Ja, vi skal ha en person som står i baren.
Vi skal ha:
Mineralvann
Øl
Hvit- / Rødvin
Baylies
Cognac
3 drinker basert på bacardi razz. Usikker på hvilke, men lurer på:
– Razz og cola (Cuba libre)
– Razz og sprite/battery
– Razz og appelsinjuice (Screwdriver)
+ lime og isbiter.
Skjønner problemet…
Likevel er det forferdelig lenge å sitte til bords i 4 timer uten å få strekke på beina / gå på toalettet. Hva med å legge en del av talene / sangene til etter at kaffegjestene har komt? Siden du sier at dette kommer til å ta en del tid. Kjekt for kaffegjestene også, å få høre litt.
Du spør når du skulle hatt pausen. Det beste hadde vel vært ca midt i middagen? Og dersom toastmaster opplyser før pausen om at det er viktig at alle kommer seg tilbake til bords innen 15 minutt, så vil jeg da tro at det skulle gå fint?
Dette lurer jeg også på. Vi blir 70-80 gjester.. Tipper rundt 60 drikker alkohol.
Dette er hva vi tenker, men aner ikke om vi er på rett spor?
Antall flasker / kartonger
Middag:
Hvitvin 20 flasker
Rødvin 20 flasker
Øl 72 stk
Mineralvann (assortert) 4 kasser
Fest:
Hvitvin 6 kartonger
Rødvin 6 kartonger
Øl 8 kasser
Mineralvann 40 (1,5 liter)
Baylies 4 flasker
Cognac 4 flasker
Diverse Drinkmix
Bacardi razz 10 flasker
Vi velger å ha nattmat. Pølser i brød/lompe med tilbehør.
Setter det bare diskret frem, slik at folk forsyner seg dersom de vil. Tror ikke at det blir noe «avbrekk» i festen av den grunn, men at folk setter pris på det! Må legge til at vi ikke har et lokale som vi må avslutte tidlig på, så kan hende festen drar ut… Og da blir man sulten
Jeg skal ha noe slikt tror jeg…
Hehe, skjønner godt at du lurer på det 😀
Han skal være i selskapslokalet etter kirka, og ta imot gjestene. Der får han kanskje spørsmål dersom noen lurer på noe. Deretter skal han samle alle ute når vi kommer til lokalet. Han skal ønske velkommen, komme med praktisk informasjon, og introdusere talere som vi vet kommer, for eksempel brudgommens. I tillegg skal han synge, og ha ansvar for musikken på kvelden (noe som forsåvidt ikke har noe med toastmasterrollen og gjøre). I tillegg til alt dette, skal han være vår gjest sammen med sin samboer
Vi var i utgangspunktet usikker på om vi i det hele tatt skulle ha toastmaster, men bestemte oss for å spørre en kompis. Vi er så takknemlige for at han ville gjøre dette, og vi har ikke lyst at han skal måtte ta massevis av telefoner fra våre gjester.
Gjestene kan ringe oss dersom de lurer på noe. Ellers fungerer jungeltelegrafen utmerket. Er uansett bare de nærmeste som eventuelt skal holde tale, og de vet jo hvem toastmaster er.
I våre innbydelser står det ingenting om hvem som har toastmaster. Vi har heller ikke hjemmeside til bryllupet. Vi har sagt fra til de nærmeste at vi ikke ønsker noen sanger, og dersom noen vil holde en tale tar vi det der og da når det passer. Håper det blir ytterst få :skrålete:
Vi har bestemt oss for hvordan vi skal sitte ut i fra hvordan vi tror folk vil trives.. Bryter sikkert alle regler «i boken», men bryr oss egentlig fint lite. Vi skal ha et hovedbord.
Brudgommens far
Brudgommens mor
Brudgom
Brud
Brudens mor
Brudens far
Dette er hovedbordet. Ellers skal vi ha kvadratiske 8-bord. Søsken, forlovere og besteforeldre blir plassert på de nærmeste bordene, ellers blir det hipp som happ. Vi kommer til å ha familiene på hver sine bord, og vennene for seg. Etter middagen setter alle seg hvor de vil.