Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

Vi pusser opp! Takk for tålmodigheten 🥰 – Juli 2025

evyelisabeth

Registreringsdato: 28. des 2011
Startede emner: 7
Forumsvar totalt: 39
Har forumrolle: Deltaker
  • Se forumsvar
  • Se startede emner
  • Se abonnementer
  • Se favoriserte emner
  • Send PM


  • Send en PM til evyelisabeth
    • Profil
    • Forumsignatur
    • Emner startet
    • Svar opprettet
    • Engasjementer
    • Favoritter
    Search

    Forumsvar Lagt Inn

    Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 39)
    1 2 →
    • Forfatter
      Innlegg
    • Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      11. jun. 2013 kl. 15:11 #171551

      Det var litt av en kjole som søsteren din skulle ha da Martine! Ser for meg at den enten er veldig fin eller helt forferdelig og at alt avhenger av kvaliteten på stoffet som blir brukt…

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      27. mai. 2013 kl. 12:29 #171154

      Her har de et til 399,-, har sett det blitt brukt tidligere i bryllup. http://www.decorium.no/default.asp?c=352&c2=1074

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      24. mai. 2013 kl. 13:18 #171067

      Takkf or svar 🙂 Vi gifter oss som sagt 6.juli så det er litt sent å bytte lokale så vi får bare håpe på det beste og gjøre det beste ut av det. Er jo greit så lenge alle sitter til bords, men det er mer selve organisering og logistikk dersom det blir dårlig vær og alle må være inne hele tiden. Vi får leie et partytelt så går det vel forhåpentligvis bra!

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      23. mai. 2013 kl. 15:12 #171048

      Hei!

       

      Disse har ikke så orginale biler, men fine vanlige og så har de gode priser så tenkte bare å legge ved link i tilfelle du ikke finner noe annet 🙂  http://www.nordicservice.no/nor_home.html

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      16. mai. 2013 kl. 12:53 #170905

      Jeg har valgt hvite. De er fra wolford, kjøpte de på Steen og Strøm. Mener de hadde hvite o HM sin nettbutikk også. Kjøpte Wolford på bakgrunn av god kvalitet 🙂 Noe av hudfargen syns gjennom så det blir ikke ekkelt hvitt, syns det ble veldig fint og så skal jeg ha hvitt undertøy så det ble veldig fint sammen.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      29. jan. 2013 kl. 10:17 #166717

      Vi får noen venninner av mamma til å hjelpe til. De får mat, drikke (være med på festen etter servering), overnatting og champagne til to av de og en kartong røyk til en av de som røyker. De har fått ansvar for å rydde det hele strøkent og så kommer en dame dagen etterpå for å vaske. Foreldrene mine reiser uansett opp dagen etterpå for å se etter gjenglemte saker og bare sjekke at det er ryddet slik det skal før vaskehjelpen kommer. De kan også da levere nøklene samtidig 🙂

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      13. des. 2012 kl. 09:31 #164479

      Frisker opp i denne litt jeg. Hva gjør dere? Reiser dere rett etter eller venter dere en stund? Vi skal på en mini-bryllupsreise rett etterpå. Reiser da en uke til Rhodos på 5-stjerners all inclusive hotell. Ser for meg at jeg er ganske så sliten etter bryllupet så det skal bli så godt! Et halvt år etterpå reiser vi til Australia 🙂

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      13. des. 2012 kl. 09:26 #164478

      Jeg syns loppis høres lurt ut jeg, men det er jo kanskje begrenset hvor mye man egentlig får inn. Kurvfest er en genial ide. Man kan fremheve i invitasjonen at man ikke ønsker seg gaver men at alle tar med seg en rett og det de ønsker å drikke. Kanskje også foreslå at folk gjerne kan bidra med noe underholdning. Er gratis å gifte seg i kirken man sokner til, og det går jo an å leie et billig lokale med mindre man kjenner noen som har et større hus eller hage. Tror det kan bli riktig så koselig 🙂

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      08. nov. 2012 kl. 12:19 #162677

      Vi kommer til å servere fingermat etter vielse ca. Kl 14:00 (bare litt til hver). Så skal vi ha middag 17:00 (skal ha tapasbuffet). Kaker rett etter middag (håper på 20:00). Så skal vi ha litt varm, spicy gryte på kvelden. Lar den stå fremme fra 23:00 og utover så kan folk forsyne seg med denne når de er i baren og henter drikke.

