Kolsingen
Registreringsdato: 01. des 2009
Startede emner: 19
Forumsvar totalt: 218
Har forumrolle: Deltaker
Startede emner: 19
Forumsvar totalt: 218
Har forumrolle: Deltaker
Folk får feste så lenge de bare vil, det skal vi også [smilie=aiwebs_015.gif]
Tradisjonen med at ingen får dra før brudeparet skal ikke gjelde i vårt bryllup, tror heller ikke det er noen av gjestene våre som tenker noe særlig på dette! Det er vår store dag så har ingen planer om å ta tidlig kveld, bare fordi det er dette som er skikken 😀
«Sommerbrud2010» wrote:
Kolsingen wrote:Litt mer her i gården ja!8 liter vodka
3 flasker gin
3 flasker rom
5 flasker konjakk
3 flasker whiskey
3 flaske bailys
8 3liters med rødvin
8 3liters med hvitvin
14 flasker cava
4 kasser øl
2 tønner øl (60 liter)
Høres fryktelig mye ut (og dyrt). Så skal dobbel sjekke opp mot 3 av venninnene mine som har giftet seg først 😉
Men det er bedre med for mye enn for lite og bryllupet blir en blanding av nordlendinger og trøndere 😂 så det sier vell sitt! [smilie=sign0008.gif]
Hvor mange er dere??
Vi er 75 til middag og 95 til festen. Ca [smilie=aiwebs_015.gif]
Vi har leid en plass som heter Skansen. Kjempefint lokale ved sjøen. Det er ikke så fryktelig stort men vi liker det så godt. Der det er hjerterom er det husrom. 😀 Så er det en fin veranda som man kan legge store seilduker over hvis det blir regn…bank i bordet…. der er det også varmelamper. Viktig for oss da MANGE av gjestene gjerne tar seg en festblås [smilie=aiwebs_015.gif]
«angel82» wrote: Derfor vi skal ha to bartendere så unngå man mye kø og en kan rydde litt inni mellom 😀
Samme her. Så skal vi mikse de drinkene som kan mikses før dagen slik at det blir lettere for bartenderne. Tror ikke det blir et stort problem for dem å mikse vodken med battery eller med appelsinjuice. [smilie=aiwebs_015.gif] Så håper dette går smertefritt, får satse på det.
Men for å lette trykke på baren så skal vi ha en stor balje på verandaen med isbiter og den fyller vi med øl og hvitvin, så kan gjestene hente selv. Rødvin setter vi på et bord. Dette klarer de nok fint å hente selv. 😀
Vi skal ha seks drinker man kan velge mellom, med navn som betyr noe for oss.
-Los Angeles (White russian)
-Olsen (Schrewdriver)
-Sportsrevyen (Fjellbekk)
-Ranværingen (GinTonic)
-Credo (VodkaBattery)
-Kulekjøreren (Cuba Libre)
Så er det jo vin, øl, konjakk, bailys, forskjellige shoter etc 😀
Skal ha barmeny på baren og evt i programmet!
«snapp2000» wrote: Jeg har kun vært i bryllup hvor det kun har vært forloverene som har sittet sammen med brudeparet. Foreldrene og nærmeste sleelig ut kt har sittet på de fremste benkradene. Så dette var faktisk helt nytt for meg… Og jeg synes det hørtes litt snodig ut :-k
Samme her [smilie=aiwebs_014.gif]
1. Hvordan kake skal dere ha, og hvor mye kommer den på? 3 etasjer?
En kompis skal bake den, så koster ingenting. Har lyst på kake i hvit og mørk sjokolade.
Sikkert 3 etasjer ja.
2. Brudebuketten deres, hvordan blomster skal dere ha i den? Kommer den på ca?
Vet ikke hvilke blomster enda, men de må være hvite og lilla. Skal ha lang bukett som sitter
fast på håndleddet. Tror prisen blir på ca 1000-1500,- da det kommer ann på blomster.
3. Skal dere ha festen på lokale eller hotell? Eller kanskje noe annet?
Vi har leid et kjempe fint lokale ved fjorden. Ikke aktuelt å ha det på hotell/restaurant, da sambo vil
lage maten selv og vi skal ha fribar.
4. Hva skal dere gi i gave til forlovere og toastmaster?
Hos oss er det ikke en tradisjoner å gi gave til forlovere. Fikk ikke noe fra min forlover da jeg var hennes, så har ikke tenkt på det. Toastmaster får nok en god flaske konjakk.
5. Hva skal dere gi i morgengave?
Oj, det har jeg ikke tenkt på gitt.
6. Tale eller sang til foreldrene dine?
Jeg skal holde tale til sambo så kommer til å tale til foreldrene mine før det. Gleder meg!
7. Hvilken sang skal dere ha til brudevalsen? 😃
«Vår» sang, som jeg ikke finner på youtube en gang..hehe.
8. Hva er ett must på koldtbord?
Laks, roastbiff og eggerøre
– Bruden 13.000,- (brudenkjolen er kjøpt)
– Brudgom 6.000,-
– Lokalet 3.000,- (svigermor)
– Alkohol 12.000,- (pappa)
– Bryllupskake (kompis)
– Hår/Sminke (venninne)
– Trykksaker (kompis)
– Transport (venninne)
– Mat 10.000,- (men det reele er rundt 6.000,-)
– Musikk (DJ kompiser)
– Hotell 2 netter (2.000,-)
– Pynt (1.000,-)
– Brudebukett (1.000,-)
– Knaphullsblomster (600,- vet ikke hva dette koster)
– Fotograf (kompis)
Har mange venner som har yrker som passer ganske bra ifm bryllup 😀
You go girl!!! Vi gjør ting på vår måte vi også. Jeg er likedan som deg, gir somregel ikke f.. men nå er det snakk om bryllupet VÅRT!! Syns ikke gjester etc skal forvente noen ting, bare være glade for at de faktisk får være der å dele dagen sammen med dere/oss 😉
«marii» wrote:
Kolsingen wrote:Ei jeg jobber sammen med har en splitter ny volvo (slik stor en, ikke stasjonsvogn, ikke personbil…hehe.. flink til å forklare ja) 😳 Den er kvit, passer perfekt.
SUV kanskje..? [smilie=teeth.gif]
http://www.syrionline.com/cars/wp-conte … 10/124.jpg
en sånn en…hehe [smilie=aiwebs_015.gif]
Ei jeg jobber sammen med har en splitter ny volvo (slik stor en, ikke stasjonsvogn, ikke personbil…hehe.. flink til å forklare ja) 😳 Den er kvit, passer perfekt.
Gidder ikke bruke masse penger på transport da det kun er 100 m fra hotellet til kirken og 5 minutter å kjøre fra kirken til lokalet 😉 Dette er dessuten noe jeg ikke bryr meg så mye om så for meg kunne vi tatt taxi..hehe