valg av lokale, trenger råd.
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / valg av lokale, trenger råd.
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Bryllupsdagen og bryllupsfesten / valg av lokale, trenger råd.
- Dette emnet har 18 svar, 12 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
Merijaan.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 2Replies: 319. sep. 2010 kl. 18:37 #6084
jeg lurer veldig på hva slags lokalet vi skal ha til bryllupet, om det skal være et lokale hvor alt blir servert, eller om man skal leie et sted man kan ha med alt selv. På en side syns vi det blir ganske profesjonelt å ha det på et sted hvor alt blir servert, da vet man at alt blir gjort riktig og følger tiden osv. Men på den annen side blir det dyrere med tanke på alkohol, for da får man ikke kjøpt det inn fra andre steder.
Vi har tenkt litt på Soria Moria i oslo, det blir ganske rimelig for maten der sånn sett. 500 kr per person ca, uten drikke til, så totalt vil alt da komme på ca 1100 kr per person for mat, drikke til maten og til drikke til kaffen. Men da er ikke drinker inkludert, og det koster ca 95 kr per drink, så blir ikke mye man da kan gi til gjestene sånn utenom det andre. Hva ville dere gjort?
Og har dere noe forslag til flere lokaler i oslo/akershus/østfold som er litt eventyraktig?
Topics: 83Replies: 1103hvis du vil ha det i Østfold kan du jo sjekke ut gamlebyen i fredrikstad. Her er det mange dritfine lokaler 😉
Og jeg er jaggu ikke sikker på at det blir så veldig mye dyrere med «all inclusive», hvis du skal ha et «flott» lokale.
Vi leier lokale i gamlebyen her og betaler 14.000,- BARE for å leie lokalet. Det er ikke med duker engang 😉 Så kommer mat, drikke, duker, blomster, lys osv osv osv i tillegg.
Vi har IKKE kommet billigere ut enn en ferdigpakke, men vi får det nøyaktig slik vi vil, da.
Topics: 83Replies: 1103Topics: 11Replies: 560Vi er late og jeg er over gjennomsnittet stresset så vi valgte å bruke et lokale som ordner alt for oss 😉
Vi skal ha det på frognerseteren og det er jo ganske eventyraktig?
Der betaler vi 1505 for 3 retters med alt av drikke til, velkomstdrink med fingermat, blomsteroppsatser/dekorasjoner, kaffe/avec med kransekake og konfekt til, bryllupskake og leie av lokale.
Hvis man vil så kan man få fri bar, musikk og utvidet åpningstid i tillegg for 650 per kuvert.
Man kan også ordne blomster, kake osv selv og da koster kuverten 595 for 3 retter.
Frøken
annonseTopics: 2Replies: 319. sep. 2010 kl. 19:18 #115245«MrsBtobe» wrote: Vi er late og jeg er over gjennomsnittet stresset så vi valgte å bruke et lokale som ordner alt for oss 😉
Vi skal ha det på frognerseteren og det er jo ganske eventyraktig?
Der betaler vi 1505 for 3 retters med alt av drikke til, velkomstdrink med fingermat, blomsteroppsatser/dekorasjoner, kaffe/avec med kransekake og konfekt til, bryllupskake og leie av lokale.
Hvis man vil så kan man få fri bar, musikk og utvidet åpningstid i tillegg for 650 per kuvert.
Man kan også ordne blomster, kake osv selv og da koster kuverten 595 for 3 retter.
ja, jeg har vært og tittet litt på siden til frognerseteren og syns at det ser utrolig fint ut, sånn eventyraktig som jeg kunne tenke meg. Men tenkte litt på det med åpen bar og sånn, for hvis man ikke vil ha musikk fra dem blir det da 650 kr per person? Eller om man bare har lyst på utvidet åpningstid?
Kan man forresten ta med kaker og sånn selv dit?
Topics: 19Replies: 129Siden vi skal gifte oss 50 mil unna der vi for tiden bor syns jeg det var greit å være på ett sted som ordner alt.. koster meg litt mer på alkoholen, men så får vi jo alt også da!
Og som det ble sagt over her, blir ikke alltid så mye billigere når du legger på pynt og duker og blomster og servering..
Vi har også valgt å ikke ha fri bar, sånn at vi kunne ha med hele familien 🙂
Topics: 196Replies: 150719. sep. 2010 kl. 19:23 #115248Vi skal ha det i et lokale der alt blir servert.. og har bestemt oss for at til middagen serveres alt av drikke.. og såklart en knært til kaffen..
