planlegge bryllupet
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / planlegge bryllupet
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / planlegge bryllupet
- Dette emnet har 19 svar, 11 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av
hejorgen.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 2Replies: 37
Hei.
Hvor lenge før bryllupet booket dere kirke, lokalet og maten?
Setter dere opp et budsjett og hvor mye har dere beregnet å bruke på bryllupet?
Vi har ikke akkurat verdens beste råd, men vi sparer så mye vi kan. Er det mulig å fikse et greit bryllup på rundt 40000 til 30-40 personer?
Topics: 301Replies: 2965Vi booket kirke og lokalet når vi satte datoen! Så 1 år før gjorde vi det. Fant ut at det var lurt også, for var trangt om plassen på datoer i kirken!
Vi blir 55 stk og har satt ett budsjett på ca 50.000kr! Ser ut til at det går veldig bra egentlig. Vi skal ha koldtbord, blir det billigste for oss! 🙂
Topics: 2Replies: 37Tusen takk for svar. Vi tenkte å booke kirken i påsken, satser på at det fremdeles er ledig plass da 😀
Syns det er veldig vanskelig å sette opp budsjett når jeg aldri har planlagt et bryllup før, redd for at d ska komme mange uforutsette utgifter, men håper d går bra. størst utgiften blir nok mat/drikke og kjole.
Topics: 88Replies: 1752Vi booket kirka og lokale i pinsa 2009, over halvannet år før bryllupet, og et halvt år før forlovelsen 😳 Vi synes vi fikk en god avtale, det blir mellom 40.-50.000,- for 60 personer, men det går garantert an å få det billigere. Man kan spare mye på å ordne mat, servering og bar selv, da må man imidlertid også regne med betraktelig mer arbeid. Kjøp klærne på ebay, JKDress eller lignende sider, lag invitasjoner, pynt og blomsterdekorasjoner selv, få alle tantene til å bake og vennene til å fotografere, så skal du se dere klarer et budsjett på 40.000,-.
1000,-/gjest er faktisk en veldig realistisk pris, men ikke tenk slik at «jo færre gjester, jo billigere blir det». Selv om det ofte er maten som utgjør en stor bolk i budsjettet, utgjør noen gjester til eller fra ofte liten forskjell. Noen ting må man jo betale for uansett antall gjester.
Frøken
annonseTopics: 23Replies: 48915. feb. 2010 kl. 15:43 #79544Vi booket kirke og lokale i januar, og vi skal gifte oss i juli i sommer.. så vi hadde knapt 6 mnd på oss..
Jeg tror nok du klarer det budsjettet 🙂 Men du kan laste ned bryllupsbudsjett på nettet.. 🙂 det gjorde jeg 🙂
Men ser at det er 1 år og 3 mnd til deres store dag.. Da har dere jo god tid til å spare! Legg av penger hver mnd på en bryllupskonto (sparekonto).. Det gjør vi 🙂 Vårt budsjett er på ca 50-60 000. Jeg har lærlinglønn, så det blir ikke lett å spare opp så mye penger på så kort tid, men vi dropper bryllupsreisen i første omgang, og satser på å bruke feriepengene i tillegg.
Dessuten lager jeg kaka selv, og får andre også til å lage kaker.. Det er heller ikke noe vits i å ha åpen bar, vi skal bare ha vin til maten.. Vi har funnet en billig fotograf, en rimelig toastmaster som i tillegg spiller og synger.. Finn noen venner som kan være toastmaster, å ha med pc til musikken fks ?
Smykker og tiara, sko, strømper, slør… alt sånn er mye billigere på ebay fks 🙂 Brudekjolen trenger ikke være så dyr, du kan jo kjøpe brukt også ? Jeg bestillte invitasjoner med bilde på fotoknudsen.no og det betalte jeg bare 399 kr for 🙂 kjempebillig egentlig.
Topics: 59Replies: 7239Vi booka kirke og lokale 1,5 år i forveien… Og det hadde allerede da begynt å fylle seg opp 8-[
Men så bor jo vi i Oslo og da…
Tror det kan få et fint bryllup for 40 000 ,- med det antallet med gjester! Bruk rådene fra disse jentene over meg her…det er fantastisk mye penger å spare!! Når det gjelder uventet utgifter så syntes jeg at det var en del av dem…hadde heller ikke planlagt bryllup før 😂
Lykke til med forberedelsene!! 😃 😃
Topics: 2Replies: 37Topics: 44Replies: 55215. feb. 2010 kl. 21:51 #79611Vi booket lokale litt over 1 år før, juli. Skal gifte oss i august. Vi fikk ikke datoen vi hadde tenkt, siden det kun var 2 ledige helger hele 2010, fra mai til septemer. Men gikk helt greit for oss å flytte datoen! 😀 Vielsen er bestilt nå nettopp. Vi har borgelig så de hadde flere vigslere så det var ingen problem!
