Mamma er også litt vel kritisk til slike ting, så det passet greit at min første kjoleprøving var en brukt kjole, så jeg følte det ble voldsomt å ta med flere enn forloveren min, det forsto hun 🙂 Og kjolen satt som støpt, så litt for å kompensere for det skal jeg og mamma se på sko og tilbehør sammen 🙂
Så jeg ville kanskje sagt det litt snillere, at du føler at det blir litt mye å ha med mer enn forloveren, særlig fordi dere har så ulik smak, men at du gjerne vil ha henne med for å se på tilbehør senere? Eller involver henne mer med andre koselige ting som har med bryllupet, blomstervalg, musikk, mat/drikke osv, hvis hun er av typen som liker å involvere seg altså 🙂
Vi skal gifte oss på Villa Lilleborg (Ormøya, Oslo, http://www.villalilleborg.no) i sommer, og skal ha vielsen på rød løper mellom to store trær i hagen der med mindre det høljer ned, og selskapet blir innendørs i villaen etterpå 🙂 http://www.villalilleborg.no/bilder/ De tar vel 35-64 gjester, evnt flere hvis man har hele selskapet ute 🙂
Vi skal ha 60 gjester, så det koster jo litt med mat, personale og leie, men til gjengjeld fikser de alt av nydelig mat og dekor, og setter istand og rydder til og etter vielse, middag og dans osv, så det eneste man selv må tenke på er nesten underholdning, klær, gjester, drikke&kaker (kjøper man selv inn, men de hjelper til med hva og hvor mye!). Jeg har lest varierende tilbakemelding, men Trine og Gry som driver stedet virker på meg veldig ryddige og ordentlige, svært tydelige på hva alt kommer til å koste, og behjelpelige til å tilpasse til våre ønsker og budsjett, samtidig som de er veldig tydelig på hva man ikke bør droppe. De har svært mange selskap, så man må jo være flink selv og avtale ting på en ryddig måte såklart, men vi er svært fornøyde foreløpig 🙂
Men jeg vet ikke om de tar vielse i hagen hvis man skal ha selskapet et annet sted. Ønsker man et offentlig sted bør kanskje kommunen kontaktes, evnt ta kontakt ønsket vigsler/forbund (feks human-etisk forbund om man skal bruke dem) for å høre om de vet om egnet sted, de bør ha erfaring med dette 🙂 Husk at dere må ha en plan B (Partytelt eller innendørs lokale) i tilfelle det regner! Lykke til!