Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Toastmaster

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt annet om bryllupsplanlegging / Toastmaster

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Alt annet om bryllupsplanlegging / Toastmaster

  • Dette emnet har 35 svar, 14 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av Stavangerpar.
Viser 16 innlegg - 21 til 36 (av totalt 36)
← 1 2
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 4
    Replies: 89
    Inga
    27. mar. 2010 kl. 18:24 #85901

    Forresten så er det da hovmesteren som holder kontakten med kjøkkenet – og ikke toastmasteren.

    Hovmesteren vår er selvsagt innleid sammen med resten av kjøkkenpersonellet.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 20
    Replies: 214
    AnnTom
    27. mar. 2010 kl. 18:37 #85904

    Spurte en onkel av meg i dag vi… 😀 Fant ut at han passet best til dette… 😀

    Settings
    Topics: 4
    Replies: 86
    IdaTE
    27. mar. 2010 kl. 19:04 #85905

    Jeg er enig i at en toastmaster skal gjøre det, men det kommer ann på personen om det er en stor jobb. Min kusine var toastmaster i søsterens bryllup i sommer. Hun var kjempe flink! Hadde stålkontroll på alt gjorde allt det som skal gjøres, men det var ikke noen veldig stor jobb i forveien, og hun syntes det var en kjempe ære!

    Toastmasteren i vårt bryllup er en selskreven gjest, men han ville mer enn gjerne ta på seg oppgaven og han er en erfaren lærer så han vet hva organisering betyr:) Å vi kan jo bare innbille oss at ikke mamma og svigemor kommer til å ta litt kontroll utover:) For meg hadde det vært uaktuellt å hatt en fremmed til toastmaster, en som ikke kjennte oss. Det skal jo komme noen vitser og slikt fra den personen. Jeg hadde heller senket litt på kravene til han/henne.

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    27. mar. 2010 kl. 19:59 #85924

    «Inga» wrote: Forresten så er det da hovmesteren som holder kontakten med kjøkkenet – og ikke toastmasteren.

    Hovmesteren vår er selvsagt innleid sammen med resten av kjøkkenpersonellet.

    Toastmaster holder kontakt med hovmester,som igjen holder kontakt med de på kjøkkene,for meg inngår hovmester i kjøkkenpersonellet,da han er sjef over de på kjøkkenet. Hovmester og toastmaster er nødt for å ha god kontakt,fordi toastmaster som sitter og vet hvor mange sanger og taler det skal være før neste servering. Litt kjedelig at maten kommer midt under en sang eller tale, eller at en må sitte lenge å vente, fordi kjøkkenpersonellet regnet med lengre tid på sanger og taler.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    27. mar. 2010 kl. 20:01 #85926

    «Inga» wrote:

    Stavangerpar wrote:
    I alle bryllup jeg har vært, uten unntak,har toastmaster vært innleid og vi har også leid inn toasmaster. Dette gjør vi,fordi vi føler og mener at gjestene skal få lov til å være gjest. Det er ikke en liten oppgave å være toastmaster.Før selve dagen,så skal gjester som ønsker å holde tale,ta kontakt med ham og han må lage en kjøreplan over middagen.Han skal passe litt på under vielsen,så skal en få gjestene til bords, holde kontakt med kjøkkenpersonellet,slik at maten kommer når der er pause og greit at maten kommer, han skal holde orden på taler og sanger, han skal informere om hvordan dagen/kvelden blir. Han skal føre ann polonesen og annonsere brudevalsen, holde liv i festen, samle gjestene til kakeoppdelingen og se til at alle har det greit. Det er dette jeg kommer på i farten.

    Alt dette er ikke noe jeg har lyst til å legge på en av de som jeg ønsker som gjest og hadde nok ikke likt selv og fått en slik oppgave,hvis det var meningen at jeg skulle være ordinær gjest i et bryllup.

    Åkei, om du forventer alt det der av en toastmaster så forstår jeg at du leier inn en.

    Vi skal heldigvis ikke ha så stivt bryllup med detaljert kjøreplan etc, så vi tar det heller litt uformelt med rom for feil.

