Skip to content
Bryllupsvenner.no
  • Planlegger
  • Inspirasjon
  • BryllupsforumExpand
    • Emner uten svar
    • Nye innlegg siden siste besøk
    • Nye svar: Siste dag
    • Nye svar: Siste 3 dager
    • Nye svar: Siste uke
    • Nye svar: Siste måned
    • Siste emner
    • Mest populære emner
    • Sist oppdaterte emner
    • Emner med flest svar
    • Mine aktive emner
    • Alle mine emner
    • Emner med mine svar
    • Mine emner med ingen svar
    • Mine emner med flest svar
    • Mine favoriserte emner
    • Emner som jeg følger
Search

Bli medlem / Logg inn
Bryllupsvenner.no
Account Logg inn

jasbon

Registreringsdato: 28. des 2011
Startede emner: 98
Forumsvar totalt: 831
Har forumrolle: Deltaker
  • Se forumsvar
  • Se startede emner
  • Se abonnementer
  • Se favoriserte emner
  • Send PM


  • Send en PM til jasbon
    • Profil
    • Forumsignatur
    • Emner startet
    • Svar opprettet
    • Engasjementer
    • Favoritter
    Search

    Forumsvar Lagt Inn

    Viser 20 innlegg - 381 til 400 (av totalt 831)
    ← 1 2 3 … 19 20 21 … 40 41 42 →
    • Forfatter
      Innlegg
    • Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      24. sep. 2012 kl. 23:24 #160296

      «Stian og Gitte» wrote:

      Jasbon wrote:
      eriksson wrote:
      Har samme erfaring som Jasbon. Prisen varierer veldig også variere det hva som er inkludert i en pris. Er for eksempel visst ikke en selvfølge at prøvetime er inkludert, så spør spesifikt hva som er inkludert. Lykke til med jakten 😀

      Hehe så morsomt at du har samme erfaringene som meg enda jeg ikke har skrevet i tråden enda 😂 😁 . Det må bety at jeg har gjort meg bemerket på et eller annet vis hehe.

      Men til emnet på tråden: jeg har undersøkt litt både her jeg bor og i Oslo for bryllupsfesten i Norge, og prisene varierer fra 1200 til 4000 i Oslo sentrum. Min erfaring er også at noe sier de overhode ikke kan gi noe overslag siden alt kommer an på hvordan jeg vil ha håret etc. og det enda jeg forklarer at jeg har langt hår og ikke skal ha det oppsatt.

      I mine øyne er det en uting å ikke kunne gi et overslag, og det gjelder alt fra frisører til snekkere – så de holder man seg laaaangt unna 🙂

      :Hihi: Jeg ville tatt det som et kompliment 😉

      Hehehe og det er akkurat det jeg gjør 😂

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Annonse
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      24. sep. 2012 kl. 23:23 #160295

      «Martine» wrote: Smink deg selv. Spar masse penger og frykt for å se ut som en klovn. Jeg ville aldri i livet latt meg sminke av en ukjent akkurat den dagen. Og hvertfall ikke en frisør. :S

      Men det er ikke det du spør om – en brudepakke pleier å koste 3000 – 5000,- (alt inkludert)

      Jasbon: Ikke nevn ordet bryllup, kom deg til en frisør som tilbyr blow dry. Mener det har kommet en salong her i Oslo som tilbyr bare det og ikke klipp etc. Prisen er fast, i tillegg til at du komemr godt under halvparten minst.

      Gjelder forsåvidt alle andre også, det er jo oppsettet som koster, samt at de stenger salongen og serverer frukt. Hvis dette ikke er så viktig, bestiller du time å sier du skal på fest. 🙂

      Hvem har sagt jeg nevner bryllup da?

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      24. sep. 2012 kl. 20:49 #160280

      «eriksson» wrote: Har samme erfaring som Jasbon. Prisen varierer veldig også variere det hva som er inkludert i en pris. Er for eksempel visst ikke en selvfølge at prøvetime er inkludert, så spør spesifikt hva som er inkludert. Lykke til med jakten 😀

      Hehe så morsomt at du har samme erfaringene som meg enda jeg ikke har skrevet i tråden enda 😂 😁 . Det må bety at jeg har gjort meg bemerket på et eller annet vis hehe.

