trenger hjelp ang kjøreplan
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / trenger hjelp ang kjøreplan
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / trenger hjelp ang kjøreplan
- Dette emnet har 24 svar, 7 deltakere, og ble sist oppdatert 16 years ago av
eriksson.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 12Replies: 496
Prøver å lage en liten kjøreplan for den store dagen her, men jeg har faktisk ikke vært i bryllup før, så vet ikke noe om hvilken rekkefølge ting kommer i.
Jeg har satt opp:
10.00 – 13.30 frisør/sminke
14.30 -15.00 Vielse
15.00-15.30 Litt bilder på kirketrappa og sikkert litt gratulasjoner
15.45 – Velkomstdrink/småsnæcks på hotellet
16.00 -17.00- Bilder og mingling (bruker ikke så lang tid til bilder,det er bare min søster som skal ta noen uhøytidige bilder av oss to,men vi vil heller ha mange bilder med våre gjester)
17.00-20-00 Middag (med taler og pauser)
(så har jeg 1 og 1 halv time med «død-tid» . Hva gjør man her?? mingler??)
21.30 Kaker
01.00 – nattmat
når er brudevalsen?når er kaffe og aveccen? og hva har jeg glemt??
Det er dette jeg driver med en sen lørdagskveld 😀
Frøken
annonseTopics: 59Replies: 7239Hm… Ikke det at jeg har så altfor mye peiling selv altså…
Vi skal ha kaffe avec kort tid etter middag og i forbindelse med det så ryddes det og det blir satt opp små bord…
Og da følger «brudevalsen». Ergo så har vi tenkt å åpne dansegulvet før kakene, men folk gjør forskjellig her… Så danse folk litt før vi går løs på kakene…og fortsetter festen 😀
Men det trenger jo ikke nødvendigvis være dumt med «død-tid»… Med mindre ingen av gjestene kjenner hverandre og ikke har noe tilfelles 😀
Topics: 129Replies: 2344Synes kjøreplanen din så grei ut 😀 Kaffe og avvecen kommer vell samtidig med kakene eller tar jeg feil? Er det er liten drink etter maten kanskje? Vi har ihvertfall planer om at etter middag og dessert nede i mat salen skal vi opp i festsalen å ha polinese og brudevals/sving. Deretter åpner baren og det blir dans/ lek og moro og tid for mingling som du sier. Når det er tid for kaffe skal vi ned igjen i matsalen og da tenkte vi å tilby cognac og bayleys. Så fortsetter festen med fri bar oppe i festsalen etterpå så lenge vi har lyst. Har ikke helt bestemt oss for om vi skal ha nattmat eller om vi heller setter frem snacks og frukt. Skal avslutte dagen med at alle gjeste står i ring og synger «Gje meg handa di ven» mens vi går rundt og takker hver og en 😀
Frøken
annonseTopics: 27Replies: 72114. jun. 2009 kl. 10:17 #49864Mellom middag og kakene så kan man danse brudevalsen- og bare mingle med folket.
Jeg benyttet anledningen også til en tur på rommet for å friske opp sminken litt…
Når jeg ser tilbake på dagen vår, så syntes jeg tiden gikk så altfor fort- og jeg følte i ettertid at jeg ikke hadde fått snakket med så mange som jeg kunne ønske.
sett deg ned og nyt øyeblikket 😀
Topics: 550Replies: 1386014. jun. 2009 kl. 10:58 #49873Synes kjøreplanen din så grei ut jeg.
Etter det vår toastmaster sier,som nå har oppimot 70 bryllup der han har vært toastmaster,så sier han at det første enn gjør når en samles i lokalet etter middag er å ta en polonese og denne danner til slutt en ring rundt dansegulvet og brudeparet danser da brudedansen,enten hele alene eller andre kommer etter etter et par minutter,alt etter hva brudeparet ønsker.
Så danser,mingler mann og kan gjerne ha noen selskapsleker,hvis dette er i interesse og så er det kaffe og kake.
Hvordan enn legger det opp er jo opp til hver enkel da.
Topics: 22Replies: 416synes planen din ser greit ut. men en halv time for gratulasjoner og bilder på kirketrappa virker litt lite, jeg vil beregner litt mer tid da.
