jasbon
Startede emner: 98
Forumsvar totalt: 831
Har forumrolle: Deltaker
Forumsvar Lagt Inn
-
ForfatterInnlegg
-
Topics: 98Replies: 831Topics: 98Replies: 831Topics: 98Replies: 831
«SusieQ» wrote:
Jasbon wrote:Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂Aha, det var jo ingen dum idè!
Jeg tenkte ikke å ha en fullstappet drinkmeny, men om jeg kan få noen i et evt serveringspersonell til å lære seg et knippe av de mest vanlige drinkene, så bør vel det være overkommelig?
Kan jo godt være det ikke blir «bestilt» så mye drinker, og at de fleste velger øl, vin og cognac.
Ja sånn tenker jeg litt også. Poenget er ikke at det skal være en «fullgod hotellbar» (vi har festen på en stor flott love på en gård), men at vi ønsker å ha noen i baren til å ha litt kontroll og som kan lage enkle drinker. Er det spesielle ønsker kan nok noen av gjestene mixe selv også tenker jeg
. Uansett så ville det å bare sette fram drikkevarer så alle kunne forsyne seg som de ønsket være uaktutelt for meg. Først og fremst ville det antagelig bli litt rotete, og for det andre så er det greit å ha litt kontroll…
Topics: 98Replies: 831Jeg gifter meg borgelig og skal ha «ordentlig» brudekjole. Skal til og med ha den på på bryllupsfesten som ikke er mer enn 4 md senere også.
Jeg har lagt merke til at det er ulike meninger om dette – blant annet var min mor litt satt ut av at jeg skulle ha «ordentlig brudekjole» når jeg giftet meg borgelig. Selv synes jeg det er en ordentlig uting at kun de som gifter seg i kirken skal ha monopol på dette og vi andre skal ta til takke med litt mindre «brudete kjoler»! Det er nok en litt gammeldags oppfatning vil jeg tro – uten å vite hvor det begynte – selvom jeg har en liten teori 😂
Uansett – tommelen opp for at alle skal få være så mye BRUD de selv ønsker på den store dagen 😀 Her er min kjole:
http://www.specialday-ireland.com/capulette.html
Frøken
annonseTopics: 98Replies: 831Vi skal ha en av jentene fra serveringspersonalet som skal stå i baren. Hun er vel ikke noen «proff bartender» i slik forstand som jeg forstod innlegget, men fullt kapabel til å mixe enkle drinker og servere vin, øl etc. De som serverer skal ha 125 kr timen. Har faktisk ikke tenkt på muligheten for en proff bartender. Det er sikkert flott da hvis dere får tak i noen 🙂
Topics: 98Replies: 831«Henjo83» wrote: Oj! Dere som inviterer over 100 gjester; hva er budsjettet deres på?
Tipper vi blir rundt 50-60stk, men har ikke fått regnet på det ennå..
Vi blir tilsammen ca. 120 (80 til middag + 40 til kaffe og fest), og har et budsjett på +/- 100.000. Alt som har med selve vielsen kommer i tillegg, men det er et helt annet budsjett siden vi reiser utenlands med noen venner. Det blir ca. 40.000.
Topics: 98Replies: 831Topics: 98Replies: 831Vi blir 80 til middag og ytterligere 40 til kaffe og fest. Han har en STOR familie, og jeg har en veldig liten familie. Vi vier oss i utlandet og dit har vi kun invitert venner. Til festen kommer hele min «enorme» familie som er hele 14 stk inkl alt, og han har tatt de han har mest kontakt med. Det vil si at ikke alle hans tanter og onkler, kusiner og fettere kommer. Ingen nevøer/nieser heller. Noen av «hans plasser» gir jeg fra meg, men jeg inviterer flere av mine venner til middag.
Topics: 98Replies: 831For vielsen og middagen blir det hvite duker og lys, sølvbestikk og lysestaker og blomsteroppsatser med røde roser. For bryllupsfesten er det et rustikt låvelokale med tinn dekktallerkner, markblomster, mye i tre og hvite lys. Ikke noe gjennomgående farge som sådann.
