv, og siden vi ikke skal ha så mange taler (og ingen sanger). Vi skal ikke ha kaffigjester, dermed er ikke planen så nøye å følge fra punkt til prikke. Toastmaster må selvfølgelig få en oversikt. Inspill anyone??
09:00 Frisør
11:30 sminkes
12.30 På med kjole, og finishing touches
14.00 vielse
14:45 Vielse over
15.00 Kjøre til lokation for fotografering (2 minutter i bil)
15.00 – 16.30 satt av tid til fotografering
16:45 brudeparet ankommer lokalet (drikker et glass velkomstdrink)
17.00 til bords
17:00 Toastmaster ønsker velkommen og kommer med praktiske opplysninger
17.10 Kokken introduserer menyen
17:15 Alle forsyner seg for første gang (grillmat)
17:30 tale Brudgom
17:45 Alle forsyner seg andre gang.
18:00 Tale brudens søster
18:10 – 18:25 Pause
18:30 De som vil kan forsyne seg en tredje gang
18:40 Tale Brudgommens forlover
18:55 Tale Brudgommens bestemor
19:20 Rydde middag av bordene
19:20 – 19:40 Pause
19:45 Dessert klargjøres og serveres
20:30 dessert ryddes
20.40 tale – sang fra eventuelle andre
21.00 Bar rigges
21:15 Bryllupskake serveres
21:30 DJ ferdig rigget
21:30-22.00 Minikonsert fra toastmaster. Siste sangen han spiller er Brudevals
22:00 Dans
03:00 Vel hjem!
Frøken
annonseTopics: 6Replies: 52Topics: 8Replies: 85Jeg skal faktisk selge det, for jeg har kjøpt enda ett.. De er ganske like, men det siste jeg kjøpte er litt «tykkere» (og dermed tyngre). Så visst du vil kjøpe så er det bare å gi beskjed.
I går hadde vi en svært effektiv lørdag. Vi kjøpte dress til mannen (dress, skjorte, mansjettknapper og sko). Vest og kravat hadde vi kjøpt fra før av. Landet på en dress fra Tiger of Sweden i 100% ullkvalitet. En dress som kan brukes også etter den store dagen. Superfin 😀
I tillegg var jeg hos frisør og fikk avtalt en del rundt frisyre og sminke! Prøvetimen blir ca to uker før bryllupet. Vi skal da prøve forskjellige oppsett
Ringene er levert inn til gravering: One love ❤ One life + dato (Denne U2-sangen skal spilles i bryllupet vårt. Den betyr mye for oss). Jeg kjøpte også sølvarmebånd og øredobber hos gullsmeden. Veldig klassisk og enkelt!
Deilig med alt som kan krysses av
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.