Og så synes jeg at avstanden mellom middag og kake er for kort. Folk er da fortsatt mett fra middagen, tror det er bedre å vente til kl 22 med det
Frøken
annonseTopics: 12Replies: 496tusen takk for svar,ble litt klokere nå 😀
da blir det nok til at vi tar brudevalsen mellom middag og kaker tenker jeg.
ang det med bedre tid på kirketappa,så er neste vielse kl 16.00 (hvis det er noen som skal gifte seg da,var ikke det når jeg pratet med presten for en god stund tilbake men vet ikke nå) og jeg syns det er greit at vi har forduftet når event gjestene til neste bryllup kommer.
Topics: 4Replies: 35114. jun. 2009 kl. 12:41 #49901«Honeyz» wrote: Prøver å lage en liten kjøreplan for den store dagen her, men jeg har faktisk ikke vært i bryllup før, så vet ikke noe om hvilken rekkefølge ting kommer i.
Jeg har satt opp:
10.00 – 13.30 frisør/sminke
14.30 -15.00 Vielse
15.00-15.30 Litt bilder på kirketrappa og sikkert litt gratulasjoner
15.45 – Velkomstdrink/småsnæcks på hotellet
16.00 -17.00- Bilder og mingling (bruker ikke så lang tid til bilder,det er bare min søster som skal ta noen uhøytidige bilder av oss to,men vi vil heller ha mange bilder med våre gjester)
17.00-20-00 Middag (med taler og pauser)
(så har jeg 1 og 1 halv time med «død-tid» . Hva gjør man her?? mingler??)
21.30 Kaker
01.00 – nattmat
når er brudevalsen?når er kaffe og aveccen? og hva har jeg glemt??
Det er dette jeg driver med en sen lørdagskveld 😀
Rekkefølgen så helt proff ut den Honeyz…. 😉 Og ikke noe å utsette på planen heller… 😛
Etter inspirasjon fra deg og denne tråden har jeg sittet her og lagt opp kjøreplan selv ☺
Først etter jeg har gjort det ser jeg at dere også har ettermiddagsvielse. (for vår del som ‘bare’ har lokalet til midnatt, kan det gjøre at programmet blir litt stramt)
Men uansett, uten å ha kikka gjennom ditt program først, så ble faktisk vårt kjøreprogram ikke så langt unna deres:
15.00 – Vielse
15.30 – Kirketrappa, gratulasjoner fotografering(denne hadde jeg ikke tenkt på, så takk)
15.45 – Brudeparet til fotografen
16.00 – Samling for de gjestene som vil, ute på Tollboden Restaurant i påvente av båten.
18.00 – Ombordstigning i MS Fjordclipper
18.15 – Brudeparet ankommer
18.30 – Til Bords (middag, taler og andre innslag)
20.30 – Kaffegjestene ankommer (her kan dere få inn kaffegjestene slik at de kan mingle litt og bli kjent med de andre, mens middagen synker og alle vener på kaffe’n)
21.00 – Brudevalsen – (Kanskje en champagneskål til dette!? Hva syns?)
21.30 – Brudekake, andre kaker og kaffe, evt. Baileys!?
Så blir det dans, skåling og morro resten av kvelden…[smilie=happy0167.gif]
…frem til 23.55, da forlater Askepott og prinsen åstedet, *hei*
…etterfulgt av en lang rekke gjester… [smilie=love0059.gif] Kanskje i Polonese sånn som Stavangerpar nevner her – DET må vel være morro!?
Håper kanskje dette hjalp dere litt, deres hjalp jaffal vår… [smilie=happy0034.gif]
Topics: 4Replies: 35114. jun. 2009 kl. 12:50 #49902«stine.fabulesa» wrote:
Jeg benyttet anledningen også til en tur på rommet for å friske opp sminken litt…
Når jeg ser tilbake på dagen vår, så syntes jeg tiden gikk så altfor fort- og jeg følte i ettertid at jeg ikke hadde fått snakket med så mange som jeg kunne ønske.
sett deg ned og nyt øyeblikket 😀
Herlig med tilbakemeldinger fra en rykende fersk brud Stine 😀 Det er SÅ mye som en går og bekymrer seg for, helt uten grunn… 🙄 Hvordan opplevde dere at virkeligheten utartet seg i forhold til kjøreplanen dere hadde satt opp? Veldig kjekt å vite, i tilfelle det er ting som gjerne gjentar seg.
Topics: 59Replies: 7239Topics: 4Replies: 35114. jun. 2009 kl. 13:11 #49905«eriksson» wrote: Hm…vi skal visst ha kaffe både til avec og til kaker vi… Kanskje litt mye…
Eller forresten, ikke for vi-kan-drikke-kaffe-24-timer-i-døgnet-familien-vår 😂
Knall plan dere også har fått dere, Sylvia&Bent!