Det er mye å spare på å gjøre ting på forskjellige måter. Det er masse tips å ta med seg fra jentene her inne altså! Sikker på at dere får drømme bryllupet deres på deres budsjett!
Kos dere masse med forberedelsene! Det er masse gøy 😀 Jeg har ihvertfall fått bryllup på hjernen 🙄 😂
Topics: 48Replies: 38816. feb. 2010 kl. 14:19 #79678Hei…
vi booka kirka nå i januar (et år før).
middag, fest, fotografering (med egne fotografer i familien) skal vi ha på jobben min så det trenger jeg ikke booke…
vi har budsjett på 60 000 til 110 stykk så tror nok du får det til med 40 000 til 30-40 pers ja 🙂
Topics: 36Replies: 68416. feb. 2010 kl. 19:20 #79703«siljeogroar» wrote: Hei…
vi booka kirka nå i januar (et år før).
middag, fest, fotografering (med egne fotografer i familien) skal vi ha på jobben min så det trenger jeg ikke booke…
vi har budsjett på 60 000 til 110 stykk så tror nok du får det til med 40 000 til 30-40 pers ja 🙂
Wow! Hvordan i all verden fikk dere til et bryllup for 60.000 kr med 110 gjester? Er dette bare for mat og drikke eller alt av klær og slikt også?
Frøken
annonseTopics: 48Replies: 38816. feb. 2010 kl. 19:45 #79706«Pfefferkorn» wrote:
siljeogroar wrote:Hei…vi booka kirka nå i januar (et år før).
middag, fest, fotografering (med egne fotografer i familien) skal vi ha på jobben min så det trenger jeg ikke booke…
vi har budsjett på 60 000 til 110 stykk så tror nok du får det til med 40 000 til 30-40 pers ja 🙂
Wow! Hvordan i all verden fikk dere til et bryllup for 60.000 kr med 110 gjester? Er dette bare for mat og drikke eller alt av klær og slikt også?
ja det er med alt…
vi betaler ingenting for:
lokale (er på jobben min så tror i hvertfall det blir veldig billig)
kirke
fotograf (har en fotograf og en hobbyfotograf i familien)
ellers har jeg kjøpt og skal kjøpe klær og assessories billig på ebay 🙂 til meg, sambo, tre brudepiker og to brudesvenner
jeg er kokk så maten forbereder jeg selv og får min kollega til å lage i stand (og gir henne litt for det), vi skal ha elg og den skal forhåpentligvis sambo skyte i jakta i oktober 🙂
min kusine er baker og konditormester så håper hu vil lage kaka
blomsterbuketten skal jeg lage selv + oppsatser (med hjelp av venninner)
lager inbydelser ol selv
bruker ipod, pc til musikk
ligger ca 10 000 under budsjettet allerede og det er bare det jeg har spart inn på å handle klærne på ebay 🙂 så nå er det reelle budjettet faktisk 50 000 til 110 gjester og det er ikke værst 🙂
har satt opp 10 000 til drikkevarer og det skal svigerfar betale og mamma kommer vel også til å legge i ca 10 000 så vi betaker vel sånn ca 30 000 selv 🙂 og det er jeg veldig glad for 🙂🙂🙂🙂🙂
Topics: 2Replies: 37«siljeogroar» wrote:
Pfefferkorn wrote:siljeogroar wrote:Hei…vi booka kirka nå i januar (et år før).
middag, fest, fotografering (med egne fotografer i familien) skal vi ha på jobben min så det trenger jeg ikke booke…
vi har budsjett på 60 000 til 110 stykk så tror nok du får det til med 40 000 til 30-40 pers ja 🙂
Wow! Hvordan i all verden fikk dere til et bryllup for 60.000 kr med 110 gjester? Er dette bare for mat og drikke eller alt av klær og slikt også?