Men skal man videre ha noe alkohol så må man kjøpe selv.. mineralvann blir fortsatt gratis…
Vi fant rett og slett ikke noe annet lokale vi likte… og nå syntes jeg det er deilig å tenke på at alt vil gå av «seg selv»… Mye mindre stress dagene i forveien…jeg må bare levere frukt (til velkomsten og fruktfat senere), snacks til festen senere, kaker, blomster, bordkort og hefter etc. dagen i forveien… 🙂
Topics: 550Replies: 1386019. sep. 2010 kl. 19:31 #115249Vi har valgt å ha det på et sted der alt blir servert, en liten intim koselig restaurant i Egersund. Dette fordi jeg ikke ønsker å stå med alt som må gjøres frem til den store dagen, jeg har lyst til å være uthvilt og kose meg den dagen, ikke stå hele fredagen og ordne lokalet. Desuten er det mange ganger jeg har sett at om du har det i et lokalet der du kan styre alt selv, og du skal ha det skikkelig pyntet, ha 3 (eller flerer retter), så hvis du regner alt i alt hva du bruker, så sparer du ikke så utrolig mye.
Vi skal betale 1000 kr pr pers, for en 6 retter, inkl drikke til maten, så kommer det 75 kr pr pers til velkomstdrink (for de som har alkoholholdig) Da er alt inkludert. Hvis vi skulle hatt det på en annen plass, måtte vi ha hatt lys, servietter, kanskje duker, har sett at folk må kjøpe glass til å ha velkomstskålen i, alt som en skal pynte med og det kan jo variere veldig fra lokalet til lokale da, alt etter hvor elegant lokalet er fra før.
I tilegg så har jeg også hørt om så mange som kokken har trekt seg, servitører har trekt seg osv osv, dette hvis en ikke har profojonelle til å servere og kokkelere da, men skal en ha profosjonelle til dette, så koster dette også og det ligger jo inn i vår pris da.
Alt som en bruker, mener i alle fall jeg, som servietter, lys, blomster, pynt til lokalet, evt duker, glass osv osv, må regnes inn i kurverprisen.
Vi kommer ikke til å holde drikke til gjestene utover kvelden, dette betaler de selv, noe som er mer og mer vanlig for tiden. Har en åpen bar, er det det mye lettere å få et fyllekalas (sier ikke at det må skje da) og det er noe vi ikke ønsker å ha. VI ønsker ikke berusede personer i vårt bryllup(synlig beruset person)
Jeg har i alle fall ikke vært i tvil i det hele tatt om hva vi ville, men vi er alle forskjellige og en må finne det som passer hver enkelt par best 😀
Topics: 59Replies: 7239Topics: 11Replies: 560«elisabeth_n» wrote:
MrsBtobe wrote:Vi er late og jeg er over gjennomsnittet stresset så vi valgte å bruke et lokale som ordner alt for oss 😉Vi skal ha det på frognerseteren og det er jo ganske eventyraktig?
Der betaler vi 1505 for 3 retters med alt av drikke til, velkomstdrink med fingermat, blomsteroppsatser/dekorasjoner, kaffe/avec med kransekake og konfekt til, bryllupskake og leie av lokale.
Hvis man vil så kan man få fri bar, musikk og utvidet åpningstid i tillegg for 650 per kuvert.
Man kan også ordne blomster, kake osv selv og da koster kuverten 595 for 3 retter.
ja, jeg har vært og tittet litt på siden til frognerseteren og syns at det ser utrolig fint ut, sånn eventyraktig som jeg kunne tenke meg. Men tenkte litt på det med åpen bar og sånn, for hvis man ikke vil ha musikk fra dem blir det da 650 kr per person? Eller om man bare har lyst på utvidet åpningstid?
Kan man forresten ta med kaker og sånn selv dit?
Nei da vil jeg tro at de justerer prisen etter det? Vil egentlig tro at det blir billigere uansett om man velger å fikse alt for seg selv, for det er jo ikke alle gjestene som drikker sikkert for eks, og da er det jo dumt å ha forhåndsbetalt masse. Vi har i hvert fall valgt å ordne dette selv.
Utvidet åpningstid koster 3000 kr timen etter kl 1 mener jeg det var, og man kan ha med seg så mange kaker man vil uten å måtte betale for dette.
Han som fikser blomstene der oppe er også griseflink visst, han har vunnet mange priser osv. blant annet VM nå for ikke så lenge siden (blomstafhansen.no)
Jeg er også veldig fornøyd med oppfølgingen vi har fått der, de svarer raskt på spm hvis det er noe jeg lurer på, de hører på oss og er veldig hyggelige.
