Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Toastmaster – hva forventer dere?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Toastmaster – hva forventer dere?

Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Toastmaster – hva forventer dere?

  • Dette emnet har 15 svar, 13 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av Truckgirl.
  • Forfatter
    Innlegg
  • Topics: 82
    Replies: 623
    Lisa
    12. feb. 2010 kl. 11:10 #3428

    Hva forventer dere av toastmasteren deres?

    Jeg sitter og leser både her og der, og ser at det varierer fra å plinge i glasset og annonsere talene (fra liste som vertene har laget klar på forhånd) til å nærmest organisere hele dagen, lage taleliste, annonsere både taler, brudevals, kakespising og alt mulig. Hva er vanlig? Og hvem samler folk til brudevalsen dersom toastmasteren ikke gjør det?

    Og så har jeg sett at det finnes toastmasterbjeller, er dette praktisk eller totalt unødvendig? Ved bordet plinger man jo bare på glasset, trenger man noe utover det?

    Settings
    Topics: 301
    Replies: 2965
    sizza87
    12. feb. 2010 kl. 11:13 #78953

    Vi har ordnet toastmasterbjelle, litt fordi det er koselig med ett minne også! Den har vi tenkt å gravere datoen i 😉

    Vår toastmaster skal vise gjestene til bords, holde styr på når talene skal være! Blir vel egentlig den som informerer om det meste hele den dagen! Alt fra vi begynner å spise til brudevalsen! 🙂

    Settings
    Topics: 59
    Replies: 7239
    eriksson
    12. feb. 2010 kl. 15:44 #79005

    Vi tenker det samme som Sizza her… Det vi har tenkt til og gjøre er og begynne kvelden med å introdusere gjestene og toastmaster tilslutt, og derifra tar hun over med taler og annonsering av div. ting som skjer utover kvelden, brudevals, åpning av kake etc… ☺

    Settings
    Topics: 20
    Replies: 367
    snapp2000
    12. feb. 2010 kl. 17:47 #79017

    Toastmasteren er jo den som skal ha stålkontroll på det meste. Da tenker jeg på talerekkefølge, hendelsesforløp på kvelden, etc… Toastmasteren har jo nesten bare pause fra brudevalsen til nattmaten skal annonseres. Tenk også på opplysninger som hvor do og nødutganger er ☺

    Trenger man bjelle da? Har opplevd både kakking på glass, dommerfløyte og sykkelbjelle :mrgreen:

    Settings
    Topics: 0
    Replies: 47
    Cesm
    12. feb. 2010 kl. 18:38 #79023

    Ser plutselig at det ikke er så lurt å spørre pappa om å være toastmaster allikevel, det er jo masse arbeid, og det skal han slippe den dagen!

    Hvem har dere som toastmastere?

    Settings
    Topics: 301
    Replies: 2965
    sizza87
    12. feb. 2010 kl. 19:17 #79028

    «Cesm» wrote: Ser plutselig at det ikke er så lurt å spørre pappa om å være toastmaster allikevel, det er jo masse arbeid, og det skal han slippe den dagen!

    Hvem har dere som toastmastere?

    Vi skal ha ei god venninne av meg! Er som henne sa etter å ha lest litt på nett: Hjelp, da er det jo jeg som har tingene i mine hender for at den dagen skal gå på skinner! Hehe 😂

    Så ja, det er en stor oppgave!

    Settings
    Topics: 36
    Replies: 971
    ipeggy
    12. feb. 2010 kl. 20:10 #79035

    Vi skal også ha en god venninne av meg! Sikker på at hun kommer til å gjøre en god jobb. 😀

    Hun skal sørge for at alle gjestene får velkomstdrinken før vi kommer tilbake fra fotografen, vise gjestene til bords, organisere talene i forhold til kjøkkenet (har alle vin i glasset når neste taler reiser seg?) og introdusere talerne. Og, som de andre skriver her, være «programleder» for kvelden med kakekutting, brudevals osv. 🙂

    Men, har dere noen forventning til at toastmaster skal være veldig morsom???