ja det er med alt…
vi betaler ingenting for:
lokale (er på jobben min så tror i hvertfall det blir veldig billig)
kirke
fotograf (har en fotograf og en hobbyfotograf i familien)
ellers har jeg kjøpt og skal kjøpe klær og assessories billig på ebay 🙂 til meg, sambo, tre brudepiker og to brudesvenner
jeg er kokk så maten forbereder jeg selv og får min kollega til å lage i stand (og gir henne litt for det), vi skal ha elg og den skal forhåpentligvis sambo skyte i jakta i oktober 🙂
min kusine er baker og konditormester så håper hu vil lage kaka
blomsterbuketten skal jeg lage selv + oppsatser (med hjelp av venninner)
lager inbydelser ol selv
bruker ipod, pc til musikk
ligger ca 10 000 under budsjettet allerede og det er bare det jeg har spart inn på å handle klærne på ebay 🙂 så nå er det reelle budjettet faktisk 50 000 til 110 gjester og det er ikke værst 🙂
har satt opp 10 000 til drikkevarer og det skal svigerfar betale og mamma kommer vel også til å legge i ca 10 000 så vi betaker vel sånn ca 30 000 selv 🙂 og det er jeg veldig glad for 🙂🙂🙂🙂🙂
Wow virkelig imponert over hvor langt ned du klarer å få d:) Dere har virkelig vært flinke til å lage et fint men billig bryllup. Vi håper også å lage masse selv, slik at vi også klarer å gjøre d billigst mulig. Vil ha en drømmekveld men d betyr jo ikke at d trenger å bli kjempe dyrt allikevel.
Topics: 48Replies: 38817. feb. 2010 kl. 12:42 #79825nei du får drømmekvelden din om du lager alt selv…
jeg koooooser meg med å lage innbydelser og sånt 🙂
brudebuketten har jeg prøvelagd en gang og skal nok prøve noen ganger til så jeg ikke må bruke mye tid på det da jeg skal lage den dagen før bryllupet 🙂
bruk de du har rundt deg og spør gjerne noen om det er noe de vil og kan hjelpe til med…
Det gjorde jeg og folk har visst skjulte talenter jeg ikke visste om og de ville veldig gjerne hjelpe til 🙂
masse masse lykke til videre 🙂 gleder meg til å høre videre i planlegginga 🙂
Topics: 11Replies: 560😳 vi har ikke vært så flink til å spare inn vi da.. Men så gjør vi ikke så mye selv heller.
Tror nok greit man kan få et fint og billig bryllup om man legger sjela i det og har god tid til å undersøke priser osv.
Vi forlovet oss i August 09 og begynte å sjekke opp lokaler osv med en gang, i desember booket vi kirke og lokale og vi gifter oss 8 januar 2011.
Hele bryllupet har et budsjett på 130 000, men jeg tror kanskje det kommer til å sprekke litt for jeg finner så mye fint hele tiden som koster penger :skrekk:
Det opprinnelige budsjettet vårt var på 80 000 (da med fler på gjestelisten enn hva vi har nå hehe), men så fant vi drømmelokalet og da måtte budsjettet økes betraktelig.
Tror at 1000 kr per gjest er greit å beregne 🙂
Topics: 7Replies: 7617. feb. 2010 kl. 15:39 #79860Klart det går!!! Vær kreativ. Og så går det ann å kjøpe inn litt etter hvert, litt servietter, bordkort, pynt og stasj!!! Og hvorfor bruke 2-5.000,- på brudebukett når det finnes så vanvittig mye flotte blomster i hagen og naturen på sommeren?!? Kjole; jeg anbefaler JKdress, betalte 1.240,- inkl frakt for min kopi av en kjole fra Agape kollektionen (kostet over 10.000 i Norge). Og finn.no er full av nydelige brukte kjoler!!!
Lokalet anbefaler jeg å bestille tidlig. Vi bestillte et år i forveien, og fikk ikke den datoen vi egentlig ønska, men den datoen vi endte med er vi strålende fornøyd med!!!
Lykke til!!!
Og du… det finnes masse supre tips å få her inne!!!!
Lag tråder og spør…. vi svarer og svarer og tenker og planlegger og hjelper hverandre…
[smilie=king.gif]
Topics: 44Replies: 1077Ja det er masse å spare inn på. Noe av det man kan spare inn mest på er dersom man kjenner en fotograf da det som regel er knalldyrt…. Frisør/makeup er ofte utrolig dyrt også så der lønner det seg å kapre en rimelig freelnacer eller dyktig hår/sminke student.
Jeg la en del penger i kjolen men alt tilbehør har jeg kjøpt veldig billig på ebay.