Synes også det er et pluss at vi får prøvesmake middagen GRATIS!
Frøken
annonseTopics: 47Replies: 304Vi har vært så heldig å finne et lokale hvor de står for all mat, servering, oppdekking, rydding osv, men vi får selv ta med alkoholen og velge hva vi gjør med den. Både vinen til maten, og alkoholen til festen. Eneste betingelsen er at vi kjøper det alkoholfrie der, altså brusen, og en liten dose med alkoholfritt øl. Nå er dette på andre siden av landet da, så det hjelper ikke deg så mye. Men finnes det overhodet ingen slike lokaler på østlandet?
Jeg er selv en person som stresser veldig mye, og ser ikke for meg at jeg hadde klart å nyte tiden før bryllupet hvis jeg måtte ordne alt selv. Nå sier vi bare ifra om hvilke blomster vi ønsker, hvilken farge på ditt og datt. I tillegg kan jeg kjøpe pynt jeg ønsker selv (vi har blant annet kjøpt bordløper og ekstra fine servietter) som vi leverer til de på fredagen, og så pynter de med dette før vi kommer på lørdagen.
Topics: 7Replies: 54«stinis» wrote: Vi har vært så heldig å finne et lokale hvor de står for all mat, servering, oppdekking, rydding osv, men vi får selv ta med alkoholen og velge hva vi gjør med den. Både vinen til maten, og alkoholen til festen. Eneste betingelsen er at vi kjøper det alkoholfrie der, altså brusen, og en liten dose med alkoholfritt øl. Nå er dette på andre siden av landet da, så det hjelper ikke deg så mye. Men finnes det overhodet ingen slike lokaler på østlandet?
Jeg er selv en person som stresser veldig mye, og ser ikke for meg at jeg hadde klart å nyte tiden før bryllupet hvis jeg måtte ordne alt selv. Nå sier vi bare ifra om hvilke blomster vi ønsker, hvilken farge på ditt og datt. I tillegg kan jeg kjøpe pynt jeg ønsker selv (vi har blant annet kjøpt bordløper og ekstra fine servietter) som vi leverer til de på fredagen, og så pynter de med dette før vi kommer på lørdagen.
Dette hørtes utrolig kjekt ut. Hvor i landet befinner du deg da?
Topics: 4Replies: 86Vi hadde det på et sted der vi ordet alt selv. Personlig kunne jeg ikke tenke meg å «sette» bort bryllupet til noen andre. For oss var det viktig at alt ble personlig. De stedene vi skjekket som hadde hele opplegget tok bort noe av dette mener vi ettersom vi ikke kunne velge sevietter etc. selv + at kaffekoppen kostet 20 kr!!!! ] [-(
Nå skal det sies at jeg har en fantastisk mor og svigemor som gjorde alt vi ba om ( vi bestemte, de fikset) Det var det som var avgjørende ettersom vi giftet oss 20 min fra der vi bor.
Det trenger ikke bli dyrere og det er ikke sikkert dere må «bøye» dere ,men tenkt godt igjennom det før dere bestemmer dere…. ja, det var mye mer jobb, men så absolutt verdt det…🙂
Topics: 550Replies: 1386021. sep. 2010 kl. 19:08 #115340Ida T: Det kan være veldig personlig om du lar andre ordne det, vi får akkuart den maten vi ønsker, vi får vin som vi liker, vi får være med å bestemme pynten osv, så jeg ser ikke hvordan du kan si at det blir mer personlig når en gjør alt selv. Vi får vårt veldig personlig, noe Oliveto legger stor vekt på at vi skal, og vi slipper alt det arbeide som en må ha. Min mor er ikke i stand til å springe rundt som en slave for oss, og min svigermor er desverre ikke blandt oss og ingen av fedrene er det heller. Synes at når vi spør om hjelp til ungene, gaveoppakking og toastmaster og baking av kaker og til å sette sammen sanghefte, så har vi mast mer enn nok på de vi kjenner 😀 Uansett, det jeg vil frem til, er at vi får et personlig bryllup, selv om vi lar andre ta den verste jobben.
Topics: 4Replies: 86Stavangerpar: Det var viktig for oss å ha det personlig i den forstand at alle som var involvert, fra kokke, kirkepynter, servitører, frisør etc var folk vi kjente persolig. Vi fikk ikke de samme valgmulighetene der vi undersøkte. jeg sa aldri at det ikke var mulig å få til.
