Vinterbryllup mars 2012
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Vinterbryllup mars 2012
Hjem / Bryllupsforum / Våre bryllupsforum / Må-Gjøres-Lister / Vinterbryllup mars 2012
- Dette emnet har 11 svar, 5 deltakere, og ble sist oppdatert 13 years ago av
Mars 2012.
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 13Replies: 152
Planleggingen av drømmebryllupet er allerede godt i gang! Blir et ordentlig vinterbryllup på fjellet, med (forhåpentligvis) masse snø 😀 :nååh:
Sted: Harahorn Hotell i Hemsedal (Bor selv på vestlandet, så både vi og alle gjestene våre må reise for å komme til fjells. Krysser fingrene for at fjellet holder seg åpent!)
Antall gjester: 71 bekreftede (av 80 inviterte)
Vi har laget hjemeside for bryllupet vårt, slik at vi kan legge ut programmet, praktisk info om overnatting, reising til og fra, og ulike aktiviteter etc…..
Program for helgen:
Mange av gjestene kommer allerede torsdagen, men vi har kun laget program fra fredagen av. Selv reiser vi opp onsdagen før bryllupet, sånn at vi kan fylle kjøleskapene i hyttene til gjestene med mat, evt. blomster og/eller vin, og et personlig kort.
Fredag: (aktivitetene på fredagen må gjestene betale selv om de vil være med…)
Kanefart med bål og gløgg for oss og de gjestene som vil være med.
Middagsservering: Fikk råd fra hotellet om å sette middagen til f.eks villtgryte fra 18.00-21.00, så kan folk spise når de selv vil. Gjestene våre har nok ulike ønsker og behov…
Om kvelden blir det kaffe og cognac/bailies foran peisen for de som vil være med.
Lørdag: (alt inkludert)
Frokost
Egne aktiviteter frem til vielsen (vi har ordnet med mat i alle hyttene gjestene bor i, så de lager seg lunsj selv.)
Vielse i Harahorn Kapell. (Kapellet ligger 30 meter fra festlokalet, så ingen trenger å kjøre i det hele tatt på bryllupsdagen)
Velkomstdrink mens vi blir fotografert. (Skal være i samme lokale som kaffe og dans senere på kvelden. Her vil også gavebordet stå.) Satser på å servere musserende og noe å bite i.
3 retters bryllupsmiddag (i eget lokale)
Kake, kaffe og dans ( i samme lokale som velkomstdrink. 20 meter fra middagslokalet….)
Søndag:
Brunsj (vi spanderer)
De fleste gjestene reiser hjem igjen.
Flere gjester blir til mandag/tirsdag. Selv reiser vi tidligst tirsdag. Vil ha litt tid til å «lande» før vi reiser hjem til hverdagen.
Fargetema:lilla, svart og hvitt
Invitasjoner: Laget selv. (bilde kommer!)
Dekorasjoner: Lilla vaser med hvite tulipaner. Bilde av vasene kommer
Bordkort: Telys.. Skal lage selv.. ikke helt bestemt hvordan ennå…
Kjolen: Må nok holdes hemmelig frem til bryllupsdagen… Ellers er jeg redd forloveden oppdager den. Han er kjempespennt!
Brudebukett: Skal bestå av bare lilla blomster, være formet som en ball, og ha «håndtak» som en veske. Tror jeg blir nødt til å få tak i et bilde jeg kan legge ut, for det var ikke så lett å forklare :p
Her er vår liste 😀 … Jammen gjenstår det en del ennå… 😐
Svart= Ikke klart
Rosa = Klart
Blått= Påbegynt, men ikke ferdig
Bruden:
Forlover
Brudekjolen
Bestille time hos skredder (kjolen må legges opp)
Underskjørt
Slør
Tiara: usikker på om jeg skal ha
Sko: kjøpt og betalt, men må gå de inn 🙂
Smykke/armbånd?
Undertøy til kjolen
Undertøy til natten
Frisør: booket, men har ikke avtalt prøvetime ennå
Sminkør: usikker på om jeg skal sminke meg selv eller bli sminket…
Strømpebukse eller knestrømper?
Strømpebånd.
Brudgom:
Forlover
Kjole og hvitt
Vest og skjorte
Bestille time hos skredder (buksen må legges opp)
Sko
Sokker
Bukseseler
Mansjettknapper
Brystknapper
Undertøy
Brudepiker/brudesvenn:
Vår nevø på 2 år, og en av våre nieser på 3 år
Klær til brudepiker: Bunad eller bestille på JK dress. Mamma har sagt hun kan strikke boleroer til dem også 😛
Klær til brudesvenn: Bunad eller kjole og hvitt
Blomster:Vi har booket blomsterdekoratør,
Brudebuketten: Jeg har en god idè om hvordan buketten skal se ut. Gjenstår bare å finne navnet på de blomstene jeg vet er perfekte 😀
Brudepikebukettene.
