jasbon
Startede emner: 98
Forumsvar totalt: 831
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Jeg bruker lite av verktøyet her- selvom det er bra så er det ikke helt tilpasset «vårt bryllup». Gjestelisten her på forumet var grei nok så vi har plottet inn der.
Kjøpte en sånn fin bryllupsplanleggerbok – men den er liksom heller ikke helt tilpasset oss. Det er mye en evt må endre overskriftene på etc. Men jeg har notert litt der for det kan bli som en slags «minnebok» i etterkant.
Jeg har kjøpt en sånn A4 notatblokk med sideskillere, så der noterer jeg meg alt etter tema. I tillegg har jeg en liten notisblokk som jeg har med når jeg møter catering osv. Jeg er – og har alltid vært tilhenger av å ha en liten notisbok (størrelse A5) til å notere meg ting i når jeg planlegger noe. Men jeg er kanskje litt gammeldags 🙂
Huff, det går nesten ikke an å ha et favorittsted i dette utrolig vakre landet! Jeg har vært fra Lindesnes til Nordkapp, og senest i fjor sommer kjørte vi her fra Oppland til Honningsvåg (tilkommende er fra Hammerfest). Selv er jeg fra Oslo, men har bodd mange steder på Øst- og Vestlandet og elsker fjord og fjell i Nordfjord. De gir meg virkelig roen!
Jeg har også bodd i flere andre land, og elsker Alpene i Østerrike og Sveits. Men alt er så ulikt og så fantastisk flott på hver sin måte at det er umulig å velge 🙂
Med så mange fine steder har jeg funnet ut at det er tilknytningen og folkene på stedet som evt gjør noe til en mer favoritt enn et annet sted. Men i Norge holder jeg en knapp på Nordfjord og Lofoten.
Frøken
annonseJeg også synes det er litt interessant og morsomt å sette seg litt inn i de norske tradisjoene, så jeg har lånt boken «Bryllup i Norge, Levende norske tradisjoner» av Linda Stewart på biblioteket.
Jeg har riktignok ikke begynt å lese den enda, men har skummet boken og ser det er mye morsomt og gamle skikker og tradisjoner som man kan endre litt på å gjøre noe ut av i bryllupet. Med endre, mener jeg at istedenfor penger så bruker man noe annet – det er nemlig mange skikker som innebærer penger og betaling til brudeparet, foreldre osv. Jeg skal poste det her om jeg finner noe morsomt som vi kan bruke 🙂
Få bare fortsette å dytte videre 😂 Jeg får meg ikke helt til å tro at alle hadde alkoholfrie bryllup eller med egne drikkevarer?
Sitter å regner litt på prisene jeg har fått oppgitt så har jo en circa pris da men vet ikke om det er riktig? Regner på pris på 1 velkomstdrink, 3- 4 glass vin til maten (3 retters) og cognac/likør til kaffe. I tillegg til mineralvann. Det blir ingen billig affære bare det… Vi vurderer enten bonger eller fri bar til et visst klokkeslett, eller bare droppe det og la gjestene betale selv i baren. Jeg er selv veldig i mot det siste alternativet altså… Mulig vi bare går for det lokale vi allerede hadde bestemt oss for og booket – men dette passer jo så mye bedre egentlig… Lett skal det jammen ikke være 😂
Vi har lurt litt på dette vi også. Har kommet frem til at vi fortsetter å bruke våre helt enkle men fine forlovelsesringer i gull med gravert inn dator for vielsen, og så kjøper vi kanskje andre om noen år hvis vi føler for det. En kan jo f.eks. fornye løftene om 10 år og da ha nye ringer. Synes vi da. Tror dette er veldig personlig uansett.
Frøken
annonseEnig med mange her. Jeg ville sett på lokaler for middag og fest, og evt kirke eller andre alternativer dere vurderer. Det er tydeligvis forskjell, men her i Oppland var jeg ikke ett sekund for sent når det gjaldt å booke lokale 1 år i forveien.
Jeg synes det har gått litt for fort å planlegge… Når man først setter i gang tar det ikke så veldig lang tid. Vielsen i desember har jeg booket og alt bortsett fra menyen er klar, og festen til våren 2013 har jeg ikke gjort så mye med annet enn å booke lokalet. Er egentlig ikke så mye å gjøre enn å kanskje titte litt på farger/invitasjoner osv. Gjestelisten har vi dog omtrentlig ferdig, men dette gjorde vi jo før vi så på lokalene for å se hvor stort lokale vi trengte.
Fant en litt ok om hvordan man lager dekorasjoner til bryllup også – disse var fine 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=jaMQJPeY … re=related
Uansett, ser det er mange snutter på youtube så søk i vei 🙂
Jeg skal lage min selv. Lager den samme dagen, og skal ha en liten bukett med roser. Har funnet denne nyttige videosnutten om hvordan man lager den:
http://www.youtube.com/watch?v=gNc5-axf … r_embedded
Lykke til 🙂
Frøken
annonse«SusieQ» wrote:
Jasbon wrote:Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂Aha, det var jo ingen dum idè!
Jeg tenkte ikke å ha en fullstappet drinkmeny, men om jeg kan få noen i et evt serveringspersonell til å lære seg et knippe av de mest vanlige drinkene, så bør vel det være overkommelig?
Kan jo godt være det ikke blir «bestilt» så mye drinker, og at de fleste velger øl, vin og cognac.
Ja sånn tenker jeg litt også. Poenget er ikke at det skal være en «fullgod hotellbar» (vi har festen på en stor flott love på en gård), men at vi ønsker å ha noen i baren til å ha litt kontroll og som kan lage enkle drinker. Er det spesielle ønsker kan nok noen av gjestene mixe selv også tenker jeg
. Uansett så ville det å bare sette fram drikkevarer så alle kunne forsyne seg som de ønsket være uaktutelt for meg. Først og fremst ville det antagelig bli litt rotete, og for det andre så er det greit å ha litt kontroll…
Jeg gifter meg borgelig og skal ha «ordentlig» brudekjole. Skal til og med ha den på på bryllupsfesten som ikke er mer enn 4 md senere også.
Jeg har lagt merke til at det er ulike meninger om dette – blant annet var min mor litt satt ut av at jeg skulle ha «ordentlig brudekjole» når jeg giftet meg borgelig. Selv synes jeg det er en ordentlig uting at kun de som gifter seg i kirken skal ha monopol på dette og vi andre skal ta til takke med litt mindre «brudete kjoler»! Det er nok en litt gammeldags oppfatning vil jeg tro – uten å vite hvor det begynte – selvom jeg har en liten teori 😂
Uansett – tommelen opp for at alle skal få være så mye BRUD de selv ønsker på den store dagen 😀 Her er min kjole:
http://www.specialday-ireland.com/capulette.html
Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂
-
ForfatterInnlegg