Trenger hjelp til kjøreplanen for dagen
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Trenger hjelp til kjøreplanen for dagen
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / Trenger hjelp til kjøreplanen for dagen
- Dette emnet har 11 svar, 4 deltakere, og ble sist oppdatert 15 years ago av
sizza87.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 44Replies: 613
Jeg klarer ikke helt å finne de rette klokkeslettene for de forskjellige tingene denne dagen.
Kl slett for vielsen er jo selvfølgelig i boks, men så er det å finne tidspunktene for alt dette andre i forhold til når vi skal vies i kirka.
Vi skal være i kirka kl 13.30 så da er det mitt utgangspunkt:
God morgen kl?
Frisør kl?
Kirken kl 13.30
Fotografering fra ca kl 14.15 til kl?
Mottagelsen i lokale kl? Har tenkt på kl 15.00, men kanskje det er for tidlig i forhold til ventetid til gjestene mens vi er å tar bilder.
Middag kl?
Selve festen kl? Vi har gjester som kun skal komme på festen etter middagen og kaker
Noen som har noen ide om hvordan jeg kan gjøre det.
Jeg står fritt til å velge tidspunkter selv i forhold til når vi vil ha mottagelsen og middagen. Jeg må bare bestemme meg og gi beskjed 🙂
Og hvis det er noe jeg har glemt her, så HYL ut 😉
Topics: 12Replies: 98Topics: 44Replies: 613Topics: 129Replies: 2344Hvis dere skal være i kirka kl 13.30 så ville jeg ha bestillt time hos frisøren kl 09.00 så da må dere opp deretter avhengig av hvor lang tid du bruker å gjøre deg istand
Fotografering etter vielsen kl 14.15 ville jeg beregnet ca 2 timer, så til ca 16.00
Mottagelsen i lokalet kl 15.30 og at dere går til bords etter skåling og eventuell fotografering ca kl 16.30
Hvor lang tid middagen tar er veldig avhengig av hvor mange taler og sanger dere skal ha men en 4 timer kan det fort bli.
Kl 21 synes jeg at gjestene til festen kan komme eventuelt kl 20 hvis du ikke tror det blir særlig med sanger og taler.
Ser nå at det kan oppfattes som om at disse gjestene ikke skulle spise kaker heller så blir det jo litt verre da med tidspunktet. Da må dere jo ha kaker rett etter middagen så det ikke skal bli så sent for de som bare skal på festen. Når skal dere da ha brudevalsen, den burde jo de siste gjestene og fått med seg. La si dere har kaffe kl 21 da og så kommer de siste gjestene kl 22 da og da kan dere jo innlede dansen med brudevals kanskje. Hmmm nå ble jeg litt usikker her altså 🙄
Frøken
annonseTopics: 301Replies: 2965Topics: 44Replies: 613Tusen takk for svar.
Jeg så vel egentlig litt for meg noe slik du sier Hildemor.
Og det er ikke så nøye med de siste gjestene om de får kake eller ikke, se kan jo selvfølgelig få det 🙂
Så da vil det bli noe som dette:
God morgen kl: 07.00
Frisør kl: 09.00
Kirken kl 13.30
Fotografering fra ca kl 14.15 til kl 16.00 ca
Mottagelsen i lokale kl: 15.30
Middag kl16.30
Middag ferdig kl19.30
Gjestene som kun skal komme til kaffe, kake og fest kommer kl 20.00
Kaffe og kake kl 20.30
Brudevals kl 21.30? evt kl 22.00?
Så er det bare full fest og baluba resten av kvelden.
Hva sier dere til dette?
Er det noe jeg har glemt nå?
Topics: 44Replies: 613«sizza87» wrote: Jeg ville ha snakket med fotografen om hvor lang tid h*n regner med dere kommer til å bruke. Vi hadde satt opp 2 timer, men hun ville vi skulle ha 3. For det tar tid å ta litt bilder. Men ville nok hørt med fotografen ja 😉
Vi skal bruke en i familien til fotograf, og vi skal nok klare det på ca 2 timer. Jeg liker egentlig ikke å bli tatt bilde av, så for meg er 2 timer meeer enn nok 😀
Topics: 44Replies: 613Topics: 301Replies: 2965Det skjønner jeg godt! 😉 😂
Eneste vi har klokkeslett på er frem til middagen starter mellom 16.00-17.00. Litt avhengig av når vi er tilbake fra fotografen!
Ellers har vi ikke tid på når vi skal ha kaker osv. Vi har lokale så lenge vi orker utpå natta. Men har satt at kaker er rundt 22 da. Men tar det litt som det kommer 😉
Frøken
annonseTopics: 44Replies: 613Vi må nok ta det litt som det kommer vi også.
Men vi må være ferdige med festen kl 01.30 (tror jeg det var)
Så vi kan ikke utsette enkelte ting, da er kvelden omme før vi er ferdige.
Men det ser vel ut som at jeg skal kunne klare å gjennomføre dette her nå vel?? #-o
Liker egentlig litt at det går litt raskt frem til festen da vi bare kan slappe av og ikke tenke på at vi må huske på både det ene og det andre 😀
Men detet snakker vi jo med toastmaster om når det nærmer seg. Så jeg regner med at han har tips til det meste. 🙂
Men det er jo greit å ha en noenlunde plan å fremvise han 🙂
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.