      Jeg syns ikke dette blir for mye mat, men har høy forbrenning så er nesten alltid litt sulten. Tror også at jeg kommer til å være så spent at jeg ikke får i meg nok under middagen og at det kan være greit å ha noe mat tilgjengelig senere på kvelden.

      Vi skal ikke ha lokalet lenger en til 02:00, men å lage den gryten vi har tenkt koster oss 600,- ca til 50 gjester og de pengene bruker jeg mer enn gjerne bare for å slippe at en eneste drar innom Statoil på vei hjem for å kjøpe pølse.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      07. nov. 2012 kl. 10:51 #162627

      Uff det glemte jeg helt å skrive noe om… Oslo.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      11. okt. 2012 kl. 12:16 #161180

      Vi har vielse Kl 13:00, har vielse i hagen der vi også skal ha festen så da blir det slik:

      13:00 – 14:00 Vielse, hilse på gjestene, en skål, gratulasjoner mm.

      14:00 – 16:00 Foto, gjestene mingler i hagen dersom de ønsker det. Vil være servering av enklere mat, frukt og Cava samt musiker.

      16:00 – Brudeparet ankommer, ønsker å mingle litt med gjestene

      16:30 – Middag

      Vi må være ute av lokalet senest 02:00, men må avslutte musikken 01:00, derfor kjører vi en slik plan.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      11. okt. 2012 kl. 12:00 #161179

      Hei!

      I ditt tilfelle ville jeg absolutt hatt en forlover til, men ville nok også lagt frem et ønske til forloverene at jeg hadde et ønsket et utdrikningslag en god stund før selve bryllupet slik at de begge kunne deltatt på dette. Man vet jo aldri med sikkerhet at en fødsel går helt smertefritt og hun kan jo også gå over tiden, så selv om termin er en måned før er det jo ganske «risky» og er jo ikke 100% sikkert at hun kan være tilstede og hvertfall ikke sikkert at hun har mye kapasitet og overskudd på din store dag. Så tror byrden ville vært lettet for begge dersom du spurte en til. Du har ikke en søster/svigersøster eller noe som du kunne spurt?

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      01. okt. 2012 kl. 12:24 #160677

      Vi skal sitte ved E-formet bord under middagen. Etter middagen må de fleste av bordene bort da det skal danses i samme rom, noen vil stå igjen langs veggen men ellers så er det sitteplasser i andre deler av lokalet (flere kaffestuer mm.) Vi skal da ta med alle gjestene ut i hagen hvor det vil sables champagne og heller i glass som står oppstilt i et «tårn» og deretter skåles. Dette er overhodet ikke en orginal ide, har sett det i bryllup tidligere men da skjer det noe i hagen uten av folk trenger å delta aktivt da det ikke er alle som liker dette.

      Regner med det vil ta max. 15 min før gjestene kan gå inn igjen. Du kan jo høre om hotellet kan arrangere noe slikt f.eks.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      01. okt. 2012 kl. 12:20 #160676

      Makroner hadde nok blitt en kjempe hit! Ikke akkurat konfekt men litt..

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      01. okt. 2012 kl. 12:19 #160675

      Vi har også tatt høyde for svært mye i forhold til slike anbefalinger på nettsider, men er redd for å gå tom for tidlig samt at vi kun kjøper inn drikke vi liker godt selv og da gjør det ikke noe å ha mye til overs. Vi har ingen som ikke drikker alkohol (med mindre noen blir gravide) og vi blir 55 stykker. Alle gjestene våre kjenner sin begrensning så jeg er ikke redd for at de skal bli overstadig beruset. Men dette har vi/skal vi kjøpt/kjøpe:

      – Champagne til skål etter vielsen: 8 flasker (1 glass per)

      – Champagne til jordbær til gjestene mellom vielse og middag (skal være på samme sted) : 16 flasker (2 glass per)

      – Øl til de som ønsker det mellom vielse og middag: 55 flasker

      Vin til maten:

      – Rødvin: 28 flasker (1/2 flaske til hver)