Og så sparer man faktisk mye på å kjøpe billige trykksaker på nettet (f eks kortbutikken.no) og heller ta et ekstraskift på jobb i stedenfor å bruke x antall timer på å lage ting selv. Med mindre du storkoser deg med å lage selv da og syns det er verdt de ekstra penegene som det faktisk koster deg i tid og materiell 😀
Topics: 88Replies: 1752«hejorgen» wrote:
Og så sparer man faktisk mye på å kjøpe billige trykksaker på nettet (f eks kortbutikken.no) og heller ta et ekstraskift på jobb i stedenfor å bruke x antall timer på å lage ting selv. Med mindre du storkoser deg med å lage selv da og syns det er verdt de ekstra penegene som det faktisk koster deg i tid og materiell 😀
Spare på å få trykt?!?! Vi skal lage selv, mest fordi jeg er en kreativ person og ikke ville funnet på å få invitasjonene trykt, men vi sparer masse penger på det. Kanskje ikke i tid, men absolutt i materiell
Frøken
annonseTopics: 44Replies: 1077«gledesei» wrote:
hejorgen wrote:Og så sparer man faktisk mye på å kjøpe billige trykksaker på nettet (f eks kortbutikken.no) og heller ta et ekstraskift på jobb i stedenfor å bruke x antall timer på å lage ting selv. Med mindre du storkoser deg med å lage selv da og syns det er verdt de ekstra penegene som det faktisk koster deg i tid og materiell 😀
Spare på å få trykt?!?! Vi skal lage selv, mest fordi jeg er en kreativ person og ikke ville funnet på å få invitasjonene trykt, men vi sparer masse penger på det. Kanskje ikke i tid, men absolutt i materiell
For meg personlig blir det hvert fall mye billigere å få trykt opp da jeg regner med at det ville ha tatt meg rimelig mange timer på å planlegge, kjøpe inn materiell (sjekket på bokhandel og de fine kartongarkene/konvoluttene der kosta jo skjorta!!) og lage 35 fine invitasjoner/55 bordkort/55 menyer/35 takkekort selv. Da tar jeg heller 1-2 ekstravakter så er alle utgifter dekket og alt lander fiks ferdig i postkassa
Men klart om man ikke har mulighet til ekstrajobb og har tid så er det jo flott å lage selv om man er kreativ og har lyst til det. Men jeg mener fremdeles at selvgjort kan være minst like så dyrt som å kjøpe.
Topics: 88Replies: 1752«hejorgen» wrote:
For meg så vil 1 ekstravakt tilsi 1000 kr ekstra så for meg blir det desidert billigere å få trykt opp enn å bruke tid på å lage invitasjoner/bordkort/menyer/takkekort selv. Og tror de aller fleste med mulighet for å ta en ekstravakt på jobben vil ende opp med samme resultat.
Dere om det, men jeg skjønner fortsatt ikke regnestykket. For oss vil det koste 400,- for materialer til invitasjoner og bordkort + en kveld der vi koser oss med å lage dem. For å få alt trykt vil det koste minst 1000,- i følge deg. Om du jobber 8 timer ekstra for å få penger til å betale trykk blir det dyrere enn å være hjemme en liten kveld og lager dem selv, sånn arbeidskostmessig? Du har jo fremdeles brukt opp masse tid for å få ordnet med invitasjoner, og til og med betalt mer for dem. Så det blir ikke billigere. (Og så er det heller ikke alle som har mulighet til ekstravakter 😉)
Topics: 44Replies: 1077«gledesei» wrote:
hejorgen wrote:For meg så vil 1 ekstravakt tilsi 1000 kr ekstra så for meg blir det desidert billigere å få trykt opp enn å bruke tid på å lage invitasjoner/bordkort/menyer/takkekort selv. Og tror de aller fleste med mulighet for å ta en ekstravakt på jobben vil ende opp med samme resultat.
Dere om det, men jeg skjønner fortsatt ikke regnestykket. For oss vil det koste 400,- for materialer til invitasjoner og bordkort + en kveld der vi koser oss med å lage dem. For å få alt trykt vil det koste minst 1000,- i følge deg. Om du jobber 8 timer ekstra for å få penger til å betale trykk blir det dyrere enn å være hjemme en liten kveld og lager dem selv, sånn arbeidskostmessig? Du har jo fremdeles brukt opp masse tid for å få ordnet med invitasjoner, og til og med betalt mer for dem. Så det blir ikke billigere. (Og så er det heller ikke alle som har mulighet til ekstravakter 😉)
Vi brukte nøyaktig 15 min på å gå inn på kortbutikken. no og finne den serien vi ville ha
hehe… Verre var det ikke. Og jeg hadde ikke hatt sjans til å få til 35 flotte og skrevne invitasjoner/55 bordkort/55 menyer/35 takkekort ila 3-4 timers kveldsarbeid. Men det er jo godt vi alle har forskjellige talenter
Og vet jo at du er en kløpper på å finne godsaker på ebay så forundrer meg ikke at du får det til så rimelig [smilie=hihi.gif]
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.