Topics: 98Replies: 831Jeg leser stadig at folk velger sko i helt andre farger (lilla, blå osv). Det er ikke meningen å spore av tråden, men jeg er nok ikke veldig oppdatert på dette med mote, så jeg bare lurer på hvor vanlig dette er? Jeg har aldri sett skoene til noen bruder i bryllup – ihvertfall ikke som jeg kan huske. Kjolen er jo ofte lang. Men for meg høres dette litt rart ut – eller er det ikke det? Jeg tenker at hvis man har hvit eller lys kjole (ivory, champagne), og så har man en sterk farge på skoene. I mitt hode bør det være noe annet som matcher til de også, eller er det ikke det? Har det «alltid» vært sånn? Er det en tradisjon eller noe «nymotens» greier?
Opplys en «gammel dame»
Frøken
annonseTopics: 98Replies: 83114.500 for en stor flott gård med låvelokale til middag, smie til velkomsdrink, og et 2 etg gammelt flott hus til kaffe avec mens de rydder og gjør istand til bar og dans på låven. Prisen inkluderer bordoppdekking med duker, dekktallerkener og alt av service, samt pynt med levende lys og markblomster. Vi ordner med mat og drikke og servitører selv.
Topics: 98Replies: 831Topics: 98Replies: 831Dagen har jo ikke vært enda da… Men vi skal ha en borgelig vielse og bor på hotell. Jeg kommer derfor til å dra til frisøren og fikse hår og sminke og så tilbake til hotellet (som ikke er langt unna), og ta på kjolen der. Vi blir begge kjørt sammen i bil m/sjåfør til vielsesstedet så vi har uansett ikke den «opp-kirkegulvet-wow-faktoren». Den får bli på hotellrommet istedet 🙂
Topics: 98Replies: 831«ElinStai» wrote: – Planlegge en morgengave utenom det vanlige? (jeg har lyst til å kjøpe hund til min kjære…)
– Skrive tale til mannen
– Det har vistnok blitt in å skrive litt om hvilken forbindelse hver enkelt gjest har til brudeparet. Lage en fotomontasje eller en bok med informasjon og kanskje bilder på hver enkelt gjest?
Takk for kjempegode tips! Det var kanskje noe sånt jeg tenkte ja 🙂
Jeg er fortiden sykemeldt og går hjemme å kjeder meg endel så derfor hadde det vært veldig kjekt å ha noe å drive på med 🙂
Hund som morgengave blir det nok ikke her – jeg har allerede 6 hunder 😂 Men det var jo en artig ide dere har så lenge han også ønsker seg hund selvfølgelig 😀
Takk igjen for gode forslag. Bare send flere forslag hvis dere har noen 🙂
Topics: 98Replies: 831Topics: 98Replies: 831Vi har heldigvis hatt nogenlunde samme ønsker rundt vielse og bryllup, men der vi hadde litt ulike ønsker har vi rett og slett kommet til et kompromiss.
Ingen av oss har hatt et ønske om kirkelig vielse, men årstiden var vi litt uenige om. Derfor har vi bestemt at vi vier oss borgelig (i utlandet) i desember i år, og så har vi en stor uformell låvefest for venner og familie når vi kommer hjem. Han ville da gjerne ha dette om våren/sommeren, så vi har kommet til kompromiss om mai. Det er dog litt tid mellom disse (vielse og fest), men for oss passer det egentlig veldig greit sånn.
Siden ingen av oss hadde noe behov for en stor vielse med familie så har vi invitert forloveren og noen få venner med oss til utlandet. Borgelig vielse kan også bety så mangt, så her har vi (les jeg
, funnet et godt alternativ ved at vi vier oss på et lite palass slik at jeg også kan være «ordentlig brud» og ikke på et mer eller mindre sterilt tinghus.