      – Hvitvin: 15 flasker

      – Øl: 55 flasker

      KAffe avec:

      – Cognac: 2 flasker

      – Baileys: 3 flasker

      – Whisky: 1 flaske

      Baren:

      – Cava: 10 flasker

      – Rødvin: 3 dunker

      – Hvitvin: 3 dunker

      – Rosevin: 3 dunker

      – Gin : 3 flasker

      -Vodka: 3 flasker

      – Captain Morgan: 3 flasker

      – Øl: 110 flasker

      Vi kommer også til å alkoholfrie alternativer. Er klar over at dette er enorme mengder, men er vanskelig å regne ut hvem som vil drikke hva og vi ønsker at de fleste skal få drikke det de helst ønsker store deler av kvelden. Kjedelig om en gjest syns det var helt nydelig med Rosevin og så er det tomt til neste gang de kommer til baren. Og som sagt, blir det mye igjen er det bare positivt for oss 🙂

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      01. okt. 2012 kl. 12:08 #160673

      Vi skal sende ut våre ila Desember, gifter oss 6.juli. Grunnen til dette er at flere av de som kommer er reiseglade og bestiller gjerne ferien sin god tid i forveien. S.U. setter vi til 31.mars. Vet at S.U. da er veldig lenge før bryllupet, men mener at folk bør kunne ta stilling til om de kommer eller ikke såpass tidlig. Om man har informert alle gjestene i forkant og det kun er den formelle invitasjonen som gjenstår så er det jo greit å gi beskjed 2-4 mnd i forveien. Men om jeg ikke hadde visst om et bryllup før 2-4 mnd i forveien og det var i Juli eller august er det ganske stor sjanse for at jeg ikke kunne ha deltatt.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      01. okt. 2012 kl. 12:02 #160672

      Hei!

      Var i et bursdagsselskap for en stund siden hvor de hadde brukt mye tid på å dekorere glassene fine med navn som en gave til gjestene/bordkort. Det var en som tok glasset med seg hjem. Dette av flere grunner: glemte det, passet ikke å ta det med på kvelden, redd for at det skulle knuses osv. Jeg tror det samme kan skje med gjestegaver så sånn sett ville jeg kombinert det med bordkort (som vinglassene) og ikke blitt alt for leie meg om de aller fleste glemmer det igjen.

      Syns Ferrero Roche var en god ide for det liker jeg så godt! Kommer dog heller til å ha det på kakebordet en ved plassen. Det kan bli litt mye dill-dall ved bordet..

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      21. sep. 2012 kl. 12:42 #160095

      Ja, men det var jo gourmettapas 🙂 Men vi blir nok veldig fornøyde og gleder oss masse 🙂 Ha en riktig god helg.

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      21. sep. 2012 kl. 10:50 #160082

      Hei!

      Takk for svar. Har sett og tenkt på muligheten for å leie kokk, men må innrømme at jeg er litt bekymret av meg og liker derfor ikke tanken på å la alt hvile i hendene på f.eks en eller to kokker som ikke tilhører en større restaurant eller annet. Hva hvis personen blir syk eller noe, da får vi ikke mat :trist:

      Var inne å så på nettsidene til gourmetkokkene, der stod det:

      For en eksklusiv tapas/gourmetkoldtbord må du regne med pris fra kr 650,- pr. person.

      Det er ikke det at jeg trenger en eksklusiv tapasmeny, men tviler på at man får noe særlig for f.eks 350 kr når de tar fra 650 kr for gourmettapas. Prisen fra Strøm Larsen er på 320 pr.pers. og da har vi valgt alt vi vil ha fra alle tapasmenyene deres. 😁

      Settings
      Topics: 7
      Replies: 39
      evyelisabeth
      23. jul. 2012 kl. 13:16 #156141

      Hei!

      Det som definitivt er dyrest er jo mat og drikke. Hva med å be alle ta med seg en rett og det de selv ønsker å drikke? Dette er jo ikke en kjempe stor utgift for den enkelte men er mye å spare på dette for dere 😀

      Settings
    • Forfatter
      Innlegg
    Viser 20 innlegg - 1 til 20 (av totalt 39)
    1 2 →

    © 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

    Scroll to top
    • Home
    • Bryllupsforum
    • Bryllupsplanlegger
    Search