    Settings
    Topics: 301
    Replies: 2965
    sizza87
    12. feb. 2010 kl. 20:26 #79038

    Nei vi har ingen forventning for at toastmasteren skal være morsom! Men som venninnen min sa, hu skal gjøre så godt hu kan for at gjestene skal høre etter og prøve å få med litt humor også 😉

    Settings
    Topics: 30
    Replies: 749
    viana
    12. feb. 2010 kl. 21:53 #79052

    Jeg har ikke tenkt på noen forventninger for jeg vet att han takler dette 100 %. Onkelenen til hans kone er profesjonell toastmaster og jeg vet de har hyppig kontakt for tiden så dette kommer til å gå alldeles utmerket. Når dagen kommer har vår toastmaster bedre peiling på hva han skal gjøre enn det vi har og det er bare helt toppers.

    Vi har valgt en nordlending som attpåtil er selger. Det sier vel nok om han 😂 :mrgreen: 😂 😛 :mrgreen:

    Settings
    Topics: 0
    Replies: 47
    Cesm
    17. feb. 2010 kl. 11:19 #79801

    «viana» wrote: Jeg har ikke tenkt på noen forventninger for jeg vet att han takler dette 100 %. Onkelenen til hans kone er profesjonell toastmaster og jeg vet de har hyppig kontakt for tiden så dette kommer til å gå alldeles utmerket. Når dagen kommer har vår toastmaster bedre peiling på hva han skal gjøre enn det vi har og det er bare helt toppers.

    Vi har valgt en nordlending som attpåtil er selger. Det sier vel nok om han 😂 :mrgreen: 😂 😛 :mrgreen:

    HELT klart en fordel å være nordlending og i tillegg selger!!

    Er nordlending selv, så ja, dette kommer til å gå strålende!

    Vi har helgardert oss, og spurt 2 av mine tanter de er tvillinger, de er vestlendinger forøvrig, men har futt som bare det, så vi håper de sier ja til å være toastmastere. Tanter hørtes så gammelt ut, syntes jeg plutselig, men de er bare i midten av 40 årene.

    Settings
    Topics: 5
    Replies: 110
    Stokke
    17. feb. 2010 kl. 14:08 #79840

    Jeg forventer egentlig bare at toastmasteren skal ha kontroll under middagen jeg. Har ikke tenkt så mye på om vedkommende skal ha kontroll utover kvelden med kake og dans osv…

    Jeg håper jo at vi får en toastmaster som klarer å snakke for seg og er litt morsom. De øverste på lista nå er et par nordlendinger, tror han som står øverst er advokat, så han burde jo klare å holde oppmerksomheten til en forsamling 😉 Eller blir det kanskje litt annerledes når det ikke er noen dommer som krever at alle andre er stille 😯 hehe.

    Settings
    Topics: 48
    Replies: 388
    siljeogroar
    17. feb. 2010 kl. 14:37 #79848

    jeg har bestilt toastmasterguiden så jeg skal lese litt i den… men tenker litt som sizza og ericsson!

    jeg skal ønske velkommen, presentere gjestene og tilslutt presentere toastmasteren og gi han/hun en toastmasterbjelle.

    derfra tenkte jeg å overlate resten av dagen og festen til toastmaster. jeg kommer til å sette hans/hennes navn i innbydelsen så alle kan henvende seg direkte til han/hun. Jeg gir toastmaster beskjed/liste over når ca middag og kaker. Og at det skal legges inn do og røykepauser. Gir også beskjed om at jeg skal ha to taler (en til min kjære og en hvor jeg skal dele ut takkegaver til de som har hjulpet til). Sambo får gi beskjed til toastmaster selv om han skal ha tale eller sang. Så jeg overlater mye til toastmaster, men håper han/hun tar det på strak arm. Vurderer å ha to så de kan dele på det da dette blir en ganske stor jobb!

    Settings
    Topics: 64
    Replies: 1419
    Sommerbrud2010
    18. feb. 2010 kl. 18:52 #80101

    «Cesm» wrote: Ser plutselig at det ikke er så lurt å spørre pappa om å være toastmaster allikevel, det er jo masse arbeid, og det skal han slippe den dagen!

    Hvem har dere som toastmastere?

    Enig i det som blir sagt her. Hvis ikke toastmasteren har full kontroll, hvem har det da!??

    Vi har valgt en meget ettertraktet mann som toastmaster. Iallefall i nærmiljøet 😉 Han er rett og slett verdens vittigste person, som kan snu hvilken som helst episode om til noe positivt 🙂 Han har vært toastmaster mange ganger og selv om han har «lagt opp» ville han være i mitt bryllup fordi det er meg 🤗 Bør vel nevnes at han er en god venn av familien 😉

    Jeg er iallefall 1000% førnøyd med valget av toastmaster!