Stavangerpar wrote:Det kan Min mor er ikke i stand til å springe rundt som en slave for ossNå var jo min mor overhode ikke noen slave som du kaller det. Hun spudlet som en liten jente i det året hun fikk holde på 😃 . Jeg hadde jo selvfølgelig ikke involvert j´hu så mye om hun hadde vært en eldre dame 😃
Alle gjør akurat så mye som de har energi til eller beregner det i forhold til hjelpen en får 😃
Topics: 4Replies: 222Vi har bestilt lokale som tar seg av all borddekking, maten, servering, rydding, baren osv.
Vi har vin, øl og mineralvann til maten, og etter kaffe avec kjøper gjestene drikke selv.
For oss hadde det blitt dyrere om vi skulle leid lokale og stått for all mat og drikke selv.
Vi bestemmer maten selv, og kan pynte lokalet som vi vil. De kan kjøpe servietter som de bruker til dekking om vi ikke vil bruke deres tøyservietter. Vi føler at bryllupet vårt i høyeste grad blir personlig.
Vi gifter oss på Sørlandet.
Topics: 550Replies: 1386022. sep. 2010 kl. 08:08 #115361«IdaTE»
[quote=»Stavangerpar» wrote: Det kan Min mor er ikke i stand til å springe rundt som en slave for oss
Nå var jo min mor overhode ikke noen slave som du kaller det. Hun spudlet som en liten jente i det året hun fikk holde på 😃 . Jeg hadde jo selvfølgelig ikke involvert j´hu så mye om hun hadde vært en eldre dame 😃
Alle gjør akurat så mye som de har energi til eller beregner det i forhold til hjelpen en får 😃
Ser det kanskje var et litt uhelig ordvalg jeg brukte, grunnen til at jeg brukte ordet Slave, var at der er jo litt å gjøre og da må en gjerne springe beina av seg, jeg mente ikke det at ikke din mor kunne like dette. Tror nok at hvis min mor hadde vært ved helse, hadde hun nok likt å tatt del i planleggingen, så det var et uhelig valg av ord.
Frøken
annonseTopics: 47Replies: 304«line84» wrote:
stinis wrote:Vi har vært så heldig å finne et lokale hvor de står for all mat, servering, oppdekking, rydding osv, men vi får selv ta med alkoholen og velge hva vi gjør med den. Både vinen til maten, og alkoholen til festen. Eneste betingelsen er at vi kjøper det alkoholfrie der, altså brusen, og en liten dose med alkoholfritt øl. Nå er dette på andre siden av landet da, så det hjelper ikke deg så mye. Men finnes det overhodet ingen slike lokaler på østlandet?Jeg er selv en person som stresser veldig mye, og ser ikke for meg at jeg hadde klart å nyte tiden før bryllupet hvis jeg måtte ordne alt selv. Nå sier vi bare ifra om hvilke blomster vi ønsker, hvilken farge på ditt og datt. I tillegg kan jeg kjøpe pynt jeg ønsker selv (vi har blant annet kjøpt bordløper og ekstra fine servietter) som vi leverer til de på fredagen, og så pynter de med dette før vi kommer på lørdagen.
Dette hørtes utrolig kjekt ut. Hvor i landet befinner du deg da?
Ups, beklager et litt sent svar.
Dette er i Bergen. Alle lokalene som Gate Gourmet disponerer (minus Akvariet som de bare samarbeider med) har det slik. 😀
Topics: 2Replies: 4«IdaTE» wrote: Vi hadde det på et sted der vi ordet alt selv. Personlig kunne jeg ikke tenke meg å «sette» bort bryllupet til noen andre. For oss var det viktig at alt ble personlig. De stedene vi skjekket som hadde hele opplegget tok bort noe av dette mener vi ettersom vi ikke kunne velge sevietter etc. selv + at kaffekoppen kostet 20 kr!!!! ] [-(
Nå skal det sies at jeg har en fantastisk mor og svigemor som gjorde alt vi ba om ( vi bestemte, de fikset) Det var det som var avgjørende ettersom vi giftet oss 20 min fra der vi bor.
Det trenger ikke bli dyrere og det er ikke sikkert dere må «bøye» dere ,men tenkt godt igjennom det før dere bestemmer dere…. ja, det var mye mer jobb, men så absolutt verdt det…🙂
Enig med deg, vi ønsker også et sted der man kan ordne alt selv.
Hvor i landet bor dere og hvilket lokale valgte dere til slutt?
-
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.