ipeggy
Registreringsdato: 23. okt 2011
Startede emner: 36
Forumsvar totalt: 971
Har forumrolle: Deltaker
Startede emner: 36
Forumsvar totalt: 971
Har forumrolle: Deltaker
Forloverne skal være med på bilder, holde tale/sang, og min forlover skal hjelpe meg slik som Lisa skriver. 🙂
Toastmaster skal på forhånd sette opp taleliste og være kontaktperson for de som ønsker å ta ordet under middagen. Hun skal også koordinere med kjøkkenet ift taler, vinservering under middagen osv osv. I tillegg får hun ansvaret med å få servert / fikset påfyll av velkomstdrinken slik at alle har i glassene til vi kommer. Det er med andre ord hun som får beskjed når vi er på vei fra fotosession, og hun og foreldrene våre tar imot gjestene på lokalet.
Hun skal være kjøkkenets kontaktperson hele kvelden, men har ikke så mye ansvar etter at middagen er ferdig. Da skal hun få slappe av og være gjest selv også! 😀 Men det er praktisk for kjøkkenet å ha én person å forholde seg til (det vet jeg av erfaring fra de bryllupene jeg har servert i tidligere). 🙂
Ansvaret for gaveoppakking tenkte jeg å gi til en venninne av meg som er systematisk og nøye. 😉 Hun får med seg en på laget, så går det raskere. Antar vi lar gavene stå til dagen etter og avtaler med noen av foreldrene våre hvem som henter dem og kjører dem hjem til oss.
Hva med forskjellige småretter da? Jeg skal ha jentekveld når jeg har bursdag i april, og da inviterer jeg på tapas/småretter. Tenker å lage pai, kjøttboller, kyllingspyd, biffspyd, div sauser og dipper osv +++ Masse godt og enkelt man kan lage! Og mye av det lager jeg et par dager i forveien og fryser. 🙂
«viana» wrote: Jeg spanderer frisør og sminke på forloveren min. Hun får ingen pakke, men en stor takk både muntlig og i takkekortet:)
Gaveåpnere er gjester med ordensans, jeg har spurt om de kan gjøre jobben og de har sagt ja, så jeg kjøper ingen gaver til de heller.
Samme her! 😀
Når det gjelder toastmaster, så ser jeg på det som en jobb. Hun som skal være dette, har et stort ansvar denne dagen, og kan ikke sette seg ned og slappe av sammen med de andre gjestene før alt det «offisielle» er over. Det er en grunn til at det finnes profesjonelle toastmastere. 🙂
Vår toastmaster syntes det var stor stas å bli spurt om å være nettopp dette, og hun har ikke nevnt betaling/gave med et ord. Det har forsåvidt ikke vi heller, men vi kommer likevel til å gi henne et eller annet som takk for at hun tar på seg ansvaret for at bryllupsdagen vår går på skinner. [smilie=happy0062.gif]
Vel, det er mitt syn på det i hvert fall. 😀