Når det gjaldt årstid og dato tok vi ikke hensyn til bursdager og ferier, men fant noe som passet praktisk. Jeg ser heller ingenting i veien for å gifte seg samme md som man har bursdag – tvert i mot foreslo jeg først å gjøre det på han sin bursdag slik at han på den måten aldri ville glemme bryllupsdagen vår 😂 Nå ble det en helt annen dato allikevel, men som sagt så er jo det ikke noe problem å ha bursdag og bryllupsdag samme md – desto større grunn til å feire ordentlig
For vår del synes vi at vi har fått dekket alle våre ønsker med valgene vi har gjort og er kjempefornøyde med det.
Jeg foreslår at dere setter opp en skisse over hva dere ønsker begge to, og jobber ut i fra denne. Noen ganger må man gi og ta litt og det pleier som regel å ordne seg. Bryllupsplanlegging bør og skal være hyggelig og gøy for begge parter uten at en føler at man må «ofre» seg for mye. Lykke til 🙂
Topics: 98Replies: 831«*Cathrine*» wrote:
Er ikke vanskelig… Spesielt disse pakkene…Hvis jeg ikke tar feil så er de vel ferdig med brett og sånt… Har selv ikke vært borti de pakkene… Lager selv fra bunnen av :p
Men sånt skal du jo kunne spørre de i butikken om da…Men skjønner deg… Ikke alltid jeg ser for meg heller…Eller er vel i grunn aldri, skal ikke si hvor mye papir jeg har klart å sløse bort 😂
Men ja, hvis du har lyst å prøve å lage så går du for det, hvis ikke så bestiller du, så slipper du å sitte å klore deg i hodet…
Vet selv ennå ikke om jeg skal bestille eller om jeg skal lage…. 😳 😃
Her synes jeg de har noen fine kort…
Oj – ja der var det også utrolig mye fint! Nei, jeg kommer vel til å ombestemme meg mange ganger ser det ut til…🙂. Skal bli spennende å se hva det blir til slutt 😂
Takk for tipsene!
Frøken
annonseTopics: 98Replies: 831Tusen takk for tips! Du er overhode ikke sent ute – det er jeg som er litt tidlig ute… 😂
Jeg har aldri gjort dette før, og er som sagt overhode ikke noe flink til sånt, men samtidig tenker jeg at det må da være mulig for meg også… Jeg bør vel ha et par ekstra ark å prøve meg på litt først? Problemet er at jeg ikke klarer å se hvordan/hva jeg skal lage ut av det liksom.
Har vært en tur på Panduro for å se hva de har der. Da jeg sto i butikken å så alt mulig rart og fint man kunne kjøpe, klarer jeg ikke å se for meg det ferdig produktet – jeg blir helt blank og lurer på hvor jeg skal begynne…
Men tid har jeg, så jeg får bare sette i gang å prøve meg frem… Kanskje det finnes noen 1-2-3 anvisning på hvordan man gjør det?
Topics: 98Replies: 831Jeg henger meg på denne og håper jeg ikke ødelegger tråden til TS…
Hvordan er det med disse navnendringsskjemaene? Skal de sendes inn sammen med de andre (ektefolkerklæring og forlovererklæring)? Eller kan man sende inn disse separat etterpå?
Vi vier oss i utlandet og vil nødig at det skal bli noen misforståelser mht navn i pass, på kredittkort osv. Derfor er det vel best å ikke gjøre noe med dette før vi kommer hjem i gjen? Skal ikke på noen umiddelbar bryllupsreise så da har vi god tid til å ordne nye navn på saker og ting.
Topics: 98Replies: 831Ja da – vi skal nok gjøre noe som passer for oss og ikke noe som vi blir tvunget til 😂
Når det gjelder inngang, så er vel det ganske vanlig tror jeg. Ihvertfall i de bryllup jeg har vært i så står gjestene når brudeparet ankommer – og det har de alltid gjort sist. Hehe skulle bare mangle 🙂
Takk for tipsene 🙂
-
ForfatterInnlegg