      Men til emnet på tråden: jeg har undersøkt litt både her jeg bor og i Oslo for bryllupsfesten i Norge, og prisene varierer fra 1200 til 4000 i Oslo sentrum. Min erfaring er også at noe sier de overhode ikke kan gi noe overslag siden alt kommer an på hvordan jeg vil ha håret etc. og det enda jeg forklarer at jeg har langt hår og ikke skal ha det oppsatt.

      I mine øyne er det en uting å ikke kunne gi et overslag, og det gjelder alt fra frisører til snekkere – så de holder man seg laaaangt unna 🙂

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      24. sep. 2012 kl. 10:39 #160213

      «Baba» wrote: Så koselig å høre 🙂

      Jeg tenker å gå for helt enkle fylte hjerter, med sjokoladekrem eller nougat, samt issjokolade, kanskje. Erfaringsmessig er det de typene som faller best i smak, hos flest mennesker. Og med frukt til for de som vil ha litt mer å tygge på eller som ikke liker sjokolade.

      Høres veldig bra ut 😀 . Vi skal også ha konfekt til mottakelsen; musserende vin, kanapeer og konfekt. Gjestene får også med seg en liten eske med 3 små konfektstykker og en langstilked rød rose når de drar fra mottakelsen. Konfekten fordi stedet vi gifter oss er et veldig berømt konfektkonditori (i det landet), og rosen fordi det er romantisk :nååh: . Bare husk de som evt har diabetis eller ikke ønsker sukker. Kanskje du kan lage noen konfektstykker til de også? Evt. så har du jo frukten i tillegg så det går jo fint 🙂. Vet bare at de som er diabetikere alltid setter ekstra stor pris på om det er litt «godis» til de også (har diabetikere i familien min).

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      24. sep. 2012 kl. 09:56 #160208

      Synes det høres helt fantastisk ut – sjokoladeelsker som jeg er 😂 . Hjemmelaget konfekt er jo supert og veldig hyggelig og personlig også. Gå for det du 😀

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      22. sep. 2012 kl. 12:14 #160146

      Jeg synes det var kjempefint slik du la det ut med de flotte og stemningsfulle bildene 😀

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      22. sep. 2012 kl. 12:02 #160145

      «Martine» wrote: Ikke spar på kjolen (altså – ikke kjøp en kopi), spar gjerne på kjolen ved å handle den på salg etc. Det er så mye annet som det er mulig å spare masse penger på uten å gå på bekostning av noe som helst. Er par rusen mindre på bukett, smink deg selv/venninne, gjør manikyren selv + + kan fort gi deg 5000,- mer på kjolebudsjettet. 🙂

      Det er ofte «billigere» å kjøpe kjoler som allerede henger i salongen, og den største fordelen er at du får med deg hele herligheten med en gang. Det negative er at kjolen mest sannsynlig er prøvd… jo eldre den er/populær modell jo oftere vil den være prøvd… Noe å tenke på i den store sammenhengen.

      Så ikke se utelukkende negativt på det å vente å at kjolen skal ankomme – kjolen som bare er din, ikke prøvd av andre enn Deg! 😀

      Lykke til! 🙂

      Jeg vet ikke hva slags salonger du har vært i, men der jeg kjøpte min var det ikke billigere fordi den var i salongen, og den eneste som har prøvd den er meg ;-)

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      21. sep. 2012 kl. 15:21 #160111

      Jeg vil bare fronte vanlige strømpebukser også altså 😂 . Jeg har flere par som holder seg utrolig godt oppe (som ikke siger), og som kan brukes om og om igjen med samme fasongen. Man må bare være forberedt å bruke litt mer penger på de.