    Settings
    Topics: 21
    Replies: 1102
    Festningsvielse
    19. feb. 2010 kl. 05:43 #80139

    «Cesm» wrote: Ser plutselig at det ikke er så lurt å spørre pappa om å være toastmaster allikevel, det er jo masse arbeid, og det skal han slippe den dagen!

    Hvem har dere som toastmastere?

    Vi har valgt min kusine og hun var vel den eneste i familien som jeg vet 100% kommer til å gjøre en god jobb 😉

    «ipeggy» wrote: Hun skal sørge for at alle gjestene får velkomstdrinken før vi kommer tilbake fra fotografen, vise gjestene til bords, organisere talene i forhold til kjøkkenet (har alle vin i glasset når neste taler reiser seg?) og introdusere talerne. Og, som de andre skriver her, være «programleder» for kvelden med kakekutting, brudevals osv. 🙂

    Men, har dere noen forventning til at toastmaster skal være veldig morsom???

    Ja var derfor vi valgte kusina mi for hu er veldig flink til å gå fra alvorlig til litt spøkefull, så regner med det kommer noen gullkorn ol i løpet av middagen;)

    Hennes onkel er jo toastmaster, så hun får nok en del hjelp derifra også 😀

    «siljeogroar» wrote: jeg skal ønske velkommen, presentere gjestene og tilslutt presentere toastmasteren og gi han/hun en toastmasterbjelle.

    derfra tenkte jeg å overlate resten av dagen og festen til toastmaster. jeg kommer til å sette hans/hennes navn i innbydelsen så alle kan henvende seg direkte til han/hun. Jeg gir toastmaster beskjed/liste over når ca middag og kaker. Og at det skal legges inn do og røykepauser. Gir også beskjed om at jeg skal ha to taler (en til min kjære og en hvor jeg skal dele ut takkegaver til de som har hjulpet til). Sambo får gi beskjed til toastmaster selv om han skal ha tale eller sang. Så jeg overlater mye til toastmaster, men håper han/hun tar det på strak arm. Vurderer å ha to så de kan dele på det da dette blir en ganske stor jobb!

    Det samme blir det på min toastmaster, pluss at hun får ansvar for å reise å låse opp lokalet for kokk og servitørere, gi velkomstdrink til gjestene osv…

    Det å være toastmaster er en stor jobb og de vil jo være synlige hele dagen, det er jo de som skal passe på at alt «går riktig for seg» 😂 😂

    Settings
    Topics: 12
    Replies: 385
    Mita
    19. feb. 2010 kl. 15:04 #80204

    Vi har valgt en gammel kompis av min kjære. Han er en vittig fyr, og veldig utadvendt. Forventer at han presenterer talerne, og står for praktisk informasjon. (Som nødutganger, toaletter, pauser osv.)

    Han må ikke komme med uttalige vitser, men håper og tror han har glimt i øyet, og er litt humoristisk 🙂

    Settings
    Topics: 8
    Replies: 236
    Truckgirl
    19. feb. 2010 kl. 17:28 #80214

    «Cesm» wrote: Ser plutselig at det ikke er så lurt å spørre pappa om å være toastmaster allikevel, det er jo masse arbeid, og det skal han slippe den dagen!

    Hvem har dere som toastmastere?

    Pappa har vel egentlig andre oppgaver den dagen?

    Vi har spurt mannen til en av gubbens utallige kusiner om å være toastmaster (det var den eneste måten å få invitert dem uten at 38 andre søskenbarn følte seg forbigått…). Ellers er han en rolig fyr med humor, og jeg tror det skal mye til for å stresse ham. Regner med at han klarer å holde kontroll på taler og sanger. Han er flink til å synge, og spiller både gitar og trekkspill, så det blir nok noen sanger fra ham også utover kvelden.

    Settings
  • Forfatter
    Innlegg
  • You must be logged in to reply to this topic.

Logg inn og delta i samtalen!





Ikke medlem enda?

Start i dag og få gratis tilgang til alt hos Bryllupsvenner!

* Få oversikt med dine egne planleggingsverktøy
* Se og få inspirasjon fra alle forumer, emner og svar
* Skriv og lag dine egne må-gjøres-lister
* Lag ditt eget profilbilde
.. med mer..!

Du er i gang om under 1 minutt - trykk på knappen under!

Logg inn her så kan du også
lage et profilbilde

Annonse

© 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

Scroll to top
  • Home
  • Bryllupsforum
  • Bryllupsplanlegger
Search