    Ikke det at jeg skal ha så veldig stivt bryllup,litt stil skal der jo være, men jeg vil vite at maten kommer når den skal og ikke midt under en tale eller sang,eller at vi må sitte å vente lenge på maten fordi kjøkkenpersonelet trodde at der skulle være mer taler eller sang,eller at de må vente med maten,slik at maten blir kald før den kommer på bordet.

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 94
    turbogirl
    27. mar. 2010 kl. 20:04 #85928

    Så kjedelig når man ikke kan stole på om personen kommer til å komme og gjøre en god jobb.

    Vi har spurt min onkel, han visste jeg var morson, flink å prate og planlegger mye på forhånd.

    Han svarte at han gjerne ville være det, så ble veldig glad;) Kommer til å gi han en liten oppmerksomhet i etterkant siden det er mye jobb. men han ble egentlig bare glad

    Lykke til med valg av toastmaster..

    Settings
    Topics: 4
    Replies: 89
    Inga
    27. mar. 2010 kl. 23:19 #85957

    «Stavangerpar» wrote: Ikke det at jeg skal ha så veldig stivt bryllup,litt stil skal der jo være, men jeg vil vite at maten kommer når den skal og ikke midt under en tale eller sang,eller at vi må sitte å vente lenge på maten fordi kjøkkenpersonelet trodde at der skulle være mer taler eller sang,eller at de må vente med maten,slik at maten blir kald før den kommer på bordet.

    Vi har såpass rutinerte serveringsfolk, så alt det går av seg selv uten at de trenger en proffesjonell toastmaster til å overvåke seg. Folk gjør som de vil, men at en toastmaster skal gjøre alt det du skriver blir i mine øyne direkte latterlig. Det virker jo nesten slik at toastmasteren skal gå rundt og konversere, og by opp de som ikke får danse til dans på deg.

    Settings
    Topics: 36
    Replies: 971
    ipeggy
    28. mar. 2010 kl. 08:33 #85959

    «Inga» wrote: Vi har såpass rutinerte serveringsfolk, så alt det går av seg selv uten at de trenger en proffesjonell toastmaster til å overvåke seg. Folk gjør som de vil, men at en toastmaster skal gjøre alt det du skriver blir i mine øyne direkte latterlig. Det virker jo nesten slik at toastmasteren skal gå rundt og konversere, og by opp de som ikke får danse til dans på deg.

    De oppgavene Stavangerpar skisserer er da helt vanlige? Du trenger da ikke bli sarkastisk av dette. Toastmaster må avtale talerekkefølge osv med serveringspersonalet på forhånd og ha løpende kontakt underveis. Selv om serveringsfolkene er rutinerte, kan de jo ikke vite hvor mange taler det blir i akkurat deres bryllup og når de skal være i forhold til rettene. 🙂

    Vi kommer til å la toastmaster få slappe av mest mulig etter middagen, men vi trenger likevel en som sørger for at dagen kommer i havn i forhold til brudevals, kakeåpning osv, og da er det naturlig at det er toastmasteren. Det er bare snakk om å «samle flokken» og annonsere at nå blir det vals eller kake, men det må likevel gjøres.

    Jeg er nødt til å vite at toastmaster har kontroll på disse tingene, ellers blir jeg litt smånervøs kjenner jeg! 😉 Beundrer de som har en sånn avslappet holdning at «Det ordner seg»! Til det er jeg altfor detaljorientert (les: kontrollfrik)! 😂

    Settings
    Topics: 25
    Replies: 203
    Sirius
    28. mar. 2010 kl. 08:45 #85962

    Jeg skjønner at jeg er vant til helt andre brylluper enn flere her inne er.Jeg liker å ha kontroll,men når det gjelder toastmaster tar jeg livet med ro.Vi har valgt en kompis av sambo(og meg),som vil fungere helt greit.Men forventer overhode ikke så mye av han som skrevet over her….