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 22:44 #160068

      Takker for forslag, men i dette tilfellet kommer det ikke på tale at gjestene skal hjelpe til. De ville neppe fått lov av personalet heller og begynne å bære store, tunge bord rundt omkring på hotellet, for ikke å snakke om alt som skal på kjøkkenet, skifte av duker osv. Det viser seg at langbordet er satt sammen av noen store massive bord, så derfor ble det litt mer komplisert enn jeg i utgangspunktet tenkte det ville være å gjøre om til småbord.

      Det er ingen tilhørende salong eller bar til rommet på den måten heller slik at vi kan være i et annet rom. Nå skal vi ikke være på en suite (vi bor jo i suiten), men i et selskapsrom på hotellet. Og her er det naturligvis bar og restauranter andre steder på hotellet, men vi har et lukket selskap.

      Har diskutert det med kommende ektemann og min forlover, og vi holder oss til langbordet. Kvelden er ikke lang nok til at vi ønsker å bruke så mye tid som en halvtime for å få det reorganisert.

      Godt mulig det hele vil gå naturlig av seg selv når man rører litt på seg for å hente kake og evt ta en liten dans, men jeg lurte på om det fantes noen finurlige og morsomme, men ikke selskapslek-liknende, måte å få endret litt på bordsettingen. Jeg får gå i tenkeboksen og se om jeg kommer opp med noe smart 😂

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 20:13 #160049

      Ja kan høre med de når vi kommer ned. Det er store tunge bord som skal ut og må settet på et lager i kjelleren så lenge, så det er nok ingen sånn hokus-pokus løsning dessverre, men skal høre hvor store bordene er og om en kan evt bare dele de opp.
      I og med at vi var en sånn liten gjeng, valgte vi å ha bordet slik som det var. Når musikken satte i gang ble det automatisk mingling!

      Det er igrunn det jeg håper på, men usikker… Samtidig må vel bruden danse med både den ene og den andre så jeg vår vel minglet. Forhåpentligvis får gjestene det også?

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 19:23 #160043

      «Stian og Gitte» wrote: Vi delte opp bordene etter middagen og det tok da ikke så lang tid 😐 jeg ville absolutt delt det opp litt for å få en litt annerledes stemning.

      Ja kan høre med de når vi kommer ned. Det er store tunge bord som skal ut og må settet på et lager i kjelleren så lenge, så det er nok ingen sånn hokus-pokus løsning dessverre, men skal høre hvor store bordene er og om en kan evt bare dele de opp.

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 18:40 #160036

      I salongen jeg kjøpte min kjole så hadde de den inne, så da betalte jeg hele summen og tok med meg kjolen og gikk. Som en vanlig handletur 🙂

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 14:51 #160027

      Nå er jeg antagelig en «informasjonsfreak» med bakgrunn i min jobb, men jeg mener man egentlig aldri kan få nok informasjon 🙂. På hvilken måte man utgir informasjonen er jo opptil hver enkelt. Jeg laget selv invitasjonene til bryllupet som skal være i utlandet og foretrakk å få med så mye som mulig i selve invitasjonene til tross for at alle gjestene også er på en egen fb side som vi har opprettet. Min erfaring er at det aldri, aldri har vært skadelig å få eller gi samme informasjonen mer enn èn gang (hehe helst trenger vi jo den flere ganger alle sammen).

      I våre invitasjoner la jeg sammen 2 A4 ark og brettet til A5, på den måten fikk vi en egen side med selve offisielle invitasjonen, som jo er ganske kort (tid og sted), og så hadde jeg en side med informasjon om hva opplegget for helgen er, deretter en side med menyvalgene og til slutt litt praktisk informasjon rundt selve dagen (transport, møtetider til transporten, aperitif, lengden på mottakelsen osv).

      Selvom dette kan høres mye ut, så var det ikke tettskrevne sider, men lettfattlig og oversiktlig info hele veien, og vi har fått veldig gode tilbakemeldinger på dette. I informasjonene står det også adresse og tlf til hotellet gjestene bor på osv. Litt sånn at de kan ta den med seg på turen og ha med seg div info.

