Snakk om uflaks…
- Dette emnet har 2 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av .
- You must be logged in to reply to this topic.
Hjem / Bryllupsforum / Og andre ting… / Skravleforumet / Snakk om uflaks…
Hjem / Bryllupsforum / Og andre ting… / Skravleforumet / Snakk om uflaks…
Må bare lufte litt…vi hadde en oppvaskmaskin som var 2 år gammel men som sluttet å virke for ca 1 måned siden, den lot seg ikke reparer så vi fikk en ny hos elkjøp. valgte da å kjøpe et anna merkere og dyrere maskin, la ut for mellom legget…fikk den i hus ringte rørlegger for å få den tilkoblet slik at alt skulle gå riktig for seg… rørlegger sier at nei denne maskinene virker ikke den vill ikke pumpe inn vann…ringer elkjøp de setter service mann på saken, etter flere dagers venting kommer service mann idag, han ordner det tar bort transport sikringen og ordner noe inni vasken, dette var noe rørleggeren tydeligvis ikke visste noe om siden han ikke hadde gjort dette. Jeg må nå betale service mannen for at feilen lå hos oss, i tillegg må jeg betale denne rørleggeren… snakk om sure penger…ringte rørleggeren å klagde han trakk vekk en av de to timene han brukte når han var her. Jeg syns nå i utgangspunktet det er rart at vi skal ha utlegg på en garanti sak, syns nå elkjøp burde ha ordnet slik at maskinen kunne brukes, noen som vet om de skal det? syns også det er frekt av rørlegger å ta penger for en jobb han ikke har gjort rett… men har jeg noen som helst rettigheter oppi dette?
Det der har jeg også vært borti før, bare med komfyr…
Myyyye frem og tilbake mellom leverandør og elektriker! Servicemannen mente det var elektrikeren, elektrikeren mente motsatt… Etter to runder frem og tilbake, så viste det seg å være leverandøren… Og da hadde han å betale for to turer for elektrikeren, og det gjorde han uten så altfor mye tull 8-[
Men rørleggeren burde da vist at transport sikringen skulle fjernes?? Før man starter maskinen? Det pleier jo å være orange varsler om at disse må fjernes før maskinen startes. Det er det jo på alle slike type produkter!
Det hadde jeg ikke gitt meg på med det samme…
Vi kjøpte alle hvitevarer nytt sist og pga service calgte vi en liten lokal leverandør i stedenfor de store kjedene og snakk om service! De kjørte alt hjem til oss, pakket det opp, monterte det og tok med søpla!!
Sist handlet vi hos expert, brukte 30.000, bodde to gater bortenfor butikken og måtte betale for transport og de satte det utenfor døra så vi måtte få det opp i andre etasje selv! Jeg var alene siden sambo den gang kjørte langtransport! Jada, det gikk jo ikke… Men det hadde de null forståelse for! Så jeg handlet ikke der når jeg skulle ha alt nytt igjen den gangen! De store kjedene er som regel håpløse på service synes jeg… De små er nok litt mer avhengig av fornøyde kunder! Så jeg handlet der, dog om det ble litt dyrerer… Men det var vel ikke helt spørsmålet ditt da..
Jeg hadde gått hardt på!! JUeg hadde ikke godtatt å betale det slik uten videre…