Næhsj… (C) får en aldri nok av og gjestene skal jo holde seg våkne OG opplagte i noen timer den dagen – så kjør på bare…
[smilie=happy0005.gif]
Takk for det SonyEriksson… ☺
Topics: 27Replies: 72114. jun. 2009 kl. 16:32 #49917nei du kan skjønne det at vi hadde egentlig ingen nedskrevet kjøreplan vi… 🙄 vi tok ting som det kom. Fotografen var villig til å vente, og selvom vi hadde pratet om det på forhånd- så gikk det ikke helt som tenkt. Men ble bra likevel 🙂 vi hadde ca klokkeslett til champagnevelkomst, og middag… brudevalsen tok vi mellom middag og kaker- men vi hadde ikke noen tid på det… selve dagen så jeg ikke på klokken en eneste gang- vi gjorde det som det falt oss inn- og kakene kom naturlig til en liten stund etter valsen. 😀
Topics: 550Replies: 1386014. jun. 2009 kl. 17:04 #49921Slik ser vi for oss den store dagen.
PROGRAM FOR DEN STORE DAGEN VÅR!
Klokken 13.00
Vielsen finner sted på Hotell Ullensvang i Amfiet.
Klokken 13.45
Fotograf kommer og tar brudebilder. Etter dette kjører brudeparet med barn og forlovere til fotografen og tar bilder der.
15.30
Brudeparet ankommer hotelletshage,hvor gjestene tar i mot dem og det blir velkomstdrink.
Klokken 16.00
Vi går til bords for en herlig bryllupsmiddag.
Under middagen blir det sang og for de som ønsker å si noen ord,blir det mulighet for det også. Mer informasjon om dette undrer «Generel informasjon»
Klokken 20.00 (dette er bare ca tid)
Trekker vi inn i festlokale det blir det dans,leker,mer sang og mye mye gøy.
Her blir det også åpnet en bar,som våre gjester kan kjøpe forskjellige drikkevarer i løpet av kvelden.Her kan gjestene betale kontant,med kort eller for de som bor på hotellet,kan da skrive dette på rommet sitt.
Klokken 22.00
Det blir kaffe og kaker.
Klokken 02.00
Baren stenger.
Klokken 02.30
Lokale blir stengt.
Til slutt vil vi oppfordre alle til å ta med en god porsjon godt humør
Frøken
annonseTopics: 129Replies: 2344Topics: 129Replies: 2344Topics: 4Replies: 35114. jun. 2009 kl. 20:51 #49957«Hildemor» wrote: Disse kjøreplanene er vell bare til intert bruk eller? Kan ikke se for meg at de blir publisert hverken i sanghefte eller noen annen plass, eller?
Jo, tenkte faktisk å printe ut i løse halv A5 ark som vi legger inne i kirkeprogrammet som folk får i kirken. Sånn kan vi klare å mobilisere hele ‘saueflokken’ en hel dag, uten å miste et eneste ‘får’…
Breeeek…. [smilie=love0062.gif]
Topics: 12Replies: 496Topics: 550Replies: 1386015. jun. 2009 kl. 10:08 #50001«Hildemor» wrote: Disse kjøreplanene er vell bare til intert bruk eller? Kan ikke se for meg at de blir publisert hverken i sanghefte eller noen annen plass, eller?
Kjøreplanen for vår del er for internbruk mellom oss og toastmaster. Den ligger også ute på nett,på vår hjemmeside for bryllupet, slik at gjestne kan få en oversikt over hvordan vi har tenkt dagen, men noe utdeling på selve dagen til gjestene skal vi ikke ha.
Nå er det jo 13 mnd igjen til vår dag,så små justeringer blir det kanskje underveis.
Frøken
annonseTopics: 129Replies: 2344«Sylvia&Bent» wrote:
Hildemor wrote:Disse kjøreplanene er vell bare til intert bruk eller? Kan ikke se for meg at de blir publisert hverken i sanghefte eller noen annen plass, eller?Jo, tenkte faktisk å printe ut i løse halv A5 ark som vi legger inne i kirkeprogrammet som folk får i kirken. Sånn kan vi klare å mobilisere hele ‘saueflokken’ en hel dag, uten å miste et eneste ‘får’…
Breeeek…. [smilie=love0062.gif] Tar det som en spøk jeg men er du seriøs?
Topics: 129Replies: 2344 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.