      Jeg var inne på tanken med egen hjemmeside, men for vår del var ikke det riktig, men jeg kan så absolutt se fordelene med dette også. Dog min erfaring har vært at i bryllup jeg selv har vært gjest i, og hvor det har vært en hjemmeside så er det svært få av gjestene som har oppdatert seg noe særlig på denne hjemmesiden. Ser også at enkelte av brudeparene også har vært dårlige på å oppdatere den selv. Særlig i ettertid hvor det var lovet bilder osv. Så pass bare på å ikke holde mer enn dere kan love 🙂. Nettet er jo den desidert beste måten å få ut info til mange på – bortsett fra kanskje en og annen av den eldre garde som ikke er så veldig mye på nettet da. De må jo få informasjonen på annen måte.

      Lykke til – det finnes mange tråder med flotte bilder av invitasjoner folk her inne har laget, i tillegg til at det finnes mange forskjellige nettsteder som jo lager de for dere også. Spennende med invitasjoner 😀

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 11:30 #160015

      Gnagsår? Hvordan er det mulig da? Gikk endel med stay-ups før i tiden, og går jo uten strømper med kjole og skjørt om sommeren, men har aldri opplevd det (heldigvis).

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Annonse
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      20. sep. 2012 kl. 09:06 #160008

      «LineF» wrote:

      Jasbon wrote:
      Hehe og jeg ønsker jo fremdeles at jeg hadde hatt mer å gjøre. Vel, det er vel «baksiden» ved å ha det på hotell hvor de ordner absolutt alt. Jeg har siste uken valgt ut kake og farger til den, og snakket med forlover om buketten min som hun ønsker å lage. Hun kommer med den når vi møtes på hotellet på bryllupsdagen, så ikke engang den er det noe stress med.

      Vi skal også ha bryllupsfesten på et sted som ordner ALT. Men det er jo likevel ting som:

      – borkort

      – bordoversikt

      – borddekor

      – blomster inkl vaser

      – bestille kake og spørre de som skal bake

      – bestille bil

      – ordne en som kan ha ansvaret for foto/filming

      – koordinere med toastmaster (hva bør man egentlig sjekke?)

      Og i morgen får jeg kjolen fra drømmedagen. Jeg er så spent siden jeg bestilte i str 38, kanskje jeg må ta en skikkelig slankekur? Hehe.. neida

      Men kjolen skulle være litt smal. Men det er 20 oktober og det er jo ennå en liten stund til..

      Og så har jeg spørsmål til dere:

      Jeg og mannen min skal holde en felles seanse, hvor vi skal fortelle litt om bryllupet nede på GC og vise bilder og film derfra. Når bør vi ha det? Etter forretten?

      Åå gud vi har jo så masse å glede oss til:

      Eller hva sier dere?

      Lykke til på lørdag; Altgodt 😀

      Antagelig er vi ikke like mange som dere. Vi blir bare 18 stykker. Har bestilt bordkort herfra ebay http://viewitem.eim.ebay.no/10-Printed- … 1785083002. Føler ikke at vi akkurat trenger bordkart heller. Hotellet ordner jo vaser – gjør ikke deres hotell det? Jeg har fått beskjed om å bare sende bilder av hvordan jeg vil ha bordoppdekkingen og hva slags blomsteroppsatser og farger jeg ønsker.

      Kaken er bestilt via bilde som jeg sendte og farger vi har valgt ut, og småkakene skal vi plukke ut på konditoriet når vi kommer dit et par dager før.

      Fotograf og transport for brudeparet og all airporttransfer med sjåfør er bestilt for alle gjestene. Har kontakt med et profft og veldig serviceminded selskap som samarbeider med hotellet.

      Fotograf er booket og vi har nå satt opp et møte på en hyggelig cafè et par dager før bryllupet for å snakke om hvordan vi vil ha bildene + at fotografen ønsket å møte oss og bli litt kjent først.