Brystbuketter: Til brudgom, brudens far, brudgommens forlover og evt. brudesvenn
Blomster til kirken: usikker på om vi skal ha blomster eller bare kubbelys. Skal gifte oss i et lite kapell med kun 8 sitteplasser. Resten av gjestene må stå, så er mulig det rett og slett ikke blir plass til blomster hehe
Blomster til festbordet: Har bestemt oss for hvite tulipaner og heller gå for fargede vaser (lilla) Har funnet noen kjempefine på Nille til 108 kr stk, så er superfornøyd. Favorittblomsten min, tulipan, er relativt billig, så da blir det ikke så dyrt selv om vi må kjøpe inn x antall vaser.
Blomster til gavebordet: Samme som på festbordet
Vielsen
Booket og bekreftet 3. mars 2012 klokken 14.00
Prest: Vi har fått bekreftet at vi får en prest, men får ikke vite før i slutten av oktober hva han heter. (de lagde ikke turnusen sin før i oktober)
Salme 1: Gjev meg handa di ven?
Salme 2. Dette er dagen?
Solosang 1: Har spurt min bror og min søster om å synge og spille, og har overlatt sangvalget litt til dem.
Spillemann:: En jeg studerte med skal spille hardingfele. Må sende han mail og avtale hvilke sanger vi skal bruke.
Inngangsmarsj: Ønsker meg bruremarsj frå sørfold, men må høre med spillemannen om han kan spille den.
Utgangsmarsj: Må igjen høre med spillemannen hvilket repertoar han har.
Tekst
Diktlesning:
Kirkeprogrammer: skal lages selv, slik at de blir i samme stil som invitasjonene og festprogrammene 😳 Bridezilla jeg? nei… hehe
Pynting ved inngangen til kapellet: Hotellet har sagt at de kan lage «isdekorasjoner med granbar/roser o.l) Det gjenstår å få dette bekreftet skriftlig.
Fotograf
Velkomstdrink mens vi fotograferes:
Velkomstdrinker: Musserende. Gjenstår å bestemme hvilken vin, og bekrefte til hotellet at det er dette vi vil ha.
Hallingsnakcs: Må bookes hos hotellet
Gaveutpakking: Har fått eget rom i lokalet til gavene. Må spørre en/to av gjestene om hjelp til å åpne de
Fotograf: Booket, men ikke betalt
Bryllupsfesten
Invitasjoner
Bordkort: Lager selv
Lokalet
Meny
Gavebøker
Festprogram:Lager selv. Skal inneholde menyen, sanger, bordplassering og et par stikkord om alle gjestene.
Pynt til bordene: Vil kjøpe lilla løpere og legge tvers over bordene. Ellers skal vi bare ha blomster, grupper med hvite kubbelys, samt bordkortene.
Bryllupsnatten: På hotellet hvor vi vies, feirer, og bor sammen med gjestene våre hele bryllupshelgen. Gjenstår å bestemme hvilken hytte vi vil ha 😀
Toastmaster: Brudgommens fetter har sagt ja 😀
Gjestebok: Vi tenker å spørre en av mine venninner om å ta ansvar for at alle skriver i den, samt ta bilde av gjestene.
Brudevalsen: Svigers skal lære oss, og vi har begynt å øve så smått, men har ikke bestemt sang ennå.
Musikk til festen: Spillemann (hardingfele) og wimp. Det gjenstår å lage spilleliste, og å ringe spillemann og avtale hva han skal spille.
Kaker:
Bryllupskaken: Passjonsfruktmousse
Andre kaker:
Skjemaer og div.
Navneendring.
Prøving av ekteskapsvilkår.
Forlovererklæring.
Topics: 201Replies: 19922Topics: 12Replies: 319Frøken
annonseTopics: 13Replies: 152Topics: 13Replies: 152Har fått forslag til meny fra kokken på hotellet. Har bare en ting å si: NAM! 😃 Har lyst til å ruske litt i forloveden nå, og vekke han fra middagsluren, for å få bekreftet at han er enig med meg! Enig eller uenig, desserten skal jeg iallefall ha! :nååh:
A la minut bakt sjoko drøm
kraftig sjokolade kake
med mango-passion kompott
MMMmmm 😃
Topics: 13Replies: 152Topics: 13Replies: 152Topics: 66Replies: 6978Topics: 13Replies: 152Å, så gøy å høre at dere også har god smak tihi 😁 Vi skal ha svanene på toppen ja. Hadde dere også de? Synes det var utrolig greit å slippe å ta stilling til hvilken kaketopp vi skulle ha jeg. Er jo så utrolig mange å velge mellom! Men svanene så virkelig «classy» ut spør du meg :nååh:
Frøken
annonseTopics: 66Replies: 6978 -
ForfatterInnlegg
- You must be logged in to reply to this topic.