    Settings
    Topics: 23
    Replies: 489
    Strandabrud2010
    28. mar. 2010 kl. 09:30 #85967

    Det som Stavangerpar beskriver over her, er jo helt vanlige oppgaver for en toastmaster… Toastmaster skal liksom ha kontrollen over hele kalaset mener nå jeg, tidspunkter og diverse.. Selv har vi også en innleid en, fordi vi ikke har noen som vi kommer på som kunne passet til det. Og en innleid toastmaster koster jo penger, så da må han jo gjøre jobben sin!

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    28. mar. 2010 kl. 11:31 #85979

    «Inga» wrote:

    Stavangerpar wrote:
    Ikke det at jeg skal ha så veldig stivt bryllup,litt stil skal der jo være, men jeg vil vite at maten kommer når den skal og ikke midt under en tale eller sang,eller at vi må sitte å vente lenge på maten fordi kjøkkenpersonelet trodde at der skulle være mer taler eller sang,eller at de må vente med maten,slik at maten blir kald før den kommer på bordet.

    Vi har såpass rutinerte serveringsfolk, så alt det går av seg selv uten at de trenger en proffesjonell toastmaster til å overvåke seg. Folk gjør som de vil, men at en toastmaster skal gjøre alt det du skriver blir i mine øyne direkte latterlig. Det virker jo nesten slik at toastmasteren skal gå rundt og konversere, og by opp de som ikke får danse til dans på deg.

    Vi har også utrolig profosjonelle serveringspersonell,men de vet ikke hvor mange taler der er satt av og sanger,før neste servering,derfor skal en toastmaster gjøre dette, men selvsagt er det opp til hver enkelt om de ønsker dette, men vi ønsker det i alle fall, når en først legger så mye i å ha gourme mat,vil jeg gjerne at den kommer når det passer.

    Toastmaster skal ikke by opp til dans,eller konveresere med folk,selvsagt kommer han også til å prate med folk, han skal jo ikke være usynlig,men det skal være naturlig,

    Som jeg sa, jeg har aldri vært i et bryllup,der toastmaster ikke er innleid og profosjonell og jeg har vært i et titalls brylluper etter hvert. Det samme sier min kjære og han har også en god del bryllup på baken og vi har bare vært i et bryllup i sammen. Jeg tror folk velger ut i fra hva som er vanlig i deres krets.

    Settings
    Topics: 200
    Replies: 19912
    Trone
    28. mar. 2010 kl. 12:24 #85984

    «Stavangerpar» wrote: Jeg tror folk velger ut i fra hva som er vanlig i deres krets.

    Amen! Uansett om folk velger noe som jeg` ikke er vant til, så må brudeparet gjøre det som passer best for de. Det er jo de sin dag og da er det de som bestemmer 🙂

    Settings
    Topics: 154
    Replies: 714
    angel82
    28. mar. 2010 kl. 16:06 #85997

    Dere som leier toastmaster, hvor finner dere han og hva betaler dere? Nå har jeg nå min onkel i bakhånda om min bror ikke skulle dukke opp. Han er flink til å være toastmaster er noe han kan, men han er bare litt upålitelig i flekkene…men nå trur jeg ting ordner seg 😀

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    28. mar. 2010 kl. 16:52 #86000

    jeg spurte om de kunne hjelpe meg på hotellet der vi skal ha festen og de viste om et par stykker og han som vi har fått, har i alle vært toastmaster i 70 bryllup både i inn og utland og han har vært mange ganger på det hotellet,så han har god komunikasjon med kjøkkenpersonell, så jeg regner med at det går bra. Har også truffet han og han virker helt topp, var med i Norgesmester på TV2,for de som så det.

    Settings
    Profilbilde
    Frøken
    annonse
    Annonse
    Topics: 154
    Replies: 714
    angel82
    28. mar. 2010 kl. 16:56 #86001

    Men hva betaler dere?

    Settings
    Topics: 550
    Replies: 13860
    Stavangerpar
    28. mar. 2010 kl. 17:42 #86004

    «angel82» wrote: Men hva betaler dere?

    Vi betaler 4000,da fra klokken 12.15 til klokken 02.30.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
Viser 16 innlegg - 21 til 36 (av totalt 36)
← 1 2
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search