      Har også avtalt tid med vielsesstedet hvor vi går over vielsen, oppsettet og mottakelsen sammen. Disse er også veldig hyggelige og proffe og forholde seg til. Har for en stund siden mottatt intet mindre enn 9 siders detaljert forklaring av hele bestillingen og alle detaljene.

      Har for lenge siden booket prøvetime til hår og make up også, og her forleden booket jeg time til et deilig 3,5 timers spa med ansiktsbehandling, body scrub, aromaterapi, pedikyre og manikyre dagen før bryllupet.

      Det jeg har igjen å gjøre er å skrive menyene og barmenyen til etter middagen. Dette gjør jeg etter at fristen for gjestene og hvilke foretter og hovedretter de har valgt slik at alle blir tilpasset den enkelte. Og så må jeg bestemme meg for hvilke viner vi skal ha til middagen, men får god hjelp av hotellet til dette også.

      Går som smurt dette 🙂

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      19. sep. 2012 kl. 22:11 #160001

      «eriksson» wrote: Brukte hudfarget stay-ups (uten silikon) med hofteholder, funket som bare rakker`n 😃

      Uten silikon? Forklar er du snill 😀 . Lenge siden jeg har gått med stay-ups så må tydeligvis ha en liten innføring. Hva gjør/gjør ikke silikonen? og er dette i vanlige strømpebukser også kanskje? Noe spesielle merker å anbefale?

      Beklager hvis jeg kupper tråden – bare si ifra, det er i såfall ikke meningen TS 🙂

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      19. sep. 2012 kl. 18:57 #159988

      Hehe og jeg ønsker jo fremdeles at jeg hadde hatt mer å gjøre. Vel, det er vel «baksiden» ved å ha det på hotell hvor de ordner absolutt alt. Jeg har siste uken valgt ut kake og farger til den, og snakket med forlover om buketten min som hun ønsker å lage. Hun kommer med den når vi møtes på hotellet på bryllupsdagen, så ikke engang den er det noe stress med.

      Settings
      Profilbilde
      Frøken
      annonse
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      14. sep. 2012 kl. 08:39 #159706

      Jeg var innom i går og de hadde slike på salg nå! Mener de kostet 399,- og de var veldig fine altså.

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      13. sep. 2012 kl. 18:27 #159673

      På mottakelsen blir det røde roser og hvite duker, servietter osv, og til middagen (et annet sted) blir det vel hvitt, gull og lyse/duse rosefarger med enten fersken eller orange i.

      Settings
      Topics: 98
      Replies: 831
      jasbon
      13. sep. 2012 kl. 18:07 #159671

      «Martine» wrote: Som en ekte bridezilla nøyer jeg ikke med å herske over antrekk, hvor mye man tåler av drikke, så jeg måtte ta meg friheten over å herske over hvem de skal tilbringe snaue 2 timer under en middag med også. Vi leker ikke brud her, dette er alvorlige saker. :hihi:

      Men bare et lite spørsmål til alle dere som setter bordsettingen etter stikkordet; etablerte parforhold.

      Hvor setter dere de single? Blir de satt sammen med festens andre single gjest uavhengig av interesse, kjemi + + eller som femte hjul på parvogna?

      Vi kommer aldri til å bli enige uansett…

      Jeg skjønner ikke helt problemstillingen? Det kommer jo an på hvor mange single som er og hvordan bordplasseringen er (langbord, E-bord, runde osv), men går det ikke an å sette 2 – 3 single ved et 8 mannsbord sammen med de parene som er der? Man driver jo ikke å skiller par fra single og har «singelbord» hehehe det har jeg aldri vært med på ihvertfall.

      Settings
    • Forfatter
      Innlegg
    Viser 20 innlegg - 381 til 400 (av totalt 831)
    ← 1 2 3 … 19 20 21 … 40 41 42 →

    © 2025 Bryllupsvenner.no - Stil og Trend AS

    Scroll to top
    • Home
    • Bryllupsforum
    • Bryllupsplanlegger
    Search